Araç plakalarında yeni dönem! 17 milyon plaka değişiyor!

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
İçişleri Bakanı Muammer Güler, Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ile aynı teknolojiyi kullanacak Araç Kimliklendirme Sistemi (AKSİS) ile tüm araçların ön ve arka plakalarının çipli modellerle değişeceğini açıkladı. 17 milyon 350 bin aracın tamamını kapsayan projenin araç sahiplerine maliyetiyle ilgili net bit bilgi paylaşmayan Güler, sözlerine şöyle devam etti:

HGS İLE AYNI TEKNOLOJİYE SAHİP OLACAK

“Araç Kimliklendirme Sistemi (AKSİS) çalışması kapsamında, araç plakası ile cam etiketine yerleştirilmesi planlanan çiplerde sadece güvenlik seri numarası ile plaka bilgisi yer alacaktır. Halihazırda karayolu ücretlendirilmesinde kullanılan HGS ile aynı sisteme ve teknolojiye sahip AKSİS’te sahte/çalıntı araç, plaka ve benzeri güvenlik uygulamalarının desteklenmesi için sistemin fonksiyonları çeşitlendirilecek ve konum bilgisi ile GPS uydu bağlantısı olmayan sistemde kullanılacak çipler kişisel bilgi içermeyecektir.

Sistemin gelişmiş ülke örneklerinde olduğu gibi trafik kural ihlallerinin en çok yapıldığı güzergah ve noktalara kurulması ile trafik denetimi yapan ekiplerin sistemin bulunmadığı bölgelerde görevlendirilmesi sağlanmış olacaktır. 2020 yılına kadar trafik kazası ölümlerinin yüzde 50 oranında azaltılması hedefi ile hazırlanan ve Başbakanlık genelgesi olarak da yayımlanan Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi ve Eylem Planı doğrultusunda trafik denetimlerinde elektronik denetleme sistemlerinin (TEDES) etkin ve yaygın olarak kullanılması ve yol kullanıcılarına yönelik bilgilendirme faaliyetlerinin yürütülmesi hedeflenmektedir.”

Kaynak: DHA
 

Ekli dosyalar

  • plakalar-degisiyor.jpg
    plakalar-degisiyor.jpg
    49.8 KB · Görüntüleme: 23,380
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Sanki HGS çok düzgün çalışıyor da! Geçen ay arabayla otobana grdim, girişte okumadı, çıkarken 1.80 yerine 7 TL kesti.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Ehliyetleri değiştir yol, kimlikleri değiştir yol, plakaları değiştir yol, oh ne ala memleket. Yolunacak kaz çok ne de olsa...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Pireden nem kapar oldum...
Neden Aksis...
İlla Ak koyacaklar başına.. :p
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
lan medeniyet size kalsa taş devrinden çıkartmazdınız insanlığı.
bizim modernlerin böyle handikapları var işte :mrgreen:
ak parti yaptıysa istemezük!
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Medeniyetten anladığınız hırsızlık, gasp ve sümen altı. Kalsın.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
lan medeniyet size kalsa taş devrinden çıkartmazdınız insanlığı.
bizim modernlerin böyle handikapları var işte :mrgreen:
ak parti yaptıysa istemezük!
Konunun medeniyetle alakası ne ?...
Allahaşkına bi de hele....
Öğrenmişin istemezükçüler....

Az da dişe dokunsun sözlerin...
Vatandaşı yolmaktan başka bir halta yaramayacak işte..
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Konunun medeniyetle alakası ne ?...
Allahaşkına bi de hele....
Öğrenmişin istemezükçüler....

Az da dişe dokunsun sözlerin...
Vatandaşı yolmaktan başka bir halta yaramayacak işte..

çip takacaklar işte mübarek, nerde napıyon hep bakacaklar.
cuma saati cumaya mı gidiyon, geziyon mu filan hep kaydolacak.
muazzam buluş.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
421
Hgs bile daha yeni bir sistemken bu gelecek olan sistemden haberleri yokmuydu bu insanların.Plakalar değişecek sonra gps'li modeli gelecek birdaha değişecek sonra bidaha bidaha.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Yakında totomuza chip takıp et yün ve süt verimimize göre tasnif edecekler bizleri.

İtiraz eden muhalifleri ise derhal kesime gönderecekler dediydi dersiniz.

Yahu ben bu filmi bir yerden hatırlıyorum ama nereden..........:p
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
bu plaka değişimi ne fayda sağlayacak ? birkaç kötü adam yakalayacaklar diye tüm halkı fişleyip, takip edip bir de bunun maliyetini halktan çıkarmanın ahlaki bir açıklaması var mı ? hgs bile başlı başına bir saçmalık. arkadaşıma kgs mi verip yardım edebiliyordum önceden. hep köprü parasını ödüyor hem de ayda yılda bir geçeceği yol için insanlar fazla para ödemiyordu.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Yakında totomuza chip takıp et yün ve süt verimimize göre tasnif edecekler bizleri.

İtiraz eden muhalifleri ise derhal kesime gönderecekler dediydi dersiniz.

Yahu ben bu filmi bir yerden hatırlıyorum ama nereden..........:p

açıklamaları okuduysanız bu bilgiye nereden ulaştınız?

bilmediğimiz bir kaynak varsa biz de okuyalım biz de öğrenelim.
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
707
vatana millete hayırlı uğurlu olsun adamlar çalışıyorlar, temel atıp parayı cukka etmiyorlar
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Uygulama güzelde, maliyet nedir acep?

Birde bu uygulama, hatuna çalışıyorum deyipte, aleme gittiğimi açık etmez dimi :p
 
Katılım
5 Şub 2013
Mesajlar
773
Ehliyetleri de plakaları da ücret talep etmeden değiştirecekse eyvallah. Ama hepimiz biliyoruz ki bu vatandaşı yolmak için yapılan bir şey kimse aksini söylemesin. Ehliyet denen plastik parçası için bankaya ayrı emniyete ayrı yüzlerce lira veriyoruz. Plastik parçası öküz herif, plastik!
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ehliyetleri de plakaları da ücret talep etmeden değiştirecekse eyvallah. Ama hepimiz biliyoruz ki bu vatandaşı yolmak için yapılan bir şey kimse aksini söylemesin. Ehliyet denen plastik parçası için bankaya ayrı emniyete ayrı yüzlerce lira veriyoruz. Plastik parçası öküz herif, plastik!

Benim maliyetten kastım da budur zaten.
Makul bi ücrete ben razıyım açıkçası,
Sonuçta bu sistemle artık herkes takip altında olacak, ve bi açıdan iç güvenliğin kontrolunu ciddi şekilde sağlamış olacak.

Aslında basit gibi görünsede, gerçekten çok faydalı olacağını düşünüyorum.
Fakat ehliyet değişimine 101 TL ücretten kapı açan yetkililer, buna ne fiyat çıkartır dersiniz? :)

İşin tuhaf tarafı, itiraz ettiğiniz zaman ''Yapiyorsak güvenliğiniz için kardeşim!'' deyip işin içinden sıyrılmak var :)

Kıçımıza takmayacaz yahu... Plakaya... Bırakacan arabayı kenarda... :)

Alp Abi gittiğin yere arabayı götürmüyor musun :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst