Abilerim eylülde ehliyet sınavına gireceğim, iş yerinde kamyoncu bir abime sordum ehliyet alabilirmiyim diye alamazsın dedi hayallerim yıkıldı. Sağ 2 sol 1.8 numarası var. Bide lise 2 terk olduğum için bunu araştırdım vs. hiç bir bilgiye ulaşamadım. Lise mezunu olmak şartmı yardımcı olursanız minnettar kalırım
Olayın özü şu , şu anda sağlık raporlarını aile hekimleri veriyor önceden kurula giriyor,doktor doktor geziyorduk o kolaylaştırıldı , herneyse sen şimdi gözlüğe baglısın vede yaşamında bunu kullanma mecburiyetin var , gerek yazılı sınavlarına gerekse direksiyon sınavlarına gözlüğünle gireceksin buraya kadar asla bi sıkıntı yaşamazsın ,sınavı geçtin direksiyonu da geçtin sıra geldi dosyanı tamamlamaya Aile doktorun sağlık raporunu sana verirken gözlerindeki sağlık sorununu o raporda belirtiyor ve senin ehliyete , ehliyeti alırken Trafik şube bu göz sorununu işliyor , yani araca bindiğinde gözlük takmak zorunda demiş oluyor.
Sonuç olarak sen herhangi bir çevirmede ehliyetini verdiğinde memura memur ehliyetine baktığında o aracı gözlüğünle kullanman gerektiğini görüyor , o anda gözlüğün takılıysa ne ala ha takmadan kullanıyorsan mualla moduna giriyorsun ,
Ondan sonra memura abim abim mi dersin , evde unuttum mu dersin , bi daha olmaz abim mi dersin orası senin eğilip büzülme kapasitene bağlı
Bu arada lise şartı gündeme gelmişti çok uzun bir süre önce ama hiç bir zaman uygulanmadı , uygulanacağınıda kendi adıma sanmıyorum , kolay gelsin saygılarımla.