Honda motosiklet eğitimi hakkında yardım

Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Beyler merak ettiğim bi konu var. Aslında ben 9 yaşımdan beri honda cbr 600rr hastasıyım ve hep bir gün benimde bu motorum olcağı hayaliyle yaşadım. Şuanda yaşım 15 ve 2 ay sonra 16 olcak 17 imden gün alıcam ve en büyük hayalim gerçek bir motosiklet sahibi olmak ama önce ehliyetim almam gerekecek. Aslında çevremde ehliyetsiz motor süren birsürü arkadaşım var ama ben onlardan olmak istemiyorum çünkü Allah korusun bi kaza yaparsam başım çok ağrır o yüzden en iyisi ehliyet zamanımı beklemek. Daha önce cbf 150 sürdüğümden vitesli motorlarda biraz tecrübem var. Şuanda 250W lık bi elektrikli bisikletim var ve bunu yaklaşık 9 aydır sürüyorum yani iki teker üzerinde normal cadde veya sokakda baya tecrübem var. Ehliyetimi alır almaz başlangıç motoru olarak direk hyosung gt250r veya ninja 250r almayı düşünüyorum yaklaşık bi 20-30 bin km sonrada cbr600rr almayı planlıyorum. Şimdi tecrübe edinmek için hondanın eğitim fuarına gitmeyi düşündüm. Sizce beni ehliyetim yok veya yaşım kurtarmıyo diye almamazlık yaparlarmı yani burda bi yaş sınırı varmı? bu arada boyum: 1.79 kilo:60
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
Yaşını bekle ehliyetini al. 125cc ile başla ninja ile başlaman sadece senin hayatını tehlikeye atar. Yeterli tecrübe ekipman ve eğitim ile 250 cc ve 600 cc e yükselt kendini
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yaşını bekle ehliyetini al. 125cc ile başla ninja ile başlaman sadece senin hayatını tehlikeye atar. Yeterli tecrübe ekipman ve eğitim ile 250 cc ve 600 cc e yükselt kendini

Usta bence 250cc çok yüksek değil yani arkadaşlarım var benden bir yaş büyük genelde 250cc ile başladılar ve şuana kadar bi kaza geçirmediler üstelik ben bu konuyu barkın abiyede sordum oda 250cc ile başlayabilirsin dedi :cat:
 
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
151
Selamlar,

Honda Eğitim Fuarı dediğin nedir tam emin olamadım, sakın Honda Motosiklet Eğitim Merkezi olmasın? Kast ettiğin orasıysa, linkini aşığda paylaşıyorum. Kesinlikle eğitimlerini al derim. Ancak yaş sınırlaması ver mı emin değilim. Ehliyet gerekmiyor. Ben güvenli sürüş ikiye katılmıştım ve gayette zorlu ve yorucu iki gün geçirmiştim. Ancak faydasını çok gördüm. Benden sana tavsiye, mutlaka araştır.

http://www.hondamotosiklet.com/egitim-programlari
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Selamlar,

Honda Eğitim Fuarı dediğin nedir tam emin olamadım, sakın Honda Motosiklet Eğitim Merkezi olmasın? Kast ettiğin orasıysa, linkini aşığda paylaşıyorum. Kesinlikle eğitimlerini al derim. Ancak yaş sınırlaması ver mı emin değilim. Ehliyet gerekmiyor. Ben güvenli sürüş ikiye katılmıştım ve gayette zorlu ve yorucu iki gün geçirmiştim. Ancak faydasını çok gördüm. Benden sana tavsiye, mutlaka araştır.


http://www.hondamotosiklet.com/egitim-programlari

Evet hocam eğitim merkezi işte yanlış söylemişim :cherry: Attığın linkde Bir maddede "Tüm eğitimlerimizde 17 yaş, alt sınır olarak belirlenmiştir. 17 yaşından büyük ancak 18 yaşından küçük olanların velilerinden imzalı onay yazısı getirmeleri gerekmektedir." demiş. Katılabilirmiyim sizce?
 
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
151
Alt sınır olarak 17 demişler. Bu durumda kabul etmezler maalesef. Sanırım biraz daha beklemen gerekicek. :pale:
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
58
Kardeş erkenden planlar yapmak sadece ilk motorunu alırken arkana baktığında "peh! ne hayallerim varmış be" demene sebep olur :) eğitim şart ama bence şuan alma ehliyetini, temel eğitimle birlikte al ki eğitimden sonra egzersiz yapabil motorla çünkü araya uzun zaman girince eğitimi tazelemek farz oluyor. Honda'nın eğitimeri hakkında detaylı bilgi sahibi değilim ama benim eğitim aldığım yerde 7 yaşında çocuk veli muvaffakatnamesi ile off road eğitimi alıyordu (az kıskanmadım keretayı). 18 den küçüksen veli izni sıkıntı oluyor. Benim ailem karşı olduğu için gizli yapmam gerekmişti (abim velim oldu bide hocam bir yerimi kırarsam başka bir yerimi de kendi kırıcaktı :p ). eğitim şart elbet çünkü hiç birsey bilmediğini gösterecek sana. O yol tecrübesi, trafik tecrübesi hepsi hikaye olacak. Neden 125 yada 150 ile başla dediklerini de eğitimden sonra göreceksin :) ayrıca yaşadğın yeri bilmem ama Ankarada isen Soner Tanrıkulu'na (namı değer atom karınca) ulaş. hızlı kaparsan 1-2 günde yoksa 3-4 günde temel eğitimini her motor çeşidini deneterek verir sana :) Yada Ankaraya bir uğrarsan mutlaka git derim çünkü sana her çeşit motoru, asfalt ve toprakta sürdürecek başka bir özel hoca tanımıyorum :) genelde hepsi kendi motorunu getir der. Ayrıca seni arkadaşlarına özenmeyip ehliyeti beklediğin için tebrik ederim :)Kazasız belasız ve eğlenceli karelerle dolu bi sürücülük dilerim :)
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kardeş erkenden planlar yapmak sadece ilk motorunu alırken arkana baktığında "peh! ne hayallerim varmış be" demene sebep olur :) eğitim şart ama bence şuan alma ehliyetini, temel eğitimle birlikte al ki eğitimden sonra egzersiz yapabil motorla çünkü araya uzun zaman girince eğitimi tazelemek farz oluyor. Honda'nın eğitimeri hakkında detaylı bilgi sahibi değilim ama benim eğitim aldığım yerde 7 yaşında çocuk veli muvaffakatnamesi ile off road eğitimi alıyordu (az kıskanmadım keretayı). 18 den küçüksen veli izni sıkıntı oluyor. Benim ailem karşı olduğu için gizli yapmam gerekmişti (abim velim oldu bide hocam bir yerimi kırarsam başka bir yerimi de kendi kırıcaktı :p ). eğitim şart elbet çünkü hiç birsey bilmediğini gösterecek sana. O yol tecrübesi, trafik tecrübesi hepsi hikaye olacak. Neden 125 yada 150 ile başla dediklerini de eğitimden sonra göreceksin :) ayrıca yaşadğın yeri bilmem ama Ankarada isen Soner Tanrıkulu'na (namı değer atom karınca) ulaş. hızlı kaparsan 1-2 günde yoksa 3-4 günde temel eğitimini her motor çeşidini deneterek verir sana :) Yada Ankaraya bir uğrarsan mutlaka git derim çünkü sana her çeşit motoru, asfalt ve toprakta sürdürecek başka bir özel hoca tanımıyorum :) genelde hepsi kendi motorunu getir der. Ayrıca seni arkadaşlarına özenmeyip ehliyeti beklediğin için tebrik ederim :)Kazasız belasız ve eğlenceli karelerle dolu bi sürücülük dilerim :)

Kardeşim şu anda cebimde a2 ehliyetim olmasını şu hayatımdaki herşeyden daha çok isterim yani bana honda cbr600rr mı yoksa bu ülkeye başbakan olmakmı deseler honda yı alırdım motora o derece tutkum var ve koca bi sene nasıl geçicek bende bilmiyorum erkenden plan yapmay diyosun ama ailem izin verse ben mahkeme ile yaşımı büyütüp direk ehliyetimi alcam sonrada motorumu. Ayrı bi konu da varki bu konuda eminim bana biraz kızcaksın bende inanılmaz bir hız tutkunluğu var yani hayabusanın arkasında 45 km yol gittim ve şoföre 160 km hızda bile giderken sürekli bas bas diye bağırdım :cherry: altımda elektrikli bisiklet var ve diyceksinki bu elektrikli senin tutkunu bastırmıyomu, bastırıyo ama çok çok az neden dersen en önemli neden 25km/h yı geçmiyo ve sürekli korna yemekten bıktım üstelik uzak yerlerede gidemiyorum. Ama bu yaz sınıfımı geçersem pederden bir dileğim bu elektrikliyi satıp 1500w lük 50km/h yapanlarından alması olcak :thumleft:
 
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
151
Alem adamsın :)

Hız tutkunu bence pistlere yönelt :) Eğitimini al :) Bi de trafiğe çıkacağın zaman güzergahlarını söyle de o gün ya evde oturalım ya da başka bir yol bulalım kendimize :) Zira bu hız tutkusu ile inan bana hem kendine hem de çevrene potansiyel tehlikesin :)
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Alem adamsın :)

Hız tutkunu bence pistlere yönelt :) Eğitimini al :) Bi de trafiğe çıkacağın zaman güzergahlarını söyle de o gün ya evde oturalım ya da başka bir yol bulalım kendimize :) Zira bu hız tutkusu ile inan bana hem kendine hem de çevrene potansiyel tehlikesin :)

Dostum istanbulda oturuyorum ve 25 km hız yapmasına rağmen motorum düz yolda 35 km/h ye kadar çıkabiliyo ve bende o hızla çukurlardan kaçma gibi yaparak yolda zikzak çiziyorum ve bazen öyle hevesleniyorumki yolcu koltuğuna oturup ayaklarımı arka yolcunun ayaklıklarına koyuyorum yani skuter değilde gerçek bir süpersport kullanıyormuş gibi motoru kavrıyorum ve aklımda süpersport kullanıyorum gibi bi his doğuyo hatta bazen ana caddelerde öyle yapıp virajlara gerçek motor yatırır gibi yatırıp dizim açıyorum yani ben böyle bir motosiklet tutkunuyum gerisini artık sen düşün :)
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
58
Kardeş 3 yıl önceki benden farkın sadece 600 istiyor olman :D ben direk fireblade'in repsol kostümlüsüden istiyordum :) Çok ciddiyim bir gün Ankara Yldırım Beyazıt Eğitim Araştırma hastanesi ne gel sana motosiklet kazalarını göstereyim sonra neden hızdan (sadece pist hariç) vazgeçtiğimi anlatayım :) Bu sitedeki herkes motor manyağıdır ne az ne eksik şüphe duyma bundan sadece hepsi farklı farklı çeşitlere aşık olur :) elektrikli bisikletle de fazla hız yapma frenleri sağlam olmuyor 2 yıl önce üst sokağımda bi emniyet amirinin oğlu duramayıp kırmızıda geçince beton taşıyan tırın altında kaldı :( yani aman diyim dikkat et kendine ailesinin çektiği acıyı hayal edemzsin! onun dışında 30 dk lik motor zevki için 20 dakika ekipman giymeyi göze alamazsan zaten bu sevdaya atılma :) canımız kıymetli sonuçta yok sen aşk acısından intahar edecem dersen o başka :p inan bana eğitim alınca ne dediğimizi anlarsın şu an kendimden biliyorum 2 3 ay daha fikirlerin sabit kalacak :D bu camianın üyesi olacaksan bizim için kıymetlisin o yuzden tekrar söylüyorum hayatını riske atmadan ne istersen yap :)
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kardeş 3 yıl önceki benden farkın sadece 600 istiyor olman :D ben direk fireblade'in repsol kostümlüsüden istiyordum :) Çok ciddiyim bir gün Ankara Yldırım Beyazıt Eğitim Araştırma hastanesi ne gel sana motosiklet kazalarını göstereyim sonra neden hızdan (sadece pist hariç) vazgeçtiğimi anlatayım :) Bu sitedeki herkes motor manyağıdır ne az ne eksik şüphe duyma bundan sadece hepsi farklı farklı çeşitlere aşık olur :) elektrikli bisikletle de fazla hız yapma frenleri sağlam olmuyor 2 yıl önce üst sokağımda bi emniyet amirinin oğlu duramayıp kırmızıda geçince beton taşıyan tırın altında kaldı :( yani aman diyim dikkat et kendine ailesinin çektiği acıyı hayal edemzsin! onun dışında 30 dk lik motor zevki için 20 dakika ekipman giymeyi göze alamazsan zaten bu sevdaya atılma :) canımız kıymetli sonuçta yok sen aşk acısından intahar edecem dersen o başka :p inan bana eğitim alınca ne dediğimizi anlarsın şu an kendimden biliyorum 2 3 ay daha fikirlerin sabit kalacak :D bu camianın üyesi olacaksan bizim için kıymetlisin o yuzden tekrar söylüyorum hayatını riske atmadan ne istersen yap :)

Kardeşim motorumun freni aslında bozuk arka hiç çalışmıyo önde balatalar değiş beni diyo artık ama sürekli okulda olduğum ve servis çok uzak olduğu için imkan vermiyo ama maksimum hızı bile aşsam örneğin bugün çok dik bi yokuştan kaptırdım ve 50 ye çıktı ön frene sonuna kadar bastım ve 10m de durdu tabi bu trafikte farklı olur yani önümdeki araba ani fren yapar bende arkadan girerim bu tehlikeyi iki kere yaşadım ve ikisindede beni fren değil ani manevra hareketim kurtardı ve adım gibi eminimki ikisindede arabayla aramda en fazla 6-7 cm vardı o 6-7 cm farkla çarpmadım arabaya hızımda 30 felandı ilk seferinde aklım başıma gelmedi ama ikincisinde geldi artık arabalarla arama baya takip mesafesi koyuyom ondan önce dipdibe gidiyodum :cherry:
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
58
Kardeşim motorumun freni aslında bozuk arka hiç çalışmıyo önde balatalar değiş beni diyo artık ama sürekli okulda olduğum ve servis çok uzak olduğu için imkan vermiyo ama maksimum hızı bile aşsam örneğin bugün çok dik bi yokuştan kaptırdım ve 50 ye çıktı ön frene sonuna kadar bastım ve 10m de durdu tabi bu trafikte farklı olur yani önümdeki araba ani fren yapar bende arkadan girerim bu tehlikeyi iki kere yaşadım ve ikisindede beni fren değil ani manevra hareketim kurtardı ve adım gibi eminimki ikisindede arabayla aramda en fazla 6-7 cm vardı o 6-7 cm farkla çarpmadım arabaya hızımda 30 felandı ilk seferinde aklım başıma gelmedi ama ikincisinde geldi artık arabalarla arama baya takip mesafesi koyuyom ondan önce dipdibe gidiyodum :cherry:
:D işte bu yüzden eğitim şart fren yapmayı bilmiyorsun ki bilsende bisikletin buna imkan vermeyecekmiş. Takla açıp kafa göz yarmadığın için şanslsın ben sana bildiklerimi ve gördükleri aktardım gerisi senin bileceğin iş :) dediğim gibi senin tüm makineleri denemen gerek tektek :) eğitimini alınca göreceksin :) demiştim şu an ne kadar konuşsakta 2 3 ay sen yine bildiğini okuyacaksın :D
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
:D işte bu yüzden eğitim şart fren yapmayı bilmiyorsun ki bilsende bisikletin buna imkan vermeyecekmiş. Takla açıp kafa göz yarmadığın için şanslsın ben sana bildiklerimi ve gördükleri aktardım gerisi senin bileceğin iş :) dediğim gibi senin tüm makineleri denemen gerek tektek :) eğitimini alınca göreceksin :) demiştim şu an ne kadar konuşsakta 2 3 ay sen yine bildiğini okuyacaksın :D

Hayır hayır takla atmazdım çünkü ön fren o kadar tutmuyo balatalar eski tuttuğu zamanlarda yine atmıyodum kayıyodu teker ve orda fren yerine bakış açıma göre manevra yapıp kurtulmam bence frenle kurtulmama göre daha iyi birşey :) usta senin yaşın kaç motorun varmı?
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
58
Hayır hayır takla atmazdım çünkü ön fren o kadar tutmuyo balatalar eski tuttuğu zamanlarda yine atmıyodum kayıyodu teker ve orda fren yerine bakış açıma göre manevra yapıp kurtulmam bence frenle kurtulmama göre daha iyi birşey :) usta senin yaşın kaç motorun varmı?

ya şimdi buna sevindem miii üzülsem miii ? :D bilemedim de manevraları soğukkanlı yapman elbet iyi birşey.
2 aya 19 bitecek. Cıbı 125 var de sen, ruhsat benim olmasada.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ya şimdi buna sevindem miii üzülsem miii ? :D bilemedim de manevrakarı soğukkanlı yapman elbet iyi birşey.
2 aya 19 bitecek. Cıbı 125 var de sen, ruhsat benim olmasada.

O konuda haklısın çok soğuk kanlı biriyim. Elektrikli bisikleti yaklaşık 1 senedir kullanıyom ve kaskım yok yada herhangi bir korunma giysisi.Neden dersen küçücük motorda koskoca kask takınca çok komik duruyorum şu anda sadece deri mont ve şapka ile sürüyom motoru ana caddeye felan çıktığımda ise genelde yolun kenarından gidiyorum bizim burda bi abi var işte onda 1500w lık var yaklaşık 80 km hız yapıyo onu alcaktım hatta markası yuki dünya idi işte bi bakim nasıl birşey diye aldım uçuyo resmen gerçekten o an yani belkide 600rr değilde başka bir motorum olmuşcasına sevindim çünkü ana caddeye çıktım ve yanıma gerçek motor geldi honda activa idi herhalde ışıklarda durduk yeşil yandı ve kapıştık bunla yaklaşık 50-60 metre kafa kafaya gittikten sonra bu önüme geçti :cherry: sonra bu motoru babama götürdüm bakarız dedi aslında onu tam aldırcaktım ki birinci dönem karnesindeki o ordu gibi olan 1 ve 0 ları görünce vazgeçti ama bu yaza geçersem sınıfı alır diye düşünüyorum :thumleft:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst