Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
16
Merhaba arkadaşım sorunun jigleden olduğunu bulmana sevindim, anladığım kadarıyla jigleyi başka sokete taktım demişsin bildiğim kadarıyla jikle nin bağlandığı soket enerjisini "NTC veya PTC" tarzı bir direnç üzerinden alıyor ki motor soğukken devreye girsin, başka bir sokete bağlarsan bu olayı iptal etmiş olmazmısın?
haklısında bende 3 adet soket vardı boşta olan diğer iki soket ayak sivici tarafında bir diğeri pompa tarfında ayak sivici olan taraftakilerde elektrik yoktu diğerinde kontak acılınca vardı bende o diye tahmin ettim ama haklı olabilirsin cünkü bu sabah calıştırdığımda yüksek devirde olması kerekli ydi değilmi ama benim motor devrinde calışıp ısınana kadar hiç bir farklılık yoktu sanırım diren üzerinden gelen değil ama onu nasıl cözücem cok fazla kaplo drencden gelende dahil hepsi bir birine bantlı jilkeye gelen soket bu direncden gelenmi olucak bilginiz varsa acıklarsanız sevinirim daha grenaşları toplamadım hemen inceleyim birde cok soğuk bir hava yok bu aralar acaba ondanmı hisetmedim ben devir sesini

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

sizin motorlarınızda jikle soketi hanki sokete takılı ne tarafta ve ne renk soket

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------

f5jbglj


---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------

f5jbglj
fotoraftaki soketmi acaba benim motorda bu sokette elektrik yok
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Arkadaşlar iyi günler bugun motoru açtım ve yine sıkıntılar uğraştırdı beni tabi motora elektirik geliyor fakat bu seferde motor çalışmıyor ve sanırım benzin pompası bozuk diye bizim benzin pompaları alışık olduğum sesi çıkarır benimkide önceden çıkarıyordu fakat şimdi hiç ses yok konjektör arızası sebebiyle yandı demekki. Neyse bugun benzin otomatiği montajını yapıyordum resimleri paylaşacağım ve sanırım sorunsuz yaptım. Ama karbüratörde benzin kalmadığından ( önceki çalıştırmamda 1-2 dakika çalışıp kesilmişti ) motor çalışmadı. Ve dikkatimi başka bir kabloda çekti bantla sarılıydı açtığımda soketin sanki yanık ve çatlamış gibi olduğunu gördüm motor büloğuna giden bu kablonun ne işe yaradığını bilmiyorum açıkcası. Yardımcı olabilicek birileri varsa çok mutlu olacağım.

[url]http://i.hizliresim.com/eQRq6r.jpg[/url]
bahsettiğim kablo ve soket.
[url]http://i.hizliresim.com/e585Rq.jpg[/url]
motora bağlandığı yer.
[url]http://i.hizliresim.com/e7o0VW.jpg[/url]
Bu arada buji başlığım bu halde çok sorun olurmu bilmiyorum.
[url]http://i.hizliresim.com/xEVab8.jpg[/url]
Buda benzin otomatiği montajı depodan gelen hortum ve filtresi ve karbiratre giden hortum onada filtre takılmış benim motorda Ve T bağlantısı hiç bi problem yok gibi :pale:
[url]http://i.hizliresim.com/KP5L59.jpg[/url]
Buda diğer bir görüntü montajın.

Bir sonraki işim karbitaröre giden hortum aracılığıyla karbitaröre biraz benzin göndermeye çalışacağım bu benzin otomatikleri bizim pompalar gibi olmadığı için kendi kendine bu işlemi anca çalıştığında yapabiliyor sanırım görüş ve önerilerinizi bekliyorum.

merhaba motor bloğuna giden o kablo bildiğim kadarıyla Fan ve Alternatör grubuna gidiyor Statorun kablosu, soketleri değiştirmeni öneririm,
Vakumlu pompanın çalışma mantığı dediğin gibi bildiğim kadarıyla manifolttan aldığın T sayesinde vakumlama yapıyor ve benim bildiğim motor çalışıyo vaziyette olmasa da marşa basarken manifolt vakumlama yapıyor yani benzin çekmesi lazım bence, karbüratör benzin girişini çıkart marşa bas çıkarttığın borudan benzin geliyormu gelmiyormu marşa basınca kontrol et istersen

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------

haklısında bende 3 adet soket vardı boşta olan diğer iki soket ayak sivici tarafında bir diğeri pompa tarfında ayak sivici olan taraftakilerde elektrik yoktu diğerinde kontak acılınca vardı bende o diye tahmin ettim ama haklı olabilirsin cünkü bu sabah calıştırdığımda yüksek devirde olması kerekli ydi değilmi ama benim motor devrinde calışıp ısınana kadar hiç bir farklılık yoktu sanırım diren üzerinden gelen değil ama onu nasıl cözücem cok fazla kaplo drencden gelende dahil hepsi bir birine bantlı jilkeye gelen soket bu direncden gelenmi olucak bilginiz varsa acıklarsanız sevinirim daha grenaşları toplamadım hemen inceleyim birde cok soğuk bir hava yok bu aralar acaba ondanmı hisetmedim ben devir sesini

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

sizin motorlarınızda jikle soketi hanki sokete takılı ne tarafta ve ne renk soket

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------

https://imageshack.com/i/f5jbglj

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------

https://imageshack.com/i/f5jbgljfotoraftaki soketmi acaba benim motorda bu sokette elektrik yok

Evet kardeşim bende de o sokette
wvL8vR.jpg


Kırmızı Jikleden gelen Kahferengi Motordaki Soket,
Sağlıklı bir jikle motor soğukken çalıştırıldığın da motorun devri yükselir, motor ısındıktan sonra devir düşer motor rölanti de çalışmaya devam eder, motorun bu işlemi yapmıyorsa ilk olarak bence jikleyi söküp bi test et 12 v dierk verdiğinde biston çıkıyorsa sağlamdır
 
Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
16
merhaba motor bloğuna giden o kablo bildiğim kadarıyla Fan ve Alternatör grubuna gidiyor Statorun kablosu, soketleri değiştirmeni öneririm,
Vakumlu pompanın çalışma mantığı dediğin gibi bildiğim kadarıyla manifolttan aldığın T sayesinde vakumlama yapıyor ve benim bildiğim motor çalışıyo vaziyette olmasa da marşa basarken manifolt vakumlama yapıyor yani benzin çekmesi lazım bence, karbüratör benzin girişini çıkart marşa bas çıkarttığın borudan benzin geliyormu gelmiyormu marşa basınca kontrol et istersen



---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------



Evet kardeşim bende de o sokette
http://i.hizliresim.com/wvL8vR.jpg

Kırmızı Jikleden gelen Kahferengi Motordaki Soket,
Sağlıklı bir jikle motor soğukken çalıştırıldığın da motorun devri yükselir, motor ısındıktan sonra devir düşer motor rölanti de çalışmaya devam eder, motorun bu işlemi yapmıyorsa ilk olarak bence jikleyi söküp bi test et 12 v dierk verdiğinde biston çıkıyorsa sağlamdır



wallah kardeş hiç yüksek calıştığı yok .karbüratörü yeni alddım her halde jikle arızalı sanırım. senin gösterdiğin sokete taktım motor calışınca voltaş geliyor o sokete ama devirlenmesinde hiç bir fark yok jigle yi bir kontrol edeyim eğer ucunda oynama olmassa değiştireyim jikleyi
sağolasın yardımcı oldun soketi buldum
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
26
merhaba motor bloğuna giden o kablo bildiğim kadarıyla Fan ve Alternatör grubuna gidiyor Statorun kablosu, soketleri değiştirmeni öneririm,
Vakumlu pompanın çalışma mantığı dediğin gibi bildiğim kadarıyla manifolttan aldığın T sayesinde vakumlama yapıyor ve benim bildiğim motor çalışıyo vaziyette olmasa da marşa basarken manifolt vakumlama yapıyor yani benzin çekmesi lazım bence, karbüratör benzin girişini çıkart marşa bas çıkarttığın borudan benzin geliyormu gelmiyormu marşa basınca kontrol et istersen

Zaten benim motorumda marş sorunu var tüm bu sıkıntılar olmadan önce marş çalışmıyordu o yüzden ayak marşıyla çalıştırabiliyorum sadece yani o vakumu nasıl yapar bilmiyorum. Bugun karbiratörün benzin hortumuna huni yardımıyla benzin gönderdim ve çalıştı motor ama 1-2 dakika sorunsuz çalıştıktan sonra sonra benzin bitermiş gibi yapıp( kesik kesik benzin geliyormuş gibi ) stop ediyor ve sonra çalışmıyor belli süre. yarım saat sonra bidaha çalışabiliyor yine 1-2 dakika sonra stop ediyor.
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
wallah kardeş hiç yüksek calıştığı yok .karbüratörü yeni alddım her halde jikle arızalı sanırım. senin gösterdiğin sokete taktım motor calışınca voltaş geliyor o sokete ama devirlenmesinde hiç bir fark yok jigle yi bir kontrol edeyim eğer ucunda oynama olmassa değiştireyim jikleyi
sağolasın yardımcı oldun soketi buldum
Nedemek kardeşim yardımcı olabildiysem ne mutlu, karbüratör yeniyse jikle de yeni değilmi, belkide sensörde sıkıntı vardır,

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

merhaba motor bloğuna giden o kablo bildiğim kadarıyla Fan ve Alternatör grubuna gidiyor Statorun kablosu, soketleri değiştirmeni öneririm,
Vakumlu pompanın çalışma mantığı dediğin gibi bildiğim kadarıyla manifolttan aldığın T sayesinde vakumlama yapıyor ve benim bildiğim motor çalışıyo vaziyette olmasa da marşa basarken manifolt vakumlama yapıyor yani benzin çekmesi lazım bence, karbüratör benzin girişini çıkart marşa bas çıkarttığın borudan benzin geliyormu gelmiyormu marşa basınca kontrol et istersen

Zaten benim motorumda marş sorunu var tüm bu sıkıntılar olmadan önce marş çalışmıyordu o yüzden ayak marşıyla çalıştırabiliyorum sadece yani o vakumu nasıl yapar bilmiyorum. Bugun karbiratörün benzin hortumuna huni yardımıyla benzin gönderdim ve çalıştı motor ama 1-2 dakika sorunsuz çalıştıktan sonra sonra benzin bitermiş gibi yapıp( kesik kesik benzin geliyormuş gibi ) stop ediyor ve sonra çalışmıyor belli süre. yarım saat sonra bidaha çalışabiliyor yine 1-2 dakika sonra stop ediyor.


Daha önce yanlıs hatırlamıyorsam tık tık ediyor marş basmıyor demiştin marş motoru marşa basınca tık ediyor kalıyorsa şase bağlantısında sıkıntı olduğunu gösteriyor, motor stop etme de bence karbüratöründe sıkıntılar war bir tamir takımı al parçaları bi değiştir istersen güzelce temizle bence
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
26
Nedemek kardeşim yardımcı olabildiysem ne mutlu, karbüratör yeniyse jikle de yeni değilmi, belkide sensörde sıkıntı vardır,

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

Daha önce yanlıs hatırlamıyorsam tık tık ediyor marş basmıyor demiştin marş motoru marşa basınca tık ediyor kalıyorsa şase bağlantısında sıkıntı olduğunu gösteriyor, motor stop etme de bence karbüratöründe sıkıntılar war bir tamir takımı al parçaları bi değiştir istersen güzelce temizle bence

Evet tık tık ediyor şase bağlantısını kontrol ettim bi sıkıntı yok gibi duruyor. Sanırım çok basmaktan ( yolda bıraktığı gün ) ömrünü doldurdu ondan beri çalışmıyor. Karbüratöre girmek istiyorumda bilmediğim bi parça olduğu için biraz çekincem var temizleiyici solisyonlar falan ne kadar işime yarar ve nasıl kullanılır önce bi onu denemek istiyorum
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Nedemek kardeşim yardımcı olabildiysem ne mutlu, karbüratör yeniyse jikle de yeni değilmi, belkide sensörde sıkıntı vardır,

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------



Evet tık tık ediyor şase bağlantısını kontrol ettim bi sıkıntı yok gibi duruyor. Sanırım çok basmaktan ( yolda bıraktığı gün ) ömrünü doldurdu ondan beri çalışmıyor. Karbüratöre girmek istiyorumda bilmediğim bi parça olduğu için biraz çekincem var temizleiyici solisyonlar falan ne kadar işime yarar ve nasıl kullanılır önce bi onu denemek istiyorum

Karbüratör konusunda yardımcı olurum takıldığın yerde sorabilirsin, onur KABACALI face den mesaj atabilirsin buraya sürekli bakamıyorum. Ben benzinle temizliyorum yada kontak spreyle. Marş konusunda akünün eksi ucundan bi kablo çekip motor gövdesine bi bağla dene benim aynı sorun başıma geldi çünkü varyatör kapağından bi vidaya bağlasanda olur yine almassa marş motorundadır ama bencw şase den
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
26
Karbüratör konusunda yardımcı olurum takıldığın yerde sorabilirsin, onur KABACALI face den mesaj atabilirsin buraya sürekli bakamıyorum. Ben benzinle temizliyorum yada kontak spreyle. Marş konusunda akünün eksi ucundan bi kablo çekip motor gövdesine bi bağla dene benim aynı sorun başıma geldi çünkü varyatör kapağından bi vidaya bağlasanda olur yine almassa marş motorundadır ama bencw şase den


Dediğin olayı deneyeceğim umarım olurda bide onunla uğraşmak zorunda kalmam. https://www.facebook.com/okaliv karbüratör konusunda sen bana burdan mesaj at senin isminde çok kişi var yanlışlık olmasın şimdi
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Merhaba Arkadaşlar Bir Arkadaşım İçin Hazırladığım Videoyu Sizlerle de Paylaşmak İstedim Karbüratör Sökme Takma Temizlenecek Kısımlar
http://www.youtube.com/watch?v=JkRugdfW6ak
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
26
İyi akşamlar. Motorumun sorunu ve çözümünü nasıl yaptığımızla ilgili kısa bir bilgi vereceğim ki daha sonra bu sorunu yaşayabilecek arkadaşlar için bir yol olabilir belki.

Öncelikle motorumun başta belirttiğim gibi stop etme sorunu(1-2 dakika çalışıp) vardı ve marş basmıyordu. Motordan gelen tuhaf yağ yanığı gibi bir kokuda vardı. Bunları çözmek için motorumu açtığım yağmurlu bir gün( siz sakın ola yapmayın ) motorumun benzin pompası(orjinal) ve konjektörünü beyaz dumanlar arasında yanarken buldum :)

Bundan sonra devreye elektriksel sıkıntı ortaya çıktı motora elektrik gelmiyordu. Bunun çözümü de çok uzakta değilmiş akü sigortasını direk bağladığımda bu sorunu halletmiş bulundum. Başka biryerde kaçak var mı diye kontrol etmekte fayda var tabi ama benim yağmurdan olduğu neredeyse %100. Bide 10 amp yedek sigorta bulundurun yanınızda.

Gel gelelim motoru açtığımda gördüğüm manzara inanılmazdı kendini usta diye adlandıran bu insanlardan kesinlikle uzak durun. Karbüratörün hava borusu açıktaydı ve yaklaşık motora 2 gün o şekilde bindim motorun bağırıp bağırıp gitmemesini buna bağladım başlarda.

Öncelikle halletmem gereken ise benzin otomatiği alıp( vakumlu ) motora benzin akışını sağlamaktı. Önemli nokta burada başlıyor.
Aldığınız benzin otomatiğinin montajı mondial in sitesinde yanınlananla aynı olmayabiliyor bugün onu sevgili kardeşim ONUR ( Panaromik )le beraber çözdük benzin ve karbüratör girişlerini değiştirdik ve direk vakum yapmaya başladı benzin otomatiği. Motor yaklaşık 1 ay sonra aralıksız çalıştı yaklaşık 10 dakika, dahada çalışırdı. Sonrasında onurun farkettiği diğer bir detay ise emme manifoldundaki kaçak oldu benim manifolt çift girişli olduğu için bir girişi usta kapatmış hortumla, fakat delindiği için oradan hava veriyordu ve bu motorun randımansız çalışmasına neden oluyordu ve stop etmesine.

Motor çalıştıktan sonra 10 dakika ısınınca o yağ yanığı gibi olan koku tekrar duyulmaya başlandı ve dumanda çıktı bu sefer. Panaromik kardeşim onunda motor bloğunu saran kağuçuk malzemenin vidasından ayrılıp aşağı doğru düşüp egsoz borusuna temas ettiğini gördü ve motor ısındıkça oradan o malzemeyi eritip egzosun üstünde iz bırakıyordu.

Bugün karbüratörü ve hava borularını iyice temizledim yarın takacağım yerine ve inşallah tekrar yollara çıkacağım.

Sorunlarım basit gibi görünüyor fakat çözülmeyince çözülmüyor özellikle ilk motor açma denemelerim olduğu için yaşadım bu sıkıntıları başta onur kardeşim olmak üzere forumda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bu konu hakkında aklınıza soru takılırsa direk sorabilirsiniz yardımlaşma gerçekten önemli.
Herkese kazasız sürüşler...

Ve ek olarak marş motorum hala çalışmamakta şase bağlantısında hiçbir sıkıntı yoktu bu sebepten ya kendisi bozuldu yada kömürleri bitti en kısa zamanda onuda değiştireceğim.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
İyi akşamlar. Motorumun sorunu ve çözümünü nasıl yaptığımızla ilgili kısa bir bilgi vereceğim ki daha sonra bu sorunu yaşayabilecek arkadaşlar için bir yol olabilir belki.

Öncelikle motorumun başta belirttiğim gibi stop etme sorunu(1-2 dakika çalışıp) vardı ve marş basmıyordu. Motordan gelen tuhaf yağ yanığı gibi bir kokuda vardı. Bunları çözmek için motorumu açtığım yağmurlu bir gün( siz sakın ola yapmayın ) motorumun benzin pompası(orjinal) ve konjektörünü beyaz dumanlar arasında yanarken buldum :)

Bundan sonra devreye elektriksel sıkıntı ortaya çıktı motora elektrik gelmiyordu. Bunun çözümü de çok uzakta değilmiş akü sigortasını direk bağladığımda bu sorunu halletmiş bulundum. Başka biryerde kaçak var mı diye kontrol etmekte fayda var tabi ama benim yağmurdan olduğu neredeyse %100. Bide 10 amp yedek sigorta bulundurun yanınızda.

Gel gelelim motoru açtığımda gördüğüm manzara inanılmazdı kendini usta diye adlandıran bu insanlardan kesinlikle uzak durun. Karbüratörün hava borusu açıktaydı ve yaklaşık motora 2 gün o şekilde bindim motorun bağırıp bağırıp gitmemesini buna bağladım başlarda.

Öncelikle halletmem gereken ise benzin otomatiği alıp( vakumlu ) motora benzin akışını sağlamaktı. Önemli nokta burada başlıyor.
Aldığınız benzin otomatiğinin montajı mondial in sitesinde yanınlananla aynı olmayabiliyor bugün onu sevgili kardeşim ONUR ( Panaromik )le beraber çözdük benzin ve karbüratör girişlerini değiştirdik ve direk vakum yapmaya başladı benzin otomatiği. Motor yaklaşık 1 ay sonra aralıksız çalıştı yaklaşık 10 dakika, dahada çalışırdı. Sonrasında onurun farkettiği diğer bir detay ise emme manifoldundaki kaçak oldu benim manifolt çift girişli olduğu için bir girişi usta kapatmış hortumla, fakat delindiği için oradan hava veriyordu ve bu motorun randımansız çalışmasına neden oluyordu ve stop etmesine.

Motor çalıştıktan sonra 10 dakika ısınınca o yağ yanığı gibi olan koku tekrar duyulmaya başlandı ve dumanda çıktı bu sefer. Panaromik kardeşim onunda motor bloğunu saran kağuçuk malzemenin vidasından ayrılıp aşağı doğru düşüp egsoz borusuna temas ettiğini gördü ve motor ısındıkça oradan o malzemeyi eritip egzosun üstünde iz bırakıyordu.

Bugün karbüratörü ve hava borularını iyice temizledim yarın takacağım yerine ve inşallah tekrar yollara çıkacağım.

Sorunlarım basit gibi görünüyor fakat çözülmeyince çözülmüyor özellikle ilk motor açma denemelerim olduğu için yaşadım bu sıkıntıları başta onur kardeşim olmak üzere forumda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bu konu hakkında aklınıza soru takılırsa direk sorabilirsiniz yardımlaşma gerçekten önemli.
Herkese kazasız sürüşler...

Ve ek olarak marş motorum hala çalışmamakta şase bağlantısında hiçbir sıkıntı yoktu bu sebepten ya kendisi bozuldu yada kömürleri bitti en kısa zamanda onuda değiştireceğim.

Teşekkür ederim dostum, herzaman yardımcı olurum,

Evet dediğin gibi daha önceki sayfalardaki vakumlu benzim (pompası) otomatiği bağlantı uçları yanlış, yada OKALİV in kullandığını değişik yapılmış olabilirler, hangi uç giriş hangisi çıkış anlamak için vakum ucuna ağzınızla vakum yaparak test edebilirsibiz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------

[url]http://img46.imageshack.us/img46/2342/drc4.jpg[/URL]


Servis şemasındaki fotolara göre yazacak olursak

MAVİ : VAKUM
KIRMIZI : KARBÜRATÖR BAĞLANTISI
SARI : BENZİN DEPOSU BAĞLANTISI
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar,

Geçende karbüratör temizliği ile ilgili bir video izliyodum 2. karbüratör temizliğimde bilmediklerim varsa öğreneyim diye ama video da dikkatimi çeken birşey oldu :sunny:



Resim üzerinden tarif edersem; monifoltan hava diyaframına giren (tabirimce tam bilmiyorumda) kapağın altında olması gereken diyafram ve yay benim karbüratörde yok.

Servisin yaptığı bir üçkağıtçılık zamanında temizlemişlerdi.

Ve bu şekilde çalışıyor bi eksikliğini göremedim.

Böyle kullanmak bir sorun eksiklik vs teşkil edermi birde karbüratör tamir takımlarının içinde yok bu parça nereden alabilirim acaba?
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
o parçayı hatırlıyorum, bende vardı
tamircilerde olması lazım çünkü sürekli karbüratör değiştiriyorlar. çıkma vardır illaki
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Merhaba arkadaşlar,

Geçende karbüratör temizliği ile ilgili bir video izliyodum 2. karbüratör temizliğimde bilmediklerim varsa öğreneyim diye ama video da dikkatimi çeken birşey oldu :sunny:

[url]http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/534/ojgd.jpg[/URL]

Resim üzerinden tarif edersem; monifoltan hava diyaframına giren (tabirimce tam bilmiyorumda) kapağın altında olması gereken diyafram ve yay benim karbüratörde yok.

Servisin yaptığı bir üçkağıtçılık zamanında temizlemişlerdi.

Ve bu şekilde çalışıyor bi eksikliğini göremedim.

Böyle kullanmak bir sorun eksiklik vs teşkil edermi birde karbüratör tamir takımlarının içinde yok bu parça nereden alabilirim acaba?

Merhaba o parçaya kimi Vakum Diyaframı kimi hava kesme valfi diyor çıkardığında da geri takması uğraştırıyor açıkcası :D işlevini tam olarak bilmiyorum o diyaframın ucunda bir mil var ve kapak altında yay manifolttan gelen vakumla diyafram girip çıkıyor o milde karbüratördeki deliğin içinde düğme benzeri bişey var sanırsam oraya bastırıyor, bununla ilgili forumlarda konular var ama netlik kazanmamış,
Evet tamir takımlarının içinde yok, anca bi motorcuya uğra çıkma karbüratörlerden falan sökebilirsin
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.

Yaz girimi motorun bakımını yapmıştım ve kontrol amaçlı bi bakarımki yağ sızdırıyor :pr: Yalama ettim düşüncesiyle krank sağ kapak, conta ve tapa aldım.
(Manyeto çektirme aparatı da alarak) başladım sökme işlemine ve yeni parçayla değiştirdim krank kapağını güzelce ve toplarken sargılar dikkatimi çekti :sunny: neyse buraya sonra değineyim :)
Topladım denemelerimi yaptım sızdırma yok herşey yolunda canavar gibi :) Akşam üzeri olduğu için çıkan parçaları evin ağzındaki çöpün yanına bırakmıştım.
Sabaha halen duruyordu ne temizlik görevlisi almış nede demirciler, bir bakayım nereyi sıyırmış demeye kalmadı sapa sağlam tapa yuvasının dişleri :silent: Hemen tapaya baktım ki tapa çatlamış ve yağ ondan sızıyormuş ::eek:hmy::
Neyse yedek parça olur diye krank kapağını temizleyerek kaldırdım ama verdiğim para ve 4 saatlik uğraş içime oturmadı değil :)


Gelelim sargılara, neden canımı sıkmış olabilir?


[url]http://img96.imageshack.us/img96/5756/fu5m.jpg[/URL]


Resimde görüldüğü gibi kısa devre ve kopma var. Acaba değiştirme sırasında benmi yaptım dedim ama böyle olması imkansız ve çalışıp denediğimde önceki gibi normal sağlıklı çalışıyor.
Neden sağlıklı derseniz ben Yausa akü alırken düzgün şarj gerilimi üretiyormu diye cihazla ölmüşlerdi motorumu ve sorunsuz düzgün çalışıyordu.

Gelelim soruma, bu durum nasıl meydana gelmiştir? Hadi geldi halen sağlıklı gerilim üretmeye nasıl devam ediyor? Şaştım kalım arkadaşlar :)

Herkese kazasız belasız sürüşler..

Merhaba arkadaşlar,

6 ay önce kadar bakım sırasında dişliyi sıyırdım düşüncesiyle krank sağ kapağını değiştirmiştim ve yukarıdaki alıntıda paylaşmıştım.

Gene yağ sızdırma vardı daha doğrusu motoru sıkıştırınca inceden yağ geldiğini farkettim normalde hiç sızdırma olmuyo. Bu problemi gidermek için conta takımı, krank keçesi aldım. Birde sargılardaki kopma ve kısa devre sorununu gidermek için statör aldım ve bu hafta sonu havanın güzel olması ile başladım sökmeye :)

Motorun arka kısmını komple indiriyoruz rahat çalışabilmek için



Sökme aşamasında foto çekmedim.


Krank kapağını çıkarttım. Üzerindeki yağ, tapadan akan yağlar ince ince akıyo genede yağı tam boşatsamda



Contanın izlerini güzelce temizliyorum conta parçacıkları var



Burda önceki söktüğüm sağlam krank kapağına keçeyi güzelce yerleştirdim inceden yağ sürdüm üstüne ve kranka contayı yerleştirdim kapağı takıyorum. Niye önceki derseniz bir sağlam iki yağdan temizlemiştim diğerini temizlemeye vakit harcamadım :)



Yeni statörü takıyorum (eski statör yanda duruyor soketini sökmemiştim)



Burdada ateşleme tetikleyicisini takıyorum ve bağlantılarını yapıyorum



Ve son olrak rotarı yerine takıyorum



Bundan sonra fan ve fan kapağını da takıp yağını koyup çalıştırma testi yaptım hiçbir problem görünmüyodu ve motoru komple toplayarak işlemi sonlandırdım.


Tekrar bu kadar uğraşmamın sebebi kırank kapağına keçeyi düzgün oturtamamışım ve oturtmaya çalışırken zedelediğim için motoru sıkıştırma sonucu yağ sızdırıyormuş inceden.

Neyse bunlar hem bana ders hemde tecrübe oldu..

Herkese kazasız belasız sürüşler..
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Merhaba arkadaşlar,

6 ay önce kadar bakım sırasında dişliyi sıyırdım düşüncesiyle krank sağ kapağını değiştirmiştim ve yukarıdaki alıntıda paylaşmıştım.

Gene yağ sızdırma vardı daha doğrusu motoru sıkıştırınca inceden yağ geldiğini farkettim normalde hiç sızdırma olmuyo. Bu problemi gidermek için conta takımı, krank keçesi aldım. Birde sargılardaki kopma ve kısa devre sorununu gidermek için statör aldım ve bu hafta sonu havanın güzel olması ile başladım sökmeye :)

Motorun arka kısmını komple indiriyoruz rahat çalışabilmek için
[url]http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/839/vji3.jpg[/URL]


Sökme aşamasında foto çekmedim.


Krank kapağını çıkarttım. Üzerindeki yağ, tapadan akan yağlar ince ince akıyo genede yağı tam boşatsamda
[url]http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/208/azyz.jpg[/URL]


Contanın izlerini güzelce temizliyorum conta parçacıkları var
[url]http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/401/m05r.jpg[/URL]


Burda önceki söktüğüm sağlam krank kapağına keçeyi güzelce yerleştirdim inceden yağ sürdüm üstüne ve kranka contayı yerleştirdim kapağı takıyorum. Niye önceki derseniz bir sağlam iki yağdan temizlemiştim diğerini temizlemeye vakit harcamadım :)
[url]http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/198/9m8n.jpg[/URL]


Yeni statörü takıyorum (eski statör yanda duruyor soketini sökmemiştim)
[url]http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/842/7quc.jpg[/URL]


Burdada ateşleme tetikleyicisini takıyorum ve bağlantılarını yapıyorum
[url]http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/839/wgjs.jpg[/URL]


Ve son olrak rotarı yerine takıyorum
[url]http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/513/eu5y.jpg[/URL]


Bundan sonra fan ve fan kapağını da takıp yağını koyup çalıştırma testi yaptım hiçbir problem görünmüyodu ve motoru komple toplayarak işlemi sonlandırdım.


Tekrar bu kadar uğraşmamın sebebi kırank kapağına keçeyi düzgün oturtamamışım ve oturtmaya çalışırken zedelediğim için motoru sıkıştırma sonucu yağ sızdırıyormuş inceden.

Neyse bunlar hem bana ders hemde tecrübe oldu..

Herkese kazasız belasız sürüşler..

Eline Sağlık kardeşim verdiğin bilgiler ve değerli paylaşımın için teşekkür ederim, bende stator ve varyatöre el atıcam müsait zamanımda
 
Katılım
21 Şub 2014
Mesajlar
1
Arkadaslar bende mondial 150zat var ama ben daha gecen gun bi olay yaşadım. Motorla yagmurlu havalarda gidemiyorum beni yolda bırakıyor. Günlük guneslikken sıkıntı yok ama yağmurlu havada motor giderken tekleyip istop ediyor
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Arkadaslar bende mondial 150zat var ama ben daha gecen gun bi olay yaşadım. Motorla yagmurlu havalarda gidemiyorum beni yolda bırakıyor. Günlük guneslikken sıkıntı yok ama yağmurlu havada motor giderken tekleyip istop ediyor

bujin ıslanıyor olabilir.ateşleme elemanlarını kontrol et
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Arkadaslar bende mondial 150zat var ama ben daha gecen gun bi olay yaşadım. Motorla yagmurlu havalarda gidemiyorum beni yolda bırakıyor. Günlük guneslikken sıkıntı yok ama yağmurlu havada motor giderken tekleyip istop ediyor

Merhaba Karbüratör ile Hava Filitresi arasındaki hortumu bi kontrol et çatlak patlak varmı
Arkadaşımın başına geldi hava filtresi çıkış hortumu büyük bi parça yırtılıp kopmuş, yağmurlu havada oradan içeri su gittiği için karbüratör tekliyordu, bi kontrol et ondan olabilir.
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar,

Motordan motora subap ayarı için belli kilometre bilgileri var. Bizim bu 150ZAT lar için kaç bim km de bir subap ayarı yapmalıyız?
Nasip olursa yaza subap ayarı yapacağım 8000km bakımı ile ve yaklaşık 5500km geçmiş olacak ilk ayarından bu yannı.
Yani demem o ki ne kadar gider bi ayar? Kaç km de bir bizim motorlarda yapmalıyız subap ayarını?

Herkese kazasız belasız sürüşler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst