Makinaya gecmis bulunuyorum :) fakat sorularim var ???

Katılım
28 Ocak 2013
Mesajlar
197
Öncelikler herkese selamlar abilerim kardeslerim .
Yeni motorum olan srad 750 yi almis bulunmaktayım 3 gün oldu ancak gezmekden yazamadim sanirim :p
Fark ettimki uzun süredir konu acmiyorum abilerimle konusamiyorum yeni motoruda alinca dedim elimde bayagi bir malzeme birikmis oldu bi konu acayim dedim :pl:
Cuma günü 98 model srad 750 yi aldim evime gelirken benzin bitti yolda kaldim :pr: dikkat etmemisim nazarlik oldu herhalde :mrgreen:
Sonrasinda cok sukur eve geldim ..
İlk makina deneyimim oldugu icin bazi sorular var siz degerli abilerimin bilgilerinden faydalanmak istiyorum bu durumda tabiki.
Motoru kullaniyorum ancak sorunum su ki motorun devir saati calisiyor ama kilonometre yani hızı gosteren kadran calismiyor. birde hararet i goremiyorum. motor sehir icinde cok hararet yapiyor normaldir diceksiniz ama basincada hararet yapiyor yada ben ilk defa makina kullandigim icin oyle geldi bana..
Motorla sehir icinde bir trafige takıldım mecidiyekoy tarafinda motorun sag tarafındaki grenajdan yani sakaldan sicak su ckmaya basladi . acaba nedir sıkıntı diye dusunuyorum aklıma sag taarafda ram air hava borusunun olmayisi geldi ama acaba bu kadar etkiler mi sizce?? birde fan surekli acilmiyor . kafasina gore motor patlicak derece de sicak olunca donuyor bu sorular var aklımda simdilik birde bir kac yerden sıcak geliyor vucuduma makinada bu normalll mi acaba ??
Herkese vericegi cevaplar icin simdiden cok tesekkur ediyorum :cat:
Allah kaza bela vermesin herkese iyi sürüşler .
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
2,495
Makinayı alırken servise gösterdiniz mi öyle bir anlattınız ki motor mucize eseri yürüyor sanki :D
 
Katılım
28 Ocak 2013
Mesajlar
197
Makinayı alırken servise gösterdiniz mi öyle bir anlattınız ki motor mucize eseri yürüyor sanki :D

acikcasi pek oyle servise gostermedim :D ama yorumun cok hoştu :DD::D

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

yaş tahtaya bastınız galiba :)

bir kac makina kullanan aarkadasim var isinmasi normal dedi 2-3 kişi ama genc hepsi ben yasli ve tecrubeli insanlardan duymak istiyorum sadece ama ram air motorru bu kadar etkler mi ?? yoksa fanda sıkıntımı var aacaba
 
Katılım
27 Ağu 2010
Mesajlar
774
acikcasi pek oyle servise gostermedim :D ama yorumun cok hoştu :DD::D

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------



bir kac makina kullanan aarkadasim var isinmasi normal dedi 2-3 kişi ama genc hepsi ben yasli ve tecrubeli insanlardan duymak istiyorum sadece ama ram air motorru bu kadar etkler mi ?? yoksa fanda sıkıntımı var aacaba

Ram Air'in o derece etkisi olmaz
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
hayırlı olsun makinayı kaça aldınız ? fan kafasına göre değil termostata göre açar yalnıs bilmiyorsam o makine 98 de açıyor galiba fanı.tecrübeli üyeleri beklemekteyiz konu takipteyim.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Bence acil işi bilen bir ustaya gösterin derim motoru :) Arkadaşın dediği gibi mucize eseri yürüyor gibi. . .
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
707
motor belli ısıya ulaşıncaya kadar termostat suyu radyatöre göndermez, termostatta problem olabilir.veya termostat sağlamdır normal çalışma sıcaklığına ulaştığında radyatöre gönderiyordur fakat fan müşürü istenilen sıcaklıkta fanı devreye sokmuyordur. motora antifriz yerine su koymuşlarsa bi ihtimal korozyondan radyatör tıkanmış olabilir sonuçta motor 15 yaşında. en basiti suyu eksikolabilir aklıma gelenler bunlar, vel hasıl kelam iyi bi bakımdan geçirmeni tavsiye ederim, çünkü hararet silindir kapak contasını yakar, farketmezsen yağla su karışır yatak sardırır.hararet anında piston normalden daha çok genleşir ve silindir duvarına çizikler atar motor soğukken etek vurması diye tabir edilen sesle çalışır bunlar olmasa bile motorun ömründen bir kısmı gider. bence bu olasılıkları göz önünde bulundurarak yol yakınken önlemini alman sonradan üzülmekten iyidir
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
1,052
bu yaştaki motorlarda bir sorunda sıvı kutuları artık plastik ömrünü doldurduğu için çatlıyor, motorun üzerine sürekl, damladığında da aşağıda sıvı görürsünüz.. kontrol edin.
Bir de diğer arkadaşların dediği gibi fan kafasına göre açmaz termostatta sorun var büyük ihtimalle hele sehir içinde açmaması mucize olurdu.
 
Katılım
28 Ocak 2013
Mesajlar
197
Bence acil işi bilen bir ustaya gösterin derim motoru :) Arkadaşın dediği gibi mucize eseri yürüyor gibi. . .


en kısa sürrede gostericegim tesekkuerler :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------

motor belli ısıya ulaşıncaya kadar termostat suyu radyatöre göndermez, termostatta problem olabilir.veya termostat sağlamdır normal çalışma sıcaklığına ulaştığında radyatöre gönderiyordur fakat fan müşürü istenilen sıcaklıkta fanı devreye sokmuyordur. motora antifriz yerine su koymuşlarsa bi ihtimal korozyondan radyatör tıkanmış olabilir sonuçta motor 15 yaşında. en basiti suyu eksikolabilir aklıma gelenler bunlar, vel hasıl kelam iyi bi bakımdan geçirmeni tavsiye ederim, çünkü hararet silindir kapak contasını yakar, farketmezsen yağla su karışır yatak sardırır.hararet anında piston normalden daha çok genleşir ve silindir duvarına çizikler atar motor soğukken etek vurması diye tabir edilen sesle çalışır bunlar olmasa bile motorun ömründen bir kısmı gider. bence bu olasılıkları göz önünde bulundurarak yol yakınken önlemini alman sonradan üzülmekten iyidir

biraz daha aydinlanmis oldum gercekten cok tesekkur ederim degerli yorumunuz icin :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------

bu yaştaki motorlarda bir sorunda sıvı kutuları artık plastik ömrünü doldurduğu için çatlıyor, motorun üzerine sürekl, damladığında da aşağıda sıvı görürsünüz.. kontrol edin.
Bir de diğer arkadaşların dediği gibi fan kafasına göre açmaz termostatta sorun var büyük ihtimalle hele sehir içinde açmaması mucize olurdu.

fani acmiyo gec aciyo motor bir türlü buz gibi olmuyor hararet musuru ile tediginiz gibi termostat a baktiracagim cok tesekkur ederim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------

toplamda kaça gelmiş oldu motor.

acikcasi kendi motorlarimda biraz uyguna aldigimda bana uygun gelmis oldu ama piyyasa degeri 7-8 milyar civari
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
delircem ya adamın ağzından zorla laf alıyos . anlaşıldı sana bu makine en fazla 4. 4.5 a falan geldi. neyse ilerde ilanını görürüz.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
bu tarz motorlar şehiriçi trafiğe uygun değildir hemen hararet yükselir arkadaşlarımda trafiğe takılıpta dur kalk yaptığında ta.... yandı sıcaktan deyip koşturuyor:mrgreen:
 
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
2,495
Hocam sen cebinde varsa para güzel bir bakım yaptır yoksada bir şekilde ayarla en azından kucağa almadan yapacagın masraf aldıktan sonrasına göre çok ciddi fark ediyor hemde eğlenerek binersin canın sıkılmaz.
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
hayirli olsun ibo, yalniz "yasli ve tecrubeli insanlardan duymak istiyorum" derken :D
burda hepmizi delikanliyiz, deme böyle seyler :)

bir ay sonra ordayim, cikalim senle bi tura ..
 
Katılım
22 Nis 2012
Mesajlar
270
hayırlı olsun güle güle kullan

oooo men adamım ben bu konuyu okumamış olayım şuan ürperdim şeytan meytan dollurur

şaka bi yana bi kontrol et radyatörde veya yedek su kabında su varmı veya antifiriz su varsa boşalttırıp antifiriz koydur (sogutma açısından )hem bi kontrol ettirmiş olursun

zannedersem senin motor su kaynatmış olabilir radyatördeki su soguyamadıgı için genleşip radyatör kapagını itip yedek su tankından taşmış anlattıgına göre benim tahminim

inşallah contaya bi hasar vermemişsindir
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst