Motorumla ilgili sorun. Motoru yakıcam artık, yardım !!

Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
eğer durum sadece videodaki durumsa bence bi problem yok ama motor yolda giderken yığılma motor freni yapmıyor ise sıkıntı var motorun gidişi nasıl hızlanması gaza tepkisi nasıl

herşey mükemmel, düz yolda 110 km/h hıza kadar çıkabiliyor. kompresyonla ilgili bir durum değil kesinlikle bir ayarsızlık var ama nerede bilmiyorum..

---------- Post added at 15:54 ---------- Previous post was at 15:43 ----------

aslında bir teorim var...

Supaplarımdan ses geliyor. şık şık şık şık.

belli ki biraz açık bırakmışım.

biraz kapatınca bu sorun düzelebilir mi ki acaba..
 
Katılım
29 Nis 2009
Mesajlar
789
Gaz telinin girdiği yerlerde muhakkak bi yay vardır değiştir kurtul.Kolay gelsin
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Gaz pistonunun yayı yumuşamış olabilir... Yayı değiştir...
Ya da yayı biraz uzatıp tekrar tak....
Piston geç tepki veriyor...
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Gaz telinin girdiği yerlerde muhakkak bi yay vardır değiştir kurtul.Kolay gelsin

hocam vakumlu bu karbüratör, mekanik değil yani.. yay içerde vakumun üstünde..

---------- Post added at 16:19 ---------- Previous post was at 16:04 ----------

sorunun sübabların fazla açık olması da düşündürüyor. yaptığım ayar çok doğru değil herhalde çünkü bariz sübab sesi var içinde 20 40 yağ olmasına rağmen onun da videosunu çektim..

 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Bana pek sübap sesi gibi gelmedi....
Daha ciddi bişeyler var motorda....
Ses hoş değil...
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
Bana pek sübap sesi gibi gelmedi....
Daha ciddi bişeyler var motorda....
Ses hoş değil...

Evet, sanki.. Krank boşluğu sesi gibi bir takırtı var; yanma ile aynı anda. Ama konuda belirtilen sorun bununla ilgili değildir diye tahmin ediyorum çünkü aynı vuruntu bende de var :) ama bahsi geçen problemi yaşamıyorum.

Arkadaşın sorunu yine karbüratör ile ilgili kanımca, yeni modellerin karbüratörünü hiç sökmedim bile, eski model olsa -argo tabirle- "öttürürüm" :)
 
Son düzenleme:
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Evet, sanki.. Krank boşluğu sesi gibi bir takırtı var; yanma ile aynı anda. Ama konuda belirtilen sorun bununla ilgili değildir diye tahmin ediyorum çünkü aynı vuruntu bende de var :) ama bahsi geçen problemi yaşamıyorum.

Arkadaşın sorunu yine karbüratör ile ilgili kanımca, yeni modellerin karbüratörünü hiç sökmedim bile, eski model olsa -argo tabirle- "öttürürüm" :)

sübab ayarı yapacağım yakın bir zamanda, ses gidince anlarız krankda boşluk var mı yok mu ..

ama şöyle de bir durum var bujiyi ne kadar temizlersem temizleyeyim simsiyah oluyor, hava ayarını arada değiştirdiğim halde bile.. :) buji de iridyum dandik de değil yani..
 
Katılım
13 Şub 2013
Mesajlar
245
bu krank sesi sorununu bir kaç forumda okumuştum ybr esd ile ilgili subab sesi daha ince oluyor benim bildiğim çıtırtı gibi bu biraz vuruntulu
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
sübab ayarı yapacağım yakın bir zamanda, ses gidince anlarız krankda boşluk var mı yok mu ..

ama şöyle de bir durum var bujiyi ne kadar temizlersem temizleyeyim simsiyah oluyor, hava ayarını arada değiştirdiğim halde bile.. :) buji de iridyum dandik de değil yani..

Yakın bir zamanda derken motor soğur soğumaz başla bence :)
Buji siyah > zengin karışım > Detaylı temizlik yaptığını söylemiştin; bazı zerrrecikler basınçlı hava ile çıkmıyor, benzer bir problemle çıldırmak üzereyken forumda sigorta teli kullanarak kanalları temizlemeyi öneren bir mesaj görmüştüm, uyguladım, sonuç olumlu. Bujinin siyah olmasından yola çıkarsak sorunun kesinlikle karışım ile ilgili. Yeteri kadar hava gelemiyor biryerlerden. Hava ayar vidasını söktükten sonra hava tutarken hava vidasının uç kısmına gelen deliği manifold tarafından parmağınızla kapatıp basınçlı havanın yönünü rolanti memesine doğru yönlendirdiniz mi?
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Yakın bir zamanda derken motor soğur soğumaz başla bence :)
Buji siyah > zengin karışım > Detaylı temizlik yaptığını söylemiştin; bazı zerrrecikler basınçlı hava ile çıkmıyor, benzer bir problemle çıldırmak üzereyken forumda sigorta teli kullanarak kanalları temizlemeyi öneren bir mesaj görmüştüm, uyguladım, sonuç olumlu. Bujinin siyah olmasından yola çıkarsak sorunun kesinlikle karışım ile ilgili. Yeteri kadar hava gelemiyor biryerlerden. Hava ayar vidasını söktükten sonra hava tutarken hava vidasının uç kısmına gelen deliği manifold tarafından parmağınızla kapatıp basınçlı havanın yönünü rolanti memesine doğru yönlendirdiniz mi?

hacım senden bir rica olsun mu :)

ben 2 gün sonra falan çok detaylı bir bakıma giricem. aklına ne gelirse diyebilirim çünkü nasipse 4-5 gün sonra 800 km'lik bir yolculuk yapacağım.

bana uzuuuuun uzuuuun detaylı detaylı neler yapmam gerektiğini yazarmısın.

bu arada sübab ayarını kendin mi yaptın, yaptıysan hangi değerleri kullandın ?
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
hacım senden bir rica olsun mu :)

ben 2 gün sonra falan çok detaylı bir bakıma giricem. aklına ne gelirse diyebilirim çünkü nasipse 4-5 gün sonra 800 km'lik bir yolculuk yapacağım.

bana uzuuuuun uzuuuun detaylı detaylı neler yapmam gerektiğini yazarmısın.

bu arada sübab ayarını kendin mi yaptın, yaptıysan hangi değerleri kullandın ?

Elimden geleni yaparım kardeşim. benden kat kat bilgili arkadaşlar da var forumda, sonuçta birçok bilgiyi buradan edindim, okudum okudum araştırdım uyguladım. kısacası diğer arkadaşların da yardımcı olmasını isterim, özellikle yeni model kullanıcılarının..
subap ayarına gelince; emme 0.10 luk sentil ile, eksoz ise bildiğimiz jilet ile ama jilet ne çok sıkı ne de gevşek olacak şekilde yapıyorum (0.11 ya da 0.12 falandı jilet) ki zaten kitapçıkta emme 0.08-0.12 , eksoz 0.10-0.14 yazıyordu sanırım, orta değerleri kullanıyorum
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Elimden geleni yaparım kardeşim. benden kat kat bilgili arkadaşlar da var forumda, sonuçta birçok bilgiyi buradan edindim, okudum okudum araştırdım uyguladım. kısacası diğer arkadaşların da yardımcı olmasını isterim, özellikle yeni model kullanıcılarının..
subap ayarına gelince; emme 0.10 luk sentil ile, eksoz ise bildiğimiz jilet ile ama jilet ne çok sıkı ne de gevşek olacak şekilde yapıyorum (0.11 ya da 0.12 falandı jilet) ki zaten kitapçıkta emme 0.08-0.12 , eksoz 0.10-0.14 yazıyordu sanırım, orta değerleri kullanıyorum

zaten karbüratör hariç nerdeyse bütün donanım aynı, çok tecrübeli değilim bu motorda henüz :) dediğim gibi ricamı yerine getirirsen çok sevinirim :))
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
tekrar kontrol ettim. soğukken sübab sesi de yok bu sorun da yok devir hızlı düşüyor. bir gram da sübab sesi gelmiyor... bu ne ilginç sorun yahu.
 
Katılım
9 Ağu 2011
Mesajlar
135
Kesinlikle subap ayarı sıkıntısı var, iniş çıkışlar aynı anda olmuyor güzel bir ustaya ayar yaptırmanız gerek. Aynı sorun bende de olmuştu, devir hızlı düşüyor demiştim ustaya; rölanti düzgün saymayınca tekrar motoru açtı ve subap ayarını tekrar kontrol edince iniş çıkışlarda problem var kocaman bir anahtarı sokup bir kaç tur döndürme filan yapmıştı teknik işlerden pek anlamam.
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
İlk videoyu izleyememiştim, şimdi baktım. Karbüratör ile ilgili dediklerimi unut :)
Rolantide sabit durabiliyor, gaz vermediğin zamanlarda gördüğüm kadarı ile.

Subapların (en azından emme subabı) sıkı, tam kapatamıyor, bu problem durup dururken olmuş olamaz, yanlış bir subap ayarı mı yaptın veya yaptırdın?
Bazı ustalar (?) el yordamıyla ayarlar, alet edevat kullanmazlar kendilerine çok güvendikleri için, böyle bir şey mi oldu?

Motor ısındıktan sonra bu sorunun meydana gelmesinin sebebi ise subabın genleşmesi (uzaması) ve böylece boğazı tam kapatamaması.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
İlk videoyu izleyememiştim, şimdi baktım. Karbüratör ile ilgili dediklerimi unut :)
Subapların (en azından emme subabı) sıkı, tam kapatamıyor, bu problem durup dururken olmuş olamaz, yanlış bir subap ayarı mı yaptın veya yaptırdın?
Bazı ustalar (?) el yordamıyla ayarlar, alet edevat kullanmazlar kendilerine çok güvendikleri için, böyle bir şey mi oldu?

Motor ısındıktan sonra bu sorunun meydana gelmesinin sebebi ise subabın genleşmesi (uzaması) ve böylece boğazı tam kapatamaması.

ben ayarladım :pale: ayarı ise 0.10 mm ile ayarladım... emme sübabı sıkı 0.10 du eksoz ise tatlısıkı 0.10 :pale: bence sorun fazla açık olmasından olmasın ???
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
ben ayarladım :pale: ayarı ise 0.10 mm ile ayarladım... emme sübabı sıkı 0.10 du eksoz ise tatlısıkı 0.10 :pale: bence sorun fazla açık olmasından olmasın ???

Fazla açık demek akordion üzerindeki ayar vidası ile subap arasında daha fazla boşluk var demek ki bu sadece şıkırtı yapar, kapanmamasına değil aksine daha iyi kapanmasını sağlar, ama bu demek değil ki sal gitsin, aksi halde subap ayarı diye bir şey olmazdı zaten :) Orta yolu bulacaksın kardeşim. 0.10 sentili biraz daha rahat gezinecek şekilde ayarlamayı dene.
Bir de piston üst ölü noktasını nasıl ayarladın? O konuda bir sıkıntı olmasın??
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
alternatör kapağındaki ufak bölmeyi açtım.. vitesi 5 e takıp yavaş yavaş çevirerek çizgiyi o minik kapaktaki hizaya getirdim.

şimdi anlamadım fazla mı açık yoksa fazla mı sıkı :)

bir video daha aldım.. bu arada farkettiğim kadarıyla videoda yanıltıcı seviyede sesli çalışıyor.. mesela şimdi çektiğim videoda sübab sesi çok zor gelirken videoda fazla ses var. sanırım mikrofonla falan alakalı bişi.. sabah ta farketmiştim bunu.

buyrun soğukkenki durum budur..

 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
alternatör kapağındaki ufak bölmeyi açtım.. vitesi 5 e takıp yavaş yavaş çevirerek çizgiyi o minik kapaktaki hizaya getirdim.

şimdi anlamadım fazla mı açık yoksa fazla mı sıkı :)

bir video daha aldım.. bu arada farkettiğim kadarıyla videoda yanıltıcı seviyede sesli çalışıyor.. mesela şimdi çektiğim videoda sübab sesi çok zor gelirken videoda fazla ses var. sanırım mikrofonla falan alakalı bişi.. sabah ta farketmiştim bunu.

buyrun soğukkenki durum budur..

http://www.youtube.com/watch?v=SNxXDstJRB0&feature=youtu.be

Şu an fazla sıkı :) (soğukken sübap sesi gelmediğini söylemen kafamı karıştırıyor sadece)
Soğukken hafiften gelmesi, ısındığında kesmesi normal olan durumdur aslında, bu nasıl iş :sunny:
Nerdesiniz YBR'ciler?? Yok mu başka fikri olan?

Motorun sıcak ve soğuk olduğu videoları ayrı sekmelerde açtım, belirgin bir fark var, evham yapmıyorsun yani..
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Şu an fazla sıkı :) (soğukken sübap sesi gelmediğini söylemen kafamı karıştırıyor sadece)
Soğukken hafiften gelmesi, ısındığında kesmesi normal olan durumdur aslında, bu nasıl iş :sunny:
Nerdesiniz YBR'ciler?? Yok mu başka fikri olan?

Motorun sıcak ve soğuk olduğu videoları ayrı sekmelerde açtım, belirgin bir fark var, evham yapmıyorsun yani..

evet ilginç kısmı o.. kitaba da uygun yaptık aslında.. tahminen şuanda emme 0.10 eksoz da 0.12.. ikisinin de orta kararı yani.. ben bi poh anlamadım bu işten..

---------- Post added at 22:29 ---------- Previous post was at 22:26 ----------

evet ilginç kısmı o.. kitaba da uygun yaptık aslında.. tahminen şuanda emme 0.10 eksoz da 0.12.. ikisinin de orta kararı yani.. ben bi poh anlamadım bu işten..

ha bu arada. herşey düzgün motorda. son hız gayet güzel. yakıt tüketimi çok düzgün. 13 lt ile 480 km yapıyor sert kullanırım bide. akselerasyon da gayet güzel. bir gram yağ eksiltme de yok.. :pale:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst