Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Şu yakıt işi benide tedirgin ediyor.. Motoru alayım diyorum ama yakıtı beni korkutuyor...

100 kmde 2,5 ile 4 lt arası değerler var.

Şehiriçi ortalaması 3-3,5 arası galiba..

Yılda 10.000 km yapsam wolf aldığımda 1.250 TL Mcx aldığımda 1.750 TL yakıt masrafım olur. Yıllık 500 TL fark biraz fazla gibi..


Bu arada MCX için iyi marka, yol tutuşu iyi ön-arka lastik fiyatları ne kadar bileniniz var mı?
 
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
233
egerki tork ve güç istiyorsan bakmayacaksın harcamasına.orantı doğru orantı ne kadar güç o kadar tüketim.hem güçlü hem az tüketim diye bir ters orantı varmıdır ? tüketimi etkileyen bircok faktör var her zaman söyleniyor..

kullanan kişinin ağırlığı
kullanım şekli devirli veya tam tersi
kullanılan arazi meyili felanı filanı
dişli degişimi
teker ebatlarını degiştirme(daha kalın veya ince)
teker havasının yetersiz oluşu
hava filtresi kirliliği
karbüratör bakımı eksikliği
vs..............



her kullanıcı aynı tüketim degerini yakalayamaz.ybr ve türevlerini alırsın sehiriçi idealdir.az yakar çok gidersin.ama gücü bellidir.diğer 150 gruptaki bir motor seni yolda gecer zoruna gider :p.yaşın gençse atarlanırsın.tepede bir mcx gibi seri ve hızlı çıkamazsın.2 kişi olunca mcx fazla tınlamaz ama ybr ıkınıp sıkılabilir.

aslında kullanım amacını iyi düşünmek ona uygun almak lazım.ybr sehir içi en ideal makinadır.az yakar tin tin heryere ucuza gidersin.ekonomi tarafı..

parça maliyeti farklı bir yönü düşürdün motoru eksozun üstüne yamuldu kırıldı zarar gördü nerden baksan bir eksozu 650 tl cik.mcx 100-120 tl civarıdır.aradaki fark evlat acısıdır :)buda maliyet parça tedarik tarafı.

lastik fiyatları ön 90-90-18 bu grupta michelin bile alsan 110-120 tl gibi bir rakam.arka taraf biraz gıcık 110-80-17 fazla piyasada bulamazsın uygun fiyatlı daha cok michelin vs türevleri 270 den başlıyor.

daha uygun shinko,duro lastikler var ama ne kadar kaliteli hamur bilinmez..ama bunlardan farklı sava marka lastik daha cok tutulur kaliteli ve daha uygun oluşundan... 150 tl civarı bulursun sava lastiğide.irc de yok sanırım bu ebatlarda.

yanlız oponeo da biraz daha uygunmuş fiyatlar..

arka lastik...http://www.oponeo.com.tr/motosiklet-lastikleri-veri/sava-mc50-m-racer-110-80-17-57-h-front-tl-m-c#53473043

ön lastik olarak....http://www.oponeo.com.tr/motosiklet-lastikleri-veri/sava-mc7-2-75-18-42-p-front-rear-tl-tt-m-c#53473036

yazlık için idela olabilir...217 tl bir lastik fiyatına bir cift lastik oldu bitti :)) kargoda onlardan.

ben arka lastiği 120 lik aldım zamanında 110 luk yoktu su an var..

http://www.oponeo.com.tr/motosiklet-lastikleri-veri/sava-mc30-invider-120-90-17-64-h-rear-tl-m-c#53473627

yukarıdakini aldım..


bir numara küçük istersen 100-80-17 al..

http://www.oponeo.com.tr/motosiklet-lastikleri-veri/sava-mc32-100-80-17-52-r-front-tl-m-c#53473401
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ocak 2014
Mesajlar
501
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
100km/4lt Biraz fazla, 2.5 lt yakmasi imkansiz Cub okadar yakiyor. Ama motor olarak performans ve fiyati iyi gibi.
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
34
merhaba arkadaşlar burda yeniyim 150 mcx kullanıcılarına bir sorum olcak nasipse iki hafta içinde motoru alacağım daha öncede motor kullanıyordum 4 yıllık bir geçmişim var 4 yıl ara verdim ama tekrar almaya karar verdim bu 150 mcx yüksekliği nedir bulunduğum şehirde yok yakından göremedim 1.70 cm boyum var yeterli olurmu daha önce pioneer xf200 2v kullandım onda boy sorunum yoktu bu konuda bilgi verecek arkadaşlara teşekkür ederim
 
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
609
Motosikleti
Yamaha Süper Tenere XT1200ZE
merhaba arkadaşlar burda yeniyim 150 mcx kullanıcılarına bir sorum olcak nasipse iki hafta içinde motoru alacağım daha öncede motor kullanıyordum 4 yıllık bir geçmişim var 4 yıl ara verdim ama tekrar almaya karar verdim bu 150 mcx yüksekliği nedir bulunduğum şehirde yok yakından göremedim 1.70 cm boyum var yeterli olurmu daha önce pioneer xf200 2v kullandım onda boy sorunum yoktu bu konuda bilgi verecek arkadaşlara teşekkür ederim

125 mh drift daha alçak. biz buradan ne desek uygun olmaz. git bayiye bin üstüne, niye biniyon diyen mi olacak.
 
Katılım
26 Tem 2013
Mesajlar
6
125 mh drift le mc-x in bi farkı yok sayılır sadece depo vs drift e yetiyorsa ztn mc-x ede yeter
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
34
cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim Ardahan da malum bayi yok sadece servis var artık bu hafta sonu Erzurum'a geçip nasipse motorumu alacağım 150 mcx kırmızı aldıktan sonra izlenimlerimi paylaşırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:46 ----------

merhaba arkadaşlar bu 150 mcx lastiklerine pek iyi denilmiyor gördüğüm kadarı ile buna ne tür lastik önerirsiniz almışken lastiklerinide alayım çünkü bulunduğum şehirde bu tür şeyler yok sorun yaşamayayım
 
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
609
Motosikleti
Yamaha Süper Tenere XT1200ZE
[/COLOR]merhaba arkadaşlar bu 150 mcx lastiklerine pek iyi denilmiyor gördüğüm kadarı ile buna ne tür lastik önerirsiniz almışken lastiklerinide alayım çünkü bulunduğum şehirde bu tür şeyler yok sorun yaşamayayım

Ben ön/arka michelin almıştım, arkayı değiştirmesen de olur. ama önü muhakkak değiştir. malum motorları durduran ön lastikleridir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

arka lastikler fena değiller o bakımdan söylüyorum.
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
34
Ben ön/arka michelin almıştım, arkayı değiştirmesen de olur. ama önü muhakkak değiştir. malum motorları durduran ön lastikleridir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

arka lastikler fena değiller o bakımdan söylüyorum.
ne zaman kaça almıştın kardeş birde ölçüsü neydi ben bu ölçülerinden bişe anlamadım siteden baktım ama 2.50-17 araba gibi değil
 
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
609
Motosikleti
Yamaha Süper Tenere XT1200ZE
ön/arka 400 TL civarıydı. ama bence ön alman yeterli, arkalar fena değil. hatta orijinal arka lastikler daha iyi tutunuyordu. geçen yıl mayıs gibi almıştım.
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
34
tamam hocam ben sadece ön alırım teşekkür ederim yardımcı bilgilerin için ben şehir içinden çok şehir dışı kullanmak için alıyorum arabam var ama motor bir başka fotoğrafçı olduğum için heryere arabayla girip çıkamıyorum
 
Katılım
17 Kas 2010
Mesajlar
177
Markası bile belli olmayan nylon lastik nasıl michelin'den daha iyi tutsun ?
Sen değiştirmişken takım olarak değiştir arkadaşım michelin iyidir, sava içinde iyi diyorlar fiyatıda biraz daha uygun. Arka lastikte özellikle virajlarda çok önemli, frenlemede de ön lastik tutuyor arka lastik tutmuyorsa ne olacak arka ile ön yer değiştiriverir ne olduğunu bile anlamazsınız Allah korusun.. İmkanınız varsa ikisinide değiştirin lastikler çok dandik, benim arazi lastiklerinin bile kuru asfaltta yol tutuşu orjinal lastiklerden çok daha iyi..
 
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
233
cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim Ardahan da malum bayi yok sadece servis var artık bu hafta sonu Erzurum'a geçip nasipse motorumu alacağım 150 mcx kırmızı aldıktan sonra izlenimlerimi paylaşırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:46 ----------

merhaba arkadaşlar bu 150 mcx lastiklerine pek iyi denilmiyor gördüğüm kadarı ile buna ne tür lastik önerirsiniz almışken lastiklerinide alayım çünkü bulunduğum şehirde bu tür şeyler yok sorun yaşamayayım

arka lastik...http://www.oponeo.com.tr/motosiklet-lastikleri-veri/sava-mc50-m-racer-110-80-17-57-h-front-tl-m-c#53473043

ön lastik olarak....http://www.oponeo.com.tr/motosiklet-lastikleri-veri/sava-mc7-2-75-18-42-p-front-rear-tl-tt-m-c#53473036

1 sayfa geride zaten yazmıştım yine yazayım..En uygun fiyatlı kaliteli lastikler.piyasada daha uygunu bulamazsın.zira arka lastik segmentinde çok alternatif olmadıgı için pahalı.yer tutuşu güzel ha michelin dersen arka 270 ön 100-110 civarı.ben sürekli sava kullanıyorum ıslak kuru yer tutuşu yeterli.orjinal lastikler kuruda iyi lakin ıslakta sıkıntılı.yaz kış motorun üstünden inmeyen biri olarak sava diyorum..fiyat performans ürünü..

ön lastik ince dersen 1 adet michelin yada pirelli duration alabilirsin.. özellikle pirelli duration tavsiyemdir...
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
arka lastik...http://www.oponeo.com.tr/motosiklet-lastikleri-veri/sava-mc50-m-racer-110-80-17-57-h-front-tl-m-c#53473043

ön lastik olarak....http://www.oponeo.com.tr/motosiklet-lastikleri-veri/sava-mc7-2-75-18-42-p-front-rear-tl-tt-m-c#53473036

1 sayfa geride zaten yazmıştım yine yazayım..En uygun fiyatlı kaliteli lastikler.piyasada daha uygunu bulamazsın.zira arka lastik segmentinde çok alternatif olmadıgı için pahalı.yer tutuşu güzel ha michelin dersen arka 270 ön 100-110 civarı.ben sürekli sava kullanıyorum ıslak kuru yer tutuşu yeterli.orjinal lastikler kuruda iyi lakin ıslakta sıkıntılı.yaz kış motorun üstünden inmeyen biri olarak sava diyorum..fiyat performans ürünü..

ön lastik ince dersen 1 adet michelin yada pirelli duration alabilirsin.. özellikle pirelli duration tavsiyemdir...

pirelli dura traction iyi hatta michelinle çok bir farkını göremedim ama nedense frenlemenin son anında ve sert frenlerde bir titreme yapıyordu lastik. Bir kaç kez kayıyor mu acaba diye baktım ama kaymıyordu. Aynı şey irc winter gripte de olmuştu. Bu özellik dışında pirelli michelin ve irc winter grip birbirine yakın lastikler tabii hiçbirini limitlerine kadar zorlamadığımı da söyleyeyim. İrc ler çok hafif kaydırıyordu ama tam olarak bırakmadılar.
Bana göre:
Michelin pilot street > Pirelli Dura Traction > IRC winter grip
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
165
Selamunaleykum.

Arkadaş lar bu motorun egzoz u 150 mr ye uyarmı. Bilgisi olan varmı bu konuda teşekkür ederim.
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
28
Arkadaşlar 2012 model mcx aldım. Daha yeni birşey dikkatimi çekti. Motor sallanınca benzin deposunun oradan tıngırtı sesi geliyor sanki içinde bir metal sağa sola çarpıyormuş gibi. Neden olabilir acaba...
 
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
233
deponun içindenmi dışındanmı geliyor ses? eger içinden geliyorsa benzin şamandıranın sesidir benzin göstergesine benzinin ne kadar oldugunu gösteren şamandıra yani...depo kapağını aç salla sesi daha net duyabilirsin...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst