Honda Honda CB 125 Ace Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Size çanta meselesini sormak istiyorum. Arkada artçı için tutma demiri var. Ek bir şeye gerek kalmadan çanta takılabilir mi? Alt tablası ile satılan çantalar mesela?
 
Katılım
15 Tem 2013
Mesajlar
7
Motosikleti alalı 2 ay oldu km 280lerde. Buna göre bilgi vereceğim. Ayrıca ilk vitesli motorsiklet deneyimim yani acemiyim. Motosikleti aldıgımın ikinci haftası malesef motordan düştüm. Yanlışlıkla kaldırıma tekerleği sürttüm, yaplaladı tutamadım devirdim. On far kapağında çar ve hafif çizik var. Yan kapak vidası düşmüş, Fren ve aynanın bulundugu kısım yukarı kaymıs, ön çamurluk çok hafif çizilmiş. Bendede bu kaza acemilikten kaynaklanıyor. Motor iyi güzel, arkadaşımla 90ı gördük 2 kişi çok rahattı. Yalnız arada vistesinde bir sorun oluyor. Vitesi bire alıp kaldırıyorum, 2ye atacağım zaman bi bakıyorum vites boş göstergesi yanıyor sonra 2ye atıp yola devam ediyorum. 2-3 defa başıma geldi bu. Normal zamandada el marşında bi problem var arada çalışıyor arada pırt pırtrtrrtt gibisinden ses geliyor calısmıyor ve farların gücü aniden düşüyor. Mecbur o zamanlarda ayakla calıstırıyorum. Motorun kontağını çevirdikten sonra arada bir gösterge ışıkları yanmıyor yani vites boşta ama boş ışığı yanmıyor marşa bastıktan sonra yanıyor. Şuan motorda tek sorunum bu. Arada blmiyorum motoru boğuyormuyum vites düşürürken arka tekerin hızı birken kesiliyor tır tır ses geliyor sonra geri düzeliyor vites küçültmeyi tam beceremediğimden olsa gerek zaten pek vites küçültmedim. Yani 1de kalkıp 2 de 15dk gidip 3de10dk gidip durduruyorum motoru tekrar kalkıyorum :bounce: Birşey soracağım bu kapağı ben değiştirebilirmiyim? Far kapağımı oluyor artık tam bilmiyorum.?


Sizlere birkaç resim atayım
sxjzl.jpg

sxkdf.jpg

sxkfg.jpg

sxkwu.jpg

sxkn2.jpg

sxkym.jpg



Buda kırık :)

sxkpz.jpg
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
gecmiş olsun arkadasım bi korumu demiri tak istersen,parcaları cok pahalı degildir,+ olarak 90 la gideren titresim varmıydı
 
Katılım
15 Tem 2013
Mesajlar
7
öncelikle sağolasın teşekkür ederim. 90la giderken arkadas kullandı hiç titreme olmadı diyor :)
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Kezzap geçmiş olsun, en büyük kaza bu olsun. Vites bende kemiksiz ve net. 1 ve 2 arasında iki kademe var yalnız. İkisini birden geçecek kadar uzun atmak lazım.
 
Katılım
15 Tem 2013
Mesajlar
7
Kezzap geçmiş olsun, en büyük kaza bu olsun. Vites bende kemiksiz ve net. 1 ve 2 arasında iki kademe var yalnız. İkisini birden geçecek kadar uzun atmak lazım.
Sağol kardeşim. Zaten öyle yapıyorum birden direk 2 ye alıyorum boşa alıp ardından 2 ye almıyorum ama 1e aldıktan sonra ikiye atacagım zaman baktıgımda boş vites lambasını gördüm ama belki acemilikten kaynaklanıyor ondan sonrada olmadı zaten bu olay. Ama vites boş ışığı yanmıyor işte bazen :)
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
arkadaşlar,
motorun yuvarlak far dönüşümü için gerekli gösterge panelini aldım.
GIeY1Na.jpg

Bir de yuvarlak far lazım. Cg ya da titan farının uyacağını düşünüyordum, o yüzden onu almamıştım ancak anes motor orjinal olmayan parça montajını yapamayacağını söyledi. (Parça da orijinal bu arada, yalnızca Arjantin'de satılan versiyonunun orijinali.)
Değişimi yaptırabileceğim, tercihen k.çekmece, esenyurt vs. tarafında bir servis önerebilir misiniz ? Herhangi bir yuvarlak far buna uyar mı ya da değişimi ben evdeki aletlerle yapabilir miyim ?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Ben bu motora sokak içerisinde ufak bir deneme sürüşü yapmıştım. Evet titreşim oluyor ama bu titreşim Çin motorlarındaki gibi zangır zangır, sıkıntı yaratan bir titreşim değil. Yalnız frenleri çok zayıf bulmuştum.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Ben bu motora sokak içerisinde ufak bir deneme sürüşü yapmıştım. Evet titreşim oluyor ama bu titreşim Çin motorlarındaki gibi zangır zangır, sıkıntı yaratan bir titreşim değil. Yalnız frenleri çok zayıf bulmuştum.

titreşimi beni de rahatsız etmiyor. bunun dışında bir tek cbf150 kullandım. onun kadar yumuşak bir sürüşü yok ama bunu yarım saat kadar aralıksız kullandım, herhangi bir uyuşma rahatsızlık hissetmedim.

frenler ilk 15-20 km beni korkutacak kadar kötüydü. sonra nispeten düzeldi. yine de disk frenle karşılaştırıldığında, aynı fren gücü için daha fazla asılmak gerekiyor manete. orası kesin. ancak frenler tutuyor.
 
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
19
Sağol kardeşim. Zaten öyle yapıyorum birden direk 2 ye alıyorum boşa alıp ardından 2 ye almıyorum ama 1e aldıktan sonra ikiye atacagım zaman baktıgımda boş vites lambasını gördüm ama belki acemilikten kaynaklanıyor ondan sonrada olmadı zaten bu olay. Ama vites boş ışığı yanmıyor işte bazen :)

Ben de geçen hafta aldım Ace. Bende de bazen 1'den 2'ye geçerken sizdeki gibi sorun oluyor. Vites geçmiyor ama boşta ışığı da yanmıyor. Trafikte birkaç kere başıma geldi. 1'den 2 ye atarken dikkat etmek gerekiyor.

Yakıtına gelince merak edenler için yazayım. Motoru aldığımda depoyu fullemiştim. Bugün 434.km'de tekrar fulledim. 9.04 litre benzin aldı. Rodaj süresinde olduğu için biraz fazla tüketimi var sanki. Ortalama 2.1litre civarına geliyor.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Ben de geçen hafta aldım Ace. Bende de bazen 1'den 2'ye geçerken sizdeki gibi sorun oluyor. Vites geçmiyor ama boşta ışığı da yanmıyor. Trafikte birkaç kere başıma geldi. 1'den 2 ye atarken dikkat etmek gerekiyor.

Yakıtına gelince merak edenler için yazayım. Motoru aldığımda depoyu fullemiştim. Bugün 434.km'de tekrar fulledim. 9.04 litre benzin aldı. Rodaj süresinde olduğu için biraz fazla tüketimi var sanki. Ortalama 2.1litre civarına geliyor.

Yukarıda ahkam kestim vites iki kademe filan diye ama boş vites sorunu benim de başıma geldi.
Ikiye attım yokuş yukarı gaza asıldım. Vites boşa düştü ve ışık yanmadı. Rodaj bakımından sonra bir daha bakacağım. Devam ederse can sıkıcı sorun.
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Yagdandır veya kronik sanzuman sorunu olmaz inş.

100 km de 2 litre cok güzel bir deger
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
motorun km saatini yuvarlak far uyumlu bir km saati ile değiştirdim. aldığım km saati orijinal, hondanın çin sundiro fabrikasından. bu saat motorun arjantinde satılan versiyonu ile aynı. yuvarlak far olarak da buradan rialli'den ybr farı aldım.

yetkili servis (anes, istoç) değişimi yapmayı istemediğinden oturduğum yerin yakınlarında tabelası bile olmayan bir motor tamircisi buldum. basit bir sök tak işi olacağını düşünüyordum ancak km saati ile beraber saatin bağlantı ayakları gelmemişti. usta becerikli bir adam çıktı. başka bir motorun bağlantı ayağından kesip biçerek ayak uydurdu. saat biraz eğreti duruyor gibi ama bu haliyle bile eskisinden daha güzel gözüküyor gözüme. etiketleri de söktüm. resimler aşağıda. bu haliyle tam retro, 80'lerden kalma bir görünüm oldu. motoru alma sebeplerimden biriydi.

pazar günü 1,5 saat süren yaklaşık 100 km'lik gezinti yaptım. bahçeşehirden köy yollarından çatalcaya sonra temden geri dönüş. eğer dikkatli dinlerseniz motorda titreşim var. yüksek devirlerde peglerde ve selede hissediliyor. ancak aralıksız bir saat sürdüm uyuşma hissetmedim. son hızda (100-105 km) aynalarda titreşim, görüntü bozulması vs yok.

köy yollarında iki köpek kovaladı beni, hele bir tanesi çok sinsiydi, yolun ortasında miskin miskin yatarken kalktı, sallana sallana kenara çekildi sonra birden üzerime koştu.:) yakalayamadı ancak aynı yoldan dönmeye cesaret edemedim. çatalca'dan tem'e çıktım. motor tam gaz 100-105 yapıyor. ancak büyükçekmece rampasında hız 85-90'a düşüyor. motorun ideal hızı 80 civarı. o hıza kadar epey canlı etine buduna göre. ondan sonra nazlanıyor, rampada da güç kaybediyor dediğim gibi.

tem'de trafik yoktu ama rampada kamyon da sağladım, düzlükte beni kamyon da solladı. viyadüklerden vs geçtim. rüzgarsız bir gündü gerçi ama savrulma zorla şerit değiştirme vs olmadı.

vites sorununu bu gezide 1-2 kez daha yaşadım. 1'den 2'ye geçerken bazen boşta kalıyor. tekrar ikiye alıyorum tekrar boşta kalıyor. sinir bozucu bir durum. motorla ilgili tek sıkıntım bu. bu tür sıkıntılar yaşamamak için honda almıştım. bakalım rodaj bakımından sonra devam edecek mi ? belki debriyaj, vites ayarı gibi bir şey vardır.

merak eden arkadaşlar için motorla ilgili son durum bu.

gpjTsGX.jpg

hdSwbOe.jpg

cXxkFEj.jpg

VJy9FR8.jpg
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Ön çaprazdan biraz uzak fotoğraf lazım algılamamız için :)

Ama bu açılardan bile genel olarak yuvarlak far çok daha güzel durmuş :cat:
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Ön çaprazdan biraz uzak fotoğraf lazım algılamamız için :)

Ama bu açılardan bile genel olarak yuvarlak far çok daha güzel durmuş :cat:

teşekkürler. ön çaprazdan aydınlık bir foto çekebildim. tek bir farın bu kadar değişiklik yaratacağına kim inanırdı:)
BhRd0mH.jpg


bir tane de otoparkta var:
mBD1NlS.jpg
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
mükemmel olmuş.. benimde taaa motoru almadan önce aklımda olan bir proje..
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Olmus olmus fakatt öteki farı daha güzel geliyordu bana hala cazip geliyor bu motor bana disk fren olsa cok iyi olurdu yaa :(
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
Byanmaz Bey,

Öncelikle göstergeyi Taobao'dan getirtebildiğiniz için tebrikler! Ben de sayenizde Türkiye'den Taobao'dan nasıl alışveriş yapılacağını öğrenmiş oldum.

Yuvarlak far kesinlikle güzel olmuş. CB125 ACE'yi ilk yuvarlak fara çeviren siz oldunuz herhalde. Bunun için de ayrıca tebrikler.

Motor temizken farklı açılardan ve daha net fotoğraflar paylaşırsanız daha da memnun oluruz.

Benim samimi bir arkadaşımda da yeni cb125 ACE aldı. Çarşamba günü görüşeceğiz ve etraflı bir deneme sürüşü yapacağım ve bulgularımı paylaşacağım.
 
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
55
Tekrar bakıyorum da yuvarlak far çok guzel olmuş gerçekten fakat ön teker çamurluğu yuvarlak far için biraz falza büyük gibi. Çamurluk siyah renk olsa o kadar sırıtmayacak aslında. Cb125e'ninki gibi kısmen siyah da kurtarır gibi. Ace'ye cb125e ön çamurluğu takılır mı dersiniz?
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
mükemmel olmuş.. benimde taaa motoru almadan önce aklımda olan bir proje..

teşekkürler, ben de "yuvarlak fara çeviririm ben bunu" diye almıştım.


Tekrar bakıyorum da yuvarlak far çok guzel olmuş gerçekten fakat ön teker çamurluğu yuvarlak far için biraz falza büyük gibi. Çamurluk siyah renk olsa o kadar sırıtmayacak aslında. Cb125e'ninki gibi kısmen siyah da kurtarır gibi. Ace'ye cb125e ön çamurluğu takılır mı dersiniz?

gerçekten de şimdi siz söyleyince farkettim, ön çamurluk çizgileri eski far karenajıyla uyumlu. bu haliyle motorun sadeliğini bozuyor. bize yine masraf var.:) ayrıca göstergenin bağlantı ayaklarını ve farın braketlerini bulabilirsem orijinali ile değiştirmeyi düşünüyorum. daha net ve temiz fotolar ilk fırsatta.

www.yoybuy.com'dan alışveriş beklediğimden kolay oldu. en ucuz posta çin postasıydı. 12 dolar tuttu. bunun dışında dhl vs. seçeneği 20-25 usd'ydi. çin postası için 30-35 gün teslimat süresi vermişlerdi ancak 7 günde geldi. dhl 4 günde teslimat vadediyordu. farka değmez, aklınızda olsun.

deneme sürüşü izlenimlerinizi bekliyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst