- Katılım
- 30 Mar 2014
- Mesajlar
- 177
- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar, foruma yeni üye oldum ve bu da ilk başlığım olacak. Yıllarca hep içimde bir motosiklet hevesi vardı ama hiç fırsat olmamıştı, yaşım tutunca B Ehliyetimi alıp her yere 4 tekerle gittim ama hiçbir zaman içimdeki o motor sevgisini bastıramadım. Yaşımda erişip üniversiteye başlayınca (şuan 22 yaşındayım) yol mesafesini de düşününce artık dedim bende şu içimdeki hevesi bir yaşayayım.
Öncelikle gittim bir kursa yazıldım, ardından daha önce hiç motosiklet tecrübem olmamasına rağmen (30 dakikalık eğitim sonrasında) tek seferde ehliyetimi aldım. Yetti mi? Yetmedi, profesyonel birkaç arkadaşın da tavsiyesi üzerine ekipmanlarımı tamamlamaya başladım, 250 TL'ye ceket 170 TL'ye kask, Diresek ve bilekliklerimi aldım. (Markalarını ezberleyemedim henüz, evde bıraktım zaten onları) Tabii bunların hepsini alırken motoru unuttum ve almadım :cherry: Öyle hepsini giyinip Batman gibi geziyorum evin içinde
Şaka bir yana artık mevzu motoru almaya geldi.
Öğrenciyim ve ailemden ısrarla herhangi maddi yardım kabul etmeden üniversite okuyorum, kendim çalışıp kendi paramı kazanıyorum bir öğrenci için çok olmasa da ideal bir para kazanıyorum fakat tüm birikimim bu ekipmanlarıma gitti. Malum, üniversitede masraflı bir iş neticede. Şimdi sıra geldi motora, motoru kredi kartım ile satın alacağım nakitim yok, taksitle ödemek beni yormayacaktır. Ben 0 hastası bir insanımdır ve genelde her şeyim sıfırdır, motorumun da sıfır olması şart.
Şimdi 2500 - 2750 TL arası motor için 350 TL nakitte ruhsat, sigorta vs işlemler için bütçem var. Aslında Racing çok hoşuma gidiyor ve istediğim tarz, fakat tek seferde para biriktirip 0 tecrübe ile o küheylanın üstüne çıkmak istemiyorum, yani alacağım motorum beni 1,5 ile 2 sene max. idare etse kafidir, bu arada çok iyi bir motor param da birikir, acemiliğimi de atmış olurum.
Bu bütçeye maalesef ülkemiz şartlarında pek bir şey gelmiyor farkındayım bana bütçe yetersiz demeyin lütfen, bunu bende biliyorum vesselam
ale: Şuanda karşıma iki farklı seçenek çıkıyor;
1- KUBA XCG-150 (Manuel 5 vites)
2- YUKİ 100-16 veya 100-30 YILDIZ (Yarı Otamatik 4 vites)
Siz tecrübeli abi ve kardeşlerimden ricam bana siz benim yerimde olsanız hangisini tercih edersiniz onu söylemenizdir, ayrıca aşağıdaki nacizane istek listemden hangilerini yerine getirebilirim, tecrübenize dayanarak bana bilgi verirseniz çok sevinirim. Hız tutkunu bir insan değilimdir, teker kaldırma filan olayım olmaz sürekli sol şeritten gitme gibi egom da yoktur. Ben zevkle istediğim yere gidebilme peşindeyim daha ziyade lütfen buna göre yorum yapın.
1- Üniversite ile aramda git gel mesafe toplamda 75 KM'dir. Uzak mesafede kiralar çok çok daha ucuz malum.(Minibüs bu yolu 2 buçuk saatte git - gel yapıyor.) Bu yolu bu motorlarla gidip gelebilir miyim? En azından her gün bile olmasa ne kadar zamanda bir gitsem motor kaldırır?
2- Gezmeyi seven biriyim ve üniversite öğrencisi olduğum için vaktimde kısmen var. 200 veya max 350 KM uzun yol yapabilir miyim? (Yakın şehirlere gidip kalmak istiyorum.)
3- Hangisi beni daha az üzer, bana daha az masraf açar?
4- Bunlar haricinde bir öneriniz var mıdır?
Cevap veren herkese şimdiden saygılarımı ve teşekkürlerimi sunuyorum, ayrıca bu motorların kullanıcıları yorum yaparsa minnettar kalırım.
Öncelikle gittim bir kursa yazıldım, ardından daha önce hiç motosiklet tecrübem olmamasına rağmen (30 dakikalık eğitim sonrasında) tek seferde ehliyetimi aldım. Yetti mi? Yetmedi, profesyonel birkaç arkadaşın da tavsiyesi üzerine ekipmanlarımı tamamlamaya başladım, 250 TL'ye ceket 170 TL'ye kask, Diresek ve bilekliklerimi aldım. (Markalarını ezberleyemedim henüz, evde bıraktım zaten onları) Tabii bunların hepsini alırken motoru unuttum ve almadım :cherry: Öyle hepsini giyinip Batman gibi geziyorum evin içinde
Öğrenciyim ve ailemden ısrarla herhangi maddi yardım kabul etmeden üniversite okuyorum, kendim çalışıp kendi paramı kazanıyorum bir öğrenci için çok olmasa da ideal bir para kazanıyorum fakat tüm birikimim bu ekipmanlarıma gitti. Malum, üniversitede masraflı bir iş neticede. Şimdi sıra geldi motora, motoru kredi kartım ile satın alacağım nakitim yok, taksitle ödemek beni yormayacaktır. Ben 0 hastası bir insanımdır ve genelde her şeyim sıfırdır, motorumun da sıfır olması şart.
Şimdi 2500 - 2750 TL arası motor için 350 TL nakitte ruhsat, sigorta vs işlemler için bütçem var. Aslında Racing çok hoşuma gidiyor ve istediğim tarz, fakat tek seferde para biriktirip 0 tecrübe ile o küheylanın üstüne çıkmak istemiyorum, yani alacağım motorum beni 1,5 ile 2 sene max. idare etse kafidir, bu arada çok iyi bir motor param da birikir, acemiliğimi de atmış olurum.
Bu bütçeye maalesef ülkemiz şartlarında pek bir şey gelmiyor farkındayım bana bütçe yetersiz demeyin lütfen, bunu bende biliyorum vesselam
1- KUBA XCG-150 (Manuel 5 vites)
2- YUKİ 100-16 veya 100-30 YILDIZ (Yarı Otamatik 4 vites)
Siz tecrübeli abi ve kardeşlerimden ricam bana siz benim yerimde olsanız hangisini tercih edersiniz onu söylemenizdir, ayrıca aşağıdaki nacizane istek listemden hangilerini yerine getirebilirim, tecrübenize dayanarak bana bilgi verirseniz çok sevinirim. Hız tutkunu bir insan değilimdir, teker kaldırma filan olayım olmaz sürekli sol şeritten gitme gibi egom da yoktur. Ben zevkle istediğim yere gidebilme peşindeyim daha ziyade lütfen buna göre yorum yapın.
1- Üniversite ile aramda git gel mesafe toplamda 75 KM'dir. Uzak mesafede kiralar çok çok daha ucuz malum.(Minibüs bu yolu 2 buçuk saatte git - gel yapıyor.) Bu yolu bu motorlarla gidip gelebilir miyim? En azından her gün bile olmasa ne kadar zamanda bir gitsem motor kaldırır?
2- Gezmeyi seven biriyim ve üniversite öğrencisi olduğum için vaktimde kısmen var. 200 veya max 350 KM uzun yol yapabilir miyim? (Yakın şehirlere gidip kalmak istiyorum.)
3- Hangisi beni daha az üzer, bana daha az masraf açar?
4- Bunlar haricinde bir öneriniz var mıdır?
Cevap veren herkese şimdiden saygılarımı ve teşekkürlerimi sunuyorum, ayrıca bu motorların kullanıcıları yorum yaparsa minnettar kalırım.