Gözlerim miyop ehliyet alırken sıkıntı olabilirmi. ?

Katılım
24 Mar 2014
Mesajlar
60
Abilerim eylülde ehliyet sınavına gireceğim, iş yerinde kamyoncu bir abime sordum ehliyet alabilirmiyim diye alamazsın dedi hayallerim yıkıldı. Sağ 2 sol 1.8 numarası var. Bide lise 2 terk olduğum için bunu araştırdım vs. hiç bir bilgiye ulaşamadım. Lise mezunu olmak şartmı yardımcı olursanız minnettar kalırım :)
 
Katılım
1 Şub 2014
Mesajlar
693
Lise 1 terkim astigmatla birlikte sol 4.7 sağ 4.30 ehliyetim de gözlük kullanmak zorunda bile yazmıyor dert etme...

Terk derken ayıptır söylemesi teşekkür aldın sınıfta kaldım :(
 
Katılım
24 Mar 2014
Mesajlar
60
Astigmat kötü bişey .s Bide cezası ne bunun gözlüksüz kullanmanın
 
Katılım
6 Ara 2013
Mesajlar
671
Cezasina takma onemli olan cezasi degil onemli olan kendini ve trafikteki insanlari yada yayalari tehlikeye atman. En buyuk ceza bu olsa gerek. Gozlerin iyi gormuyorsa gozluk kullan kardesim.
 
Katılım
1 Şub 2014
Mesajlar
693
Cezasina takma onemli olan cezasi degil onemli olan kendini ve trafikteki insanlari yada yayalari tehlikeye atman. En buyuk ceza bu olsa gerek. Gozlerin iyi gormuyorsa gozluk kullan kardesim.

Aynen katılıyorum.Benim ilk defa şansım yaver gitmiş trafik tecildekiler yazmayı unutmuş.

Edindiğim bilgiye göre ehliyette protez bölümü boş iken gözlük takabilirsin sıkıntı yok.

Ama protez bölümünde gözlük yazıyor(yazıp yazmaması sağlık raporuna bağlı)ve sen takmıyorsan ceza kesme ihtimalleri var.
 
Katılım
8 Eyl 2012
Mesajlar
114
Abilerim eylülde ehliyet sınavına gireceğim, iş yerinde kamyoncu bir abime sordum ehliyet alabilirmiyim diye alamazsın dedi hayallerim yıkıldı. Sağ 2 sol 1.8 numarası var. Bide lise 2 terk olduğum için bunu araştırdım vs. hiç bir bilgiye ulaşamadım. Lise mezunu olmak şartmı yardımcı olursanız minnettar kalırım :)


Olayın özü şu , şu anda sağlık raporlarını aile hekimleri veriyor önceden kurula giriyor,doktor doktor geziyorduk o kolaylaştırıldı , herneyse sen şimdi gözlüğe baglısın vede yaşamında bunu kullanma mecburiyetin var , gerek yazılı sınavlarına gerekse direksiyon sınavlarına gözlüğünle gireceksin buraya kadar asla bi sıkıntı yaşamazsın ,sınavı geçtin direksiyonu da geçtin sıra geldi dosyanı tamamlamaya Aile doktorun sağlık raporunu sana verirken gözlerindeki sağlık sorununu o raporda belirtiyor ve senin ehliyete , ehliyeti alırken Trafik şube bu göz sorununu işliyor , yani araca bindiğinde gözlük takmak zorunda demiş oluyor.

Sonuç olarak sen herhangi bir çevirmede ehliyetini verdiğinde memura memur ehliyetine baktığında o aracı gözlüğünle kullanman gerektiğini görüyor , o anda gözlüğün takılıysa ne ala ha takmadan kullanıyorsan mualla moduna giriyorsun ,
Ondan sonra memura abim abim mi dersin , evde unuttum mu dersin , bi daha olmaz abim mi dersin orası senin eğilip büzülme kapasitene bağlı :)

Bu arada lise şartı gündeme gelmişti çok uzun bir süre önce ama hiç bir zaman uygulanmadı , uygulanacağınıda kendi adıma sanmıyorum , kolay gelsin saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Eki 2013
Mesajlar
420
Ehliyeti almadan önce ilk sağlık raporu alıyorsun orada göz kontrolü de yapıyorlar. Yani miyop olduğun anlaşılacaktır. Lakin bu ehliyet almaya mani değil. Gözlük kullananların çoğu ehliyet alamaz o zaman :) ehliyette kullandığı cihaz bölümünde gözlük yazacak ve her kontrolde o gözlüğü yanında bulundurmak zorundasın yoksa ceza yazabilirler.
 
Katılım
16 May 2014
Mesajlar
173
her turlu alırsın :) amma gozlugun varsa cevırmede gozunde yoksa benım gıbı cezayı odersın :)
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
21
Bir kontakt lens al tak raporu almaya giderken. Şunu bunu oku deyince cam gibi görürsün mis gibi okursun. Ben öyle yapmıştım ehliyette protez bölümünde lens de gözlük de yazmıyor. Ha neden mi öyle yaptım? Bir gün lensi takmayı unuturum ederim çevirmede boşa ceza yemeyelim diye. Kör gözümüzle trafiğe çıkmak için değil. Lens takmadan bırak araç kullanmayı, yürümem bile şahsen.
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
bizim arkadaş ayıptır söylemesi körün 1 altı diyor :) kavanoz dibi gibi gözlüğü var ehliyet konusunda sıkıntı çıkarmadılar bir gün bana çarpar diye korkuyorum :)
 
Katılım
4 May 2014
Mesajlar
81
Benim kuzenin ehliyetinde gözlük veya lens yazıyor.Çevirme oldumu lens diyip geçiyor.Gerçekten lens takıyor ama.Sende git kardeşim gözlük veya lens yazsın sende tak lensini tamamdır.Santo78 arkadaşında dediği gibi ne kendini riske at nede başkasını.
 
Çorum İl Temsilcisi
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
818
Benim arkaddsim lise 3 hala okuyor ehliyet aldi sanirim liseye bir kere gecmis olman yeterli abi
 
Katılım
24 Mar 2014
Mesajlar
60
Lens işine gircem sorunum sadece yazıları okuyamamak arabanın arka tamponunu veya ışıkları göremiycek kadar bi göz kusurum yok her zaman kullanamıyorum hep kaybederim gözlüğü hiç alışamadım çevirmeye girerken gözlükleri kontrol ettiğimde yoksa cezayı yemek koyar. Sağlık raporu alırken göz kontrolü varmı lensmi takıyorsun sen çünkü 2 3 kere göz doktoruna gittim ordan bakarsalar sıkıntı olmasın ?
 
Katılım
1 Şub 2014
Mesajlar
693
Lens işine gircem sorunum sadece yazıları okuyamamak arabanın arka tamponunu veya ışıkları göremiycek kadar bi göz kusurum yok her zaman kullanamıyorum hep kaybederim gözlüğü hiç alışamadım çevirmeye girerken gözlükleri kontrol ettiğimde yoksa cezayı yemek koyar. Sağlık raporu alırken göz kontrolü varmı lensmi takıyorsun sen çünkü 2 3 kere göz doktoruna gittim ordan bakarsalar sıkıntı olmasın ?

Yaw hocam lens mens uğraşma.Sağlık raporunu almaya giderken gözlüğünü yanında götürme.
Sadece kitap okurken takıyorum de o zaman sıkıntı çıkmaz.
Ha ne kadar doğru bir davranış olur orasına karışmam...
 
L

lawyer_16

önceki muayenelerine bakmaz doktor. ancak göz muayenesinde lens taktığını fark edebilir. bu durumda da raporuna "gözlük veya lens kullanacak" ibaresini düşer. ehliyet kartında da aynı ibare yer alır. gözlük veya lens takmadan araç kullanamazsın. fakat sınavlara girerken sınav evraklarında böyle bir ibare yer almadığı için sınavlarda gözlüğe ihtiyaç yoktur. kamyoncunun ehliyet alamazsın demesine bakma. sen bozuk göz ile ticari taşıt kullanamazsın kamyon otobüs vs gibi. kamyoncu kendisi ile kıyas etmiş seni. bu arada ehliyet için ilk okul mezunu olmak yeterli. zaten ilk okul mezunu adam milletvekili olabiliyorken şöför olamaz ise biraz saçma olur dimi :)

e sınıfı ehliyet alırken benim sağ gözüm birazcık bulanık görüyordu. benden önce doktor 1 kişiyi muayene etti. bu sırada ben de göz muayenesinde okutulan tablonun en alt satırını ezberledim :) bana sıra gelip doktor sorunca da aklımdan okudum. aksi durumda bozuk göz ile e sınıfı ehliyet alamazdım. çünkü ticari taşıt kullanmaya engeldir bozuk göz.

başka sorunuz olursa sorabilirsiniz.
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
246
Motosikleti
gts 300
ben 2004 yılında B ehliyet alırken gözlerim bozuktu . O listedeki en alt sırayı okuyamadım. Doktor kızdı, git gözlük al gel diye vermem sana rapor dedi. Başka bir polikliniğe gidip kolayca aldım. Bundan 10 yıl sonra motora heves edince yeniden rapor almak gerekti. Bu sefer de aile hekimi sana rapor vermem illa oraya gözlük lens yazıcaz dedi. Fakat şu an ehliyette yazmıyor, polislerin gözünden kaçmış sanırım ehliyeti çıkartırken. Demem odur ki hiç dikkat etmiyorlar. Siz siz olun gözlük kullanıyosanız gözlüklü sürün
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
2,743
Ehliyet alırken sağlık raporu isterler. Bu raporu alırken göz muayenesinde miyop-astigmat ne ise çıkacaktır ve söylediğin ölçüde ehliyet almana engel teşkil etmez. Ben gözlüğümle sağlık raporu almıştım uzaktaki yazıları okuyup, ehliyetime gözlük yahut lens yazılmadı. Doktor Bey kıyak geçti diyelim.
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
15
Bende de göz sıkıntısı var.
Yalnız gözlük kullanacaksan kask seçimine dikkat edecek.
Gözlük ile kask zor oluyor. Gözlük başın yan tarafına baskı yapıyor ve iz oluşturabiliyor.
Ayrıca beyne kan gitmesini engelleye bilir. Buda baş dönmesi yapabiliyor.
Gözlük ile sıkmayan bir kask tercihi yaparsan olur.
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
2,743
Yeni model kaskların yan taraflarında gözlük için boşluk mevcut diye biliyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst