Gunlerdir cevap bulamadigim soru cok arastirdim. Husaberg ve Husqvarna servisi ????

Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
Arkadaslar husaberg ve husqvarnanin cok kaliteli supermotolari olmasini kesfettikten sonra olurda alirsak yedek parca sikintisi cekermiyiz servisi varmidir diye bi arastirmaya ciktim. ama gelin gorunki husqvarna nin turkiyede tek bir saticisi veya servisini gunlerdir bulamadim internette. husaberg in servisleri varmis sozde ama yetkili saticisini bulamadim. ikinci elleri var ben bu motoru alicak olsam sayet, nereye gostericem yedek parcasini nerden alicam servise nereye goturucem ??? vardir bir bilgisi olan diye sizlere sorayim dedim. yurtdisi felan demeyin arkadaslar yedek parca icin zaten ilk motorum olacak (tecrubem var) simdilik yurtdisi yedek parca isleriyle ugrasmak istemem. zaten kesin alicisi da degilim ancak merak ettigim dedigim gibi yedek parcasi servisi yokmu bu motorlarin...
 
Katılım
9 Şub 2005
Mesajlar
574
Husqvarna'nin yetkili saticisi ve servis saglayicisi Borusan Oto'dur. Hatta istinyedeki showroomda modellerini de gorebilirsiniz. Buyuk bir kurumsal sirket olduklari icin servis olanaklari da oldukca genis. Hic bir sekilde yedek parca, aksesuar sikintisi cekmezsiniz. Ancak maalesef sagladiklari hizmet biraz tuzludur. Bazen parasal acidan cileden cikarabilir.
 
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
1,243
Husqvarna kullanıcısı olarak söylüyorum. Bu motosikletler özeldir. Parçasını her dakika bulamazsınız.
Hiç bir motosikletten alamayacağınız hazı aldırmak için tasarlanmışlardır.
Husaberg alabileceğiniz en güçlü supermotoları üretir. Ama unutmayın tek silindirde ne kadar güç o kadar kısa ömür demektir.
Ktm gibi sağlam bi supermoto firmasına yönelmenizi tavsiye ederim.
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
husaberg lere ümraniyede spormotoyla bağlantılı enduro market bakıyor sanırım. satışları var en azından, dükkanlarında da aletler :)

ama fiyatları uygun değil, sakarya pamukovada da bir arkadaş vardı. yedek parça ona da bi sorulabilir. isim istersen yardımcı olurum. ben istanbuldan kendi motorumla parça almaya gittim geldim daha ucuza geldi sen düşün :)


nuda900r sahibi olan var mı türkiyede?
 
Katılım
8 Ağu 2011
Mesajlar
817
husaberg lere ümraniyede spormotoyla bağlantılı enduro market bakıyor sanırım. satışları var en azından, dükkanlarında da aletler :)

ama fiyatları uygun değil, sakarya pamukovada da bir arkadaş vardı. yedek parça ona da bi sorulabilir. isim istersen yardımcı olurum. ben istanbuldan kendi motorumla parça almaya gittim geldim daha ucuza geldi sen düşün :)


nuda900r sahibi olan var mı türkiyede?

ben 2 tane gördüm şimdiye kadar 1 beşiktaşta kırmızı 1 tanede atamoto da siyah.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Husabergler ilgi olarak "kezban" gibidirler ama rusların ata sözü gibi de "hiç bişey karşılıksız değildir" mantığında hizmet ederler, bilmem anlatabildim mi :)

Ben Husqy'den yanayım, daha az bakımlı daha uzun ömürlü...

Ama servisi, parçası vs, vs, daha yaygın olsun alacağım motorun derseniz KTM'e gidin hemen. Hem de kaliteden de ödün vermeyen firma.

Ücret, fiyat vs, olarak TR bu motorların hepsi deli gibi pahalıya gelir(yetkili servis ve satıcılar sebebiyle), kıyaslama yapmak mantıksız bu açıdan bence.
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
Husqvarna kullanıcısı olarak söylüyorum. Bu motosikletler özeldir. Parçasını her dakika bulamazsınız.
Hiç bir motosikletten alamayacağınız hazı aldırmak için tasarlanmışlardır.
Husaberg alabileceğiniz en güçlü supermotoları üretir. Ama unutmayın tek silindirde ne kadar güç o kadar kısa ömür demektir.
Ktm gibi sağlam bi supermoto firmasına yönelmenizi tavsiye ederim.



cok tesekkurler verdiginiz cevaplar icin. kefeee arkadasin sana ozelden mesaj atiyorum simdi bakabilirmisin ?

---------- Post added at 12:01 ---------- Previous post was at 11:52 ----------

husqvarna ve husaberg deki surus zevkini ktm den alabilecegimden supheliyim. ama son carem ktm duke 200 abs olacak galiba. tabi yardim ederde guzel bi ikinci el sm ayarlarsak bana bende husky yada husaberg sahibi olabilirim AGUSTOS ta :)))

---------- Post added at 12:06 ---------- Previous post was at 12:01 ----------

Husqvarna'nin yetkili saticisi ve servis saglayicisi Borusan Oto'dur. Hatta istinyedeki showroomda modellerini de gorebilirsiniz. Buyuk bir kurumsal sirket olduklari icin servis olanaklari da oldukca genis. Hic bir sekilde yedek parca, aksesuar sikintisi cekmezsiniz. Ancak maalesef sagladiklari hizmet biraz tuzludur. Bazen parasal acidan cileden cikarabilir.

bende internette borusan bakiyor diye okudum ancak resmi bir Turkiye sitesi goremeyince sormak istemistim. Tesekkurler. Peki tuzlu dan kastiniz nedir ? Arkadaslar daha az bakim ve daha uzun motor omru diyorlar yani bir agir bakimi ne kadar gelir ornek vermek gerekirse 800-900 tl ?
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Eğer KTM diye 690 SM yi kastediyorsan motorlar arasındaki farkı belki anlayabilirsin ama KTM nin sana yetersiz yada zevksiz gelmesi söz konusu olamaz. Okadar pro olduğunu sanmıyorum :)

Ama önceden KTM diye kastettiğin şey Duke200 idi ise, o ayrı tabi :wiinkk:
 
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
1,243
Eğer KTM diye 690 SM yi kastediyorsan motorlar arasındaki farkı belki anlayabilirsin ama KTM nin sana yetersiz yada zevksiz gelmesi söz konusu olamaz. Okadar pro olduğunu sanmıyorum :)

Ama önceden KTM diye kastettiğin şey Duke200 idi ise, o ayrı tabi :wiinkk:

690 smc-r kullanmış biri olarak söylüyorum, gerçekten "RRRRR" yapıyo motor. Baya vahşi :mrgreen:
 
Katılım
9 Şub 2005
Mesajlar
574
cok tesekkurler verdiginiz cevaplar icin. kefeee arkadasin sana ozelden mesaj atiyorum simdi bakabilirmisin ?

---------- Post added at 12:01 ---------- Previous post was at 11:52 ----------

husqvarna ve husaberg deki surus zevkini ktm den alabilecegimden supheliyim. ama son carem ktm duke 200 abs olacak galiba. tabi yardim ederde guzel bi ikinci el sm ayarlarsak bana bende husky yada husaberg sahibi olabilirim AGUSTOS ta :)))

---------- Post added at 12:06 ---------- Previous post was at 12:01 ----------



bende internette borusan bakiyor diye okudum ancak resmi bir Turkiye sitesi goremeyince sormak istemistim. Tesekkurler. Peki tuzlu dan kastiniz nedir ? Arkadaslar daha az bakim ve daha uzun motor omru diyorlar yani bir agir bakimi ne kadar gelir ornek vermek gerekirse 800-900 tl ?

Motorum henuz yeni suana kadar sadece rodaj bakimina girdi. Yagi ve filtreleri degisti. 240 tl tuttu ama 1000kmde bir bakima girecek onlar ne kadar tutar bilemiyorum. Ayni zamanda ufacik bir aksesuar bile taktirsan borusan 90€ servis bedeli talep ediyor. Ben motoruma topcase taktirmayi dusunuyordum. Topcase bedeli 475 euro + kdv (piyasadakilerden cok daha pahali) buna ragmen takmak icin servis bedeli istediler. Ben de simdi gidip 1/3 fiyatina montaj da dahil givi taktiracagim. Belki size biraz fikir vermistir.
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
Anladim. Yedek parcayi borusandan temin edebiliyormuyuz ozel serviste taktirmak icin ?

---------- Post added at 15:49 ---------- Previous post was at 15:46 ----------

Evet aradaki farki anlayamam belki ama ben oncelikle husky yada husaberg istiyorum kanim daha cok isindi diyelim :) peki ktm de hangi sm leri onerirsiniz tabi bulabilcegim bir model olursa sevinirim aguststa anca alicam cunku.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Valla 640 ve 690 süpermotoları var. Model olarak SM var, SMR ve SMC-R gibi bişeyleri var. Hepsi olur. Birileri bana şu modelleri açıklarsa da ben de mutlu olurum :)
 
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
1,243
640lar eski, geneli karburatörlü olan modeller. sanıyorum sadece en son çıkarn 640lar enjeskiyonlu. Oda 2000 başlarında. Motor ömürleri diğerlerine oranla daha uzun, daha güçsüzler.
690-650 vb serileri çok karışık. SMC-R en yüksek performanslı olanı.

690 ile 690 smc-r arasındaki fark şu. Beyindeki benzin map'leri değişik, daha fazla güç üretiyor. Özel gidon bağlantı aparatları, kalın gidon, elcik koruma vb alabileceğiniz bütün aksesuarlar SMC-R üzerinde standart. Turuncu özel machesini jantlar standart. Daha hafif arka maşa, arka maşa üzerinde çizilme önleyiciler standart. Ayarlı ön arka WP amortisörler. Çelik fren hortumları. Hafifletilmiş bağlantı noktaları. Daha güçlü frenler. Saydıklarımın hiçbiri SMC de yok. SMC-R high end bi makine. o yüzden de 13.640€...

SMC-SMC prestige. burda işler karışıyo. Ördek kafa olan smc prestige de ayarlı amortisörler ve kalın gidon vb aksesuarlar var. çokta aksesuar değil ama var bişiler.
SMC en standart olan süpermoto oluyo kısacası 690lar arasında. devamında eklenen her harf her sıfat bişiler ekliyor.

450 SMR ise çok farklı, 200 saat ömrü olan tamamen pist için bi makine. 450cc'den 690'ın ürettiği beygiri çıkartıyor. Demir aksamda oluşan gerilimi, ısıyı siz düşünün. O yüzden saatli. 690 SMC-R da olan frenler ve amortisörler 450 SM serisndede var. Plaka çıkmıyo bu arkadaşa.

Husqvarnada ise işler daha basit. TE ve TC diye ikiye ayrılıyor. TC olan kickstart sahibi motor. TC pist, TE kişisel kullanım için. Bir husaberg veya husqvarnada kickstart görürseniz, spesyal saatli pist motosikleti olduğunu anlayabilirsiniz. Ömrü kısa ama bu kısa ömürde sizi coşturacaktır. Biyerlerinin kırılacağı korkusu ile yaşamanız gerekir ama.
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
benimde ilk motorum olacağı için ve aktif olarak kullanacağım için çok sık sorun çıkarmasın piston silindir değişmeyeyim istiyorum. sanırım ktm e yönelmeliyim. hangi modellere bakayım o zaman ? hem supermotorum olsun hemde sıkıntı çıkarmasın en azından bu işin daha başındayım içim rahat kullanmak istiyorum ktm duke gibi mesela. ama daha torklusu lazım bana, ikinci el tabi.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
640lar eski, geneli karburatörlü olan modeller. sanıyorum sadece en son çıkarn 640lar enjeskiyonlu. Oda 2000 başlarında.
......

Husqvarnada ise işler daha basit. TE ve TC diye ikiye ayrılıyor. TC olan kickstart sahibi motor. TC pist, TE kişisel kullanım için. Bir husaberg veya husqvarnada kickstart görürseniz, spesyal saatli pist motosikleti olduğunu anlayabilirsiniz. Ömrü kısa ama bu kısa ömürde sizi coşturacaktır. Biyerlerinin kırılacağı korkusu ile yaşamanız gerekir ama.

2000 lerin başında enjeksiyonlu 640 lar varmış gibi söylemişsin, sanırım yanlış mı oldu? Benim bildiğim kadarıyla 200 lerin başında 620 lerden 640 lara geçilmemiş miydi... :silent:

Bir de 2.cümlende special Husqy'ler kırılgandır sonucunu mu çıkarmalıyız haçen ???
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
duke'ler supermoto değil, naked'tir yalnız :)
nuda lar da supermoto gibi dursalarda naked'tir.

supermoto istiyorsan modeller sınırlı
en çok drz400sm var, sonra ktm, husky araştırırsan bulabilirsin. diğerleri daha da nadirdir. bi ara hyosung 400cc sm yapacam demiş o da rafa kalkmış. ancak sanırsam bir kaç seneye ortalık çin malı 125-250 cc sm dolabilir. fuarlarda bayağı model çıkarmışlar :)

bir de en zevklisi var ki en zoru: crossu sm'ye dönüştürmek. bu da en güzel 450cc sınıfında oluyor :)
 
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
1,243
2000 lerin başında enjeksiyonlu 640 lar varmış gibi söylemişsin, sanırım yanlış mı oldu? Benim bildiğim kadarıyla 200 lerin başında 620 lerden 640 lara geçilmemiş miydi... :silent:

Bir de 2.cümlende special Husqy'ler kırılgandır sonucunu mu çıkarmalıyız haçen ???

Çok karışıyo orası ya, beynim dönüyo :mrgreen:
Kırılgan oldukları sonucunu çıkarmak yanlış aslında. Çok aşırı sağlamlar fakat ürettikleri güç motor aksamlarını çok zorluyor. Genelde krank yamulması silindir piston aşınması gibi sorunlar yaşayıp motor kitliyolar. Güç/dayanıklılıkta en üst seviyede biyerdeler ama, bu güç ve dayanıklılık oranı pekte şehir içi kullanımda istenilen bir şey değil. 200 saat pist için yaklaşık 1-2 sezon civarı olsada, şehir içinde baya bi kısa.
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
Ah durumumuz olacaktiki sirf pist icin su special makinalardanda bitane alabilecektik :)
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
1,550
ktm ye yönelmeni şiddetle tavsiye ederim, birçok açıdan rahat edersin..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst