Bmw BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Arkadaşlar bugün arkadaşımın 2004 model bmw f650gs sinin, yağ içine su karışmış bol miktarda, sütlü kahve gibi olmuştu :) Üst kapak contası hakkında şüphelerimiz vardı ama motorun çekişinde ve hararetinde bir sıkıntı olmadığı için bizde devirdaim kısmına yoğunlaştık ve devir daim keçelerini değiştirmeye karar verdik. Aslında o-ring keçe desek daha doğru olur.

Devir daim kelebeği ve mili. yurt dışından geldi 100 tl gibi bir maliyet oldu. (40.000 km'de bir değişmesi gerekiyormuş)
Keçeler tanesi 2 tl X 2 =4 TL
Sıvı conta siyah 10 tl (baya arttı zaten)
Birde yan debriyaj kapağına tekrar conta kestirdik o da 5 tl.

Öncelikle koltuk, yan grenajlar motor koruma demirini ve sacını sökerek işe başladık. Motor yağı çok su ile karıştığı için motor yağını önce güzelce boşalttık ve ucuz motor yağı ile filitreyide sökmek sureti ile 15 dk çalıştırdık ve tekrar o yağı da boşalttık. Ondan sonra devirdaim kapağını ve debriyaj bölümünün kapağını söktük. sonra keçeleri değiştirip, devirdaimi yenileyerek sıvı contayı sürüp kapağı tekrar yerine oturtarak ters mühendislik yaptık ve işimizi bitirdik. Ama inanın yaklaşık olarak 5-6 saat gibi bir sürede yapabildik 2 kişi :(

Şİmdi dile kolay böyle kısa bir şekilde anlatıyorum ama rotax marka bu motor beni BMW'den soğuttu diyebilirim. Çünkü periyodik sayılabilecek işler için bile çok çok zor ve zahmetli atraksiyonlara girmek zorunda kalıyorsunuz malesef. Açıkcası birçok şey düşünülmemiş. Özellikle devirdaim pompasının kalitesinin ve boyutunun bu motora yetebileceğini düşünenler varsa beri gelsin. Bana göre hem değiştirmesi daha kolay hemde kalitesi daha iyi olmalıydı arkadaşlar. Birde debriyaj tası ile debriyaj telini irtibatlandıran mekanizmada gerçekten çok dandik. Motorun içerisinde birçok mika ve plastik dişli seti kullanılmış bu iyi değil. Motoru yıkarken özellikle elektirik aksamı ve elektronik sistemler açık hedef. çünkü 2 hafta öncede elektirik tesisatını elden geçirmiştik ve birçok eksiklik tespit ettik. Bu yüzden motorunuzu yıkarken özellikle göstergeden seleye kadar olan kısma su tutmamaya özen gösterin.

Velhasıl kelam, denge kurmaya çalışırsak eğer; tork, gidiş, duruş, rahatlık ve en önemlisi 650 cc bir makine için yakıt harika. Ama bu yukarıda saydığım ve tespit ettiğim sebeplerden dolayı sıkıntılarımı belirtmek istedim. Teşekkürler herkese.
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
2004 model gs kullanıcısıyımç. 13bin kmdir bende motor. 3,5 litre tüketimde mümkün 6 litre tüketimde mümkün. şu dakka iki tüketimi de ispatlayabilirim :D sakin 90 civarı sürüşlerde yakacağı 3,5 litredir. otobanda 150-160 hızla devamlı gidildiğinde 6 litreye yaklaşır.

yeni GS alacak arkadaşlara tavsiyem mutlaka ama mutlaka servise kontrol ettirsinler. zira temiz diye aldığınız motora 2-3 bin lira para harcamak zorunda kalabilirsiniz. üstelik kazasız diye aldığım motorun kazalı olduğunu servise lastik değişimine gittiğimde öğrendim. gerçi tüm işlemler serviste yapılmış motoru kontrol ettiler çok iyi durumda en ufak soru işareti olmasın kafanda dediler ama sonuçta insan alırken bilmek ister. BMW o parayı harcamasanızda sıkıntı çıkarmaz ama uzun yıllar binmek isterseniz harcamanız gerekir. borusan ın boruluğu hakkındaki şehir efsanesi yalan bu arada bizzat yaşayarak öğrendim. 2 ay önce lastiklerimi değiştirmem gerekiyordu. çifti piyasada 600 lira civarına satılırken, ankara servisde çifti, takması balans dahil 550 lira ödedim. şu an motorumun a'dan z'ye tüm eksik ve bakımlarını yaptıracağım. 3000 lira civarında tutacak, bunun 2500 lira parça, 500 lira işçilik. bunları yazıyorumki borusan hakkındaki şehir efsanesini tekrar değerlendirirsiniz belki.

41-42bin km civarında göstergem bozuldu, tamiri mümkün değil çok araştırdım. almanyadan parça sipariş ettik.

yapılacaklar:
- gösterge değişimi (800 TL civarı)
- arka disk değişimi (600küsür lira)
- benzin filtresi değişimi (250 TL)
- dörtlü düğme değişimi (140 TL)
- bobin değişimi (200 TL civarı)
- hava filtresi, yağ filtresi, yağ değişimi
- sıvı değişimi
- fren merkez oringleri, fren hidroliği değişimi

kabaca bu şekildeydi, fiyatlarda yarın birgün lazım olursa sizlerede diye paylaştım.

eğer gs alacaksanız, sallıyorum 2bin lira fazla verin servis bakımlı olanı tercih edin, uzun yıllar başınız ağrımaz. zira piyasada servisde yapılan birçok bakım yapılmıyor ve gün gelip birilerine patlıyor. şu an 2004-2007 GS temiz 15'den başlar. donanıma göre 20'ye kadar çıkabilir yani o fiyatlar normaldir benim gözümde. ben geçen sene boş motoru 12bin TL'ye aldım ve piyasaya göre uygun olduğunu düşünüyordum ama bakımlarını yaptırınca, aksesuarları alınca bana maliyeti 18e geldi. sadece trekker 3lü çanta setinin maliyeti 2500 TL. yani motora bakarken onlarıda gözönünde bulundurun.

neyse, bir hoca arkadaşımıza da temiz sorunsuz 2004-2007 GS alma niyetimiz var, bildiğiniz motor varsa haber verirsiniz. öncelik pegaso trail'den yana mali bütçeden dolayı ama bulamazsak temiz ve fiyat eğrisi düzgün olan GS'e yönelecek gibiyiz.
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
369
2004 model gs kullanıcısıyımç. 13bin kmdir bende motor. 3,5 litre tüketimde mümkün 6 litre tüketimde mümkün. şu dakka iki tüketimi de ispatlayabilirim :D sakin 90 civarı sürüşlerde yakacağı 3,5 litredir. otobanda 150-160 hızla devamlı gidildiğinde 6 litreye yaklaşır.

yeni GS alacak arkadaşlara tavsiyem mutlaka ama mutlaka servise kontrol ettirsinler. zira temiz diye aldığınız motora 2-3 bin lira para harcamak zorunda kalabilirsiniz. üstelik kazasız diye aldığım motorun kazalı olduğunu servise lastik değişimine gittiğimde öğrendim. gerçi tüm işlemler serviste yapılmış motoru kontrol ettiler çok iyi durumda en ufak soru işareti olmasın kafanda dediler ama sonuçta insan alırken bilmek ister. BMW o parayı harcamasanızda sıkıntı çıkarmaz ama uzun yıllar binmek isterseniz harcamanız gerekir. borusan ın boruluğu hakkındaki şehir efsanesi yalan bu arada bizzat yaşayarak öğrendim. 2 ay önce lastiklerimi değiştirmem gerekiyordu. çifti piyasada 600 lira civarına satılırken, ankara servisde çifti, takması balans dahil 550 lira ödedim. şu an motorumun a'dan z'ye tüm eksik ve bakımlarını yaptıracağım. 3000 lira civarında tutacak, bunun 2500 lira parça, 500 lira işçilik. bunları yazıyorumki borusan hakkındaki şehir efsanesini tekrar değerlendirirsiniz belki.

41-42bin km civarında göstergem bozuldu, tamiri mümkün değil çok araştırdım. almanyadan parça sipariş ettik.

yapılacaklar:
- gösterge değişimi (800 TL civarı)
- arka disk değişimi (600küsür lira)
- benzin filtresi değişimi (250 TL)
- dörtlü düğme değişimi (140 TL)
- bobin değişimi (200 TL civarı)
- hava filtresi, yağ filtresi, yağ değişimi
- sıvı değişimi
- fren merkez oringleri, fren hidroliği değişimi

kabaca bu şekildeydi, fiyatlarda yarın birgün lazım olursa sizlerede diye paylaştım.

eğer gs alacaksanız, sallıyorum 2bin lira fazla verin servis bakımlı olanı tercih edin, uzun yıllar başınız ağrımaz. zira piyasada servisde yapılan birçok bakım yapılmıyor ve gün gelip birilerine patlıyor. şu an 2004-2007 GS temiz 15'den başlar. donanıma göre 20'ye kadar çıkabilir yani o fiyatlar normaldir benim gözümde. ben geçen sene boş motoru 12bin TL'ye aldım ve piyasaya göre uygun olduğunu düşünüyordum ama bakımlarını yaptırınca, aksesuarları alınca bana maliyeti 18e geldi. sadece trekker 3lü çanta setinin maliyeti 2500 TL. yani motora bakarken onlarıda gözönünde bulundurun.

neyse, bir hoca arkadaşımıza da temiz sorunsuz 2004-2007 GS alma niyetimiz var, bildiğiniz motor varsa haber verirsiniz. öncelik pegaso trail'den yana mali bütçeden dolayı ama bulamazsak temiz ve fiyat eğrisi düzgün olan GS'e yönelecek gibiyiz.

Hocam bende 2004 GS var resimlerinide koyayım.Henüz satmaya karar vermedim ama sizin arayışınızı okuyunca cevaplamak istedim.Elimde 2 motor olduğu için birini satacam ama hangisinde anlaşabilirsem onu verecem.Şu an için tercih yapmadım,yapmaktada zorlanıyorum zaten.Diğer motorumda CBF 150 2011 model her iki motorunda kendine göre üstünlükleri var.(farklı kategorilerde olsalarda)
-

-

-

-

-
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Hocam bende 2004 GS var resimlerinide koyayım.Henüz satmaya karar vermedim ama sizin arayışınızı okuyunca cevaplamak istedim.Elimde 2 motor olduğu için birini satacam ama hangisinde anlaşabilirsem onu verecem.Şu an için tercih yapmadım,yapmaktada zorlanıyorum zaten.Diğer motorumda CBF 150 2011 model her iki motorunda kendine göre üstünlükleri var.(farklı kategorilerde olsalarda)
-
[url]http://n1306.hizliresim.com/1b/l/p9321.jpg[/url]
-
[url]http://p1306.hizliresim.com/1b/l/p933p.jpg[/url]
-
[url]http://n1306.hizliresim.com/1b/l/p935p.jpg[/url]
-
[url]http://n1306.hizliresim.com/1b/l/p937h.jpg[/url]
-
[url]http://k1306.hizliresim.com/1b/l/p939l.jpg[/url]

Maşşallah çok diri duruyor motorunuz :)
Allah Kaza bela vermeye..
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
249
Arkadaşlar bugün arkadaşımın 2004 model bmw f650gs sinin, yağ içine su karışmış bol miktarda, sütlü kahve gibi olmuştu :) Üst kapak contası hakkında şüphelerimiz vardı ama motorun çekişinde ve hararetinde bir sıkıntı olmadığı için bizde devirdaim kısmına yoğunlaştık ve devir daim keçelerini değiştirmeye karar verdik. Aslında o-ring keçe desek daha doğru olur.

Devir daim kelebeği ve mili. yurt dışından geldi 100 tl gibi bir maliyet oldu. (40.000 km'de bir değişmesi gerekiyormuş)
Keçeler tanesi 2 tl X 2 =4 TL
Sıvı conta siyah 10 tl (baya arttı zaten)
Birde yan debriyaj kapağına tekrar conta kestirdik o da 5 tl.

Öncelikle koltuk, yan grenajlar motor koruma demirini ve sacını sökerek işe başladık. Motor yağı çok su ile karıştığı için motor yağını önce güzelce boşalttık ve ucuz motor yağı ile filitreyide sökmek sureti ile 15 dk çalıştırdık ve tekrar o yağı da boşalttık. Ondan sonra devirdaim kapağını ve debriyaj bölümünün kapağını söktük. sonra keçeleri değiştirip, devirdaimi yenileyerek sıvı contayı sürüp kapağı tekrar yerine oturtarak ters mühendislik yaptık ve işimizi bitirdik. Ama inanın yaklaşık olarak 5-6 saat gibi bir sürede yapabildik 2 kişi :(

Şİmdi dile kolay böyle kısa bir şekilde anlatıyorum ama rotax marka bu motor beni BMW'den soğuttu diyebilirim. Çünkü periyodik sayılabilecek işler için bile çok çok zor ve zahmetli atraksiyonlara girmek zorunda kalıyorsunuz malesef. Açıkcası birçok şey düşünülmemiş. Özellikle devirdaim pompasının kalitesinin ve boyutunun bu motora yetebileceğini düşünenler varsa beri gelsin. Bana göre hem değiştirmesi daha kolay hemde kalitesi daha iyi olmalıydı arkadaşlar. Birde debriyaj tası ile debriyaj telini irtibatlandıran mekanizmada gerçekten çok dandik. Motorun içerisinde birçok mika ve plastik dişli seti kullanılmış bu iyi değil. Motoru yıkarken özellikle elektirik aksamı ve elektronik sistemler açık hedef. çünkü 2 hafta öncede elektirik tesisatını elden geçirmiştik ve birçok eksiklik tespit ettik. Bu yüzden motorunuzu yıkarken özellikle göstergeden seleye kadar olan kısma su tutmamaya özen gösterin.

Velhasıl kelam, denge kurmaya çalışırsak eğer; tork, gidiş, duruş, rahatlık ve en önemlisi 650 cc bir makine için yakıt harika. Ama bu yukarıda saydığım ve tespit ettiğim sebeplerden dolayı sıkıntılarımı belirtmek istedim. Teşekkürler herkese.

selamlar uzun zamandır bu sayfaya girmiyordum ama yinede yazayım istedim 2004 f 650 hala duruyor elimde genelde garajda bekliyor adv den sonra bisiklete benzedi benim için.

ilk olarak yurt dışından gelen devir daim ve mil 100 tl çok pahalı 2x2 :4 tl lik keçeler size ancak 5bin km yaptıracak zira o keçeler büyük ihtimalle suptek marka yerli keçe.
oysa borusan istinyede devirdaim mili pervanesi iki adet orjinal keçe kdv dahil 79 tl dir.kapak contası düzgün kesilir yada orjinal olursa sıvı canta istemez.
debriyaj kapak tel mekanıizması bi çok motordan üstündür.çekme yerine dönme olarak çalışır.tüm bunların değişmesi işlemi acemi olana 5-6 saat ıyi bir zaman ben 2 saatte hallederim diyorum.çünki kapağı yerine oturtmak için tahmin ediyorum 1 saat harcamışsınız ve bozulan conta için sıvı contayı kullanmışsınız.bu forumdaki önceki yazılarım size yardımcı olacaktır saygılar. kolay gelsin.
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
56
Merhaba, 15 gün önce 2000 model 650 gs aldım. Temiz durumda ve sıkıntısı yok gibi. Bugün, motor hareket halindeyken stop ediyor ve elektrik kesiyordu, usta yakındı gittiğimde hemen kontak kablolarına baktı ve sorunun oradan kaynaklandığını anladı kabloya ek yaparak temassızlık sorununu çözdü. Fakat daha önce kablolardan birine de aynı işlem yapılmış bana ilginç geldi. (bu sıkça yaşanan bir sorun mudur?)
Esas sormak istediğim, lastikler iyi durumda olmasına karşın, rampa aşağı inerken motosiklet kıç atıyor, yavaş hızla keskin dönüşlerde de aynı şeyi yapıyor (hafif frende de, frensiz yavaş giderkende) buna benzer sorun yaşayan arkadaş oldu mu veya konu hakkında fikri olan var mı?

altı aydır motosiklet kullanan birisine, 650 gs konusunda uyarı ve tavsiyeleriniz nelerdir?. şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
369
Merhaba, 15 gün önce 2000 model 650 gs aldım. Temiz durumda ve sıkıntısı yok gibi. Bugün, motor hareket halindeyken stop ediyor ve elektrik kesiyordu, usta yakındı gittiğimde hemen kontak kablolarına baktı ve sorunun oradan kaynaklandığını anladı kabloya ek yaparak temassızlık sorununu çözdü. Fakat daha önce kablolardan birine de aynı işlem yapılmış bana ilginç geldi. (bu sıkça yaşanan bir sorun mudur?)
Esas sormak istediğim, lastikler iyi durumda olmasına karşın, rampa aşağı inerken motosiklet kıç atıyor, yavaş hızla keskin dönüşlerde de aynı şeyi yapıyor (hafif frende de, frensiz yavaş giderkende) buna benzer sorun yaşayan arkadaş oldu mu veya konu hakkında fikri olan var mı?

altı aydır motosiklet kullanan birisine, 650 gs konusunda uyarı ve tavsiyeleriniz nelerdir?. şimdiden teşekkür ederim.


Sağ tarafta bujinin orda Arka amortisör manuel ayar vidası var.Arka amortisörünü sertleştir.(Sağa doğru çevirerek) Öyle dene.
Olmadı, lastik havalarını kontrol et.Normalde ön 30 arka 32 olacak ama sen arkayı 28-30 arası yap bide öyle dene.
Gene olmadı, arka maşanın şaseye bağlanan pernolarını kontrol ettir.Aşırı boşluk varsa motorun arka gezer o zaman.
 
Katılım
13 Şub 2013
Mesajlar
98
Merhaba arkadaşlar,

Uzun süre(3-4 sene) yatan, kullanılmayan bir f650gs(2006)'de çıkabilecek olası sorunlar ve dikkat edilmesi gereken noktalar sizce nelerdir ?

Teşekkürler
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
İlk evvela lastik,
Sonrasında akü,
sonrasında yağ ve filtreler,
ardından radyatördeki suyun komple boşaltılıp tekrardan %50 su+antifiriz koyumu,
Bujileri de es geçmiyoruz tabiki,
ardından depodaki benzini kontrol edip yeni benzin doldurarak çalıştırma..
 
Katılım
13 Şub 2013
Mesajlar
98
teşekkürler yunus
lastikler yeni ama diğer dediğin noktalara dikkat etmek gerekiyor
malesef internet service ve ya kullanıcı kılavuzuna ulaşamadım. Nereden bulabilirim arkadaşlar fikriniz varmı?
Hangi yağ önerildiğini merak edip kılavuzdan bakacaktım tabiiki diğer bilgiler içinde gerekli

Teşekkürler
 
Katılım
13 Şub 2013
Mesajlar
98
tesekkur ederim
lastikler 1 ay once alınmıs. aku sorunlu sarj edince calıstı fakat degistirmek gerekebilir. uzun far yanmıyor.insallah cok masraf cikartmaz
bakalım dedigin siteyi ve digerlerini okuyacagım
tesekkurler
 
Katılım
13 Ağu 2011
Mesajlar
22
Arkadaşlar Merhaba,
Benim OFF ROAD tecrübem yok ancak bugün Kemerburgaz-Karaburun arasında giderken yol yapım çalışmalarının arasına dalıp baya bir OFF ROAD tecrübesi edindim:) Soracağım şey 160km sonra eve döndüğümde ön amortisörden yağ sızdığını fark ettim. Acaba patlattım mı? Yoksa sadece çukurlara girip çıkarken fazla esnediği için mi oldu? Fikirlerini paylaşanlara teşekkürler.
 
Katılım
13 Ağu 2011
Mesajlar
22
Anlaşılan herkes tatilde, amortisörlere cevap alamayacağız. O halde MITAS lastik kullanan varsa fikir alabilir miyim? Benim F 650 GS'in lastikler iyi bir eskidi. Eskisi METZELLER'di memnundum ancak şimdi o kadar bütçe ayıramıyorum tecrübesini paylaşanlara teşekkürler.
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Anlaşılan herkes tatilde, amortisörlere cevap alamayacağız. O halde MITAS lastik kullanan varsa fikir alabilir miyim? Benim F 650 GS'in lastikler iyi bir eskidi. Eskisi METZELLER'di memnundum ancak şimdi o kadar bütçe ayıramıyorum tecrübesini paylaşanlara teşekkürler.

Sahibinden de ki benim ilana şöyle bir mesaja geldi belki işine yarar..

Mitas Türkiye Distribütörü Enduro Market'te ön, arka lastik takımında kampanya 375 TL arazi ve yol kullanımına uygun modeller için lütfen irtibata geçiniz. Mitas Çek Cumhuriyetin’de üretimi olan Continantal ile aynı çatı altında bir Dünya markasıdır.

Telefon: 0216 630 27 73

GSM: 0537 232 26 23 - 0554 424 23 35

Mağazamızı ziyaret etmeyi unutmayın.

http://enduromarket.sahibinden.com

http://www.mitas-tyres.com

Gönderenin Cep Telefonu : +90-537-2322623

Not: Kişi ve kurumlar ile hiçbir alakam yoktur..
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Arkadaşlar Merhabalar,

içimde uhde oalrak kalmasın diye transalpi satıp F650GS almış bulunmaktayım. Konfor olarak TA kadar konforlu olmasa da hafiflik, Sele yüksekliği ve donanımı beni tatmin etti. tek silindirin çıkardığı o ses beni korkutuyor sadece :). Bir de eski sahibi marş rublesini KTM oalrak değiştirdiğini söyledi. Bu olabiliyor mu? çalıştırırken gürültülü gibi geldi de bana.

Sağlıcakla.
 
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
121
Arkadaşlar Merhabalar,

içimde uhde oalrak kalmasın diye transalpi satıp F650GS almış bulunmaktayım. Konfor olarak TA kadar konforlu olmasa da hafiflik, Sele yüksekliği ve donanımı beni tatmin etti. tek silindirin çıkardığı o ses beni korkutuyor sadece :). Bir de eski sahibi marş rublesini KTM oalrak değiştirdiğini söyledi. Bu olabiliyor mu? çalıştırırken gürültülü gibi geldi de bana.

Sağlıcakla.

Merhaba öncelikle hayırlı olsun,

Ben de GS serisi düşünüyorum, GS'i kullandıkça tecrübelerinizi daha detaylı paylaşırsanız çok sevinirim. Özellikle uzun yol ve şehir içi TA'ya göre nasıl ve artçı rahatlığı.
 
Katılım
13 Ağu 2011
Mesajlar
22
Kardeş Motorun hayırlı olsun güle güle kullan.
Bu arada Mitas lastik sorusuna cevap için teşekkürler Gaccal, bende sana gelen ilan benzeri mesaj aldım onun üzerine araştırıyım dedim.
Amortisörlere ne dersin, patlattık mı acaba?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst