Yamaha yzf r125 140" arka lastik takilabilir mi?

Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
31
aea mida izledim evet hakli olabilir motor icin orjinal lastik ebadi neyse odur ok sadece netlemek istedigim konu su orjinal 130/70-17 takmak istedigim 140/70-17 hersey ayni tek fark 140 olmasi yani lastikte yumurta olmasi ve uygunsuz durumu hersey ayni sadece 130ken 140 olmasimidir

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

pardon forumu kirletme olayini anlayamadim?
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
1,103
Merhaba arkadaslar standart olarak 130-70-17 arka lastik bulunmakta fakat uzerindeki lastikler basarili degil prelli diablo 2 140-70-17 kullanmak istiyorum ve standart on lastik 100-80-17 fakat diablo 2de on olarak 110-70-17 lastik bulunmakta acaba degisim yapilabilir mi?

Ben motor hakkında bir tanıtım yazısında tekerleğin kullanıcı isteğine göre kalınlaştırılması için çamurlukların geniş tutulduğunu okudum.Motor tasarlanırken bu hesaplanmış o yüzden bir sıkıntı olmazmış
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
http://www.mossmotors.com/SiteGraphics/pages/bias_ply.jpg

Soldaki fabrika çıkışı lastiğinin yapısı, sağdaki diablo rosso 2. Bu iki lastik tipi arasındaki görünüm, ve sürüş karakteristiğindeki farkı biliyorsanız yazmaya devam edeyim.
140/60 diablo rosso 2 ile 130/70 michelin pilot activ arasında yere basan bölge hemen hemen hiç değişmeyecek hatta arkadan bakıldığında lastik kalınlıüı da neredeyse aynı görünecektir. Aea nın linkini verdiğiniz videosunda bahsedilen şe yyanak çapı değişmeden taban büyütüp-küçültmedir. Bunun bir raconu var, taban büyürse yanak düşer veya tam tersi. Bunun nedeni de lastiğin büyürken veya küçülürken bombesinin bozulmasını, lastik formunun değişmesini engellemek.
130/70 yerine 140/70 ( bias lastik için) takılsa belki farkını olumusz anlamda farkedebilirdik. Lastiğin yapısından dolayı 130 taban bias ply zaten 130 taban radial lastiğe göre yere az basıyor. Bombe olsa bile, farzedelim bu o kadar küçük bir miktar ki bombe yapmış 140 taban radial lastik en kötü 130 taban bias kadar yere basar. Bu yüzden 140/60 radial lastikte( Ki hamuru çok daha yumuşak ve performanslı bir lastikten söz ediyoruz. Aynı hamurda lastik kalınlaştırma da değil) hissedeceğimiz tek şey kolay yön değiştirebilme, virajlarda stabilite olacaktır. Tek negatif yönü, farkedemeyecek olsak da çukurdaki tepkisi olur.
Anlamadıysanız milimetre çapındaki değişimlere kafayı takip kendinizi bilge ilan edebilirsiniz.

Bu da video olsun, seversin izlemeyi :D http://www.youtube.com/watch?v=PLN7Iv9DkI4

*Diablo da 140/70 varmış. Olsun sıkıntı yok, lastik yapısı nedeniyle yine tolere edecektir. Hatta biraz düşünürsek lastik yapısından dolayı olan bombe dışında lastik alçalmayacağı için form değişikliği minimum olur
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
31
diabloda 140/70-17 oldugu icin kastiriyorum bilmeden hareket etmektense gercegi dogruyu ogrenmek daha iyidir
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
Kardeş bu kadar uzun yazdın ama niye yazdın? Fabrika önerisi dışındaki ebatlarda lastik takmayin diyoruz burada.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Ben de belli ölçülerde takılabilir diyorum ve nedenim var sizinkiler nedir?
 
Katılım
22 Ağu 2005
Mesajlar
641
diabloda 140/70-17 oldugu icin kastiriyorum bilmeden hareket etmektense gercegi dogruyu ogrenmek daha iyidir

Sen en temizi yamahaya bi mail at bu olculerde lastik takmanin motorda pozitif ve negatif etkileri ne olacaktir diye kafanda icinde rahat olsun , duruma gore haraket edersin
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
Çok basit mantık. Üreticisi bu motorları tasarlarken ona göre lastik kullanıyor. Yüzlerce testten geçiriyor. Tabi bunu yamaha gibi ciddi üreticiler için söylüyorum. Virajda o lastik ile en iyi performansı alıyorsun. Frenajda o lastik ile en kısa sürede duruyorsun. O lastik ile daha az yakıtla daha uzun yol alıyorsun. O lastik ile motoruna daha az yük bindiriyorsun ve motor ömrünü uzatiyorsun. Üreticiler aptal değil, hepsi motoru güzel gözüksün çok satsin ister ama kazin ayağı öyle değil işte.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Ben de güzel duracağı için önermedim zaten :) Her neyse ben yeterli açıklamayı az çok anlatabildiğimi düşünüyorum. Faydalanmak isteyen veya düşünerek eleştiren olursa yazarım. İyi akşamlar
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
çelikat arkadaşın dediğine göre yzf 125 en iyi performansa göre dizayn edilmiş. HAYIR iyi performans iyi konfor ve iyi ekonomi için üretilmiş. üçünün ortasını bulmaya çalışırken bişeylerden feragat etmek gerekiyor. sadece performans motoru ekonomik olmaz. konfor istersen performans alman zorlaşır. ekonomiye ağırlık verirsen konforun ve performansın azalır. sizin dediğinize göre sadece performans için yapıyorlar. YOK ÖYLE BİŞEY. istenilen performans konfor ve ekonomi üçgeninin en uygun noktasına uyacak lastik bu ise bunu kullanırlar. daha geniş ve kaliteli lastik takarsan neler olur. maliyet artar yakıt artar tutuşun artar viraj kabiliyetin artar performansın artar. ekonomi kötüye gider konfor takacağın lastiğe göre değişir mesela. anlatabiliyor muyum? pist için değili kullanıcı için yapılıyor bu motosikletler. mühendisten iyi mi bileceksin diyorsunuz ya. kişiye özel yapılm ıyor standart yapılıyor bunlar. mühendis motoru sana göre dizayn etmiş gibi davranmayın lütfen.

soruya gelince büyütebilirsin dostum. ama enerji yasasını unutma. bi yerden kazanç olacaksa başka bi yerden kayıp olacaktır.
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
31
çelikat arkadaşın dediğine göre yzf 125 en iyi performansa göre dizayn edilmiş. HAYIR iyi performans iyi konfor ve iyi ekonomi için üretilmiş. üçünün ortasını bulmaya çalışırken bişeylerden feragat etmek gerekiyor. sadece performans motoru ekonomik olmaz. konfor istersen performans alman zorlaşır. ekonomiye ağırlık verirsen konforun ve performansın azalır. sizin dediğinize göre sadece performans için yapıyorlar. YOK ÖYLE BİŞEY. istenilen performans konfor ve ekonomi üçgeninin en uygun noktasına uyacak lastik bu ise bunu kullanırlar. daha geniş ve kaliteli lastik takarsan neler olur. maliyet artar yakıt artar tutuşun artar viraj kabiliyetin artar performansın artar. ekonomi kötüye gider konfor takacağın lastiğe göre değişir mesela. anlatabiliyor muyum? pist için değili kullanıcı için yapılıyor bu motosikletler. mühendisten iyi mi bileceksin diyorsunuz ya. kişiye özel yapılm ıyor standart yapılıyor bunlar. mühendis motoru sana göre dizayn etmiş gibi davranmayın lütfen.

soruya gelince büyütebilirsin dostum. ama enerji yasasını unutma. bi yerden kazanç olacaksa başka bi yerden kayıp olacaktır.

kayip yakit ve biraz performanssa sorun degil sonucta 125cc asiri bir beklenti yok fakat yol tutus konusunda performans eksikligi yasanirsa bosuna okadar masraf edilmis olacaktir
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Asla olmaz, yakıt oşarak da hiç bir şeyin fark etmeyeceğini söyleyebilirim.
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
1,103
aea mida izledim evet hakli olabilir motor icin orjinal lastik ebadi neyse odur ok sadece netlemek istedigim konu su orjinal 130/70-17 takmak istedigim 140/70-17 hersey ayni tek fark 140 olmasi yani lastikte yumurta olmasi ve uygunsuz durumu hersey ayni sadece 130ken 140 olmasimidir

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

pardon forumu kirletme olayini anlayamadim?

Sana birşey demedim.
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
kayip yakit ve biraz performanssa sorun degil sonucta 125cc asiri bir beklenti yok fakat yol tutus konusunda performans eksikligi yasanirsa bosuna okadar masraf edilmis olacaktir

kendi motosikletimde 100-130 taban genişliği vardı. 110 140 yaptım dostum. tol tutuş da daha iyi oldu. 180 kiloluk motor 1-2 teker virajda çevir gazı nerdeyse supermotolar gibi önü dikçek virajda :d
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst