Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
390
Aynen gazı bırakıp tekrar dokununca ön böyle bi attırıyor her viteste ama özellikle 1. Viteste. Ben o zaman 10 km gibi hızlarda yarım denriyajmı gideceğim ?

Çok ilginç bir soru, şöyle bir düşündüm o hızlarda nasıl kullanıyorum hiçbir fikrim yok :mrgreen: 5dk sokağa çıkıp geleyim, ne yapıyomuşum ben de öğreneyim :D:D:D
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Yani 10 km hızda gazı en ufak çevirmemle hani tırlar ilk gaza basınca önü kalkıp inerye öyle oluyor . Herhalde stop etmek üzere olduğu için .
 
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
390
Evet hocam, şöyle bir gezdikten sonra diyebilirim ki ben 10kmh civarı kullanmıyormuşum. 20ye çıkıp 2ye atıyomuşum.

İlla 1. viteste kullanırken de yarım debriyaj falan yapmıyorum. Gazı hiç kapatmadan okşarcasına ileri geri oynatıyorum(12-13kmh). Sadece duracağım zaman gazı kapatıyorum, kapatmadan hemen önce de debriyajı sıkıyorum (öne yığılmasın diye).

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------

Cumartesi günü Kozyatağı'nda olacağım ben de buluşma varsa atlar gelirim.
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Mesela sokak arasındasınız 10 ile gideceksiniz , ama çocuklar falan var var be dokununca ön direk bir aşağı bir yukarı kıpırdıyor veya markete gireceksiniz yine aynı hızlarda aynı şeyi yapıyor :) galiba o hızlarda sürmeye pek yatkın değil , devir istiyor herhalde :) bu söylediklerim 1.500 devir gibi oluyor.
 
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
76
Fazla demiş. 10.500 nakit fiyatı. plaka sigorta ruhsat hepsi 285 tlye hallolur. 500 tl fazla söylemiş senin bayi...sadece motoru al gerisini kendin çıkart.
 
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
390
Mesela sokak arasındasınız 10 ile gideceksiniz , ama çocuklar falan var var be dokununca ön direk bir aşağı bir yukarı kıpırdıyor veya markete gireceksiniz yine aynı hızlarda aynı şeyi yapıyor :) galiba o hızlarda sürmeye pek yatkın değil , devir istiyor herhalde :) bu söylediklerim 1.500 devir gibi oluyor.

1500 zaten rölanti devri, 8-9kmh'ye denk geliyor olması lazım. Ben dediğim gibi 20'ye çıkıp 2ye atıyorum. Zaten düz yolda 15-16kmh'ye kadar amorti ediyor motor. Daha yavaş giderken de aynı mantık ile 1. vites 12-13kmh'de gidersin.

Senin daha elin gaza alışmamıştır, ondan sıkıntı çekiyorsundur. Elin alışınca hassas gaz ayarını yaparsın. O zamana kadar çukurlu yollarda, düşük hızlarda debriyajı kullanmaktan çekinme bence :)
 
Katılım
25 Mar 2013
Mesajlar
192
1500 zaten rölanti devri, 8-9kmh'ye denk geliyor olması lazım. Ben dediğim gibi 20'ye çıkıp 2ye atıyorum. Zaten düz yolda 15-16kmh'ye kadar amorti ediyor motor. Daha yavaş giderken de aynı mantık ile 1. vites 12-13kmh'de gidersin.

Senin daha elin gaza alışmamıştır, ondan sıkıntı çekiyorsundur. Elin alışınca hassas gaz ayarını yaparsın. O zamana kadar çukurlu yollarda, düşük hızlarda debriyajı kullanmaktan çekinme bence :)
1. vites rolantide giderkenki hızı 7km/h geçen gün üşenmeyip liftsiz zincir yağlarken dikkatimi çekmişti site içerisinde dolaşırken :D
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
47
yeni alan arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun, dostlar bu amortisör ayarı bana biraz sert geliyo, galiba artçıyla kullanım içinde uygun olsun diye ayarlamışlar, haftasonu 1000 bakımında biraz daha yumuşattırmayı düşünüyorum, önceki motor daha yumuşaktı (keeway sp150) ister istemez o ayarı istiyorum, sizde de bunu yaşayanlar olmuştur, bu arada çanta demiri yaptıran arkadaş, kullanışlı olmuş ama yakışmamış be abi, çiçek gibi motor gören maaşallah diyo walla öyle hepimiz yaşıyoruz, ama çanta olayı ne bileyim :silent: neyse izmir gelmiyomusunuz bu taraflara, pazar akşam bi çeşmealtı akşam pazarı yapalım bi çay içip dönersiniz altıüstü konağa 60 km :wiinkk:
 
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
434
Mesela sokak arasındasınız 10 ile gideceksiniz , ama çocuklar falan var var be dokununca ön direk bir aşağı bir yukarı kıpırdıyor veya markete gireceksiniz yine aynı hızlarda aynı şeyi yapıyor :) galiba o hızlarda sürmeye pek yatkın değil , devir istiyor herhalde :) bu söylediklerim 1.500 devir gibi oluyor.

benim orada yaptığım hareket gaz vermeden debriyajı sıkarak gitmek. eğer motor gereğinden fazla yavaşlarsa debriyajı hafif kaldırarak hızlanmak, fazla hızlanırsa fren yapmak. benim düşük hızda kullanım şeklim bu. yanımda birisi yürüsün ben de onun yanında motorla rahatlıkla gidebilirim bu şekilde aynı hızda :)

bu arada sanırım radardan ceza yedim. muhtara bırakmışlar evrağı trafikten. öğle arasında gidip alıcam bakalım neymiş. inşallah 160 la falan yakalanmamışımdır. bu radar cezaları hız arttıkça katlanıyodu sanki.
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Yani gazı hiç ellemeseniz 1. Viteste 7 km hız ile gidermi ? Bide o hızdayken en ufak gaz çevirmede motor tekliyor böyle attıtırıyor daha doğrusu .
 
Katılım
25 Mar 2013
Mesajlar
192
Yani gazı hiç ellemeseniz 1. Viteste 7 km hız ile gidermi ? Bide o hızdayken en ufak gaz çevirmede motor tekliyor böyle attıtırıyor daha doğrusu .
evet o şekilde gidiyor gaz verirkende ipeksi bir şekilde dokununca o birden fırlama gibi kalkması olmuyor tamamen sizin gaz kolunu mm mertebesinde çevirmeniz ile alakası
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
1,133
Yani gazı hiç ellemeseniz 1. Viteste 7 km hız ile gidermi ? Bide o hızdayken en ufak gaz çevirmede motor tekliyor böyle attıtırıyor daha doğrusu .

tepki yapar tabi. Motor zaten tepki canavarı gaza dokununca firliyor :) ben zor müdale ediyom bazen kacıveriyo :) dikkatli kullan.
 
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
434
119 ile giderken yakalanmışım e-80 istanbul (otoban) de radara. 124 lira bayıldık.

o otobanda ben 100 ile gidersem perişan olurum o kadar makas yapan aracın arasında. çok kötü bir trafik sistemimiz var gerçekten.
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Anladım teşekkürler, evet bazen çok çok yumuşak dokununca öyle attırmıyor . Ama ben azıcık iri insanım , odun gibiyim tabiri caizse :) elimde öyle ipeksi dokunamıyor pek :) istesemde olmuyor ara sıra yapabiliyorum sadece :)
 
Katılım
25 Mar 2013
Mesajlar
192
119 ile giderken yakalanmışım e-80 istanbul (otoban) de radara. 124 lira bayıldık.

o otobanda ben 100 ile gidersem perişan olurum o kadar makas yapan aracın arasında. çok kötü bir trafik sistemimiz var gerçekten.
şaka gibi gerçekten çok geçmiş olsun e5 de falan da artık kesmeye başlamasın bunlar :S
 
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
467
İlk çıktığı günden beri bildiğim bu motora 3 gündür ( beko12345 ) arkadaşımızın almasından sonra bir sempati geldi birden ever oldum bu motoru birde Barkın abimizden (Altın Elbiseli Adam ) dan dinledim git al dedi resmen :) ama yakıtı söylemeyi unutmuş tanıtımda... Sıfır YBR alıp ömürlük yaparım yanına sonra büyük motor alırım diyordum... Sanırım ucuz bir çinli veya ikinci el 2500TL civarında bir ybr aldıktan sonra CBR 250 alıp bunu ömürlük yapabilirim hiç değilse uzun yol yaparsak fıtı fıtı kalmayız yolalarda değil mi ? :sunny:
 
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
434
İlk çıktığı günden beri bildiğim bu motora 3 gündür ( beko12345 ) arkadaşımızın almasından sonra bir sempati geldi birden ever oldum bu motoru birde Barkın abimizden (Altın Elbiseli Adam ) dan dinledim git al dedi resmen :) ama yakıtı söylemeyi unutmuş tanıtımda... Sıfır YBR alıp ömürlük yaparım yanına sonra büyük motor alırım diyordum... Sanırım ucuz bir çinli veya ikinci el 2500TL civarında bir ybr aldıktan sonra CBR 250 alıp bunu ömürlük yapabilirim hiç değilse uzun yol yaparsak fıtı fıtı kalmayız yolalarda değil mi ? :sunny:

5 kez istanbula gittim geldim son 5 haftasonu. 31 mayısta almışım yaptığım km 5000 i geçti. banamısın demez.
 
Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
641
[/COLOR]Cumartesi günü Kozyatağı'nda olacağım ben de buluşma varsa atlar gelirim.

cumartesi uyarsa buluşsak mı o zaman? bi yerlere de gidebiliriz bi yerde de toplanabiliriz :cat:

Barış abi uyar mı sana? hem biraz zaman olunca daha çoklu bi buluşma olabilir, İstanbul'dan arkadaşlar da katılır umarım :) :thumright
 
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
390
119 ile giderken yakalanmışım e-80 istanbul (otoban) de radara. 124 lira bayıldık.

o otobanda ben 100 ile gidersem perişan olurum o kadar makas yapan aracın arasında. çok kötü bir trafik sistemimiz var gerçekten.

Neeeeeeeeeeeeeeeey?** :santa: E-80 dediğin TEM ise orada kamyonlar bile 100le gidene selektör yapıyor. 80-90 ile gideni konserve ton balığı yaparlar :pr:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst