Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
RunemagicK arkadaşımızın zamanında paylaştığı değerli bilgisinden ötürü teşekkür ederek kafama takılan bişe soracağım.

Bu tur ayarı derken;

[url]http://img16.imageshack.us/img16/8537/uoap.jpg[/URL]

Hangisi? yani 1 tur tam olarak hangi şekildeki çünkü bakış acısına göre değiştiği için kafamı karıştırdı.



Bende geçenlerde motorumun 6000km bakımını yaptım ve el atmışken hava ayarınada el attım çünkü makine 100lm 3,8lt gibi yakıyordu hesapladığımca. Gerçi 105km hıza ulaşabiliyor düz yolda ama genede el attım ve oynadım hava ayarıyla.

Daha önce okuduğum bilgilere göre hareket edince bi ayar çıkardım kendimce. Anlatayım; motor iyice ısınınca rolantide ayar vidasını işaretleyerek sıkmaya başladım ve sıktıkça motor istop etme konumuna geldi tam sıkmadan yani motor istop ettirmeden yavaşça gevşetmeye başladım sarsıntılar gittikçe sesi normale geldiği gerde yani güzel çalışıyorum der gibi sesi geldiği yerde bıraktım.

Nasıl oluyor bu derseniz; sıktıkça rolentide çalışırken sarsıntılar sanki bianlık benzin gidip geliyor gibi ufak tepkiler oluşuyor tabi sıkmaya devam ettikçe artıyor bu teklemeye dönüyor. Fazla açmaya başlayınca motor biraz devirlenmeye başlıyor sanki gaz koluna ufaktan dokunuyomuşum gibi.

İşte tam bu iki belirtinin arasında bizim istediğimiz ayar oluyor. Üç kez sıkıp gevşettim ve üçüncüde daha hoşuma gitti ayar.

Okuduğumca hava ayarının bozukluğunu anlamak için ani gaz açıp bırakıp egzozu hemen koklayarak boğazınızı yakıp yakmaması durumundan anlaşılıyormuş. Eğer yakmıyorsa normal değilse bir anormallik var demekmiş.

İlk halinde boğazımı yakan bir çıkış vardı ve şimdiki 3 denememin sonunda böyle bi etki kalmadı. Gaz yiyişi normal hız denemesi yapamadım ama cadde denememde 70e rahat çıktı dahada gidecek gibiydi , benzin yakışını daha bilmiyorum kullanamadım motoru derken;

Uzun cümlelerimle başınızı ağrıttım kusura bakmayın arkadaşlar.

Kafama takılan ise inşallah bu ayar doğrudur gerçi önceki ayar yerini çizdiğimle şimdiki yer arasında ufak bir sıkılık var.


Herkese kazasız belasız sürüşler dileyerek iyi günler arkadaşlar..

Merhabalar. Gösterdiğiniz vida hava ayar vidası değildir. O vida, Benzin tahliye kanalı vidasıdır ve tam sıkılı olmalıdır.

Hava ayar vidası karbüratör önümüzde iken (manifold one bakacak) sol tarafta bulunan vidadır (resim ekleyemiyorum....üzgünüm)
Bu vidayı karbüratör takılı ve motor çalışıyorken çevirmeli ve motorun hava ayarını o şekilde yapmalısınız.

Hava ayarını şöyle control etmelisiniz. Motorunuzun rölantisini biraz yükseltin. Hava ayar vidasını saga toğru çevirerek tamamen sıkın ve akabinde 1.5 tur kadar sola çevirin. Motoru çalıştırın. Şimdi gaz kolunu hızlıca açın....Motorunuz boğulmadan ve siyah duman atmadan devirleniyor mu control edin. bunun akabinde vidayı yarım tur çevirerek işlemi tekrarlayın. Motorunuzun gaz yemesi ve dumanı kesildiğinde, rölanti ayar vidasını gevşetip sıkarak rölantinizi ayarlayın.
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhabalar. Gösterdiğiniz vida hava ayar vidası değildir. O vida, Benzin tahliye kanalı vidasıdır ve tam sıkılı olmalıdır.

Hava ayar vidası karbüratör önümüzde iken (manifold one bakacak) sol tarafta bulunan vidadır (resim ekleyemiyorum....üzgünüm)
Bu vidayı karbüratör takılı ve motor çalışıyorken çevirmeli ve motorun hava ayarını o şekilde yapmalısınız.

Hava ayarını şöyle control etmelisiniz. Motorunuzun rölantisini biraz yükseltin. Hava ayar vidasını saga toğru çevirerek tamamen sıkın ve akabinde 1.5 tur kadar sola çevirin. Motoru çalıştırın. Şimdi gaz kolunu hızlıca açın....Motorunuz boğulmadan ve siyah duman atmadan devirleniyor mu control edin. bunun akabinde vidayı yarım tur çevirerek işlemi tekrarlayın. Motorunuzun gaz yemesi ve dumanı kesildiğinde, rölanti ayar vidasını gevşetip sıkarak rölantinizi ayarlayın.

Yok zaten o resmi görsellik olarak koydum kafamdaki soru işaretini gidermek için düzgün resim bulamadığım için.

Dediginiz bilgilerden yola çıkarak yaptığım ayar doğru gibi zaten motoru kullandıgımca tepkileri gidişi gayet iyi öncekine göre.

Bilgiler için teşekkürler.
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Merhaba Acil Bir cevaba ihtiyacım var yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.
150 zat motor yağı tavsiyelerine ihtiyacım var. elim de " CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W-50 " motor yağı var bu yağ scooter da kullanılırmı yoksa 10-40 a dewammı
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Merhaba Acil Bir cevaba ihtiyacım var yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.
150 zat motor yağı tavsiyelerine ihtiyacım var. elim de " CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W-50 " motor yağı var bu yağ scooter da kullanılırmı yoksa 10-40 a dewammı

ikisi arasında çokda bi fark yoktur. ama bu sıcaklarda 10/50 kullanırsan daha iyi olur.
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
ikisi arasında çokda bi fark yoktur. ama bu sıcaklarda 10/50 kullanırsan daha iyi olur.

Teşekkürler. Racing yazması beni biraz düşündürmüştü. yüksek hız ve sıcaklıkalrda üstün koruma gibi bi açıklaması var sonuç ta 4T scooter larda sorun olmaz heralde
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.

Yaz girimi motorun bakımını yapmıştım ve kontrol amaçlı bi bakarımki yağ sızdırıyor :pr: Yalama ettim düşüncesiyle krank sağ kapak, conta ve tapa aldım.
(Manyeto çektirme aparatı da alarak) başladım sökme işlemine ve yeni parçayla değiştirdim krank kapağını güzelce ve toplarken sargılar dikkatimi çekti :sunny: neyse buraya sonra değineyim :)
Topladım denemelerimi yaptım sızdırma yok herşey yolunda canavar gibi :) Akşam üzeri olduğu için çıkan parçaları evin ağzındaki çöpün yanına bırakmıştım.
Sabaha halen duruyordu ne temizlik görevlisi almış nede demirciler, bir bakayım nereyi sıyırmış demeye kalmadı sapa sağlam tapa yuvasının dişleri :silent: Hemen tapaya baktım ki tapa çatlamış ve yağ ondan sızıyormuş ::eek:hmy::
Neyse yedek parça olur diye krank kapağını temizleyerek kaldırdım ama verdiğim para ve 4 saatlik uğraş içime oturmadı değil :)


Gelelim sargılara, neden canımı sıkmış olabilir?





Resimde görüldüğü gibi kısa devre ve kopma var. Acaba değiştirme sırasında benmi yaptım dedim ama böyle olması imkansız ve çalışıp denediğimde önceki gibi normal sağlıklı çalışıyor.
Neden sağlıklı derseniz ben Yausa akü alırken düzgün şarj gerilimi üretiyormu diye cihazla ölmüşlerdi motorumu ve sorunsuz düzgün çalışıyordu.

Gelelim soruma, bu durum nasıl meydana gelmiştir? Hadi geldi halen sağlıklı gerilim üretmeye nasıl devam ediyor? Şaştım kalım arkadaşlar :)

Herkese kazasız belasız sürüşler..
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.

Yukarıdaki mesajımla ilgili kimsenin fikri yok herhal cevaplanmadığına göre neyse ben yeni bir soru sorayım :)

Motorumu toplarken (yukarıda bahsettiğim konu) karbüratöre giren hava borusunda çatlaklar vardı elimle sıktığımda minik minik yarıklar açılıyordu. Bende yeni boru siparişi gelene kadar sıcak silikon sıktım yüzeyine ve kapanmış oldu.

Demem o ki; boru çatlakken ben karbüratör hava ayarını yapmıştım. Bunun ayara bi etkisi olurmu değişme gibi?
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Merhaba arkadaşlar.

Yukarıdaki mesajımla ilgili kimsenin fikri yok herhal cevaplanmadığına göre neyse ben yeni bir soru sorayım :)

Motorumu toplarken (yukarıda bahsettiğim konu) karbüratöre giren hava borusunda çatlaklar vardı elimle sıktığımda minik minik yarıklar açılıyordu. Bende yeni boru siparişi gelene kadar sıcak silikon sıktım yüzeyine ve kapanmış oldu.

Demem o ki; boru çatlakken ben karbüratör hava ayarını yapmıştım. Bunun ayara bi etkisi olurmu değişme gibi?

çatlaklar büyük ihtimal yüzeyseldir. içeri hava girdiğini sanmıyorum o yüzden hava ayarınında değiştiğini sanmıyorum.
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
26
senin uyarına benzer bişeyler yazmıştık üstteki arkadaşa ama silmiş modlar. bu aralar sıkı çalışıyolar demek.

İyi günler Zat'ımı yeni aldım ve siteye yeni üye oldum takip ettiğim kadarıyla motorun artık piiri olmuşsun.

Bir kaç sorum olacak bu sebepten cevaplarsan çok sevinirim.

1. Öncelikle Motorum 90 dan yukarı çıkmıyor düz yolda ama çekişinden memnun sayılırım fakat bu motorun 110 lara çıktığını görünce yorumlarda şaşırdım o yüzden sorayım dedim.

2. 4 litre benzinle 110 km yaptım buda günümüz benzin fiyatında 18 krş falan oluyor km'de. sanırım bunda sıkıntı yok.

3. En çok merak ettiğim ise motorum tam 70 km hıza gelince bi titreme ve sürtünme oluyor sanki altlarda biyerde. 80 km fln sürtünme aralıklı oluyor sanki. Ama 70'in altında sorun olmuyor.

4. Ve motoru orta sehbaya çıkaramıyorum sanırım yanlış kaynatmışlar 2 kişi anca çıkarabiliyoruz :)) Şimdiden teşekkürler. Keyifli sürüşler.
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
26
Özel msjda bi sıkıntı oldu gitmiyor burdan yazıyorum.

Çok sağol bilgiler için yakın zamanda bi ustaya göstericem. Bir sorum daha olacak bu ayakları koyduğumuz iç kapotada çok çizikler falan mevcuk.

Aynı şekilde gidon tarafında ayna üstlerinde falan. bunların giderilmesi nasıl mümkün olur bi önerin varmı boya falan işe yararmı acaba

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------

çatlaklar büyük ihtimal yüzeyseldir. içeri hava girdiğini sanmıyorum o yüzden hava ayarınında değiştiğini sanmıyorum.

Özel msjda bi sıkıntı oldu gitmiyor burdan yazıyorum.

Çok sağol bilgiler için yakın zamanda bi ustaya göstericem. Bir sorum daha olacak bu ayakları koyduğumuz iç kapotada çok çizikler falan mevcuk. Aynı şekilde gidon tarafında ayna üstlerinde falan. bunların giderilmesi nasıl mümkün olur bi önerin varmı boya falan işe yararmı acaba. facebook warsa eger ordan da konusabılrıız ozel msj da sıkıntı war cunku :( https://www.facebook.com/okaliv
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
beyler elimde 150zat konjektörü var..konjektörüm arızalı diye değiştirmiştim. meğer arıza otomatik jikledeymiş..konjektörü geri taktım..isteyene ihtiyacı olana verebilirim..
 
Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
16
arkadaşlar bende yeni bir zat aldım sizlere bir soru sormak istiyorum tamirciler cok doğru yönlendirmiyorlar egzosdan ses cok hoş cıkmıyor biraz catıtı patırtı cok gibi geliyor bunu illaki yenimi alıcaz yoksa tamir takımı bulunuyormu egzosun şimdiden cevaplar icin teşekkürler
 
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
1
öncelikle herkeze merhaba bende 150 zat mondial var revizyon işlemi yaptım ama motorda sorun var röllantide çalışıyor sonra stop ediyor gaz hiç yemiyor buji konnektör değiştirdim karbüratör sıfır yardımcı olun zor durumdayım
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
elimdeki zat parçalarını ücretsiz vermeye karar verdim.
egzoz - sanırım sağlam
sağ ayak basamağı - ufak bir kırık var
kötü durumda arka lastik - balon yapmış birkaç yerden, anca idareten kullanılır

birkaç şey daha var, aklıma geldikçe yazarım

(parçalar istanbul-ümraniyede)
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
elimdeki zat parçalarını ücretsiz vermeye karar verdim.
egzoz - sanırım sağlam
sağ ayak basamağı - ufak bir kırık var
kötü durumda arka lastik - balon yapmış birkaç yerden, anca idareten kullanılır

birkaç şey daha var, aklıma geldikçe yazarım

(parçalar istanbul-ümraniyede)

mezarcıların atlamaması için egzozu 20tlye veriyorum.

ayrıca elcik kılıfı da ücretsiz

EL-KILIFI-REFLEKToRLu-MOTOR_280_1.jpg
 
Katılım
9 May 2013
Mesajlar
162
Merhabalar arkadaşlar;

Bir süre birikim yapıp gönlümdeki motoru alacagım inşallah. Bu yazı geçirebilmek amacı ile de 150 Zat almayı düşünüyorum. Bu süre zarfında, gözüme en tatlı gelen motorlardan birisi. Lakin üretimi uzun bir süre önce bitirildiğinde dolayı ve ben scooter'dan (vitesli motor kullanıyordum) anlamadıgım için sahibinden'deki motorlara biraz şüphe ile bakıyorum bu sebeple.

Sizin bakıp olumlu değerlendirdiğiniz veya tanıdıgınız bildiğiniz bir motor var mıdır ? Sonrasında satmayı da düşünmediğim için, 2. motor olarak kullanacagım. E haliyle sağlam birşey olsun istiyorum.

Yardımcı olursanız mutlu olurum.
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.

Geçenlerde kömürlüğü karıştırırken elime uzun zaman önce (acemilik zamanları düşeriz falan diye :) ) yedek parça için başkasından aldığım ZAT'ın sağ arka kaportası elime geçti. Ürünün üzerine bişeler devrilmiş sağlam ama ne yazık ki çizik oluşmuş.







Bayadır kömürlükte bekliyor hiç lazım olmadı ve bekleyip çürüyeceğine; kaportası daha hasarlı olan, kırık veya zımparalayıp kullanırım diyen varsa verim işine yarasın.
Şunu belirtmek isterimki ürünün sıfırı yedek parça sitesinde 25TL, gerçi ellerinde mevcutmudur bilemem ve İstanbul/Yeniköy de elden teslim edeceğim için bunları da göz önünde bulundurarak karar vermelisiniz (sözüm ihtiyaç sahiplerine :) )

İrtibata geçmek isteyenler mesaj göndersinler, herkese kazsız belasız sürüşler dileklerimle iyi günler.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Merhaba arkadaşlar.

Geçenlerde kömürlüğü karıştırırken elime uzun zaman önce (acemilik zamanları düşeriz falan diye :) ) yedek parça için başkasından aldığım ZAT'ın sağ arka kaportası elime geçti. Ürünün üzerine bişeler devrilmiş sağlam ama ne yazık ki çizik oluşmuş.

[url]http://img809.imageshack.us/img809/307/wock.jpg[/URL]

[url]http://img545.imageshack.us/img545/9295/1h7s.jpg[/URL]

[url]http://img196.imageshack.us/img196/4606/xto3.jpg[/URL]

Bayadır kömürlükte bekliyor hiç lazım olmadı ve bekleyip çürüyeceğine; kaportası daha hasarlı olan, kırık veya zımparalayıp kullanırım diyen varsa verim işine yarasın.
Şunu belirtmek isterimki ürünün sıfırı yedek parça sitesinde 25TL, gerçi ellerinde mevcutmudur bilemem ve İstanbul/Yeniköy de elden teslim edeceğim için bunları da göz önünde bulundurarak karar vermelisiniz (sözüm ihtiyaç sahiplerine :) )

İrtibata geçmek isteyenler mesaj göndersinler, herkese kazsız belasız sürüşler dileklerimle iyi günler.

zat parçalarını bitirmek için fiyatları baya düşürmüşler demekki. bana lazım olduğu sırada 100küsür liraydı.
 
Katılım
3 Haz 2013
Mesajlar
14
Merhaba,

Motorumun 6000 bakımı gelmişti, 2-3 gündür erteliyordum. Dün akşam boğaz köprüsünü geçerken kayışım koptu. 3 saat çekici beklemek zorunda kaldım. Trafik Vakfının çekicisinden başka çekiciye izin vermiyorlar 1. köprüde. Ümraniye'deki mondial servisine bıraktırdım, 100 tl aldılar. Bu sabah da erkenden gidip bakımını yaptırdım, kayış değiştirdiler 30 tl. Motorsikletten 3-4 gündür farklı bir ses geliyordu. Onu da sordum, krank bilyeleri olabilir dedi usta. Şu an yapacak birşey yok biraz daha bin dedi. Yaklaşık ücret ne çıkar diye sordum 30 tl de olabilir 300 de dedi. Dizel araç sesi gibi ses çıkarıyor. Başka bir ustaya mı göstersem , problem iyice büyüyüp beni yolda bıraksın istemiyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst