motordan gelen ses ne olabilir sizce (videolu)

Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
s.a. arkadaşlar gençlik mi cahillikmi işte motorumun motoru sapa sağlam sorunsuzken gittim silindir büyütme flan işine girdim bu arad motorum kadırga kd125 ybr motoru var üzerinde denemelerim sonuç vermedi ve randuman tutmadı bende söküp orjinal silindirini taktım ama arada ne yaptım bilmiyorum motordan ses geliyor şuan büyük ihtimal krank kolundan ama size sorayım dedim sesin oluşu nasıl derseniz açıklayayım

motor rolantide iken ses var tık tık tık diye gazı verip yüke binince kalkarken ses çoğalıyor 5 bin devire kadar ses var sonra sesi kesiyor istediğin kadar aban redlinaya sok ses yok motor komprosöre binsin devir 2-3 bine düşsede yine ses yok gaza bastığın an ses başlıyor yine 5 bin devire kadar birde sabit gidersem 4 binde flan yine ses kesiyorgaza bas çek yapayım ses gelip gidiyor yani motora yük binince ses oluyor bunun sebebi ne olabilir krank kolu boşluk mu yapmıştır sizce yoksa başka bir sebep mi var

rolantideki sesi

http://www.youtube.com/watch?v=3eN-RqyKUes&feature=youtu.be
 
Katılım
30 Nis 2011
Mesajlar
88
eksantrik gergisine bi bak derim. Çok benzer ses vardı eski motosikletimde eksantrik gergisi değişimi ile çözülmüştü.
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
egzantirik-subap ?

eksantrik gergisine bi bak derim. Çok benzer ses vardı eski motosikletimde eksantrik gergisi değişimi ile çözülmüştü.

abi eksantrikden diyorsunuz ancak yazımı okuduysanız motor yüke binince dahada artıyor boş gaz verirsem boşta ses yok o kadar yinede gergiden mi yapar sizce ? gergi motorun yüke binmesine göre ses yapabilir mi yani
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
abi eksantrikden diyorsunuz ancak yazımı okuduysanız motor yüke binince dahada artıyor boş gaz verirsem boşta ses yok o kadar yinede gergiden mi yapar sizce ? gergi motorun yüke binmesine göre ses yapabilir mi yani

Dostum uzmanlık alanım daha çok scooter üzerine. Ama bu ses yukarıda yazdığım gibi egzantirik veya subap sesine benziyor. Emin olmak için açıp, bakmak gerek yinede...
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
Dostum uzmanlık alanım daha çok scooter üzerine. Ama bu ses yukarıda yazdığım gibi egzantirik veya subap sesine benziyor. Emin olmak için açıp, bakmak gerek yinede...

anladım abi teşekkür ederim size birde sürerken çekeyimde sesi tam duyun zaten bu gidişle açacam motoru takrar
 
Katılım
22 Şub 2013
Mesajlar
508
anladığım kadarıyla orjinal halinden bir şey değştirmeden sadece slindir piston sekman değiştirerk mod yaptın fakat randımanlı olmadı yine orjinal silindirini taktın bu durumda orjinal halinden bir şey değişmeyeceği için muhtemel genel ayarlarda veya montajda sıkıntı olabilir.mesela
sente
subap ayarı
ekzantrik zincir gergisi
sekman montajı
piston krank montajı gibi sebebleri tekrar emin olarak söktüğün şekilde elden geçirmelisin işi şansa bırakma videoya gelince sanki piston silindire göre bol yatak vuruyo gibi geldi(ihtimal)önce sente ve subap ayarlarını kontrol et bakalım ne çıkacak duruma göre diğerlerini tekrar elden geçirirsin.saygılar
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
anladığım kadarıyla orjinal halinden bir şey değştirmeden sadece slindir piston sekman değiştirerk mod yaptın fakat randımanlı olmadı yine orjinal silindirini taktın bu durumda orjinal halinden bir şey değişmeyeceği için muhtemel genel ayarlarda veya montajda sıkıntı olabilir.mesela
sente
subap ayarı
ekzantrik zincir gergisi
sekman montajı
piston krank montajı gibi sebebleri tekrar emin olarak söktüğün şekilde elden geçirmelisin işi şansa bırakma videoya gelince sanki piston silindire göre bol yatak vuruyo gibi geldi(ihtimal)önce sente ve subap ayarlarını kontrol et bakalım ne çıkacak duruma göre diğerlerini tekrar elden geçirirsin.saygılar

evet kardeş son dediğin gibi piston yatak vuruyor da olabilir neden dersen slindire çok rahat girdi sanki bol gibiydi rahat girdi
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Segmanların sırası doğru takıldı mı? Bir de silindir bloğu toplanırken eşit sıkılması lazım, conta patlatmış gibi bir ses geliyor. Tabii ki sübap sesine çok benziyor, onu yazmadım... Kolay gelsin
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
subap değil bence komple yeni silindir piston ve sekman istiyor. silindirde aşınma var sekmanlar yuva açıyor resmen silindire.
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
Segmanların sırası doğru takıldı mı? Bir de silindir bloğu toplanırken eşit sıkılması lazım, conta patlatmış gibi bir ses geliyor. Tabii ki sübap sesine çok benziyor, onu yazmadım... Kolay gelsin

subab ayarında ve sentede sıkıntı yok ona eminim aslında ama bakacağım conta patlamayık kardeş sebebi motoru yeni topladım ilk çalıştırmadan itibaren var bu ses sonra tekrar sökmek istemedim vakit dardı teşekkür ederim bilgiler için yinede

subap değil bence komple yeni silindir piston ve sekman istiyor. silindirde aşınma var sekmanlar yuva açıyor resmen silindire.

zaferkarızma silindir sekmansa sorun bence dert değil bana motoru komple yardırmasında başka bir şey istemiyorum krank flan da yani sorun olmasın hafta sonu söküp bakacağım inş. olmadı 50 tl masraf eder rektefe ettirir yeni piston alır takarım
 
Katılım
18 Eki 2010
Mesajlar
514
Benzer ses benim motorda da var gerginin gelmesini bekliyorum bence senin problem de egsantrik gergisi
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
sanayide ustalara gösterdim herkes farklı birşey dedi ama genel sonuç birşey olmaz sür böyle ama iyi dedikleri bir ustanın yorumu etek vuruyor dedi piston bul olmasından dedi doğru olabilişr çünkü çok rahat girmişti piston silindire
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
ben ne dedim sana . o silindiri söktüğünde sekmanların silindirin eteğine yuva açmaya başladığını görüceksin. sakın rektefe etme komple (silindir piston sekman) al ve tak. takmadan önce silindirin içini az bişi yağla.
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
ben ne dedim sana . o silindiri söktüğünde sekmanların silindirin eteğine yuva açmaya başladığını görüceksin. sakın rektefe etme komple (silindir piston sekman) al ve tak. takmadan önce silindirin içini az bişi yağla.

rektefe niye yapmayayım sizce sebep ?
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
orjinali gb randıman vermeyecek denenmiş tecrübe edilmiş şeyler.zaten komple si ne kadar uğraştığına rektefe parasına deymicektir .
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
707
piston etek vuruyorsa motor ısındığı zaman ses kesilir . piston direk ısıya maruz kaldığından genleşerek çap büyüyecek, silindirde hava veya su soğutma sistemiyle dışarıdan soğuduğu için genleşme daha az olacağından pistonla silindir arasındaki boşluk ta azalacak dolayısıyla seste azalacak. ben senin yerinde olsam şu işlem sırasını uygularım;
1 eksantrik zincir gergisinin ortasında ayar vidası vardır motor çalışırken tornavidayla saat yönünün tersine doğru çevirdiğimiz zaman zincire baskı yapar ses kesildiyse tensör arızalıdır.
2 ses kesilmediyse külbütör kapağını kapağını söküp kam mili yataklarının boşluklarını tornavidayla aşağı yukarı kastırarak kontrol et çok boşluk varsa problem burda da olabilir
3 piyano yataklarınıda kontrol et
4 silindir kapağını sök anahtarla krank milini sabitle pistona el ile kuvvet uygula biyel kolu rulmanında boşluk olup olmadığını kontrol et
5 dahada geriye krank mili kaldı . pistonu büyütünce krank mili fazla kuvvetten eğildiyse salgıdan dolayı yatakları aşındırmış olabilir
tabi kendi motorunuzu daha iyi tanıyorsunuz. ben kendi motorumu aklımda canlandırarak olasılıkları yazdım . benim motordada ses vardı ama sizinki gibi tık tık tık diye her patlama zamanında ses gelmiyordu .daha yankılıydı tıktıkırr tıktıkırr:) diye motor ısınınca kesiliyodu bende piston etek vuruyor diyodum kendimce ama Allah tan tensör yayı ısıdan özelliğini yitirmiş eksantrik zincirine az baskı yapıyormuş ısınıncada genleşmeden sesi kesiyomuş. inşallah senin probleminde budur
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
orjinali gb randıman vermeyecek denenmiş tecrübe edilmiş şeyler.zaten komple si ne kadar uğraştığına rektefe parasına deymicektir .

anladım kardeş sağol bilgiler için

piston etek vuruyorsa motor ısındığı zaman ses kesilir . piston direk ısıya maruz kaldığından genleşerek çap büyüyecek, silindirde hava veya su soğutma sistemiyle dışarıdan soğuduğu için genleşme daha az olacağından pistonla silindir arasındaki boşluk ta azalacak dolayısıyla seste azalacak. ben senin yerinde olsam şu işlem sırasını uygularım;
1 eksantrik zincir gergisinin ortasında ayar vidası vardır motor çalışırken tornavidayla saat yönünün tersine doğru çevirdiğimiz zaman zincire baskı yapar ses kesildiyse tensör arızalıdır.
2 ses kesilmediyse külbütör kapağını kapağını söküp kam mili yataklarının boşluklarını tornavidayla aşağı yukarı kastırarak kontrol et çok boşluk varsa problem burda da olabilir
3 piyano yataklarınıda kontrol et
4 silindir kapağını sök anahtarla krank milini sabitle pistona el ile kuvvet uygula biyel kolu rulmanında boşluk olup olmadığını kontrol et
5 dahada geriye krank mili kaldı . pistonu büyütünce krank mili fazla kuvvetten eğildiyse salgıdan dolayı yatakları aşındırmış olabilir
tabi kendi motorunuzu daha iyi tanıyorsunuz. ben kendi motorumu aklımda canlandırarak olasılıkları yazdım . benim motordada ses vardı ama sizinki gibi tık tık tık diye her patlama zamanında ses gelmiyordu .daha yankılıydı tıktıkırr tıktıkırr:) diye motor ısınınca kesiliyodu bende piston etek vuruyor diyodum kendimce ama Allah tan tensör yayı ısıdan özelliğini yitirmiş eksantrik zincirine az baskı yapıyormuş ısınıncada genleşmeden sesi kesiyomuş. inşallah senin probleminde budur

ufuk eline koluna sağlık dediklerinizi yapacağım inş. hafta sonu
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst