Honda Honda CBR1000RR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

En güzel, en agresif, en çekici CBR1000RR hangisi ???

  • Siyah CBR1000RR

    Oy: 193 44.3%
  • Kırmızı CBR1000RR

    Oy: 200 45.9%
  • Gri CBR1000RR

    Oy: 43 9.9%

  • Kullanılan toplam oy
    436
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
yanlıs anlama ama pert kaydı olmadıgını bılmesı ımkansız derım. alırken bakmamıs mı 3tl verıp plakaya :) turkıyede kımseye guvenmem kardesım ben.sen de guvenme.yarın satarken cıddı sorun yasarsın kı 2007 kasa dıyorsun.yenı modeller cıktıkca zorlasan pıyasa bır de pert kaydı ıle daha da ıcınden cıkmaz bır hal alır.bılıyorum cok ısteklısın ama sonradan uzulmenı ıstemem.cok cok ucuz olsa ok.mesela gecen sene 1198 panıgale vardı maltepede.pazarlıklı 30000tl saka gıbı :) dırekten dondum ben de ama 30000tl panıgale ıcın cok cok komık bır rakam cunku.1000rr ı da ölü parasına verırlerse al bence.mekanıgınde dedıgın gıbı bısey cıkmaz belkı ama cebıne zarar gelmesın derım.

Kimseye güvenmeme konusunda hak veriyorum. O yüzden acele etmekte istemiyorum açıkcası. Eleman araştıracağım dedi. Ondan haber bekliyorum.

hiç belli olmaz belki kayıtlarda bir hata vardır,bir araştır derim,sonucu da yazarsan güzel olur merak ettim.

Belki plaka daha önceden başka bir araca aitti, onun kazası görünüyor olabilir. Bunun gibi şeylere internette denk geldim. Bekliyorum bakalım. Zaten bu sorun çözülürse almadan önce motor sahibinin tanımadığı bir ustaya götürüp inceleteceğim.


Bununla ilgili bir bilginiz var mı?
2006 model olmasına rağmen devir saati 13bin devir. İnternette bir sürü fotoğraf araştırdım. Bazı 2006 grenajlılar 13bin, bazıları 14bin devir. Yoksa arka dişliyi mi saymam lazım? 2006lar 42 diş, 2005'ler 40 dişmiş.
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
Arka dişli orjinali ile değişmemişse yanıltır,ordan kesin sonuca varamazsın

2004-2005 13000 devir 148hp
2006-2007 14000 devir 158 hp
Şasi numarasından üretim yılına bak,hangi yılın motoruysa onun göstergesi grenajı olmalı üstünde 2005 olup 2006 modelmiş gibi tescil edilmiş olabilir bu tip araçlar var çünkü
 
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
Arka dişli orjinali ile değişmemişse yanıltır,ordan kesin sonuca varamazsın

2004-2005 13000 devir 148hp
2006-2007 14000 devir 158 hp
Şasi numarasından üretim yılına bak,hangi yılın motoruysa onun göstergesi grenajı olmalı üstünde 2005 olup 2006 modelmiş gibi tescil edilmiş olabilir bu tip araçlar var çünkü

Pazartesi şase numarasını öğrenip kontrol edeyim.
Yalnız motorun kafa ve yan grenajları 2006 model grenajı. Fakat kadran 13bin devir. 2005 ile 2006'nın kuyruk kısmında bir farklılık var mı acaba?

Böyle bir foto çekmişim. Dişli sayısını buradan anlayabilen var mı?
9JriXWn.jpg
 
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
Saymaya gerek yok yahu 40T 42T diye yazar kaç diş ise:)

2005 ile 2006'yı karşılaştırıp 9 fark bulmaya çalışıyorum resmen. Acaba 2005 model ama yeni grenajlar mı takıldı diye şüpheye düştüm devir saatinden ötürü. Eğer 42 dişse iyi haber. Gerçi arka maşada siyah renk, o da iyi haber.

Pazartesi gelsede arayıp detayları öğrensem net olarak. Şuan kafamı kurcalayan devir saatinin 13 olması.
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
Bugün arayıp söyledim motorun sahibine plakadan pert gözüküyor diye.
Bakalım araştıracak. Motoru alırken (Aralık 2012) istanbuldaki honda servisine falan götürüp baktırmışlar. Problem olmadığı söylenmiş. Açıkcası onunda morali bozuldu.

Motor 2011 yılında 21bin km2de muayeneye girmiş, 2014 mayısta 30bin küsür olarak.

Pert kaydı 2007 yılından. O yıldan bu yana motor 30bin civarı km yapmış. Sorun olsaydı sahiplerinden biri hissederdi herhalde diye düşünüyorum.

Motorun egzosu, sinyalleri, aynaları falan orjinal.

Birde aklıma takılan şey 2006 model olmasına rağmen devir saati 13bin devir. İnternette bir sürü fotoğraf araştırdım. Bazı 2006 grenajlılar 13bin, bazıları 14bin devir. Bu konuda net bilgisi olan var mı?

2004 2005 1000rr lar 11.500 rpm sınırını birazcık geçince redline girer 2006-2007 modelleri ise 12.200 gibi redline girer.Arka maşanın rengine kanma büyük bir kaza atladıysa arka maşa artı grenaj seti giydirmiş olabilirler.Keşke burdur civarında olsaydı motor inceler notunu verirdim ama buradan olmuyor,dişli konusundada yardımcı olayım 2006-2007 cbr 1000rr ların dişli oranları ön 16 arka ise 42 şeklindedir fotoğrafa bakarak yok yarı daire falan diye atılmaz bilgi ile konuşulur ;)

Yeri gelmişken zinciride söyleyeyim tabi şimdiye çoktan ırzına geçip yenilemişlerdir ama yinede bilgin 2006-2007'nin stock zincir 530 114 bakladır.
Bu arada eski kasa 1000rr ların en iyisi 2007 model olanıdır unutma ki ilk çıkan kasa her zaman ufak tefek sorunlar barındırır ve ve firma bunu bir sonraki kasada telafi eder,işi bilmeyenler bunu anlamaz ;) işi bilenler bu yüzden yeni çıkan bişeye hemen atlamayın derler ;)Eski kasa alacaksan 2005 yeni kasa alacaksan 2007 al iyi ki Extrem'i dinlemişim dersin.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
Birkaç kişiye daha mesaj attım. Adamın motoru 50 gündür ilanda. Mesajda son fiyatı bile sormadığım halde daha 1 tl bile inmem diyor :D
Üstüne plakayıda gelince görürsün diyor. Satılık motorun plakasını saklamak nedir ya.
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
kardesım sana bosver dıyoruz. plaka neden vermez bırısı? :) butun bılesenler sana "uzak dur" dıyor. söz sana bulacagız temız bı tane :)
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Bu motor eskiden halil hayabusayla takılıp gaz açan bi elemanındı. Sonra 200 civarı bir hızlı kaza yapıp ölümden döndü ve ss e tövbe etti. Yani ya pert olmuştu ya da perte yakındı. Bunu bilerek git motorun yanına. Fotoğraftaki hayabusa da halil abinin eski motoru, gsxr da kardeşinin. :cat:
 
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
Bu motor eskiden halil hayabusayla takılıp gaz açan bi elemanındı. Sonra 200 civarı bir hızlı kaza yapıp ölümden döndü ve ss e tövbe etti. Yani ya pert olmuştu ya da perte yakındı. Bunu bilerek git motorun yanına. Fotoğraftaki hayabusa da halil abinin eski motoru, gsxr da kardeşinin. :cat:

2x7=14 binlik hasar kaydı varmış zaten. Ama nasıl oluyorsa 2 parçası boyalı. Anlamıyorum ben bu motor satıcılarını.
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Hatta kaza şöyle oldu. Kullanıcısı Hasan otobana bağlanırken hızını epey artırıyor ve kör noktasındaki araca patlıyor. Sonrası malum, çok şükür ölmedi. Demek 14000 lik hasar. O dönemde bu motorlar o fiyatlardaydı. Pert kaydı vardır bence, sadece hasar kaydı değildir diye düşünüyorum.
 
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
Hatta kaza şöyle oldu. Kullanıcısı Hasan otobana bağlanırken hızını epey artırıyor ve kör noktasındaki araca patlıyor. Sonrası malum, çok şükür ölmedi. Demek 14000 lik hasar. O dönemde bu motorlar o fiyatlardaydı. Pert kaydı vardır bence, sadece hasar kaydı değildir diye düşünüyorum.

teşekkür ettim bilgiler için.
Peki şuanki ilanlara göre 18-19 bin lira civarında en alınabilir motor hangisi, vaktin varsa bakıp bilgi verebilir misin?
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Hacı ben hiç 2. el almadım. Gerçekten yanlış yönlendirmek istemem. 2. el spor motor almaya karşıyım dürüst insanımız yüzünden. :silent:
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
2x7=14 binlik hasar kaydı varmış zaten. Ama nasıl oluyorsa 2 parçası boyalı. Anlamıyorum ben bu motor satıcılarını.

Dostum bu işlerde biraz yenisin o yüzden yoksa anlarsın büyük bir kazada tüm grenajlar paramparça oluyor daha sonra fabrikadan stock genuine part grenaj sipariş ediliyor ve takılıyor zaten o pert fiyatının yarısını falan grenaj seti oluşturuyor motoru komple amortisördür maşadır mesnettir topluyorlar yeni grenajıda giydiriyorlar sen grenaja bakıyorsun oo boya yok yada sağlam kalan bir iki grenajı boya yama ile kurtarıp tekrar takıyorlar bir parça iki parça boyalı diyorlar birde ayaktan düştü çocuklar devirdi vs.ondan boyandı yazıyorlar tamam sende oh oh motor güzel tamam alıyorum diyorsun sonradan işi bilen biri bir bakıyor ki aslında motor toplama.

Buna benzemez daha neler neler dönüyor yüz yüze olsak çok şeyler anlatırım sana motosiklet işinde özellikle racing olanlar zevkli olduğu kadar ikinci eli çok pis meşakkatli ve güvenilmez bir iş.Çok dikkatli ve bilgili olmalısın birde sana küçük bir tavsiye alacağın motorun plakasını google girip sonu kaza falan ekleyip aratman bu bezen işe yarayabiliyor,bu işte sadece paran gitse hadi neyse dersin çalışır kazanırsın ama Allah korusun şase işi affetmez yüksek süratte virajda ufak bir şase burulmasında başına çok kötü işler gelebilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Dostum bu işlerde biraz yenisin o yüzden yoksa anlarsın büyük bir kazada tüm grenajlar paramparça oluyor daha sonra fabrikadan stock genuine part grenaj sipariş ediliyor ve takılıyor zaten o pert fiyatının yarısını falan grenaj seti oluşturuyor motoru komple amortisördür maşadır mesnettir topluyorlar yeni grenajıda giydiriyorlar sen grenaja bakıyorsun oo boya yok yada sağlam kalan bir iki grenajı boya yama ile kurtarıp tekrar takıyorlar bir parça iki parça boyalı diyorlar birde ayaktan düştü çocuklar devirdi vs.ondan boyandı yazıyorlar tamam sende oh oh motor güzel tamam alıyorum diyorsun sonradan işi bilen biri bir bakıyor ki aslında motor toplama.

Buna benzemez daha neler neler dönüyor yüz yüze olsak çok şeyler anlatırım sana motosiklet işinde özellikle racing olanlar zevkli olduğu kadar ikinci eli çok pis meşakkatli ve güvenilmez bir iş.Çok dikkatli ve bilgili olmalısın birde sana küçük bir tavsiye alacağın motorun plakasını google girip sonu kaza falan ekleyip aratman bu bezen işe yarayabiliyor,bu işte sadece paran gitse hadi neyse dersin çalışır kazanırsın ama Allah korusun şase işi affetmez yüksek süratte virajda ufak bir şase burulmasında başına çok kötü işler gelebilir.

Ferhat, anlatsana merak ettim :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst