Babamın Motosiklet Nefreti

Katılım
4 Ara 2013
Mesajlar
1,222
Babanın bu motor korkusunun geçiceğini sanmıyorum ama kendimden de biliyorum anne ve baba ayrıysa ikiside genelde evlatlarını kaybetmemek için üstlerine daha çok düşerler ve evladının isteklerini kırmamaya çalışırlar diğer tarafa kaymasın diye (anneye yada babaya). Bu yüzden sen elektrikli bisiklet gibi gene git motorunu al, zaten annenle yaşıyorsun gene bir süre kullan zamanı gelincede babana söylersin. Gene kızar ama fazla bir şeyde yapamaz merak etme :)
 
Katılım
6 Şub 2013
Mesajlar
204
Babanın bu motor korkusunun geçiceğini sanmıyorum ama kendimden de biliyorum anne ve baba ayrıysa ikiside genelde evlatlarını kaybetmemek için üstlerine daha çok düşerler ve evladının isteklerini kırmamaya çalışırlar diğer tarafa kaymasın diye (anneye yada babaya). Bu yüzden sen elektrikli bisiklet gibi gene git motorunu al, zaten annenle yaşıyorsun gene bir süre kullan zamanı gelincede babana söylersin. Gene kızar ama fazla bir şeyde yapamaz merak etme :)
Başka alternatif yok gibi :mrgreen:
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
519
Dostum ben de aşağı yukarı seninle aynı durumdaydım.

Babam da nefret eder motosikletlerden. Mesleği de polislik olduğu için kazalarla iç içe ve bu da korkusunu arttırmış.

Uzun süreceğini bilsem de kendime bir plan yaptım. Motosiklet dergileri aldım. Babamlayken hep motorlara baktım. Kasksız ve korumasız gezenlerin,hızlı sürenlerin ne kadar aptalca bir şey yaptığını söyledim üstüne basa basa. Muhabbeti açıldığında korumaların, bilincin ve eğitimin ne kadar önemli olduğunu vurguladım.

Eğitim videoları izledim ve babama bunu bir şekilde gösterdim.

Çok dil döktüm. Yeri geldi arkadaşlarımın motorlarını alıp eve geldim. Babamın bunu görmesini sağladım.

Ama unutma, arkadaşların da önemli. Eğer baban onları bilgisiz serseriler olarak hafızasına kazırsa senin de böyle olacağını düşünür ve bu hiç de iyi değil.

Arkadaşlar da demiş, ekipman ve ehliyetle çıkarsan baban kafana taktığını ve işin ciddileştiğini anlayacaktır.

Unutma ki zor olacaktır, ama imkansız değil.
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
bu da benim babamın motosiklet sevmemesinin sebebi;

1953 senesinde bir arkadaşlarından motosikletini ödünç alırlar. babam o zaman deniz kuvvetlerinde astsubay. motosikleti ödünç aldıkları arkadaşlarıda dumlupınar denizaltısında görevli. motoru alıp gezerler, tabi ehliyet v.s. hakgetire. bebek'te polis bunları çevirir ve kimsede ehliyet olmadığı için motora el koyup karakolun önüne çekerler. karakol amirine yalvar yakar etseler de, askeriz biz deseler de motor geri verilmez. daha sonra malum dumlupınar faciası yaşanır ve motorun sahibi o kazada şehit olur. artık motoru geri alabilecek kimse de kalmadığından bunlar tekrar karakola geri giderler. durumu izah edip motorun sahibinin denizaltıda şehit olduğunu söyleyince komiser gözyaşları içinde motoru teslim eder. babamlarda motoru şehit arkadaşlarının ailesine teslim ederler.

babam hayatında ilk ve son kez olmak üzere o zaman motora binmiş. ben ilk motorumu aldığımda aylarca haberi olmadı durumdan. zira bu hikayeyi biliyordum. neyseki sonradan alıştı mevzuya.
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
856
bu da benim babamın motosiklet sevmemesinin sebebi;

1953 senesinde bir arkadaşlarından motosikletini ödünç alırlar. babam o zaman deniz kuvvetlerinde astsubay. motosikleti ödünç aldıkları arkadaşlarıda dumlupınar denizaltısında görevli. motoru alıp gezerler, tabi ehliyet v.s. hakgetire. bebek'te polis bunları çevirir ve kimsede ehliyet olmadığı için motora el koyup karakolun önüne çekerler. karakol amirine yalvar yakar etseler de, askeriz biz deseler de motor geri verilmez. daha sonra malum dumlupınar faciası yaşanır ve motorun sahibi o kazada şehit olur. artık motoru geri alabilecek kimse de kalmadığından bunlar tekrar karakola geri giderler. durumu izah edip motorun sahibinin denizaltıda şehit olduğunu söyleyince komiser gözyaşları içinde motoru teslim eder. babamlarda motoru şehit arkadaşlarının ailesine teslim ederler.

babam hayatında ilk ve son kez olmak üzere o zaman motora binmiş. ben ilk motorumu aldığımda aylarca haberi olmadı durumdan. zira bu hikayeyi biliyordum. neyseki sonradan alıştı mevzuya.

usta balıkadam olarak dumlupınar kalbimin köşesinde hep bir sızı olmuştur,hikayeni okuyunca gözlerim doldu,keşke o yıllarda şimdiki imkanlar olsaydıda o baba yiğitlerimizi kurtarabilseydik:salut:.Allah şehitlerimizin mekanını cennet eylesin.
 
Katılım
6 Şub 2013
Mesajlar
204
bu da benim babamın motosiklet sevmemesinin sebebi;

1953 senesinde bir arkadaşlarından motosikletini ödünç alırlar. babam o zaman deniz kuvvetlerinde astsubay. motosikleti ödünç aldıkları arkadaşlarıda dumlupınar denizaltısında görevli. motoru alıp gezerler, tabi ehliyet v.s. hakgetire. bebek'te polis bunları çevirir ve kimsede ehliyet olmadığı için motora el koyup karakolun önüne çekerler. karakol amirine yalvar yakar etseler de, askeriz biz deseler de motor geri verilmez. daha sonra malum dumlupınar faciası yaşanır ve motorun sahibi o kazada şehit olur. artık motoru geri alabilecek kimse de kalmadığından bunlar tekrar karakola geri giderler. durumu izah edip motorun sahibinin denizaltıda şehit olduğunu söyleyince komiser gözyaşları içinde motoru teslim eder. babamlarda motoru şehit arkadaşlarının ailesine teslim ederler.

babam hayatında ilk ve son kez olmak üzere o zaman motora binmiş. ben ilk motorumu aldığımda aylarca haberi olmadı durumdan. zira bu hikayeyi biliyordum. neyseki sonradan alıştı mevzuya.
BAŞIMIZ sağolsun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------

Daha demin yine konuyu açtım.Sürekli aynı şeyleri söylüyor "motor tehlikeli.Ben senden değil onların yaptıklarını söylüyorum.Vurur ezer geçerler.Daha insanı adam yerine koymuyorlar ezip geçiyorlar çarparlar geçerler görmezler bile,Motoru unut." diyor
Haklı mı ? Haklı fakat işte...
 
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
318
2 ay sonra 25ime gireceğim. 2010 dan beri çalışıyorum, 1.5 yıldır da mühendis ünvanıyla çalışıyorum. yılbaşında aldığım motoru 2 gün evvel babama söyleyebildim. biz eşek başımıyız niye bize sorulmuyor vs dedik kızdı çağırdı bağırdı, sonra kendi başına duygusala bağladı. eminim ki 3 5 ay sonra yazlıkta kahveye giderken isteyecek motorun anahtarını :D

ahahah :D benim baba harley bot bile aldı benim kafama göre kask al dio :queen:
 
Katılım
6 Şub 2013
Mesajlar
204
::haapppy:::alkiis:::mrgreen::mrgreen::mrgreen:Sonunda amacıma ulaştım :) babama çok istediğimi söyleyince beni kenara çekip başına gelen bi olayı anlattı jawa dan düşmüş gençliğinde :) trafiktekilerin tam bir katil olduğunu söyledi bu zamanda. Bende artık motorların bile daha güvenli olduğunu söyledim hondalardan bahsettim . Koruma ekipmanlarını anlattım motordan bahsedince gözlerimin parladığını hissetmiştir bence bana sen gençsin basarsın hız yaparsın dedi ve bende kendimi dizginleyebileceğimden emin olduğumu söyledim bir kaç defa kendimi dizginleyebileceğimden eminim dedim . Oda hem param yok dedi bende sana al demiyorum dedim ve bir şart koştum bu gün direksiyon sınavıma girdiğimi biliyordu motoru alınca seni arkama oturtur bide senin sınavından geçerim dedim gülüştük kabul etti tatlıya bağlandı çok mutluyum :)
 
Katılım
2 Ağu 2013
Mesajlar
1,381
Tatlıya bağlanmasına sevindim.

Ben de bugün anca söyleyebildim. Pazartesi motorum geliyor. Zaten koruma ekipmanlarım tam. Ama daha önce bisiklet haricinde iki teker kullanmadım. Önce anneme söyledim, annem ehliyetini almadan binmene kesinlikle izin vermiyorum dedi, anne bilinçli yani:) pazartesi hemen kursa yazılıyorum.

Asıl sıkıntı ise babadaydı. Senin baban benimkinin yanında biraz melek gibi kalmış. Babam kadar motosikletlerden nefret eden nadir insan vardır. O da aldığımı duyunca sakat kalırsan veya kaza yaparsan ben karışmam dedi, mecbur kabul etti.

Bu arada yaş 27 savcılıkta çalışıyorum.
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
168
Adına sevindim hadi bakalım bundan sonrası için güvenli sürüşler :)
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Ara 2012
Mesajlar
267
10 sene önce babamın iş arkadaşına eyupten motorla gelirken araba çarptı.
Adam 10 yıldır felç ne zaman motor alma konusunu açsam hep bana kızar. Ehliyetim falanda var adam sırf korktuğu için zamanında bana bisiklet almadı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst