- Katılım
- 19 Ara 2011
- Mesajlar
- 228
Benim GT650 (karbüratörlü) nin depoda ciddi pas vardı. Temizlemek için söktüm içine vida somun zincir atıp bi kimyasal koyup salla babam salla etrafı içerden zımpara yapar gibi temizlesin diye.
Neyse temizledik vs ama pas çözülmedi ve hala pas var.
Yalnız tabi içindekiler akmasın diye altındaki benzin musluğunu çıkarmamıştım.
Burası tanıdık gelecek
Temizleme sonrasında motorla gidiyorum 90'ı geçince motor tekliyor çat stop ediyor. 2dk bekliyorum motor hiçbişey yokmuş gibi çalışıyor.
Olan şu temilerken alttaki benzin musluğunun içi komple dolmuş öyle bir dolmuş ve katılaşmış ki ben önce bu kir değil musluğun kendi durumu böyle galiba diye düşündüm sonra torna vida ile zorlayıp temizlerken buradan geçen benzinin motoru 90 a çıkarması bile mucize dedim
Biraz oyduk falan ama kıvrım var L şeklinde olacak gibi değil Zenon'un aklına Tuz ruhu almak geldi. Yandaki marketten Porçöz aldım içine damlattım deli gibi söktü bütün kiri hatta metal bile dehşet ısınmıştı. 3-5 defa tekrarladıktan sonra bildiğin sıfır gibi oldu parça
Sonra motorda o sorundan eser kalmadı.
Sonuç motorun karbüratörlüde olsa enjeksiyonluda olsa biryerde motora benzin gitmesini engelleyen ciddi bir pislik olma ihtimali çok yüksek
Doğru aklıma gelmedi değil, yalnız şöyle bir durum da var, benzin musluğu akıttığı için 1 ay önce değiştirmiştim, benzin filtresi de öyle. O günden beri her sabah aynı yol senaryosu var ama son 3 defadır aynı şekilde aynı sorun... Arada bir de Würth katkı atıyorum zaten depoya temizlesin diye. Benim anlamadığım, 20 km boyunca bana mısın demeyen motor, 100ü geçince neden böyle yapıyor... Ve hatta 100-110la da giderken hiç performans kaybı olmazken birden gidiyor? hızlanma kaybı hatta orta devir klasiği olan devir kesme falan da yok. Tıkanma olsa yavaş yavaş performans düşürüp en sonunda hiç benzin geçmez hale gelmez miydi? Tıkanıklık biraz bekleyince nasıl olup da çözülüyor? Kafayı yicem valla
Bi şekilde benzin yakamaz hale geldiği kesin de acaba yakıttan mı yoksa ateşlemeden mi orasını çözmek lazım...





