Soğuk havalar veya yağmur çamur çok sıkmasın canınızı

Daha 500km yeni gördüm. Çok kullanma imkanım olmadı. Şu ana kadar 30 Ocak'ta Sancaktepe Halkalı Sancaktepe yaptım. 8 Şubat'ta Sancaktepe Şile Sancaktepe ve en son olarakta 15 Şubat'ta Sancaktepe - Saklıgöl - Şile - Sancaktepe yaptım. Bunun dışında kısa mesafe ufak tefek dolaşmalarım oldu
Motorun aksesuar konusuna gelince fikirlerimi paylaşmak istiyorum.
Koruma takozu bence şart. Biraz tuzlu ve yan sanayisi yok. Yaklaşık 450 tl gibi bir bütçe ayırmak gerekiyor. Ben bunu özellikle taktırmayı planlıyorum. Sebebi bunlara sis farıda oturtmak istiyorum. Böylelikle daha dikkat çeken bir araç olur. amacımız maksimum görünür kılmak. Birde özellikle yağışlı günlerde bazı araç farları gözümü aldığı için yoldaki çukur engebeli zemin vb yerleri daha rahat fark etmek istiyorum. Sonraki motorumda bu sis farlarını söküp kullanırım
Elçik koruma ve siperi. Kesinlikle şart. Zaten çıplak olduğu için deli gibi rüzgar yiyoruz

Bare ellerimiz donmasın

Bu da ne yazık ki pahallı bi aksesuar ve bir koruma takozu kadar masrafı var hatta biraz daha fazlası. ben Held Air N Dry eldiven kullanıyorum. Şile yolunda ortalama 6 dereceli havada bu eldivenler sadece 30-45 dk dayanabildi sonradan ellerimde soğuk hissedilir oldu. elçik koruma ile bu sorunu ciddi bir şekilde çözeceğime inanıyorum.
Motor çamur sıçratmaya bayılıyor

Bu durum şu anda yamahanın kronik olayı gibi

mt 07 ve tracer'ın da yapısı bizimki gibi. Ebayde bu tarz ürünler mevcut ama motoru temizlemeyi seviyorum şu anda bunu çok şart görmüyorum
Depo üstü çanta ve topcase. Çok luzumsuz pahallı aksesuarlar ve gerek yok. Şu anda sırt çantası ile dolaşıyorum. Çantamda en kötüsü arka zincir kilit ile ön disk kilit duruyor ama uzun mesafede ağrı yapıyor. Çanta öyle veya böyle şart. Ama muhtemelen bez su geçirmeyen kuyruk çantalarından veya sosislerden alcam. Bu sayede bir sonraki motorumdada kullanabilirim sorunsuz bir şekilde.
Radyatör koruma gerekli mi bilemedim. Ben luzumsuz gördüm ve bulaşmayı planlamıyorum. Motorum kaskolu olurda bi taştan dolayı birşey olursa kaskodan tamir ettiririm düşüncesi ile çok sıcak bakmıyorum. Zaten çok hız yapmıyoruz. Radyatörün bulunduğu yere önden bi taş geliyorsada allahtan oraya geldi bana gelmedi diye şükrederim zaten
Zincirlerimi daha yağlamadım. Temizlik olarakta fotoğraflardan görebileceğiniz gibi 8 lt el pompalı cihaz ile su tutuyorum ve 3 farklı bez ile farklı bölgeleri silip kuruluyorum. Çok aşırı çamura bulanan hareketli yerleri bol su tutup pisliğini attırıp kuruttuktan sonra wd 40 sıkıyorum o kadar. Motul E2 moto wash aldığımda arada bir onunla yıkamayı düşünüyorum. Bu detaylı temizliktede gaz yağı ile zinciri temizleyip sonrasında Motul C2 ile yağlarım muhtemelen. Bu ay artık ekstra masraf için bütçe kalmadığından ay başını 4 gözle bekliyorum
Şu ana kadar yakıt tüketimim yol bilgisayarında ortalama 2.0 lt/100 km gözüküyor. İlk 50 km'de bu değer 4.1 lt civarındaydı. Çok merak eden ve uzun süre rolantide çalışmalar falan tüketimi hoplatmıştı. Şu ana kadar rodaja özen gösteriyorum. 6bin rpm'i 3 kere geçti sadece bunlarda çok kısa süreliydi. Rodaj esnasında 6nci vites 6bin rpm üstünde benim gibi 100kg luk bi sürücü ile 80+ civarında takılıyor motor. Yokuş aşağı bu rakam daha da artıyor. Maksimum 104 gördüm o da zorunlu şile yolunda kamyonu sollayan kamyonu sollayan kamyonun beni sıkıştırmasına izin vermemek içindi
Lastikler güzel ama yağmurlu akşamlarda şelale gibi asafalt üstünde akan su da kaydım. Bu Acıbademden Çamlıca'ya çıkarken E5 üstünden geçtiğimiz köprünün ordaki ışıklardan kalkıp sola doğru dönerken

ama motor dengeli hemen toparlıyor kendini. Bi de çamurlu yola hiç gelmiyor

Saklıgöl etrafında ki yolda dolaşıyım dedim cumartesi yağışından dolayı deli çamurdu arka teker kafasına göre takılmaya başlayınca zorlamanın anlamı yok gelecek sene tnr aldığında dolaşırsın buraları dedim ve hemen döndüm

Özet geçmek gerekirse asfalt için çok güzel lastikler. Islak zeminde lastiklerin 20% gibi bir tutuş kaybı yaşadığını unutmayın. Yatan lastiğin tutunma yüzeyi yattığınız oranda azalır. Yağışta ben iyice yatacam diyorsanız bunları bi kafanızdan hesaplayın
Tekeriniz düz bassın. Pazartesi sendromunu motor geyiği yaparak atlatmaya çalıştım
