Mondial Mondial 180 Z-One Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
68
Motorla izmirden usaga gittim , depoyu izmirde fulledim,3 saat 6000 devirde hic durmadan gittim. Usakta fulledim ve 30 liraya fullendi. Toplam yaptigim yol 248 km di. Yani 13 kurus yakmis hesabim dogruysa.


Buda benimkisi :)
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
68
3 saat boyunca hic mola vermediniz mi?

Masallah valla :)

Aynen:) motordan indigimde her tarafimin tutulmasi ayri tabi, vede 10 saat araliksiz uyudum o yolculuktan sonra . Ben yaptim siz kendinizi bu kadar zorlamayin cok kotu oluyormus cunku :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------

Gayet iyi bi değer
Evet cok iyi bir deger hatta uzun yol icin.
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
43
Bu da benim yavru ceylanim :)

72C116F2-2521-46E7-8188-392B0E01C9C1_zpsvchq4xte.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
Slm arkadaşlar benim 150 mcx var şu zincir gevşeme işibenim canımı iyice sıktı .olmadı orink li zincir taktım yine gevşeme devam ediyor ensonunda anladımki arka dişli küçük 38 . Demedi demeyin bu 180 zone de de aynısı olacak çünkü bu tarz motorlarda tork fazla ama hız yok bu hız kaybını önlemek amacıyla ön dişliyi 15 arkaya 38 takınca hız kaybı büyük oranda düzenleme oluyor ama sorun burda başlıyor busistemde zincir hep gevşeme yapıyor şanzıman rulmanları çabuk bozuluyor ve derbiyaj azcık trafik te kalınca başlıyor titreme bence 150 zone motoru 180 zone den daha dayanıklı arka dişli küçük olunca çevirme işlemi zorlaşıyor bakın japon motorlarda böyle bir şey yok taktir sizin nacizane bu konuyu sizlerle paylaşmak yazdım
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215


---------- Mesajlar birleştirildi - 06:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:25 ----------

şu model motorların hepsinde aynı sorunlar yaşanıyor 150 MR Vulture,150 MCX Roadracer, asya Elegant 150, Swift 150,Legend Wind 150
daha birkaç markada aynı motor blogunu kulanıyor 180 zone nin tek farkı SUPAP KULBUTORU cbf dekibi rulmanlı oluşu alt tarafı şanzuman mcx aynı
önlem konusu gelirsek benimgibi hergün üzerin de olursan en az 60 km ist trafigin de yol alıyorsan kaçınılmaz son seni bekliyor yada benim yukarıda bahsetigim 3 nulu kırank dşilisinde ve derbiyaj tası dişlisinde modife yapman gerekiyor tabi bu arada önü 14 veya altı, arkayı da 42 veya üzeri olursa bu sorunları 60 bin km nin altında yaşamazsın yoksa 10 bin km kere gelmden başlar derbiyaj aşırı dur kalklarda titretmelere ve şanzumandan acaip seseler duymalara dersenki sen yaptınmı ben sadece arka dişliyi 40 yaptım derbiyaj titremeleri ve şanzumandan gelen gıcık ses yüzde 40 ,50 azaldı ama yavaş olan şanzuman arkayı büyütünce 5 vites nerdeyse kaybuldu bundan sebep ilahaki krank ve derviyajtası dişileri uygun çaplarda modife edilmeli yoksa önü 14 arkayı 42 yamanın hızı azaltır ses ve derbiyajda titreme gider mam motoru 5. vitesi 4. vites gibi yavaşlar
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Açıklamada bir karışıklık olmuş. Ön dişliyi büyüttüğümüzde şanzıman ve debriyaj üzerindeki yük artar ama zincirdeki yük artmaz, tersine azalır. Sebebi de çıkış noktamızın motorun kranktaki torku olması. Tork sabit iken ön dişli büyüdüğünde zincir kuvveti de azalacaktır. Böyle olunca da motor gitmediğinden sürücü gaza yüklenir ve sistemi daha da zorlar. Aslında zincir bollaşma sorunu daha çok zinciri geren mekanizmanın sağlıklı çalışmamasından kaynaklanıyor.
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
Ön dişli 15 veya16 arkada 38 yada altı olursa 1.2.viteslerde rampalar da Torku yüksek bir motorsa zincir yükte kalırım kalmazmı burada anlatıklarımın hepsi bizzat tecrübe demesi yapılmış çalışmalardan edindiğim bilgilerdir
 
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
11
ben de mcx kullanıyorum 2013 martta aldım. ilk dönem bir kaç ay belirttiğiniz gibi zincir sürekli gevşiyodu.değiştirelim falan dediler zaten bayılıyolar yolunacak kaz bulmaya.değiştirtmedim bir kaç ay zarfında 3 kere falan boşluk aldırdım zincirin.sonra epey düzeldi 6 ay falan gibi bir süre gevşemeden kullanıyorum.sizin ki yeni mi ?bende yeniyken oldu.siz de boşluk aldırın 3 kere falan aldırsanız 7-8 aya o sorun biter.ben çok memnunum mcx imden ancak 180 e terfi edicem ilerde.
belirttiğiniz gibi ben de düşük hızdan şikayetçiyim 5 viteste giderken bile çok güçlü motor bazı arkadaşlar 6. vites taktırıyor ben orijinal kalsın dedim.zira 5. viteste bile çok dik yokuşları rahatlıkla çıkıyorum e5 de temde.6. vites olsa rahatlar atar kendini devir düşer daha da az yakar.ama cesaret etmedim.sizin belirttiğiniz dişli konusu da ayrı bir çözüm olabilir ancak sakıncaları da vardır onun mantık olarak örneğin tüm vitesler değişmiş oluyo birinci vites bir buçuk, 2. vites 2buçuk vites gibi rol oynar.

150 daha dayanıklı arka dişli demişsiniz 180e göre onu anlayamadım.iyi günler
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
43
z One'cı kardeşler, motora güzel bi yan çanta alma niyetim var ama , bunun için nasıl bi tadilat yapmam lazım motorda ? Var mı bilgisi yardımı olan?

Ayrıca lastik meselesi için tavsiyesi olan var mı ?
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
ben de mcx kullanıyorum 2013 martta aldım. ilk dönem bir kaç ay belirttiğiniz gibi zincir sürekli gevşiyodu.değiştirelim falan dediler zaten bayılıyolar yolunacak kaz bulmaya.değiştirtmedim bir kaç ay zarfında 3 kere falan boşluk aldırdım zincirin.sonra epey düzeldi 6 ay falan gibi bir süre gevşemeden kullanıyorum.sizin ki yeni mi ?bende yeniyken oldu.siz de boşluk aldırın 3 kere falan aldırsanız 7-8 aya o sorun biter.ben çok memnunum mcx imden ancak 180 e terfi edicem ilerde.
belirttiğiniz gibi ben de düşük hızdan şikayetçiyim 5 viteste giderken bile çok güçlü motor bazı arkadaşlar 6. vites taktırıyor ben orijinal kalsın dedim.zira 5. viteste bile çok dik yokuşları rahatlıkla çıkıyorum e5 de temde.6. vites olsa rahatlar atar kendini devir düşer daha da az yakar.ama cesaret etmedim.sizin belirttiğiniz dişli konusu da ayrı bir çözüm olabilir ancak sakıncaları da vardır onun mantık olarak örneğin tüm vitesler değişmiş oluyo birinci vites bir buçuk, 2. vites 2buçuk vites gibi rol oynar.

150 daha dayanıklı arka dişli demişsiniz 180e göre onu anlayamadım.iyi günler
slm kardeş ben de 6 vites olayını yapayı düşünüyordum yapan yerin telefonunu varsa yazarmısın
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Bana göre 6. vites olacak iş değil ama merak ettim gerçekten kim yapıyor veya yaptığını iddia ediyor ve nasıl yapıyormuş ?
 
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
11
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------

[/COLOR]
slm kardeş ben de 6 vites olayını yapayı düşünüyordum yapan yerin telefonunu varsa yazarmısın


Arkadaşım ben roadracer mcx 150 kullanıyorum hakikaten ihtiyaç var 6. vitese. 5te bile o kadar güçlü ki 80-90 la giderken epey yüksek devir oluyo 6 istiyo çekişi çok güçlü rahatlıkla çeker 6da.Bunu rastladığım bir motosikletli anlatmıştı nerde nasıl kaça yaptırdı bilmiyorum bir kaç motosiklet tamircisine uğrasan bilgi verir ben de merak ediyorum açıkçası.seneye 180z one adığımda belki yaptırırım uzun yolda çok faydalı olur
 
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
784
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------

[/COLOR]


Arkadaşım ben roadracer mcx 150 kullanıyorum hakikaten ihtiyaç var 6. vitese. 5te bile o kadar güçlü ki 80-90 la giderken epey yüksek devir oluyo 6 istiyo çekişi çok güçlü rahatlıkla çeker 6da.Bunu rastladığım bir motosikletli anlatmıştı nerde nasıl kaça yaptırdı bilmiyorum bir kaç motosiklet tamircisine uğrasan bilgi verir ben de merak ediyorum açıkçası.seneye 180z one adığımda belki yaptırırım uzun yolda çok faydalı olur

6. vites yaptırana kadar arka dişliyi ufaltıver madem
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
124
Arkadaşlar hani rodajda 5bin devir geçilmez ya ben full 5bin geçmeden 60görüyorum en fazla otoyolda falan sıkıntı oluyo sizdede aynımı biraz geçsem 5bini sıkıntı olurmu ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst