Bosch'dan Yeni Motosiklet Stabilize Kontrol Sistemi (MSC)

Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Dünya üzerindeki motosiklet kullanıcıların yüzde kaçı yarışçı? Ne kadar güvenli olursa o kadar iyi olur. Bahsettiğimiz şey "can". Bırakın adam motosiklet kullanmayı sizin kadar iyi bilmiyor olsun ama "hayatta" olsun.

Son zamanlarda bu tür güvenlik için yapılan elektronik sistemlere karşı muhalefet iyice moda oldu. Geçenlerde biriside ABS'ye takmıştı. ABS acemiler içinmiş. ABS'li motor alırsamda sistemi devre dışı bırakırım diyordu. Sanmıyorum ama arkadaş rossi kadar yetenekli olsada zifiri karanlıkta başka araçtan akmış yagı görecek kadar gözlerinin iyi oldugunu sanmıyorum :)

Bazıları hayatla kumar oynamayı seviyor. Umarım o kumarı kaybettikleri gün şans yanlarında olur...
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Son zamanlarda bu tür güvenlik için yapılan elektronik sistemlere karşı muhalefet iyice moda oldu. Geçenlerde biriside ABS'ye takmıştı. ABS acemiler içinmiş. ABS'li motor alırsamda sistemi devre dışı bırakırım diyordu. Sanmıyorum ama arkadaş rossi kadar yetenekli olsada zifiri karanlıkta başka araçtan akmış yagı görecek kadar gözlerinin iyi oldugun sanmıyorum :)

Bazıları hayatla kumar oynamayı seviyor. Umarım o kumarı kaybettikleri gün şans yanlarında olur...
Cehaletle cesaret arasında ince bir çizgi var, ABS zararlı diyen adam o çizginin hangi tarafında olduğu belli..ustalıkla alakalı bi durum değil...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
25 Ara 2011
Mesajlar
370
açıya bağlı olarak gaz ve frene müdahale eden bir sistem olarak görünüyor.
 
Katılım
24 Mar 2006
Mesajlar
395
Son zamanlarda her çıkan yeni teknolojiyi sorgusuz sualsiz kabul etmek de iyice moda oldu :) Bu tarz düşünen kişilere karşı çok birşey anlatmak bazen yersiz olabiliyor elbet. Sonuçta kişiler kendileri de pekala araştırma yapabilir. Üşengeç arkadaşlara başlangıç maksadıyla bu linki önerebilirim.

Zifiri karanlıkta başka araçtan akmış yağdan bu kadar korkan biri için 4 tekerleklekli bir çözüm daha yerinde olabilir. 50 tane elektronik sürücü desteği de olsa BMW 1200 GS'e arkadan kamyon çarpması durumunda üzerindeki sürücü büyük ihtimalle ezilecektir. Aynı koşulda altınızda araba olsa da belki kurtulamayabilirsiniz. Belki sizin için yolda tank kullanmak en iyisi olur kimbilir :)

Motosiklette elektronik sürücü desteklerinin bazı kişiler tarafından istenmemesinin/bu tarz donanımların motosiklet satın alındıktan sonra iptal edilmesinin nedeni kişilerin kendilerini Rossi sanmasından çok, kontrolün her koşul altında %100 kendilerinde olmasını istemelerinden ileri gelmektedir.

Yakında motosikletin üzerine oturup bilgisayara rotayı girersiniz, alet de kendisi götürür tüm kurallara uyarak falan. Siz de kahve içersiniz üzerinde. Böylesi belki bazı kişiler için en iyisi olur :)
 
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
1,075
Son zamanlarda her çıkan yeni teknolojiyi sorgusuz sualsiz kabul etmek de iyice moda oldu :) Bu tarz düşünen kişilere karşı çok birşey anlatmak bazen yersiz olabiliyor elbet. Sonuçta kişiler kendileri de pekala araştırma yapabilir. Üşengeç arkadaşlara başlangıç maksadıyla bu linki önerebilirim.

Zifiri karanlıkta başka araçtan akmış yağdan bu kadar korkan biri için 4 tekerleklekli bir çözüm daha yerinde olabilir. 50 tane elektronik sürücü desteği de olsa BMW 1200 GS'e arkadan kamyon çarpması durumunda üzerindeki sürücü büyük ihtimalle ezilecektir. Aynı koşulda altınızda araba olsa da belki kurtulamayabilirsiniz. Belki sizin için yolda tank kullanmak en iyisi olur kimbilir :)

Motosiklette elektronik sürücü desteklerinin bazı kişiler tarafından istenmemesinin/bu tarz donanımların motosiklet satın alındıktan sonra iptal edilmesinin nedeni kişilerin kendilerini Rossi sanmasından çok, kontrolün her koşul altında %100 kendilerinde olmasını istemelerinden ileri gelmektedir.

Yakında motosikletin üzerine oturup bilgisayara rotayı girersiniz, alet de kendisi götürür tüm kurallara uyarak falan. Siz de kahve içersiniz üzerinde. Böylesi belki bazı kişiler için en iyisi olur :)

Benim ve benim gibi düşünen arkadaşların duygularına tercüman oldunuz. Teşekkür ederiz :)
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
ABS gibi dünyanın kabul ettigi ve pist dışında olan nerdeyse tüm araçlarda kullanılan sistemi kabul etmemenin cevabı "kontrol bende olsun istiyorum " ise aslında söyleyecek fazla birşey yok. Siz nekadar profestonel bir sürücü olursanız olun beklenmedik durumlar karşınıza çıkacak, siz kusursuz sürerken birileri hayatında ilk defa araç kullanıyor olacak, o çoçuk topun peşinde yola atlayacak, dükkanı toz olmasın diye o esnaf o yolu sulayacak, belediye çimlerle beraber o yolu resmen göle çevirecek vs... gün gelecek o fren levyesini panikle sıkmanız gerekecek. Umarım o zaman lastikleri kilitlemeden, aracı kaydırmadan ne kendinize nede karşınızdaki kişiye zarar vermeden durumu en az kayıpla atlatabilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------

Bu arada verdiginiz linke bakıyorumda Bmw'nin bir dönem sorunlu abs'lerini örnek vermeniz biraz yersiz olmuş. Bir firmanın belli bir seride sorunlu ürettigi parçayı tüm sisteme fatura etmek dogru degil.

Örnegin firmanın ürettigi V motorda sorun çıktı diye firmalar komple V motor üretmekten vazgeçmiyor, onuda geçtim bir ara TPS sensörü ve immobilizer arızası meşhurdu. Sorunlu parçalar yenileriyle degişti ve aynı çalışma prensibiyle çalışmaya devam ettiler.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
Son zamanlarda her çıkan yeni teknolojiyi sorgusuz sualsiz kabul etmek de iyice moda oldu :) Bu tarz düşünen kişilere karşı çok birşey anlatmak bazen yersiz olabiliyor elbet. Sonuçta kişiler kendileri de pekala araştırma yapabilir. Üşengeç arkadaşlara başlangıç maksadıyla bu linki önerebilirim.

Zifiri karanlıkta başka araçtan akmış yağdan bu kadar korkan biri için 4 tekerleklekli bir çözüm daha yerinde olabilir. 50 tane elektronik sürücü desteği de olsa BMW 1200 GS'e arkadan kamyon çarpması durumunda üzerindeki sürücü büyük ihtimalle ezilecektir. Aynı koşulda altınızda araba olsa da belki kurtulamayabilirsiniz. Belki sizin için yolda tank kullanmak en iyisi olur kimbilir :)

Motosiklette elektronik sürücü desteklerinin bazı kişiler tarafından istenmemesinin/bu tarz donanımların motosiklet satın alındıktan sonra iptal edilmesinin nedeni kişilerin kendilerini Rossi sanmasından çok, kontrolün her koşul altında %100 kendilerinde olmasını istemelerinden ileri gelmektedir.

Yakında motosikletin üzerine oturup bilgisayara rotayı girersiniz, alet de kendisi götürür tüm kurallara uyarak falan. Siz de kahve içersiniz üzerinde. Böylesi belki bazı kişiler için en iyisi olur :)

Bana görede haklısınız,bu 4 tekercilerin otomatik mi manual mi muhabbetine benziyor.
Bu sistemlerin çoğu kesinlikle hakimiyeti kullanıcıdan alıyor ve işi otomasyona çeviriyor.
Motor işi zaten zevk işi, konforuna çok düşkün olan ve güvenlik endişesi olan herkes 4 tekere biner bu bi zevk.Herkes motora binerken belli riskleri alıyor, ekipmanlarını takanlarda bu işin riskli olduğunu biliyor ve bunu bilerek motosiklet sürüyor.

Olmasın demiyorum,Böyle sistemler olacaksa, kesinlikle opsiyonel olmalı, arkadaşın da dediği gibi devreye alınıp çıkarılabilen teknolojiler olmalı.
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365
Sistemi çok beğendim abs bir yere kadar.. Umarım üst modellerde olsa görmeye başlarız..(mezun olup para kazanma zamanıma gelir umarım)

Açılıp kapanabilmesi hep açık kalmasından daha iyidir.. Ancak arabada ne zaman airbag i kapatırım motosikletimde de bu sistemi o zaman kapatırım..
 
Katılım
6 Eyl 2013
Mesajlar
13
275 kg. Varadero da abs ne kadar onemli oldugunu en sag seritten anidem sola dalan ozel halk otobusunden bilirim kapatabiliyor olsam heralde arka dingilin altinda ikiye bolunmustum :(
 
Katılım
22 Tem 2009
Mesajlar
195
arkadaşlar nası bi sürücü olduğunuz önemli değil fizik kurallarından bihabersiniz galiba... viraj içinde fren yaparsanız motor düşer, bosch'un ürettiği sistem bunu az da olsa engelliyosa o bile kardır
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
304
kontrolün sürücünün elinden alındığından şikayet edenler yanılıyorlar. çünkü bu gibi sistemler zaten kontrolü kaybettiğinizde devreye girer. kontrolü tekrar size devretmek için. bu birinin sizin elinizden tutup gezdirmesi gibi değil ayağınız takıldığında tam düşecekken sizi tutması gibi. ha kontrolden kastınız küçük çocuklar gibi yere yatıp sonra da "banane kalkmıycam işte" tavrıysa onu bilemem.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
kontrolün sürücünün elinden alındığından şikayet edenler yanılıyorlar. çünkü bu gibi sistemler zaten kontrolü kaybettiğinizde devreye girer. kontrolü tekrar size devretmek için. bu birinin sizin elinizden tutup gezdirmesi gibi değil ayağınız takıldığında tam düşecekken sizi tutması gibi. ha kontrolden kastınız küçük çocuklar gibi yere yatıp sonra da "banane kalkmıycam işte" tavrıysa onu bilemem.

ahaha benzetmeler süper :)
 
Katılım
27 Eyl 2014
Mesajlar
8
kontrolün sürücünün elinden alındığından şikayet edenler yanılıyorlar. çünkü bu gibi sistemler zaten kontrolü kaybettiğinizde devreye girer. kontrolü tekrar size devretmek için. bu birinin sizin elinizden tutup gezdirmesi gibi değil ayağınız takıldığında tam düşecekken sizi tutması gibi. ha kontrolden kastınız küçük çocuklar gibi yere yatıp sonra da "banane kalkmıycam işte" tavrıysa onu bilemem.

Arkadaş bende tüm yorumları okudum bir tane meseleye bu açıdan bakan var mı? diye
Varmış çok şükür.

Beyler, bu sistem görüldüğü üzere gazlamanıza engel olmuyor, viraja girmenize engel olmuyor, yatış açınıza engel olmuyor ....

Sistem motosikletler için özel olarak ABS gibi ani frenlemede teker kilitlenmesinin önüne geçmenin de bir adım ötesine geçmiş.
Ani frenlemede 1/10 saniye bile önemli. Peki virajda ??
Mantık aslında şu; Fren yapıyorsan durmak istiyorsundur, Sert Fren yapıyorsan acil durmak istiyorsundur. Durda sana yardım edeyim diyen bir sistemi nasıl zararlı görüyorsunuz anlamak güç!

Matbaa teşbihi iyiymiş :)
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
Ekonomi yi buraya bekleriz. Ebaydan aynısının bir benzerini 99 $ a halleder bence. Sistemi anlasın yeter :D
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
bu sistemlerin cakmasini yapmak bu kadar zor mu acaba
dusuk cc de abs istiyoruz
PRC duy sesimizi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst