Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Yok hayır 1000 bakımında yine değiştittirirm . Amacım ilk 300 km deki en çok çıkan talaşı zarar vermeden atmak.
 
Katılım
25 Mar 2013
Mesajlar
192
Uzun zamandır egzoz ile ilgili renginden şikayetçiydim sonunda siyaha boyatabilme fırsatım oldu :) Açıkcası çokta güzel oldu

Önce su zımparası ile eski boyayı söküp güzelce astar attık
v4f4.jpg


Kurumasını bekledik (ısıtarak kuruttuk)
6fek.jpg


ve motorumun son hali :)
vzyq.jpg
 
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
12
Arkadaşlar bugün zincir temizliği yaptım. Motomax'da satılan Petrochem yağ sökücü aldım, yağ olarak da Motul C4. Motoru sehpaya alıp solventi sıktım, sonra fırçaladım sonra bezle sildim. Böyle yapa yapa zincir bembeyaz oldu. Daha sonra arka çamurluğu sökmeye çalıştım ama beceremedim ucunu kurtarıp dişlinin olduğu yere sıktım solventi oraları da temizledim bir güzel. Elim değmişken arka tekerdeki yağları da sildim. Henüz yağlamadım solvent uçsun diye sabahı bekliycem, bir güzek yıkar sonra yağlarım diye düşündüm. Burda birkaç sorum olacak.

1) Zincirden yağ sıçraması önleyen parçayı sökmek için debriyajı sökmem lazım sanırım. Ona uygun anahtar çıkmadı çantadan. Söksem geri takabilir miyim?
2) Yağ sökücüyü sıkarken arka tekere de geldi sanırım. Tekere zarar verir mi ya da kayganlaştırma yapar mı? Sabunla yıkasam çıkar herhalde?
3) Zinciri yağlarken motoru 1. viteste çalıştırıp o döndükçe yağlamakla tekeri elle çevirip yağlamak fark yaratır mı?
4) Zincir yağladıktan sonra ne kadar zaman geçmesi lazım?
 
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
568
Merhaba sevgili cbr kullanicilari , uzun arastirmalardan sonra cbr250r almaya karar kildim buyuk ihtimal ya mototal ya da gungor motordan almayi dusunuyorum. Bu onumuzdeki ayin basinda ehliyet sahibi olacagim insallah ve yasim 17 size sormak istedigim sey motoru alirken ruhsat ,sigorta vs bana ne kadara gelir bu arada istanbulda yasiyorum , saygilarimla bugra .
 
Katılım
25 Mar 2013
Mesajlar
192
Arkadaşlar bugün zincir temizliği yaptım. Motomax'da satılan Petrochem yağ sökücü aldım, yağ olarak da Motul C4. Motoru sehpaya alıp solventi sıktım, sonra fırçaladım sonra bezle sildim. Böyle yapa yapa zincir bembeyaz oldu. Daha sonra arka çamurluğu sökmeye çalıştım ama beceremedim ucunu kurtarıp dişlinin olduğu yere sıktım solventi oraları da temizledim bir güzel. Elim değmişken arka tekerdeki yağları da sildim. Henüz yağlamadım solvent uçsun diye sabahı bekliycem, bir güzek yıkar sonra yağlarım diye düşündüm. Burda birkaç sorum olacak.

1) Zincirden yağ sıçraması önleyen parçayı sökmek için debriyajı sökmem lazım sanırım. Ona uygun anahtar çıkmadı çantadan. Söksem geri takabilir miyim?
2) Yağ sökücüyü sıkarken arka tekere de geldi sanırım. Tekere zarar verir mi ya da kayganlaştırma yapar mı? Sabunla yıkasam çıkar herhalde?
3) Zinciri yağlarken motoru 1. viteste çalıştırıp o döndükçe yağlamakla tekeri elle çevirip yağlamak fark yaratır mı?
4) Zincir yağladıktan sonra ne kadar zaman geçmesi lazım?

SIradan Cevap Vereyim :)

1) Debriyajı tam olarak sökme söz konusu değil debriyajın buluntuğu metal parçanın 2 adet vidasını gevşetmeniz yeterli onu yaptıktan sonra çamurluğun tam 4 adet vidası mevcut onları çıkartan anahtarda çantada olması lazım acaba sizin ki kaybolmuş olabilir mi?
2) Tekere bir zararı olmaz fakat virajlarda kayganlaşabilir tekerin o yüzü bu yüzden onuda iyice temizlemeniz gerekir
3) Elle yavaş yavaş çevirirsen daha iyi olur ilk yağmala yapıldığı sırada okadar emek verip temizlediğin jantına yağ sıçramaması için daha özenli davranırsın
4) Bu tamamen yol koşullarına ve sürüş tarzına göre değişmektedir. Fakat rutin olarak 500km de bir yağlamayı unutma alışkanlık haline getir. Sonra çok extreme durumlarda gene yağlarsın mesela uzun yola gideceksin, dağda bayırda çok gezdin toz toprak oldu vs vs.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
12
SIradan Cevap Vereyim :)

1) Debriyajı tam olarak sökme söz konusu değil debriyajın buluntuğu metal parçanın 2 adet vidasını gevşetmeniz yeterli onu yaptıktan sonra çamurluğun tam 4 adet vidası mevcut onları çıkartan anahtarda çantada olması lazım acaba sizin ki kaybolmuş olabilir mi?
2) Tekere bir zararı olmaz fakat virajlarda kayganlaşabilir tekerin o yüzü bu yüzden onuda iyice temizlemeniz gerekir
3) Elle yavaş yavaş çevirirsen daha iyi olur ilk yağmala yapıldığı sırada okadar emek verip temizlediğin jantına yağ sıçramaması için daha özenli davranırsın
4) Bu tamamen yol koşullarına ve sürüş tarzına göre değişmektedir. Fakat rutin olarak 500km de bir yağlamayı unutma alışkanlık haline getir. Sonra çok extreme durumlarda gene yağlarsın mesela uzun yola gideceksin, dağda bayırda çok gezdin toz toprak oldu vs vs.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Çok teşekkürler.

Çamurluğun anahtarı var onu sökebiliyorum ama debriyajın metal parçasını söken anahtarı bulamadım artık evden birşeyler bulmaya çalışırım :)
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
arkadaşlar yağ konusunda bilgi alamadım , cbr 250 için yağ öneren varmı? kullanıpta çok memnun olan fiyat fark etmez , motor için en iyisi olsun .
 
Katılım
14 Nis 2013
Mesajlar
75
arkadaşlar yağ konusunda bilgi alamadım , cbr 250 için yağ öneren varmı? kullanıpta çok memnun olan fiyat fark etmez , motor için en iyisi olsun .

motul 10w40 7100 iyi yağ serviste benim motora ondan koydular memnunum açıkçası başka yağ koysaydıda anlamazdım heralde:D motor sağlıklı olsun diye biraz fazla para verdik işte :D
 
Katılım
26 Ocak 2013
Mesajlar
34
[/COLOR]avcagatay kardeşim bugün bana özelden mesaj atmış aynen bana attığı mesajı burada paylaşıyorum .


saolsun bilgilendirdi. açıkcası mesajı okuyunca çok şaşırdım. zaten kendime güvenim yoktu tipimle ilgili bu mesajdan sonra iyice kendime olan güvenimi kaybettim kızlar sanıyorum bana hayabusa kadar uzak olmaya devam edicekler.
kızın biri yazmış tanımam etmem facebookta demişki bazı abiler motosikletlerine yakışmıyorlar .
tamam doğrudur yakışmıyor olabilirler.
kızda suç yok aslında
uğur topçu denen (TOP) onuda tanımam etmem benim bu sitede paylaştığım resimimi selda öztürk denen şahısın duvarında paylaşıvermiş. kızda sonra iyk demiş
özellikle o uğur topçu denen şahıs kıza yalakalık etmek için hemen nerden buldun resimimide orada paylaştın.ss olarak ve paylaştıkları resimimi atıyorum
http://img24.imageshack.us/img24/9496/201305261522111.jpg
https://www.facebook.com/selda.ozturk.79
sonuçta bu resim burada paylaşılır burda kalır .bende anasının resimini burda paylaşıp yorummu yapmalıyız ? her iki şahısıda tanımıyorum.
siz siz olun resim paylaşmayın benim gibi tipsiz iseniz sonra millete benim gibi sakız olmayın bundan sonra resim atmıyorum bu siteye saygılar.
Oooo burda neler olmuş benim bu konu ile uzaktan yakından bi alakam yok sadece isim benzerliği zaten siteye sık giremiyorum bide adımız çıkmasın sadece isim benzerliği.Çağatay kardeş sende takma böle ergen kafalı salakların attığı mesajlara onlar söyleye dursun sen motorunun keyfini çıkarmaya devam et.Onlar bunu sadece rüyasında görür.
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
1,133
Madem cbr 250 aldık yağınıda ödeyelim diyorum :)


teşekkür ederim araştıracağım
İpone 10-40 yağ koydurdum ben serviste. 1000 bakımda. 1000 bakımdakı vites geçisinden eser yok. tık tık tık şık şık şık geçiyor :) beğendım ben. iponeye dewam. litresi:30 tlcik. 4000 bakımdada iponeye devam baba:) eski cbr 125rmde ise Castrol Power 1 4T 10-40 kullanıyodumç Ondanda cok memnundum.
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573
İpone 10-40 yağ koydurdum ben serviste. 1000 bakımda. 1000 bakımdakı vites geçisinden eser yok. tık tık tık şık şık şık geçiyor :) beğendım ben. iponeye dewam. litresi:30 tlcik. 4000 bakımdada iponeye devam baba:) eski cbr 125rmde ise Castrol Power 1 4T 10-40 kullanıyodumç Ondanda cok memnundum.

bende sürekli castrol 10-40 power1 kullanıyorum memnunum ama şu ipone çok duyuyorum sizce ipone mu castrol mu?
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motulcuyuz biz! Hüloğğğğ!
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
Arkadaşlar bugün zincir temizliği yaptım. Motomax'da satılan Petrochem yağ sökücü aldım, yağ olarak da Motul C4. Motoru sehpaya alıp solventi sıktım, sonra fırçaladım sonra bezle sildim. Böyle yapa yapa zincir bembeyaz oldu. Daha sonra arka çamurluğu sökmeye çalıştım ama beceremedim ucunu kurtarıp dişlinin olduğu yere sıktım solventi oraları da temizledim bir güzel. Elim değmişken arka tekerdeki yağları da sildim. Henüz yağlamadım solvent uçsun diye sabahı bekliycem, bir güzek yıkar sonra yağlarım diye düşündüm. Burda birkaç sorum olacak.

1) Zincirden yağ sıçraması önleyen parçayı sökmek için debriyajı sökmem lazım sanırım. Ona uygun anahtar çıkmadı çantadan. Söksem geri takabilir miyim?
2) Yağ sökücüyü sıkarken arka tekere de geldi sanırım. Tekere zarar verir mi ya da kayganlaştırma yapar mı? Sabunla yıkasam çıkar herhalde?
3) Zinciri yağlarken motoru 1. viteste çalıştırıp o döndükçe yağlamakla tekeri elle çevirip yağlamak fark yaratır mı?
4) Zincir yağladıktan sonra ne kadar zaman geçmesi lazım?

1. sorunuzu anlayamadım..arka camurluğun 4 tane vidası vardır..onları söktüğünüzde çamurluk çıkar ama debriyajla nasıl bir bağlantı kurdunuz anlayamadım..

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

arkadaşlar yağ konusunda bilgi alamadım , cbr 250 için yağ öneren varmı? kullanıpta çok memnun olan fiyat fark etmez , motor için en iyisi olsun .

1000km bakımı haricinde hep motul kullandım memnunum..
motul 7100 10w40

aşağıdaki linkten alıyorum ben..en ucuz orası..
http://www.boyassi.com/urun/motul-7100-10w40-1ltmotosiklet-yagi_462.aspx?CatId=226
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yok böyle bişey arkadaş at mı dersin tank mı dersin uzay aracımı dersiniz şeytan diyor bastır parayı al:) görüntüye bak üstelik en sevdiğim renk bembeyaz
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-vfr-800-prensin-beyaz-ati-102822619/detay
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
150
Ya arkadaşlar bölül pörçük yazılar var hep soracağım soru ile ilgili cidden merak ediyorum biliyorsunuz benzin göstergesi 3 bardan 1 bara çok çabuk düşüyor... tek çubuk yanarkende motoru çalıştırdığımda yanıp sönüyor en azından ısınana kadar. şimdi düzgün kullanımla tek bar iken kaç km yapıyor bu alet? cesaret edip bir deneyemedim yolda kalıcam diye :mrgreen:
 
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
12
Ya arkadaşlar bölül pörçük yazılar var hep soracağım soru ile ilgili cidden merak ediyorum biliyorsunuz benzin göstergesi 3 bardan 1 bara çok çabuk düşüyor... tek çubuk yanarkende motoru çalıştırdığımda yanıp sönüyor en azından ısınana kadar. şimdi düzgün kullanımla tek bar iken kaç km yapıyor bu alet? cesaret edip bir deneyemedim yolda kalıcam diye :mrgreen:

2,5 litreden daha az benzin kaldı demek. En az 25-30 km götürmesi lazım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst