Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
79
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
slmlar. buradaki bilinçli, ne istediğini bilen arkadaşların yorumları beni ikna etti. önümüzdeki hafta ben de boxercı oluyorum inş. önceki motorlarım hep cruiserdı. boxer ı da o kategoride değerlendiriyorum özellikle torku nedeniyle. ne dersiniz? yakıttaki cimriliği, her yola gelişi nedeniyle zaten reddetmesi zor bir motor. saygılar..
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
arkadaşlar, motorumdaki bir sorundan bahsetmek istiyorum sizlere...

motorun yedek depo mandalının olduğu yerde daha doğrusu yedek depo mandalının alt kısmında yağ sızıntısı gördüm birkaç gün önce ve bu sızıntı damlayarak motorun yan kapaklarınada damladığını gördüm. sonra motoru yıkatıp 3 gün sonra tekrar baktığımda yine bir sızıntı olduğunu fark ettim parmağımı sürdüğüm an parmağıma yağ bulaşıyor. tam olarak yağın nereden geldiğini anlamadım. bir fikri olan varmı?

20140610_142742.jpg


20140610_142750.jpg


20140610_142843.jpg


20140610_142852.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Bana sanki yağdan çok benzinmiş gibi geldi. Zira orada yani yukarıda yağ olmazki. Deponun altında oring var conta gibi bir lastik oradan benzin damlatıyor gibi motorunuz. Oringi takarken kaydırmışlarsa lastik tam oturmamış olabilir. Ben olsam acilen servise götürürüm.
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
arkadaşlar yapmayın, yağ ile benzini ayıramayacakmıyım. parmağımı sürdüğümde ay çiçek yağından kalın bir yağ elime geliyor. birkere benzin bu şekilde iz yapmaz ve ıslak kalmaz uçar gider. ayrıca benzin kokar. bu benzin değil bildiğiniz sarı renk yağ. yarın servise gidebilirsem göstericem ama serviste düzcede tam 50 km git gel 100 km.

birde boxer ın 2. bakımı 2000 km de mi oluyordu arkadaşlar. 1950 km yi buldum. eğer öyleyse servise girmişken bakımıda aradan çıkarayım diyorum.
 
Katılım
26 May 2014
Mesajlar
73
arkadaşlar, motorumdaki bir sorundan bahsetmek istiyorum sizlere...

motorun yedek depo mandalının olduğu yerde daha doğrusu yedek depo mandalının alt kısmında yağ sızıntısı gördüm birkaç gün önce ve bu sızıntı damlayarak motorun yan kapaklarınada damladığını gördüm. sonra motoru yıkatıp 3 gün sonra tekrar baktığımda yine bir sızıntı olduğunu fark ettim parmağımı sürdüğüm an parmağıma yağ bulaşıyor. tam olarak yağın nereden geldiğini anlamadım. bir fikri olan varmı?

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/06/12/20140610_142742.jpg

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/06/12/20140610_142750.jpg

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/06/12/20140610_142843.jpg

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/06/12/20140610_142852.jpg

Kardeşim geçmiş olsun motordan çıkan yağ tahliye hortumu olur acaba onu yukarıdan geçirmiş olmasınlar ve hortumda delik gibi birşey ola bilir bir bak istersen.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Benzin musluğunda pis benzini süzmek için bulunan sünger varsa eğer o süngerin yağla birlikte iç içe olabilir, benzin zamanla onu inceltip sızmasına sebep olabilir. Civata ve beyaz renkte olan musluk alt tıpasını sıkın birde öyle yapın olmadı servise götürün işinizi garantiye alın. Benzin musluğunu plastik poşetle bağlayın, motor kapağını temizleyin sabağleyin bakın sorun nerdeymiş diye kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
slmlar. buradaki bilinçli, ne istediğini bilen arkadaşların yorumları beni ikna etti. önümüzdeki hafta ben de boxercı oluyorum inş. önceki motorlarım hep cruiserdı. boxer ı da o kategoride değerlendiriyorum özellikle torku nedeniyle. ne dersiniz? yakıttaki cimriliği, her yola gelişi nedeniyle zaten reddetmesi zor bir motor. saygılar..

İnşallah en kısa zamanda sizi de aramızda görürüz. Cimrilikte kesinlikle hiç bir motor eline su dökemez Boxer'ın doğru.

Şöyle ki ben mesela Boxer'ımı temel olarak evden işe gidip gelmek için aldım. Şehir içinde 50 liraya yaklaşık 500 km yol gidiyorum.

Evden çarşı mesafesi 2 km. Yani ortalama 120 kez çarşıya gidip gelebiliyor. (Dolmuşa binsem bu 120 sefer için 240 lira verecektim! 50 lira nerde 240 lira nerde. Üstelik kendi motorumun rahatlığı da cabası)

Hesap kitap böyle ortada işte...

İyi ki varsın Boxer!
 
Katılım
31 May 2014
Mesajlar
7
Arkadaşım musluk benzin sızdırıyor daha önce benimde başıma geldi uzun süre o şekilde kalırsa motor buloğunda leke yapar temizlemesinde çok oluyor.
 
Katılım
28 May 2012
Mesajlar
169
arkadaşlar yapmayın, yağ ile benzini ayıramayacakmıyım. parmağımı sürdüğümde ay çiçek yağından kalın bir yağ elime geliyor. birkere benzin bu şekilde iz yapmaz ve ıslak kalmaz uçar gider. ayrıca benzin kokar. bu benzin değil bildiğiniz sarı renk yağ. yarın servise gidebilirsem göstericem ama serviste düzcede tam 50 km git gel 100 km.

birde boxer ın 2. bakımı 2000 km de mi oluyordu arkadaşlar. 1950 km yi buldum. eğer öyleyse servise girmişken bakımıda aradan çıkarayım diyorum.

Gevşek kalan bir yerden yağ sızıntısı oluyordur, servis bunu çözecektir, büyük bir sorun olduğunu düşünmüyorum açıkcası. Ne marka olursa olsun sıfır motor alan arkadaşlar rodaj kurallarına mümkün olduğu kadar uymaya çalışalım, hem motorun hem de kendi sağlığımız için. Hem motoru tanımış, rodaj süresince motorla bütünleşmiş olunur hem de gevşek kalan sıkılmamış bir somun, vida vb. nedeniyle olası kazaların riskini en aza indirmiş oluruz. Şahsen ben öyle yapıyorum. Servis sizin sorunu çözecektir ama geciktirmemekte fayda var. Yağ seviyesini kontrol ettiniz mi? Motor yağsız kalmasın. Kitabına göre rodaj bakımından (500-750 km.) sonraki bakım 5000 km.de ancak her 2.000 km.de yağı kontrol edip kirlenmiş veya özelliğini kaybetmiş ise değiştirin diyor. Yağ değişimi için servise gitmeye gerek yok, garantiyi bozacak bir husus değil.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:37 ----------

slmlar. buradaki bilinçli, ne istediğini bilen arkadaşların yorumları beni ikna etti. önümüzdeki hafta ben de boxercı oluyorum inş. önceki motorlarım hep cruiserdı. boxer ı da o kategoride değerlendiriyorum özellikle torku nedeniyle. ne dersiniz? yakıttaki cimriliği, her yola gelişi nedeniyle zaten reddetmesi zor bir motor. saygılar..

Bence güzel tercih yapmışsınız, eğer beklentiniz ekonomiklik (yakıt, parça vb.), sağlamlık, dayanıklılık ise doğru adrestesiniz. Piyasaya baktığınız zaman fiyat-performans olarak fiyatını fazlasıyla hakeden bir motor. Şimdiden hayırlı olsun, güle güle kullanın.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
arkadaşlar, motorumdaki bir sorundan bahsetmek istiyorum sizlere...

motorun yedek depo mandalının olduğu yerde daha doğrusu yedek depo mandalının alt kısmında yağ sızıntısı gördüm birkaç gün önce ve bu sızıntı damlayarak motorun yan kapaklarınada damladığını gördüm. sonra motoru yıkatıp 3 gün sonra tekrar baktığımda yine bir sızıntı olduğunu fark ettim parmağımı sürdüğüm an parmağıma yağ bulaşıyor. tam olarak yağın nereden geldiğini anlamadım. bir fikri olan varmı?

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/06/12/20140610_142742.jpg

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/06/12/20140610_142750.jpg

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/06/12/20140610_142843.jpg

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/06/12/20140610_142852.jpg

birde arkadaşımın dediği şu siboplar kaçırıyorsa motor karbüratörden geri yağ veriyor olabilir diyor ve motor sorunlu olabilir diyor, buji başını bir kontrol edermisiniz yağlanma varmı. Conta yakmış olabilirsiniz diyor.
 
Katılım
8 Haz 2014
Mesajlar
26
resimlere bakarak anlamak zor benim için
hortum kelepçelerinde gevşeme var mı?
keçelerde sızıntı yapacak bir durum var mı?
fren sistemi nasıl? hidrolik mi?
hidrolik ise hidrolik hortumu oralardan geçiyor mu?
Onların hepsini incelemek gerek.
umarım çözüm bulunur soruna...

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------

ben de tüm arkadaşlarımızın geçmiş kandillerini kutluyorum.
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
697
Tüm Boxer 150 kullanıcılarımızın geçmiş berat kandilini tebrik ediyorum.

Rabbim tüm motorcu kardeşlerimizi görünür görünmez her türlü kazadan muhafaza etsin inşallah...

Selam ve saygılarımla...
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
arkadaşalr yağ konusunda takıntılı biriyimdir. bazı arkadaşlarım ve ustalar israrla 20/50 yerine 10/40 yağ kullanmamın daha iyi olacağını savunuyor. bildiğim kadarı ile 20/50 ler mineral yağlar yani sentetik olanını bulmak zor. sentetik olarak motul 7100 20/50 var oda 60 tl civarı bir litresi. boxerda 5000 km bakım aralığı5000 km, mineral yağ çabuk bozulduğu ve ömrü az olduğu için sentetik yada yarı sentetik yağ kullanmak bana daha mantıklı geliyor. sentetik yada yarı sentetik 10/40 yağ bulmakta kolay ve her markada çeşit çok. sizin bu koudaki düşünceleriniz nedir?

http://www.motosikletaksesuarlari.com/MOTUL-MOTOSIKLET-YAgI-7100-4T-20W50-4-Lt_504.html
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
73
Tüm Boxer 150 kullanıcılarımızın geçmiş berat kandilini tebrik ediyorum.

Rabbim tüm motorcu kardeşlerimizi görünür görünmez her türlü kazadan muhafaza etsin inşallah...

Selam ve saygılarımla...
amin..
ekrem bey boxer alacağım ümraniye bayisi yaşar ticaret motorların gelmediği ayın 5 dendiği şimdide 20 sine uzadığını müşterilerinden kaporo aldığını ve zor duruma düştüğünü ifade etti durumla alkalı son gelişme nedir bilgi verebilirmisiniz saygılar..
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
boxer motor karakteri enduro gibi max torku düşük devirde veriyor.cbf150 de öyle.
kendi motorum içinde düşündüğüm şu
http://www.feyizoglu.com/10W40-Off-Road-Enduro-Performance-Motor-Yagi-1L-_47477.html#0

söylediğiniz mantıklı geldi açıkcası. bu yağ önerisini bende değerlendireceğim. bana hala 20w50 mantıksız geliyor. özellikle bolu gibi soğuk bir memlekette daha ince yağ daha iyi olabilir. yada 20w50 tam sentetik kullanmak lazım 5000 km ömür için. diğer arkadaşlarında yağ kullanımı hakkında tercihlerini yazrlarsa hepimiz faydalanmış oluruz...

bu arada yağ sızması için servise pazartesi gideceğim . sorunla ilşgili bilgi paylaşacağım sizlerle.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst