Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Tem 2013
Mesajlar
2
bu motorla 120 gören varmı ?
İzmir çevre yolunda Buca'dan Bornova'ya inerken 125 gördüm fakat görür görmez kesiciye girdi.

Hergün çevre yolundan 20 km yapıyorum,ön dişliyi 16 yapsam yakıtım düşer mi sizce ya da motor rahatlar mı,90 dan sonra fazla devir çeviriyor malum.
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
499
Yahu arkadaşlar motor Honda serisinin en düşük motorlarından. Ortalama performansı az çok belli olan bir motor. Dişlileri oynayabilirsiniz, hız konusunda 10-15 km fark ettirebilirsiniz yada yakıt konusunda full depoda belki 50km fark ettirebilirsiniz. Önemli olan sizi bir yerden bir yere sorunsuz bir şekilde götürüp getirme kalitesi.
Yahu İnsanlar bu motorla il il kilometrelerce sorunsuz geziyorlar.

Bakımını yap, yükle.. Sonra az masrafla çok yer keşfet


Hızı unut yolun tadını çıkar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:07 ----------

Bu sayede de kendime verdim gazı aybaşı biyerlere kaçem :queen:
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
Honda'nın eli kırılaydı da şu motoru Mikuniye satmayaydı...
Aynen dediğin gibi hocam :)

Ya iyi hoş süper bir motor değil ama bu kadarda kötüleme be mikuni kardeş.
Bajaj aldın hala dönüp durup burda cb ye verip veriştiriyorsun.Bak bajaj stop edip duruyor yazmışsın bajaj forumuna umarım sorununu en kısa sürede çözersin.

Bu arada bu motordaki 5. vites bildiğiniz üzere ekonomi vitesi amaç motoru rahatlatmak az devir çevirip az benzin yakmasını sağlamak gerçi ben tek sürdüğüm için kesin bişey diyemiyeceğim ama yokuşlarda gayet seri 3. viteste çok güzel dik yokuşları çıkabiliyor.

8-9 bg 125 cc ekonomik küçük ucuz bir motor abartılı bişeyler beklemek lazım.Ama sağlam motosiklet.18 bin e yaklaştım daha tek sefer yolda bırakmadı periyodik bakım dışında da herhangi bir masraf açmadı...
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Gezilerden bahsetmişken;

Geçen hafta Yalova/Çınarcıkta senelik izindeyken Yaptığım Delmece Yaylası ve günübirlik Bursa (iskender yemek için:cherry:) turlarına ilişkin fotoları atayım.
Gerçi foruma eklemek için çekmediğim için biraz saçma sapan fotolar ama idare edin. CB125 sayfası şenlensin.

4YOp34.jpg


JdBVMo.jpg


OJOr5Q.jpg


zQqG16.jpg


y29Gvy.jpg


GbXZg6.jpg



O suyun aktığı çeşmeden su içen adamın ömrü uzar arkadaş o kadar diyorum. Zaten orası çeşme filan değil sadece beton bir set yapmışlar insanlar faydalanabilsin diye. Yoksa bildiğiniz taşın toprağın arasından geliyor buz gibi su.
 

B65

Katılım
5 Ağu 2014
Mesajlar
129
CB125e benim ilk motorum. Motorlar hakkında fazla bilgim yoktur. Benim beklentim şehirler arasında 110km giderken 2.5lt yakan bir motor. Araba 1 ton, 1400cc, rüzgara karşı daha geniş yüzey ve 5lt yakıyor, benim motor 130kg civarı, 125cc ve 2.5lt hatta gaza yüklenirsem daha fazla yakıyor. Kabaca oranlarsak motorlar 1 lt civarında yakması lazım. Ben 2.5lt yaksın 110 yapsın istiyorum. Cok mu?
Buradan anlıyorum ki motorlar yaptığı işe göre cok verimsiz araclar. Az yaktıkları hikaye cüsselerine ve güclerine göre cok fazla yakıyorlar. Motorları bu hale getiren sebepler ne ise azaltılabilirse benim istediğim seviyelere gelebilir.
Örneğin zincir sistemi fren görevi yapıyor. Motorun cok yakmasının sebeplerinden birisi bu.
Başka nedir bilen varsa buyursun.
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Arkadaşlar motorlarinizi satip bajaj boxer alın. Ben çok memnunum. Müthiş seri motor. Hızlanması olsun rampa çıkışı olsun bu konularda Cb ile kiyaslayinca cb eşek gibi kalır. Aynı yolları kullaniyorum ayni rampalari çıkıyorum. Cb nin 60 da kalip zar zor çıktığı yerde bajaj inanilmaz torkuyla 80-90 la çıkıyor. başka bir husus ise rahat selesi, yerden açıklığin cb den yüksek olması. Cb gibi yormuyor sürüşü. Koltuk kaba etini acitmiyor. Hulasa çok memnunum ama sizin için de Üzgünüm. Hala ısrar ediyorsunuz. Motorlarınız yeniyken değerinde satıp bajaj alın kurtulun.
 
Katılım
16 Tem 2013
Mesajlar
2
CB125e benim ilk motorum. Motorlar hakkında fazla bilgim yoktur. Benim beklentim şehirler arasında 110km giderken 2.5lt yakan bir motor. Araba 1 ton, 1400cc, rüzgara karşı daha geniş yüzey ve 5lt yakıyor, benim motor 130kg civarı, 125cc ve 2.5lt hatta gaza yüklenirsem daha fazla yakıyor. Kabaca oranlarsak motorlar 1 lt civarında yakması lazım. Ben 2.5lt yaksın 110 yapsın istiyorum. Cok mu?
Buradan anlıyorum ki motorlar yaptığı işe göre cok verimsiz araclar. Az yaktıkları hikaye cüsselerine ve güclerine göre cok fazla yakıyorlar. Motorları bu hale getiren sebepler ne ise azaltılabilirse benim istediğim seviyelere gelebilir.
Örneğin zincir sistemi fren görevi yapıyor. Motorun cok yakmasının sebeplerinden birisi bu.
Başka nedir bilen varsa buyursun.

Otomobillerin yakıt sistemleri üzerine daha fazla arge çalışması yürütülüyor, motosikletler otomobiller kadar satsa pazarı daha büyük olur dolasıyla araştırma geliştirme aşamasına daha fazla önem ve ödenek ayırabilirler. Şu da var ki motosikletler otomobiller kadar aerodinamik değiller,rüzgar dirençleri daha fazla, girintiler boşluklar türbülansa neden oluyor, sürücü başlı başına rüzgar direci zaten yelken gibi. türbülans konusuna gelince mesela otomobilde,camlar açık gitmek daha fazla yakmasına neden olur, yanlardan arabayı terkeden hava camlarda türbülans yaratarak hava direnci oluşturur, az yaksın diye klima kapatıp camı açarsan hemen hemen aynı yakar mesela bir belgeselde izlemiştim.
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
Arkadaşlar motorlarinizi satip bajaj boxer alın. Ben çok memnunum. Müthiş seri motor. Hızlanması olsun rampa çıkışı olsun bu konularda Cb ile kiyaslayinca cb eşek gibi kalır. Aynı yolları kullaniyorum ayni rampalari çıkıyorum. Cb nin 60 da kalip zar zor çıktığı yerde bajaj inanilmaz torkuyla 80-90 la çıkıyor. başka bir husus ise rahat selesi, yerden açıklığin cb den yüksek olması. Cb gibi yormuyor sürüşü. Koltuk kaba etini acitmiyor. Hulasa çok memnunum ama sizin için de Üzgünüm. Hala ısrar ediyorsunuz. Motorlarınız yeniyken değerinde satıp bajaj alın kurtulun.
İyi güzelde bajajı satınca ne yapacaz, çinli yada hintlier 2. elde iyi değer düşüyorlar. bu arada hondada çinde üretiliyor ama honda sonuçta milletin bir algısı var.
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
98
V2RqQP.jpg



Arkadaşlar zinciri gaz yağı ile temizleyip sonra yağlayıcam. Şu resimde kırmızı ile işaretlediğim kapağı ne ile açarım? Şuan işyerindeyim bakma imkanım yok. Eve giderken ona göre yanıma kaç alyan falan alacağıma bakıcam.
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
499
Arkadaşlar Mikuni bir bakıma mantıklı konuşuyor. Honda düşük cc de yüksek fiyat politikası uyguluyor bu da haliyle insanları diğer seçeneklere yönlendiriyor. Şu an piyasada olan;
mesela Bajajın Discover 125st modelini emsal göstererek söyleyeyim. Zaten bu motor kısa zamanda birçok adet satıldı. Bu motor teknolojisinde Honda bir motor yapmış olsaydı fiyatı 5000-6000 civarı kesin olurdu. Bu yüzden insanlar piyasa da daha dolu motorlar varken neden.. diyor.
Neyse;
Hani olurya bu motor artık gün gelecek bizi kesmeyecek olabilir. Farklı bir modele yönelmek isteyebiliriz yada biraz yüksek motor hacimli olsun diyebiliriz işte bu arkadaşlar zaman içinde bize yön verecekler. Artıları ve eksileriyle kullanmış oldukları motorlar zaman içinde kendini ispatlayacak ve seçeneklerimiz artacaktır.
Piyasada sadeje Japonya değil, Çin ve Hindistan ında hüküm süreceği dönemler olacaktır. Geçen sene ve bu sene her markadan piyasaya birçok yeni model katıldı.
Kuba motorda artık seçenekler çoğaldı, Mondial yeni modeller getirdi, Salcano yeni modeller getirdi yine Honda ya rakip diye gösterilen Haojue diye yeni suzuki destekli japon markası geldi, Motosikletin oldukca popüler olduğu şehir olan Hindistanlı Bajaj ve Hero markaları Türkiye piyasasına dahil olan markalar.
Bundan sonra Honda nın büyük cc motorlarına geçecem diyen insanların dışında aynı cc civarlarında tercih edilebilecek birçok marka zaman içinde kendilerini kanıtlayacak ve seçeneklerimiz çoğalacaktır.
Niye olmasın..
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2008
Mesajlar
88
Motosikleti
NC750X '22
http://i.hizliresim.com/V2RqQP.jpg


Arkadaşlar zinciri gaz yağı ile temizleyip sonra yağlayıcam. Şu resimde kırmızı ile işaretlediğim kapağı ne ile açarım? Şuan işyerindeyim bakma imkanım yok. Eve giderken ona göre yanıma kaç alyan falan alacağıma bakıcam.

8 numara anahtarla açılıyor bu kapak. Üstünde ve altında birer civata var.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Zincir kapağını 8 numara yıldız anahtar açıyor. Fakat çok sicakken civata yalama olur. Soğukken aç. Zaten kullanılan maden kalitesi çok kötü. benim motorda karb. Hava ayar vidasi o kadar adiymişki kafası ezildi ve öylece kaldı.
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
75
Arkadaşlar Mikuni bir bakıma mantıklı konuşuyor. Honda düşük cc de yüksek fiyat politikası uyguluyor bu da haliyle insanları diğer seçeneklere yönlendiriyor. Şu an piyasada olan;
mesela Bajajın Discover 125st modelini emsal göstererek söyleyeyim. Zaten bu motor kısa zamanda birçok adet satıldı. Bu motor teknolojisinde Honda bir motor yapmış olsaydı fiyatı 5000-6000 civarı kesin olurdu. Bu yüzden insanlar piyasa da daha dolu motorlar varken neden.. diyor.
Neyse;
Hani olurya bu motor artık gün gelecek bizi kesmeyecek olabilir. Farklı bir modele yönelmek isteyebiliriz yada biraz yüksek motor hacimli olsun diyebiliriz işte bu arkadaşlar zaman içinde bize yön verecekler. Artıları ve eksileriyle kullanmış oldukları motorlar zaman içinde kendini ispatlayacak ve seçeneklerimiz artacaktır.
Piyasada sadeje Japonya değil, Çin ve Hindistan ında hüküm süreceği dönemler olacaktır. Geçen sene ve bu sene her markadan piyasaya birçok yeni model katıldı.
Kuba motorda artık seçenekler çoğaldı, Mondial yeni modeller getirdi, Salcano yeni modeller getirdi yine Honda ya rakip diye gösterilen Haojue diye yeni suzuki destekli japon markası geldi, Motosikletin oldukca popüler olduğu şehir olan Hindistanlı Bajaj ve Hero markaları Türkiye piyasasına dahil olan markalar.
Bundan sonra Honda nın büyük cc motorlarına geçecem diyen insanların dışında aynı cc civarlarında tercih edilebilecek birçok marka zaman içinde kendilerini kanıtlayacak ve seçeneklerimiz çoğalacaktır.
Niye olmasın..

Kaılmıyorum hocam. Tamam cb125e hız olarak diğer arkadaşlarından düşük kalsa da :pr: kalite olarak yanına yaklaşan yok. Bajaj ile karşılaştırmak biraz haksızlık olmuş, bu motorun dengi ybr125 dir; eğer karşılaştıracaksak. Bu karşılaştırmada da ybr125 satış fiyatı ve parça fiyatı dolayısıyla kuryeci arkadaşların ilk tercihi olmuştur. :pr: Fakat biz onlar gibi günde yüzlerce km yapmıyoruz. Demem odur ki; hususi kullanımda benim ihtiyaçlarımı en iyi karşılayan motor cb125e olmuştur. :thumleft: Az yakar(2.2 lt gördüm şehir içinde), parça ihtiyacı olmaz(düşüp kalkmadıkça) ve cidden parçaları kumandalarına kadar kalitelidir. Bajaj'a gelirsek fuarda inceleme şansı buldum, kötülemek istemesemde sonuçta yolda giderken durup vidalarını toplayabilirsiniz o kadar kalitesiz yapılmış fakat motor aksamı hakkında birşey diyemem iyidir veya kötüdür. :silent: Buradan şu sonuç çıkıyor, benim 3-5 bin tl de olsa riske atacak param yok maalesef alırım kendini kanıtlamış motosikletimi kullanırım ama senin varsa veya riski seviyorsan alırsın bajajını. :wiinkk: İlk başta duyunca bende çok sevinmiştim "oh be seçenek artıyor çok güzel" diyerekten fakat yine bir hayal kırıklığı oldu. :pale:
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
499
Kaılmıyorum hocam. Tamam cb125e hız olarak diğer arkadaşlarından düşük kalsa da :pr: kalite olarak yanına yaklaşan yok. Bajaj ile karşılaştırmak biraz haksızlık olmuş, bu motorun dengi ybr125 dir; eğer karşılaştıracaksak. Bu karşılaştırmada da ybr125 satış fiyatı ve parça fiyatı dolayısıyla kuryeci arkadaşların ilk tercihi olmuştur. :pr: Fakat biz onlar gibi günde yüzlerce km yapmıyoruz. Demem odur ki; hususi kullanımda benim ihtiyaçlarımı en iyi karşılayan motor cb125e olmuştur. :thumleft: Az yakar(2.2 lt gördüm şehir içinde), parça ihtiyacı olmaz(düşüp kalkmadıkça) ve cidden parçaları kumandalarına kadar kalitelidir. Bajaj'a gelirsek fuarda inceleme şansı buldum, kötülemek istemesemde sonuçta yolda giderken durup vidalarını toplayabilirsiniz o kadar kalitesiz yapılmış fakat motor aksamı hakkında birşey diyemem iyidir veya kötüdür. :silent: Buradan şu sonuç çıkıyor, benim 3-5 bin tl de olsa riske atacak param yok maalesef alırım kendini kanıtlamış motosikletimi kullanırım ama senin varsa veya riski seviyorsan alırsın bajajını. :wiinkk: İlk başta duyunca bende çok sevinmiştim "oh be seçenek artıyor çok güzel" diyerekten fakat yine bir hayal kırıklığı oldu. :pale:

Karşılaştırma konusunda misal gösterdim. Hani Mikuni arkadaşımız kullanıyor sanırım bu motoru o yüzden söyledim. Fiyat olarak da uygun olduğu için kıyaslamayı Bajaj ile yaptım.
Honda, Yamaha tabiki de kaliteli motorlar. Yamaha ile kıyaslamamın bir anlamı olmaz neden; fiyat olarak aynı kılasmanda yer alıyorlar. Hatta motor teknolojisi olarak belki Yamaha biraz daha üstündür. İkisininde avantajı çok önce piyasaya çıktıkları için ve kendilerini zaman içinde kanıtladıkları için insanlar gözü kapalı alıyorlar. Yamaha YBR nın en eski modeli sanırım 2008 de çıktı, Honda da CB125E olarak 2012 de çıktı. Honda kalitesini 98 den beri üretilmiş olan Titanlar ile kanıtladı.Belki hala görüyoruz yollarda.
Hani şöyle diyeyim o zaman; Honda ve Yamaha ya alternatif olarak bir çok seçenek olmaya başlıyor artık.
Bunu söylemememin nedeni insanlar fiyat olarak yüksek olduğu için zamanla kendini ispatlamış başka motorlara yönelecektir. Tabikide paralarını riske atmış olmayacaklar. İşçilik olarak bende biraz düşük buldum parçalarda. Fiyatlar bu yüzden uygun tutuluyor.
 

Acb

Katılım
22 Ağu 2014
Mesajlar
8
Merhaba arkadaşlar, motor soğukken çalıştığında motorun içinden sanki sürtünme sesi gibi bir şey geliyor ama ısınınca kesiliyor. Tamirci krank mili eğri olabilir dedi siz nasıl değerlendiriyosunuz ?
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Motorcu dediğin adam aslında buzdolabı tamircisi. Bir honda motorunun krank milini onun eline versen, balyozla eğemez ama iş olsun para gelsin yani. Sen hiç merak etme kardeşim o motoru ben o kadar zorladım o kadar eziyet ettim hiçbirşey olmadı. Motordan sesler geliyordu evet ama bu her motorda oluyor. Genelde bu ses subaplardan gelir ve hayati önemli değildir.
 
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
abeciMotoru ön dişliyi 16 ya cevirmeyi düşünüyorum da cbf rüzgarlığı dikkatimi cekti. Motora yatmadığında da rüzgarlık sürüşü hissedilir şekilde etkiliyor mu?
Cbf rüzgarlığı motoru bariz şekilde iyi yönde etkiliyor, ben yatmadan kullanıyorum, ona rağmen rüzgar cama çarpıp kaskınıza geliyor,
kaska gelen rüzgarı hissedeceksin zaten. başını hafif indirirsen o da yok. sonuç olarak, motorun fırtınalı havalarda bile gidişi değişiyor, daha önemlisi rüzgardan dayak yemiyosun, daha az yorgunluk, daha güzel şekil şemal.
maksimum hızı da 10 km kadar artırmakta. kesinlikle tavsiye ederim.
 

B65

Katılım
5 Ağu 2014
Mesajlar
129
Cbf rüzgarlığı motoru bariz şekilde iyi yönde etkiliyor

Aşağıdaki linkde 2 ceşit rüzgarlık var. Siyah olan vidalı hoş durmuyor ama bildiğim kadarıyla cbf rüzgarlığı o.
http://www.motosiklet.net/forum/mot...kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-124.html
birde http://i45.tinypic.com/kbrg9i.jpg resmini buldum. Yine siyah ama sanki vida kullanılmamış. Daha iyi duruyor.
Forumda senin mesajındaki resmin linkinde problem var. Gözükmüyor.

Camın şekli ve montajı icin ne tavsiye edersin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst