TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
468
hocam çok teşekkür ederim cevabınız ve teklifiniz için. Ama malesef şu anda düşünce aşamasındayım ve maddi olarak biraz beklemem gerekecek.Ayrıca bende 0 km alıcılarındanım :).

Asıl sorum bunların arasındaki fark nedir?
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
800
hocam çok teşekkür ederim cevabınız ve teklifiniz için. Ama malesef şu anda düşünce aşamasındayım ve maddi olarak biraz beklemem gerekecek.Ayrıca bende 0 km alıcılarındanım :).

Asıl sorum bunların arasındaki fark nedir?

Aradaki yarım beygirlik fark gerçekten varmı bilmiyorum ama görsel olarak kasa haricinde teknik olarak bi fark yok sanıyorum . Şu şekilde 14 değişiklik var kopyalayıp yapıştırıyorum hemen
1-) ön far cam rengi füme yapıldı. bu daha sert bir görünüm kazandırdı.
2-) adeta terorist havası veren kaş ve göz şeklinde gündüz farkları eklendi.
3-) depo kenarındaki rüzgar kanalları büyütüldü. motora gelen hava akımı arttırılarak performansın artması sağlandı
4-) gösterge paneli karbon kaplama yapıldı.
5-) motor aldındaki grenaj bütüldü ve hava akışı fazlalaştı. endişe etmeyin kaldırımdan inerken çarpmıyor
6-) yan kapaklar karbon görünümü ile dikkat çekiyor.
7-) koltuk iki bölümden oluşturuldu. yolcunun kaymaması için bir arka bölümü tırtıklı, sürücünün rahatı için ön bölüm biraz daha rahat ve geniş yapıldı
:cool: arka kuyruk değiştirildi. karbon görünümü ile değiştirilerek, plakalık daha spor bir hale getirildi
9-) arka yan kuyruklar geişletilerek, motora daha kaslı bir görünüm kazandırıldı.
10-)kafa grenajı daha kısa hale getirilerek, hem spor bir cadde motoru görünümü, hemde şık ticari bir görünüm sağlandı.
11-) arka lastık yok tutuşunu arttırmak için genişletildi. ebatlar= 110*80*17
12-)yolcu basamağı motor braketinden bağımsız hale getirildi.
13-)motor koruma demiri daha spor bir hale getirildi
14-)gösterge panelindeki hız bölümünün rengi maviye, demir saatinin rengi ise beyaza çevrildi.
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
Arkadaşlar motoru dururken yatırdıgım zaman koruma demirine degmesine 5-10 cm kalana kadar yani ,karbüratörün şamandıra havuzu temizleme hortumundan benzin akıyor Normalmidir bu zmana kadar hiç dikkat etmemiştim,Aklımda açıklama olarak şamandıra motoru yan yatırınca çalışamıyor ve açılıyor fazla gelen benzinden buradan dışarı fıyy :)resimde işaretledim

 
Son düzenleme:
Katılım
1 Haz 2014
Mesajlar
106
benim gidon hafifden yalpa yapmaya başladı tuttuğum halde hafif hafif oynuyo gibi bi kaç saniye bıraktımmı baya yapıcak yani daha fazla bıraksam tankslapper denen olaya geçicek yarın ustaya götürücem sizce neden yapıyodur?
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
arkada agırlık yoksa balansı yada gidon bilyalarında sıkıntı vardır gidon somunuda gevşemiş olabilir
 
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
16
arkadaşlar bende 2012 kasa apache var arkadan fıyk fıyk diye ses geliyo sanki sağ amortisörden gelio servise söledim yaptık dedi ama hala devam ediyo bunu neden yapıyo olabiri servis devam ederse amortisörü değiştirelim dedi

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:19 ----------

saol bunun sallanmamasını engeliyemezmiyiz
 
Katılım
6 Ara 2011
Mesajlar
402
iyi akşamlar canlar nasılsınız ?
herkese hayırlı ve sıhhatli ramazanlar dilerim öncelikle :) epeydir giremiyordum ara sıra kesişmelerimiz olsa da burayla pek bi paylaşımım olmuyordu bugün dedim bi selam edeyim ama birçok arkadaş elden çıkarmış heralde pulsarı görünce ee neticede buda hindu o da hindu akraba sayılırlar :)ama benim gözüm sadece sym wolf'ü görüyor inşallah nasip olur :) bugün dedim bi yakıt ölçümü yapayım epeydir kontrol etmiyordum yakıt sarfiyatını ama e5 gibi trafiği eksik olmayan bir yolda işe gidip gelmede kullanmama rağmen ki artık eskisi gibi ekonomi yapıp 100km/2 Lt gibi belki de bu motor için rekor olabilecek bir ölçüm yapmıyorum ;)
motor 2012 model ve 31.000 e vardı ve hala taş gibi maaşallah ve de 7000 devir altında da pek seyretmiyorum ;)

sonuç ise 60 tl - 508 km

Alınan benzin: 60,00
Alınan Litre: 11,81 litre

1km'de tüketim: 0,118
100km'de tüketim: 11,81

1 litre benzin ile 43,01 km
100km'de 2,33 litre sarfiyat
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
iyi akşamlar canlar nasılsınız ?
herkese hayırlı ve sıhhatli ramazanlar dilerim öncelikle :) epeydir giremiyordum ara sıra kesişmelerimiz olsa da burayla pek bi paylaşımım olmuyordu bugün dedim bi selam edeyim ama birçok arkadaş elden çıkarmış heralde pulsarı görünce ee neticede buda hindu o da hindu akraba sayılırlar :)ama benim gözüm sadece sym wolf'ü görüyor inşallah nasip olur :) bugün dedim bi yakıt ölçümü yapayım epeydir kontrol etmiyordum yakıt sarfiyatını ama e5 gibi trafiği eksik olmayan bir yolda işe gidip gelmede kullanmama rağmen ki artık eskisi gibi ekonomi yapıp 100km/2 Lt gibi belki de bu motor için rekor olabilecek bir ölçüm yapmıyorum ;)
motor 2012 model ve 31.000 e vardı ve hala taş gibi maaşallah ve de 7000 devir altında da pek seyretmiyorum ;)

sonuç ise 60 tl - 508 km

Alınan benzin: 60,00
Alınan Litre: 11,81 litre

1km'de tüketim: 0,118
100km'de tüketim: 11,81

1 litre benzin ile 43,01 km
100km'de 2,33 litre sarfiyat

arkadaşlar benim motoru sürekli şehir içi kullanıyorum diye mi bu değerlere ulaşamıyorum yoksa yakıttan mı farkediyor (95, 97 oktan ya da PO, OPET, BP, SHELL?)... bir depo yakıt 500 km hatta 600 km yaptım diyen var... benim iki depo önce 370 kmde bitti... yani son iki depodur aşırı dikkat ediyorum... ani kalkışlardan kaçınıyorum, 90 üstü süratlere falan çıkmamaya çalışıyorum, sıkıştırmıyorum... son depodaki yakıt ile 460 km oldu ama benzin bitti bitecek... 500 bulmaz yani... ayarı falan varsa yaptırayım çünkü bir depoda neredeyse 70 hatta 100 km farketmesi iyi bişey değil...
 
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
16
arkadaşlar bende 2012 kasa apache var arkadan fıyk fıyk diye ses geliyo sanki sağ amortisörden gelio servise söledim yaptık dedi ama hala devam ediyo bunu neden yapıyo olabiri servis devam ederse amortisörü değiştirelim dedi
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Arkadaşlar peki diyaframda yırtık varsa nasıl anlaşılır
Bizim motosikletlerde diyafram nerede? Ben söküp kontrol edebilirmiyim?
Mesela Haftasonu çok rüzgar olmasına rağmen deneme yaptım 90'ı rahat geçti
Sürekli de yapmıyor ama bazen kalkışta bazen de vitesi 1'e düşürünce yapıyor

Balata masrafını 1-2 yere sordum (yetkili servis değil ama ellerinde uygun parça vardı) sorun balatada ise fiyat olarak 100-150TL arası bir masraf çıkardılar
(Debriyaj teli, Conta, Yağ değişimi, İşçilik vs. için)

Umarım sorun sadece pis benzindir (ama tekleme falan yapmıyor sadece ara sıra 1. viteste ivmelenmede devir yükselmesinde sıkıntı var )

diafram karb. üzerindeki turkaaz kapağın altında kalıyor karb. sökmek gerek


Arkadaşlar motoru dururken yatırdıgım zaman koruma demirine degmesine 5-10 cm kalana kadar yani ,karbüratörün şamandıra havuzu temizleme hortumundan benzin akıyor Normalmidir bu zmana kadar hiç dikkat etmemiştim,Aklımda açıklama olarak şamandıra motoru yan yatırınca çalışamıyor ve açılıyor fazla gelen benzinden buradan dışarı fıyy :)resimde işaretledim

[url]http://img497.yukle.tc/thumbs/754920140707_202343.jpg[/URL]

akar hacı normaldir:)


makyajlı kasalara şazımanı değiştirdiklerini sanmam tam 2 vitese geçtiğinden emin misiniz yada debriyaj ayarının doğru olduğundan emin misiniz çünkü makyajsızlarda ilk 1 geçmede isteksizlik yapar onun dışında sorun yok
 
Katılım
3 Ağu 2012
Mesajlar
501
arkadaşlar benim motoru sürekli şehir içi kullanıyorum diye mi bu değerlere ulaşamıyorum yoksa yakıttan mı farkediyor (95, 97 oktan ya da PO, OPET, BP, SHELL?)... bir depo yakıt 500 km hatta 600 km yaptım diyen var... benim iki depo önce 370 kmde bitti... yani son iki depodur aşırı dikkat ediyorum... ani kalkışlardan kaçınıyorum, 90 üstü süratlere falan çıkmamaya çalışıyorum, sıkıştırmıyorum... son depodaki yakıt ile 460 km oldu ama benzin bitti bitecek... 500 bulmaz yani... ayarı falan varsa yaptırayım çünkü bir depoda neredeyse 70 hatta 100 km farketmesi iyi bişey değil...

sürekli dur kalk yapmıyorsan ciddi bir sıkıntı var bence... ben hemen hergün pendik-esenyurt arası gidip geliyorum 700 km altına düşmüyor depoyu kapağa kadar dolduruyorum 16,00 lt yani... 650 km altında bir sıkıntı vardır bence
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
sürekli dur kalk yapmıyorsan ciddi bir sıkıntı var bence... ben hemen hergün pendik-esenyurt arası gidip geliyorum 700 km altına düşmüyor depoyu kapağa kadar dolduruyorum 16,00 lt yani... 650 km altında bir sıkıntı vardır bence

anladım hacım da şöyle bi durum var... ben 12 lt ile hesaplıyorum... depoyu dolduruyorum boğazın başladığı yere kadar (yaklaşık 12 lt) sayacı sıfırlıyorum, bittiği yerde kmye bakıyorum... yani yedek depo ile gittiğim km bu hesaba dahil değil... siz nasıl hesaplıyorusunuz...
 
Katılım
3 Ağu 2012
Mesajlar
501
anladım hacım da şöyle bi durum var... ben 12 lt ile hesaplıyorum... depoyu dolduruyorum boğazın başladığı yere kadar (yaklaşık 12 lt) sayacı sıfırlıyorum, bittiği yerde kmye bakıyorum... yani yedek depo ile gittiğim km bu hesaba dahil değil... siz nasıl hesaplıyorusunuz...

ben son benzin alışıma göre hesaplayayım 02.07.2014 de 31118 km de iken yakıt almışım depoyu boğazına kadar doldurmuşum... ve gazlamışım benzin bitmeye yakın yine benzin istasyonunun yolunu tutmuşum bu sefer km 31764 bir daha yakıt almışım bu sefer 13,92 litre karşılığı 71,13 lira...( depo 16 litre demek ki depoda daha 2,08 litre kalmış ) 31764-31118=646 km ... 13,92 litre / 646 km... 0,0215 lt/km miktar olarak tutar olarak ise 71,13lira / 646 km = 0,11 kuruş/km

bu arada yedek depo az-buz bir şey değil yaklaşık 2 litre eder ki neredeyse 100 km ye tekabül eder ...
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
ben son benzin alışıma göre hesaplayayım 02.07.2014 de 31118 km de iken yakıt almışım depoyu boğazına kadar doldurmuşum... ve gazlamışım benzin bitmeye yakın yine benzin istasyonunun yolunu tutmuşum bu sefer km 31764 bir daha yakıt almışım bu sefer 13,92 litre karşılığı 71,13 lira...( depo 16 litre demek ki depoda daha 2,08 litre kalmış ) 31764-31118=646 km ... 13,92 litre / 646 km... 0,0215 lt/km miktar olarak tutar olarak ise 71,13lira / 646 km = 0,11 kuruş/km

bu arada yedek depo az-buz bir şey değil yaklaşık 2 litre eder ki neredeyse 100 km ye tekabül eder ...

Hocam maşallah sizin motorda gerçekten çok az yakmış ya da yaktırmışsınız.
Tebrik ederim.
 
Katılım
22 Mar 2011
Mesajlar
66
benim en son yaptığım yakıt ölçümü şu şekilde
ölçüm yedekten yedeğe
litre fiyatı = 5,11 tl
alınan benzin = 20 tl - 3,91 lt
kat edilen yol = 200.1 km
1 litre ile kat edilen yol = 200.1 / 3,91 = 51,17 km
100 km de tüketilen yakıt = 100 / 51.17 = 1.95 lt
yani km de yaklaşık 10 kr. = 5,11 / 51.17 = 0,099 kr
motor henüz rodajda olduğundan sakin kullanım, tek kişi, şehir içi ve şehir dışı karışık.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
800
ben başka motor kullanıyomda haberim mi yok arkadaş. bu ne ya km de 10 kuruş bile yakmıyomuş!!!
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
ben son benzin alışıma göre hesaplayayım 02.07.2014 de 31118 km de iken yakıt almışım depoyu boğazına kadar doldurmuşum... ve gazlamışım benzin bitmeye yakın yine benzin istasyonunun yolunu tutmuşum bu sefer km 31764 bir daha yakıt almışım bu sefer 13,92 litre karşılığı 71,13 lira...( depo 16 litre demek ki depoda daha 2,08 litre kalmış ) 31764-31118=646 km ... 13,92 litre / 646 km... 0,0215 lt/km miktar olarak tutar olarak ise 71,13lira / 646 km = 0,11 kuruş/km

bu arada yedek depo az-buz bir şey değil yaklaşık 2 litre eder ki neredeyse 100 km ye tekabül eder ...

hacım bugün evden çıktım 2 km anca gittim motor duraklamaya, teklemeye başladı... 465 km olmuş... hemen yedeğe alıp 300 m ilerideki benzinliğe gittim 61 TL (=11,92 lt) yakıt ile depo doldu... bu şekilde hesaplıyorum ben... dolduruyorum her seferinde neredeyse aynı miktar yakıt ile sonra bittiği yerde km ye bakıyorum... sizin hesaplara göre 1 litre yakıt ile 46 km gitmişsiniz... suatt isimli arkadaş ta 51 km gitmiş... ben 38 km gitmişim... çok fark var hacılar... ayrıca sizin depo mu büyük anlamadım yoksa yedek depo mu 4 litre...
 
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
737
Abi tvs apache almayın. Parçası ucuz falan hikaye. Buji 20 tl. Ön fren balatası 38 tl. Hava filtresi 25 tl. Cbr 125 ön fren balata 40 tl. Buji 15 tl. Hava filtresi 10 tl.

6 bin km ye geldim. buji, arka-ön balata- hava filtrresi değiştireyim dedim. Acaip fiyatlar çıkıyor. 2013 model. 2012 modelin bujisi balatası hava filtresi uyar mı sizce?
 
Katılım
3 Ağu 2012
Mesajlar
501
Hocam maşallah sizin motorda gerçekten çok az yakmış ya da yaktırmışsınız.
Tebrik ederim.

valla bir kere acayip şaşırdım artık hesap hatası mı yaptım ne yaptım bilmiyorum tek hatırladığım hep 5-7 bin dv. arası kullandım motoru 1 hafta sonra baktım git git bitmiyor 700 km geçti dedim acaba gösterge mi arızalı gittim benzin aldım baktım göstergede sorun yok... 800 civarı gidiyor anlayacağın ama 70km ve 5-7 bin devir arası kullanman lazım ... ayrıca ben fazla dur kalk yapmıyorum yolum nedeniyle temden bastım mı Esenyurttan pendike pendikten esenyurta gidip geliyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------

ben başka motor kullanıyomda haberim mi yok arkadaş. bu ne ya km de 10 kuruş bile yakmıyomuş!!!

11 kuruşun altına zor iner ben 90 kiloyum sırt çantası vs ile toplam yük 110 kg civarı tutuyor... kilo ve yolun genel eğimi de etkili elbette ve asıl önemlisi benim gördüğüm motoru zorlamak sürekli 9 bin devirde kullanırsan az yakması imkansız...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst