Arkadaşlar bugün zincir temizliği yaptım. Motomax'da satılan Petrochem yağ sökücü aldım, yağ olarak da Motul C4. Motoru sehpaya alıp solventi sıktım, sonra fırçaladım sonra bezle sildim. Böyle yapa yapa zincir bembeyaz oldu. Daha sonra arka çamurluğu sökmeye çalıştım ama beceremedim ucunu kurtarıp dişlinin olduğu yere sıktım solventi oraları da temizledim bir güzel. Elim değmişken arka tekerdeki yağları da sildim. Henüz yağlamadım solvent uçsun diye sabahı bekliycem, bir güzek yıkar sonra yağlarım diye düşündüm. Burda birkaç sorum olacak.
1) Zincirden yağ sıçraması önleyen parçayı sökmek için debriyajı sökmem lazım sanırım. Ona uygun anahtar çıkmadı çantadan. Söksem geri takabilir miyim?
2) Yağ sökücüyü sıkarken arka tekere de geldi sanırım. Tekere zarar verir mi ya da kayganlaştırma yapar mı? Sabunla yıkasam çıkar herhalde?
3) Zinciri yağlarken motoru 1. viteste çalıştırıp o döndükçe yağlamakla tekeri elle çevirip yağlamak fark yaratır mı?
4) Zincir yağladıktan sonra ne kadar zaman geçmesi lazım?
SIradan Cevap Vereyim
1) Debriyajı tam olarak sökme söz konusu değil debriyajın buluntuğu metal parçanın 2 adet vidasını gevşetmeniz yeterli onu yaptıktan sonra çamurluğun tam 4 adet vidası mevcut onları çıkartan anahtarda çantada olması lazım acaba sizin ki kaybolmuş olabilir mi?
2) Tekere bir zararı olmaz fakat virajlarda kayganlaşabilir tekerin o yüzü bu yüzden onuda iyice temizlemeniz gerekir
3) Elle yavaş yavaş çevirirsen daha iyi olur ilk yağmala yapıldığı sırada okadar emek verip temizlediğin jantına yağ sıçramaması için daha özenli davranırsın
4) Bu tamamen yol koşullarına ve sürüş tarzına göre değişmektedir. Fakat rutin olarak 500km de bir yağlamayı unutma alışkanlık haline getir. Sonra çok extreme durumlarda gene yağlarsın mesela uzun yola gideceksin, dağda bayırda çok gezdin toz toprak oldu vs vs.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
arkadaşlar yağ konusunda bilgi alamadım , cbr 250 için yağ öneren varmı? kullanıpta çok memnun olan fiyat fark etmez , motor için en iyisi olsun .
Oooo burda neler olmuş benim bu konu ile uzaktan yakından bi alakam yok sadece isim benzerliği zaten siteye sık giremiyorum bide adımız çıkmasın sadece isim benzerliği.Çağatay kardeş sende takma böle ergen kafalı salakların attığı mesajlara onlar söyleye dursun sen motorunun keyfini çıkarmaya devam et.Onlar bunu sadece rüyasında görür.[/COLOR]avcagatay kardeşim bugün bana özelden mesaj atmış aynen bana attığı mesajı burada paylaşıyorum .
saolsun bilgilendirdi. açıkcası mesajı okuyunca çok şaşırdım. zaten kendime güvenim yoktu tipimle ilgili bu mesajdan sonra iyice kendime olan güvenimi kaybettim kızlar sanıyorum bana hayabusa kadar uzak olmaya devam edicekler.
kızın biri yazmış tanımam etmem facebookta demişki bazı abiler motosikletlerine yakışmıyorlar .
tamam doğrudur yakışmıyor olabilirler.
kızda suç yok aslında
uğur topçu denen (TOP) onuda tanımam etmem benim bu sitede paylaştığım resimimi selda öztürk denen şahısın duvarında paylaşıvermiş. kızda sonra iyk demiş
özellikle o uğur topçu denen şahıs kıza yalakalık etmek için hemen nerden buldun resimimide orada paylaştın.ss olarak ve paylaştıkları resimimi atıyorum
http://img24.imageshack.us/img24/9496/201305261522111.jpg
https://www.facebook.com/selda.ozturk.79
sonuçta bu resim burada paylaşılır burda kalır .bende anasının resimini burda paylaşıp yorummu yapmalıyız ? her iki şahısıda tanımıyorum.
siz siz olun resim paylaşmayın benim gibi tipsiz iseniz sonra millete benim gibi sakız olmayın bundan sonra resim atmıyorum bu siteye saygılar.
Madem cbr 250 aldık yağınıda ödeyelim diyorumbende para çok 500km de bir yağ değiştiririm diyorsun yani![]()
teşekkür ederim araştıracağımmotul 10w40 7100 iyi yağ serviste benim motora ondan koydular memnunum açıkçası başka yağ koysaydıda anlamazdım heraldemotor sağlıklı olsun diye biraz fazla para verdik işte
![]()
İpone 10-40 yağ koydurdum ben serviste. 1000 bakımda. 1000 bakımdakı vites geçisinden eser yok. tık tık tık şık şık şık geçiyorMadem cbr 250 aldık yağınıda ödeyelim diyorum
teşekkür ederim araştıracağım
İpone 10-40 yağ koydurdum ben serviste. 1000 bakımda. 1000 bakımdakı vites geçisinden eser yok. tık tık tık şık şık şık geçiyorbeğendım ben. iponeye dewam. litresi:30 tlcik. 4000 bakımdada iponeye devam baba
eski cbr 125rmde ise Castrol Power 1 4T 10-40 kullanıyodumç Ondanda cok memnundum.
Arkadaşlar bugün zincir temizliği yaptım. Motomax'da satılan Petrochem yağ sökücü aldım, yağ olarak da Motul C4. Motoru sehpaya alıp solventi sıktım, sonra fırçaladım sonra bezle sildim. Böyle yapa yapa zincir bembeyaz oldu. Daha sonra arka çamurluğu sökmeye çalıştım ama beceremedim ucunu kurtarıp dişlinin olduğu yere sıktım solventi oraları da temizledim bir güzel. Elim değmişken arka tekerdeki yağları da sildim. Henüz yağlamadım solvent uçsun diye sabahı bekliycem, bir güzek yıkar sonra yağlarım diye düşündüm. Burda birkaç sorum olacak.
1) Zincirden yağ sıçraması önleyen parçayı sökmek için debriyajı sökmem lazım sanırım. Ona uygun anahtar çıkmadı çantadan. Söksem geri takabilir miyim?
2) Yağ sökücüyü sıkarken arka tekere de geldi sanırım. Tekere zarar verir mi ya da kayganlaştırma yapar mı? Sabunla yıkasam çıkar herhalde?
3) Zinciri yağlarken motoru 1. viteste çalıştırıp o döndükçe yağlamakla tekeri elle çevirip yağlamak fark yaratır mı?
4) Zincir yağladıktan sonra ne kadar zaman geçmesi lazım?
arkadaşlar yağ konusunda bilgi alamadım , cbr 250 için yağ öneren varmı? kullanıpta çok memnun olan fiyat fark etmez , motor için en iyisi olsun .
1. sorunuzu anlayamadım..arka camurluğun 4 tane vidası vardır..onları söktüğünüzde çamurluk çıkar ama debriyajla nasıl bir bağlantı kurdunuz anlayamadım..
Ya arkadaşlar bölül pörçük yazılar var hep soracağım soru ile ilgili cidden merak ediyorum biliyorsunuz benzin göstergesi 3 bardan 1 bara çok çabuk düşüyor... tek çubuk yanarkende motoru çalıştırdığımda yanıp sönüyor en azından ısınana kadar. şimdi düzgün kullanımla tek bar iken kaç km yapıyor bu alet? cesaret edip bir deneyemedim yolda kalıcam diye :mrgreen: