Kawasaki Kawasaki Ninja 250 SL Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Kas 2014
Mesajlar
30
Valla hocam Ktm'ye defalarca gittim ve rc 200'ü inceleme fırsatım oldu. aşağıdaki linkde göreceğiniz stickerın ki motor o olmadan çok sade duruyor, 450 tl olduğunu öğrenince başka bir şey sormadım :)
http://derestricted.com/wp-content/uploads/2013/11/ktm-rc-390-05.jpg

Evet sticker a fazla fiyat çekmişler ya yetkili servis miydi sorduğun yer ?


Beyler R25ler dağıtıldı lansman fiyatından gelenler
 
Katılım
2 Şub 2015
Mesajlar
259
Servis konusunda her şey ortada, Servis desteği diyince Honda diğer 3 japonun toplamından daha iyi bir ağa sahip. Zaten en çokta bu yüzden kazanıyor.

Motosiklet diyince benimde aklıma hep Kawasaki gelirdi, Kawasaki diyince de o yeşil rengi. Ben bu renge o kadar takıntılıyım ki Siyah Honda CBR 250r alıp yeşile boyatmayı düşünüyordum lokal bazda. Neyseki son anda kawasaki imdadıma yetişti :)

Öncelikle çift silindir ninja 250r yi hiç kullanmadım. O yüzden kendimde iki motoru kıyaslayacak bir yeterlilik görmüyorum. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan insanlara da uyuz olduğumdan bu konuda sadece hepimizin bildiği teknik rakamlar üzerinden gideceğim.

Eski kasa Ninja 250r oturuş pozisyonu ile Ninja 250sl den daha rahat. Ninja 250sl daha sportif bir oturuş pozisyonuna sahip. Spor kullanmayı seviyorsan Ninja 250sl ama rahatlık önemli ise çift silindir ninja 250r.

Eski kasa daha heybetli duruyor.

Eski kasa çift silindirli olması nedeniyle daha yüksek hızlara çıkıyor. Zaten arada 5bg bir fark var. Eski kasa gücün ve fazladan bir silinidirin vermiş olduğu farkla daha fazla yakıt tüketmekte.

Ben motor sürerken göstergeye bakmam, ama bir çok insan için gösterge önemli. Eski kasa biraz vintage göstergeye sahip :) Yeni kasa da ise tamamen dijital bir gösterge var.

Ayrıca Eski kasa ile kıyaslarsak yenisi 20kg daha hafif.


Benim sana tavsiyem, Sıfır olanını almandır. Eğer Ninja 250sl eski kasa olsaydı bu sefer çift silindir 250r al derdim. Sıfır motor sıfırdır her zaman. İkinci el işini ayrıca konuşup tartışmak gerekir.



Valla ninja kafamda kesinleşti gibi de tek korkum servis meselesi. Yine sürpriz masraflar yaşamak istemiyorum. SL'in bu yönden artısı tabi sıfır olması olur. Bu gibi sürpriz masraflar asgari düzeyde kalacaktır. Ayrıca motor abartıldığı kadar küçük de durmuyor bence. 250 R ise sadece ve sadece bakımlı, düşük km ve uygun fiyatlı bir üçlü yakalarsam almayı düşünüyorum. Onun dışında SL'deyim.


@Kunduzz Evet hocam fethiye ktm motorall'a sormuştum. Rc 200 gelen ilk mağazalardan biri. Motorun doğal hali pek ilgi çekici değil bence. KTM konsolları üzücü derecede başarısız diye düşünüyorum. İşçilik vs bilemem tabi ktm'den bahsediyoruz mutlaka iyidir, bir bilgim de yok ama ben görsel açıdan söylüyorum sadece. Sözlerim ayrıca panel bilgileri için değil dış tasarım olarak. onur kardeşim gösterge bazıları için önemli demiş ya, ben de onlardan biriyim ve sık sık bakarım. :p
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
193
Göstergeye bakma işi sıkıntı, iyi bir alışkanlık değil hocam. KTM nin göstergesi aslında en iyisi, en çok bilgiyi o veriyor. Ama tasarım olarak belki biraz yavan görünebilir doğrudur. Şahsen benim ninja nın göstergesi de tamam güzel ama çok az bilgi var.

Devir, Benzin, Km, Trip A, Trip B hepsi bu kadar işte. İnsan bir hareret göstergesi koyar arkadaş.


2. el işi baya sıkıntılı, birde bu 250cc likler genelde acemilerin ilk motoru olduğu için o motoru öğrenme devresindeki tüm hatalarla yüz yüze kalıyor.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Yollarda bolca görmek istiyoruz arkadaşlar,

Neyse yaz bi yaklaşssın R25 de bu da bolca etrafa olacak kanaatindeyim.

motoru kullanmadım ama cbr25 den 10 kg hafif olması ve max gücünü 9.750 vermesi dolayısıyla 8.500-11.000 RPM arası yani azarken Honda dan daha fazla zevk vericeği belli.

Birde son vites oranıda kısa olduğundan yokuşlarda ve önden geln rüzgarlarda, ve 160 km ye çıkma isteğinde cbr250 den daha inatçı davranır.

yolda bunun anlamı 150-160 a hemen hemen her düzlükte kısa sürede çıkabileceği.
 
Katılım
29 Şub 2012
Mesajlar
106
Bende fuarda ABSli sipariş vermeyi düşünüyorum.Şöyle bir fotoğraf ile sayfayı şenlendirelim.

Ninja-250ZL.jpg


İnternette bu motor hakkında çok az fotoğraf ve video var motoru kullanan arkadaşlardan ricam daha fazla fotoğraf video vb. koyabilirseniz seviniriz.Motoru almayı düşünenlerin aklında hem bir fikir oluşmuş olur.

Görüşmek üzere...
Saygılarımla...
 
Katılım
9 Şub 2015
Mesajlar
125
Bende fuarda ABSli sipariş vermeyi düşünüyorum.Şöyle bir fotoğraf ile sayfayı şenlendirelim.

http://www.digitalspidey.com/wp-content/uploads/2014/07/Ninja-250ZL.jpg

İnternette bu motor hakkında çok az fotoğraf ve video var motoru kullanan arkadaşlardan ricam daha fazla fotoğraf video vb. koyabilirseniz seviniriz.Motoru almayı düşünenlerin aklında hem bir fikir oluşmuş olur.

Görüşmek üzere...
Saygılarımla...

Kawasaki yeşili ve siyahı çok güzel harmanlıyor.
 
Katılım
6 Ağu 2014
Mesajlar
348
yahu arkadaşlar bu motor piyasaya 12.5 kâğıttan çıkmayacak mı? 250r sahipleri ne yapıyor, 3-4 senelik motorlara hala 12 bin lira istiyorlar? garip gerçekten.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
@neonxc hocam rodojaınızı tamamladınız mı acaba ? size bir kaç sorum olacaktı ?

- Yakıt tüketimi ne durumda acaba ?
- Kısmet olursa yazın arkadaşlarla akdeniz turu yapmayı düşünüyorum sizce sıkıntı çıkarır mı?
- Malum ülkemizdeki yakıt fiyatları vergi mevzularından dolayı uzun süre motoru değiştirmeyi düşünmüyorum. O yüzden acaba aklınız da keşke bunu alsaydım dediğiniz oldu mu?
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
193
@neonxc hocam rodojaınızı tamamladınız mı acaba ? size bir kaç sorum olacaktı ?

- Yakıt tüketimi ne durumda acaba ?
- Kısmet olursa yazın arkadaşlarla akdeniz turu yapmayı düşünüyorum sizce sıkıntı çıkarır mı?
- Malum ülkemizdeki yakıt fiyatları vergi mevzularından dolayı uzun süre motoru değiştirmeyi düşünmüyorum. O yüzden acaba aklınız da keşke bunu alsaydım dediğiniz oldu mu?


Rodajım henüz bitmedi. 800 km de rodaj yağı değiştirildi. Ama kitapçığa göre 1600 km kadar da 6000 devri geçmeyin diyor. O yüzden aslında bitmiş olsada bitti diyemiyorum :)

Son bir kaç depodur pek yakıt ölçümü yapmıyorum. Ama genel olarak İstanbulda şehir içi tempolü sürüş yapıyorum ve 100km/3.5 litre yakıyor aşağı yukarı.

4 zamanlı japon malı su soğutmalı bir motor. Hocam kontak kapatmadan 4 bin km yol yine yaparsın yine sıkıntı çıkarmaz. Ama sen dayanabilir misin orası muamma :)


Motorumu iyiki almışım, hiç keşke dediğim olmadı. Ama Honda CBR 250r alsaydım kafamı çok taşlara vururdum. Bence şuan alınabilecek 2 tane motor var biri Yamaha YZF 25 diğeride Kawasaki Ninja 250sl
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
sevgili neonxc; sizin motor testte tekere gelmedi mi; harş diye gazlanmadı mı; 0-100 ü ölçülmedi mi; son sürat ölçümü yarım kalmadı mı?
o makinenin rodajı çoktan güle güle olmadı mı sizce :king: ? hala neyin rodajı neyin devrinden bahsediyorsunuz? bir anlasam? :silent:
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
193
sevgili neonxc; sizin motor testte tekere gelmedi mi; harş diye gazlanmadı mı; 0-100 ü ölçülmedi mi; son sürat ölçümü yarım kalmadı mı?
o makinenin rodajı çoktan güle güle olmadı mı sizce :king: ? hala neyin rodajı neyin devrinden bahsediyorsunuz? bir anlasam? :silent:

Altın elbiseli adamın yaptığı testi soruyorsanız o benim motorum değil :D Bu forumdan bir abimizin motoru.
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
benim hatlar karıştı demek ki. :)
ben o motoru sizinki sanıyordum. :) demekk i rodaja devam :)
 
Katılım
20 Eki 2014
Mesajlar
1,047
sevgili neonxc; sizin motor testte tekere gelmedi mi; harş diye gazlanmadı mı; 0-100 ü ölçülmedi mi; son sürat ölçümü yarım kalmadı mı?
o makinenin rodajı çoktan güle güle olmadı mı sizce :king: ? hala neyin rodajı neyin devrinden bahsediyorsunuz? bir anlasam? :silent:

o makina bize ait idi. bu arada mesajınızdan anladığım kadarı ile bazı hususlarda eksik bilginiz var. rodaj demek sabit bir devirde km lerce gitmek demek değildir. arada gaz açmanızda gerekir. zaten öbür türlü ancak pistte girip rodaj yapabilir idiniz. bu arada 1nci viteste motor tekere gelebiliyor yani tekere geldi rodaj kaçtı gibi bir durum olmaz. kısacası rodaj hakkında bilgilerinizi biraz tazelemenizi tavsiye ediyorum

bunun yanında merak buyurmayınız ki 1-2 sefer gaz açma ile rodaj bozulmuyor. trafikte mecburen gaz açmak zorunda kalıyor. o yuzden belirttiğim gibi öbür türlü olsa motoru aldığınızda yola çıkmak yerine piste gitmeniz gerekir rodaj süresini tamamlamak için. bunun yanı sıra ilk 800 km de 6000 devir ikince 8000 km de 8000 deviri geçmeyin ama arada tapa gaz olmamak kaydı ile devir yükseltmekte fayda var derler. hatta bu bilgiyi size bütün eski motorcular söyleyecektir.

neyse... en azından motorumuzun ne durumda olduğunu bizzat biliyoruz..................
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ara 2010
Mesajlar
388
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Rodajım henüz bitmedi. 800 km de rodaj yağı değiştirildi. Ama kitapçığa göre 1600 km kadar da 6000 devri geçmeyin diyor. O yüzden aslında bitmiş olsada bitti diyemiyorum :)

Son bir kaç depodur pek yakıt ölçümü yapmıyorum. Ama genel olarak İstanbulda şehir içi tempolü sürüş yapıyorum ve 100km/3.5 litre yakıyor aşağı yukarı.

4 zamanlı japon malı su soğutmalı bir motor. Hocam kontak kapatmadan 4 bin km yol yine yaparsın yine sıkıntı çıkarmaz. Ama sen dayanabilir misin orası muamma :)


Motorumu iyiki almışım, hiç keşke dediğim olmadı. Ama Honda CBR 250r alsaydım kafamı çok taşlara vururdum. Bence şuan alınabilecek 2 tane motor var biri Yamaha YZF 25 diğeride Kawasaki Ninja 250sl

Motorunuz hayirli olsun hocam allah kaza bela vermesin.arada bu sayfaya girip motor hakkinda bilgi almaya calisiyoruz genellikle hatta genellikle degil surekli honda dusmanligi yapiyorsunuz anlamsiz bur sekilde yanlis anlamayin polemik pesinde degilim ama bizim zevkimiz belki hondadan yana belki parca parasi bakim ucuzlugu ya da her yerde olan servis agi bizim daha cok isimize geliyor olamaz mi?niye bu surekli laf sokmalar anlamak mumkun degil.sizin motorunuz daha guzel daha kaliteli daha o daha bu bittiyse su laf sokmalariniza bir son verirseniz cok hos olacak emin olun.tekrar hayirli olsun gule gule kullanin
 
Katılım
20 Eki 2014
Mesajlar
1,047
Motorunuz hayirli olsun hocam allah kaza bela vermesin.arada bu sayfaya girip motor hakkinda bilgi almaya calisiyoruz genellikle hatta genellikle degil surekli honda dusmanligi yapiyorsunuz anlamsiz bur sekilde yanlis anlamayin polemik pesinde degilim ama bizim zevkimiz belki hondadan yana belki parca parasi bakim ucuzlugu ya da her yerde olan servis agi bizim daha cok isimize geliyor olamaz mi?niye bu surekli laf sokmalar anlamak mumkun degil.sizin motorunuz daha guzel daha kaliteli daha o daha bu bittiyse su laf sokmalariniza bir son verirseniz cok hos olacak emin olun.tekrar hayirli olsun gule gule kullanin


konu sizin cbr 250 niz tüüü kaka konusu değil. neonx te benim gibi 3 motor arasında kalmış idi alım yapacağı zaman. cbr250 2014 kasa mı ? R25 mi SL mi.... iyi ki SL almışız çünkü "BİZCE" veya "TERCİHİMİZCE" diye devam ediyor konu. yani siz cbr250 aldığınız için kötü seçim yapmadınız. bizler kendi ihtiyaçlarımıza göre kendimizce iyi motor seçmişiz.....
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
o makina bize ait idi. bu arada mesajınızdan anladığım kadarı ile bazı hususlarda eksik bilginiz var. rodaj demek sabit bir devirde km lerce gitmek demek değildir. arada gaz açmanızda gerekir. zaten öbür türlü ancak pistte girip rodaj yapabilir idiniz. bu arada 1nci viteste motor tekere gelebiliyor yani tekere geldi rodaj kaçtı gibi bir durum olmaz. kısacası rodaj hakkında bilgilerinizi biraz tazelemenizi tavsiye ediyorum

* "o makina bize ait idi.". hayırlı olsun, kazasız, belasız inşallah.

* "bu arada mesajınızdan anladığım kadarı ile bazı hususlarda eksik bilginiz var.". başkalarının zihnindekileri bilebilmek/anlayabilmek/görebilmek/okuyabilmek gibi bir gücünüz yoksa farazi konuşmayın, belki ben de sizin kadar biliyorumdur?

* "rodaj demek sabit bir devirde km lerce gitmek demek değildir." öyle diyen oldu mu?

* "zaten öbür türlü ancak pistte girip rodaj yapabilir idiniz." doğru söylemişsiniz; ama bakınız üstteki cevap.

* "bu arada 1nci viteste motor tekere gelebiliyor yani tekere geldi rodaj kaçtı gibi bir durum olmaz.". ee, haklısınız, kırbacı vurmak lazım.

* "kısacası rodaj hakkında bilgilerinizi biraz tazelemenizi tavsiye ediyorum". hım; nerede kalmıştık?

bakın Barkın ne demiş? http://www.altinelbiseliadam.com/kymco-grand-dink-250-2013/ hepsini izlemeyin 1:40 - 2:00 arası yeterli.

saygılarımla
 
Katılım
20 Eki 2014
Mesajlar
1,047
* "o makina bize ait idi.". hayırlı olsun, kazasız, belasız inşallah.

* "bu arada mesajınızdan anladığım kadarı ile bazı hususlarda eksik bilginiz var.". başkalarının zihnindekileri bilebilmek/anlayabilmek/görebilmek/okuyabilmek gibi bir gücünüz yoksa farazi konuşmayın, belki ben de sizin kadar biliyorumdur?

* "rodaj demek sabit bir devirde km lerce gitmek demek değildir." öyle diyen oldu mu?

* "zaten öbür türlü ancak pistte girip rodaj yapabilir idiniz." doğru söylemişsiniz; ama bakınız üstteki cevap.

* "bu arada 1nci viteste motor tekere gelebiliyor yani tekere geldi rodaj kaçtı gibi bir durum olmaz.". ee, haklısınız, kırbacı vurmak lazım.

* "kısacası rodaj hakkında bilgilerinizi biraz tazelemenizi tavsiye ediyorum". hım; nerede kalmıştık?

bakın Barkın ne demiş? http://www.altinelbiseliadam.com/kymco-grand-dink-250-2013/ hepsini izlemeyin 1:40 - 2:00 arası yeterli.

saygılarımla

Eee madem o zaman sizi kırmayayım "motorumuz mundar oldu" hadi gözünüz Aydın olsun.
 
Katılım
7 Tem 2014
Mesajlar
193
Motorunuz hayirli olsun hocam allah kaza bela vermesin.arada bu sayfaya girip motor hakkinda bilgi almaya calisiyoruz genellikle hatta genellikle degil surekli honda dusmanligi yapiyorsunuz anlamsiz bur sekilde yanlis anlamayin polemik pesinde degilim ama bizim zevkimiz belki hondadan yana belki parca parasi bakim ucuzlugu ya da her yerde olan servis agi bizim daha cok isimize geliyor olamaz mi?niye bu surekli laf sokmalar anlamak mumkun degil.sizin motorunuz daha guzel daha kaliteli daha o daha bu bittiyse su laf sokmalariniza bir son verirseniz cok hos olacak emin olun.tekrar hayirli olsun gule gule kullanin

Hocam ben honda düşmanlı değilim, Honda Türkiyeyi eleştiriyorum, onuda özellikle CBR 250r modeliyle. Hak verirsiniz ki bugün 250cc racing motor piyasasının bu kadar yükselmesi honda yüzünden. Honda her 3-4 ayda bir zam yapıp bu kadar piyasayı yükseltmeseydi belkide şuan ki ninja mı daha da ucuza alabilirdim.

Yoksa marka olarak 4 japonu da ayı ayrı severim. Hatta Honda ya ayrı bir sempatim vardır. Ben motosiklet kullanmayı Honda Güvenli sürüş kursundan öğrendim. Gördüğüm her adama da ısrarla tavsiye ederim. O eğitm de Honda nın marka olarak ne kadar kurumsal ve güçlü olduğunu bir kez daha öğrenmiş oldum.

CBR 250r gelince, hep bahsediyorum ben o motoru almak için bayiye gittim ama satılmıştı. Eğer satılmasaydı benim ninja 250sl den haberim aldıktan sonra olacaktı. Yani ufak bir şansla Honda sahibi olmak yerine Kawasaki sahibi oldum.

Hiç bir alanda mükemmel bir ürün olmadığı gibi motosiklette de mükemmel olan yoktur. Herkesin ihtiyaçları farklıdır, ve bu ihtiyaçlara cevap verecek motosiklet te farklıdır. Honda cbr 250r bana hitap etmiyor, ama Ninja 250sl bana daha çok hitap ediyor.

Çünkü benim için önce ekonomik olması önemli. En büyük kıstasım bu, zaten hepsi japon, belli bir kalitesi var. Honda daha çok konfor, servis desteği isteyenlere hitap ediyor, ben zaten İstanbuldayım, servis sıkıntım yok, ama Honda lastik masrafı ile oluşan aradaki 2 bin tl farkı ile bana hitap etmiyor. O yüzden alsaydım sonra da ninjayı görecektim ve pişman olacaktım.

İstemeden de olsa Honda düşmanı gibi görünmüşüm, bu konuda yanlış anlaşılmak istemem. Ayrıca eklemek isterim ki CBF1000 aşırı derecede bayıldığım, PCX 150 scooter tavsiyesi isteyenlere şiddetle önerdiğim, Africa Twin ise benim için tam anlamı ile efsane bir modeldir.

Markalar gelip geçer, yarın kawayı satar Honda alırım, Onuda satar Suzuki alırım. Önemli olan motosikletin üzerinde olmak, Kontroayı verip virajlara girmek. Ve bunu bir ömür keyfini çıkararak yapmak. Yoksa şu bu marka tamamen tefarruat.

Saygılarımla.
 
Katılım
15 Ara 2010
Mesajlar
388
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kesinlikle her lafiniza katiliyorum ayrica anlayisli ve nazik cevabiniz icin ictenlikle tesekkur ederim.hepimizin kazanci belli avrupada yasayan insanlar kadar bizim de kaliteye ucuza sahip olmak hakkimiz.ucuk kacik fiyatlar hakkinda hondanin yaptigi zamlar hakkinda da diyecek zaten laf yok tamamen tepkisiz bir toplum oldugumuzu bildiginden dolayi canlari istedigi gibi zam yapabiliyorlar.devletin vergi yuku zaten akil almaz.velhasil bu motorlarin hicbiri bu paralari haketmiyor.tek iyi yan seceneklerimiz artarsa belki fiyatlar duser tesellisi.kazasiz bol neseli gunler dilerim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst