Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Çalıştığım yerde tecrübeli motorcu bir arkadaşa sordum: ''balata diske baskı yapıyordur yeni olduğu için, normaldir, zamanla geçer.'' dedi.

Ahada, msj yazarken çay kahve yapmaya gelmiyor abi :mrgreen: Valla kopya çekmedim, sadece mantıken ilk aklıma gelen aynı şey olmuş :mrgreen:

Gerçi bi videoda ısınan diskin soğuk su ile nasıl çarpılabildiğini de izlemiştim, yani dolaylı bi fikir esinlenmesi var :mrgreen::cherry::queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------

Bi senedir aklımda olan şeyi yaptırıp, koruma demirini düz tipte olan modeliyle değiştirteceğim büyük ihtimalle.

Ben düz tip kullanıyorum reverse.

En büyük sıkıntım, gelişmişliğin en büyük göstergesi olan kaldırım yüksekliğinin, gelişmekten çok gerileme konusunda rekora koşan memleketimde kaldırım taşının yüksekliğini bile yetersiz bulup, altına beton döküldüğünü düşünürsek...



Düz tip koruma demiri kullanışsız bilgin olsun :) Ben iki kez sağ alt köşeden kaldırıma sürttüm :pr: hatta birinde takılacaktı ucuz yırttım :farao: Ben değiştirecek olsam en azından şu tip bişey ile değiştirirdim.



Bu tiplerinde piyasada 25-30 liralıkları var, onlarında et kalınlığı aluminyum folyo gibi :pr: nerdeyse el ile bükülecekler, kalitelisini bulmak zor :/ Bazen hiç olmaması kendi sağlığım açısından daha güvenli geliyor :silent:
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
ferdinandd nereden bulacaz o demiri güzelmiş.
CB'ciler ben yatar sabah 05:50'de kalkacam size iyi geceler.:)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ahada, msj yazarken çay kahve yapmaya gelmiyor abi :mrgreen: Valla kopya çekmedim, sadece mantıken ilk aklıma gelen aynı şey olmuş :mrgreen:

Gerçi bi videoda ısınan diskin soğuk su ile nasıl çarpılabildiğini de izlemiştim, yani dolaylı bi fikir esinlenmesi var :mrgreen::cherry::queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------



Ben düz tip kullanıyorum reverse.

En büyük sıkıntım, gelişmişliğin en büyük göstergesi olan kaldırım yüksekliğinin, gelişmekten çok gerileme konusunda rekora koşan memleketimde kaldırım taşının yüksekliğini bile yetersiz bulup, altına beton döküldüğünü düşünürsek...

[url]http://l1304.hizliresim.com/18/p/m93hl.jpg[/url]

Düz tip koruma demiri kullanışsız bilgin olsun :) Ben iki kez sağ alt köşeden kaldırıma sürttüm :pr: hatta birinde takılacaktı ucuz yırttım :farao: Ben değiştirecek olsam en azından şu tip bişey ile değiştirirdim.

[url]http://l1304.hizliresim.com/18/p/m93fp.jpg[/url]

Bu tiplerinde piyasada 25-30 liralıkları var, onlarında et kalınlığı aluminyum folyo gibi :pr: kalitelisini bulmak zor :/ Bazen hiç olmaması kendi sağlığım açısından daha güvenli geliyor :silent:
Onu bide motorun üst civatasına bağlarsan bi yere takılması imkansız hale geliyo aralardan geçerken egzozun kaldırıma sürteceği durumlarda bile koruma demiri kaldırıma sürtmüyor.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Onu bide motorun üst civatasına bağlarsan bi yere takılması imkansız hale geliyo aralardan geçerken egzozun kaldırıma sürteceği durumlarda bile koruma demiri kaldırıma sürtmüyor.

Öyle bi ihtimal varmı yokmu o işe bi bakayım Mengu :cat: Başa büyük bela açacak diye nezamandır ellerim titreyerek kullanıyorum yanımda kaldırım varsa :/
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Normalde demiri motorun alt civatasına bağlarlar üstte ya bir yada iki civata daha olacak, motoru şaseye bağlayan. iki tane ise o ikilinin alttakine bağlarsın tekse tekdir zaten ona bağlarsın.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623





---------- Mesajlar birleştirildi - 14:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------


arkadaşın motorunun resimlerini ekledim.
yan çanta ve bağlantı aparatları tamamıyla arkadaşın el emeği göz nuru :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------

İnternete düzenli giremiyorum arkadaşlar.
konuları o yüzden böyle ortadan bölüyorum.
Geçmişte kalanları okuyamıyorum.

Geçmiş olsun Reverse
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Savaşkayan abimizin yaptığı gibi "Inadınatech" stickerları bastırsın üzerine, havası iyice değişir benden söylemesi :cherry: Genel olarak yan çantalar uçuk paralara satıldığından, kendi yapıp bu ismi vermişti, bence süper :mrgreen:

Arkaya doğru neden açmış çantaları, bi sebebi var mı :silent: Sürekli takılı mı duruyor yoksa tak/çıkar mı ? Genel olarak temiz iş gibi duruyor, öyle göze batan cins cins gereksiz detay bağlantılar yok, helal olsun :cat:

 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
benim arkadaş yapar da temiz iş olmaz mı :)
bağlantılar da dahil toplam maliyet 100TL bile olmuyor :)
açılı durmasının sebebi yoğun aerodinamik çalışmalar sonucu verilmiş bir karar :p
şaka bir yana malzemeyi en az parçayla en sağlam yapabilmek için yaptığı aparat böyle oldu.
direk sökülüp takılmıyor sanırım.
Ama çıkartıp takması o kadar da zor değilmiş.
savaş abinin yaptığı gerçekten çok profesyonel olmuş :)
 
Katılım
5 Nis 2013
Mesajlar
14
Arkadaşlar merhaba

Dün LS2 FF370 çeneden açılır kask aldım ve hemen kullanmaya başladım, sol taraftan vizör baglantı noktasından yogun rüzgar sesi geliyor sizde durum nasıl?
Bi de motor kullandıktan sonra boyun ve ense kısmında çok agrım oluyor, motor beni çok yoruyor galiba.
Dr.MZÇ beyaz çanta güzelmiş hangi marka?
Benim koruma demirim de siyah, inox rengine boyamayı düşünüyorum,jantlara ise mavi keiti marka jant şeridi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

Arkadaşlar merhaba

Dün LS2 FF370 çeneden açılır kask aldım ve hemen kullanmaya başladım, sol taraftan vizör baglantı noktasından yogun rüzgar sesi geliyor sizde durum nasıl?
Bi de motor kullandıktan sonra boyun ve ense kısmında çok agrım oluyor, motor beni çok yoruyor galiba.
Dr.MZÇ beyaz çanta güzelmiş hangi marka?
Benim koruma demirim de siyah, inox rengine boyamayı düşünüyorum,jantlara ise mavi keiti marka jant şeridi.
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
Arkadaşlar merhaba

Dün LS2 FF370 çeneden açılır kask aldım ve hemen kullanmaya başladım, sol taraftan vizör baglantı noktasından yogun rüzgar sesi geliyor sizde durum nasıl?
Bi de motor kullandıktan sonra boyun ve ense kısmında çok agrım oluyor, motor beni çok yoruyor galiba.
Dr.MZÇ beyaz çanta güzelmiş hangi marka?
Benim koruma demirim de siyah, inox rengine boyamayı düşünüyorum,jantlara ise mavi keiti marka jant şeridi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

Arkadaşlar merhaba

Dün LS2 FF370 çeneden açılır kask aldım ve hemen kullanmaya başladım, sol taraftan vizör baglantı noktasından yogun rüzgar sesi geliyor sizde durum nasıl?
Bi de motor kullandıktan sonra boyun ve ense kısmında çok agrım oluyor, motor beni çok yoruyor galiba.
Dr.MZÇ beyaz çanta güzelmiş hangi marka?
Benim koruma demirim de siyah, inox rengine boyamayı düşünüyorum,jantlara ise mavi keiti marka jant şeridi.
o ağrı bendede oluyor neden acaba
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaşlar merhaba

Motor kullandıktan sonra boyun ve ense kısmında çok agrım oluyor:silent:

_ Boynunu saran balaklava kullanıyormusun? Benimde başlarda başımada geldi o, üstelik yaz akşamıydı. Resmen tutulma gibi bişey olmuştu ama ozamanlar mont ile kask arasında boynum açık rüzgar yiyyordu sürekli.

_ Bunun haricinde aklıma tek gelen yine rüzgar yediğin için kaskın aerodinamisi kötü zaten sallamaya dönmeye meyilli, uzun süre dengede tutmaya çalışırsan hakkaten yoruyor boynu ama ağrı acı yapmıyor bende :silent:

_ Ses olayı bütün LS2 lerde efsane zaten, ses konusunda lanet bi kask hakkaten :pale:

_ LS2 nin olayı, çok kişi kullanıp illaki tecrube ediyor ve koruduğunu söylüyor, kağıt üstü veriler ve yapılan testlerde de koruma bakımından iyi notlar alıyor...Buna rağmen bu fiyatlara bu konuda rakibi yok, fiyatının en iyisi.

Malesef başka hiçbir numarası yok bu kaskın, hatta çoğu konuda kaza sebebi oluşturabilir bile :/
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
@ TUVO
Gaff marka.
GİVİ ile aynı tasarımda imiş.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:22 ----------

-Arkadaşının yaptığı yan çanta operasyonunu merak ettim :) bende daha çok yakıştırıyorum malzeme çantası uygulamalarını tüm motosikletlere :cat:

-Elcik koruma sonbahar soğuklarına kadar aciliyeti olmayan bişey benim kullanım amacıma göre :mrgreen: He çalı çırpı yollarda gezersin veya tın tın giderken bi araç kapısını açar... bu tür durumlarda faydası var tabi, özünde amacı bu zaten :)

-Ayna ile ilgili durum artçılı kullanımlarda bendede oluyor, normalde toto selenin yükselen kısmına yaslanarak kullanıyorum, sanırım artçılıyken biraz öne itiliyorum:silent: Benim aklıma gelen çözüm ise bağlantı noktasından aynayı biraz öne itmekti :)

İncelemedim, mümkünmüdür bilmiyorum ama ayna benden uzaklaşırsa, kendi görüntüm küçülür çevre görüşüm artar mantıken :silent: Birde sola ufak bi kör nokta tümseği lazım, aşırı işime yarayacağını düşünüyorum :)

- Çakmaklık konaklamalı uzun yol için falan resmen olmazsa olmaz, şehiriçi olmasada olur benim için. Bunu uygulayan oldu mu, nasıl bi çözüm buldular, nereye kaça yaptırdılar bunları bende merak ediyorum :cat:

Ders çalışabilmek için interneti kapatmıştım.
bu sebeple mesajına cevap yazmakta çok geciktim kusura bakma.

Elcik koruma benim için de acil değil o kadar.
ama güvenliğe ufak bir katkısı olur diye yapasım var.

Ayna konusunda senin çözüm de güzel aslında
ama zaten gözlük takamıyorum motoru kullanırken
iyice ufalan görüntü beni daha çok zorlayabilir.
Benim için yana itmek daha uygun olacak gibi.
Kör nokta için öyle ufak bir tümsek ayna bulsam ben de hiç acımam alırım :)

Çakmaklığı yapan ben de bilmiyorum ama arkadaş en kısa zamanda yapacak
onun fotoğraflarını da eklerim :)
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
100 - 150 lira 4000 bakım masraf dediler :pr: anes motor. (telefonda) Bu kadar pahalı bakım mı olur dedim, sadece yağ değiştirirsek 80 lira dediler. 1,5 saat bakım sürüyormuş.
Bu nasıl fiyat böyle arkadaşlar? 4000 bakım yaptıranlardan fikir alabilirmiyim?
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
100 - 150 lira 4000 bakım masraf dediler :pr: anes motor. (telefonda) Bu kadar pahalı bakım mı olur dedim, sadece yağ değiştirirsek 80 lira dediler. 1,5 saat bakım sürüyormuş.
Bu nasıl fiyat böyle arkadaşlar? 4000 bakım yaptıranlardan fikir alabilirmiyim?

ArtıHonda ya falan da bi sor bence. 4000de değişen bi parça da olmuyor... Max 80TL civarı olması lazım 4000, subap ayarı falan da var çünkü biraz zaman alıyor. Honda servislerinde ücret yapılan iş değil saat üzerinden belirleniyor.

"60TL 1 saat işçilik + yağ ücreti + yağ tapası pulu" toplam maksimum bukadar fiyat çıkması lazım, ki 1 saat sürmeyen arkadaşlarda var!

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------

Ders çalışabilmek için interneti kapatmıştım bu sebeple mesajına cevap yazmakta çok geciktim kusura bakma. Çakmaklığı yapan ben de bilmiyorum ama arkadaş en kısa zamanda yapacak, onun fotoğraflarını da eklerim :)

Nolucak abi hepimiz normalde meşkulüz, tabiki her saniye yazamıyoruz :)

Çakmaklığı takipteyim, festivallerde falan 10dk şok şarj için, seyyar aydınlatma için veya lastik pompası hikayesini kolaylaştırması açısından uzun yolda başımız sıkışınca kral olur :cherry:
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
100 - 150 lira 4000 bakım masraf dediler :pr: anes motor. (telefonda) Bu kadar pahalı bakım mı olur dedim, sadece yağ değiştirirsek 80 lira dediler. 1,5 saat bakım sürüyormuş.
Bu nasıl fiyat böyle arkadaşlar? 4000 bakım yaptıranlardan fikir alabilirmiyim?

Konşuk motorda yaptırdım 65 tl verdim sanırım. geçenlerde 8 bin bakımına gittim BUJİ de değişti ayrıca 2 tane yağ tapası ve pulu aldım yedekte dursun diye hepsi dahil 95 tl tuttu. sadece yağ değişimi nasıl oluyorda 80 tl oluyor? nasıl bir saplamacılıktır bu? 1 buçuk saat sürüyormuş öyle mi? yahu .....................(noktaları kafanıza göre doldurun) max 20 dk lık işi demek 1 buçuk saatte yapabiliyorlar. böyle esnaflık olmaz olsun
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
Ayiptir ya. Esnafliga sigmaz boyle kazanclar. Birde soylemiyorlar ne kadar tutcagini. Siz gelin bakalim 4000 agir bakimmis. 1.5 saat surermis. :) kafama ne eserse yani. Tipine gore fatura cikartacak.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Ayiptir ya. Esnafliga sigmaz boyle kazanclar. Birde soylemiyorlar ne kadar tutcagini. Siz gelin bakalim 4000 agir bakimmis. 1.5 saat surermis. :) kafama ne eserse yani. Tipine gore fatura cikartacak.



ağır bakım fln değil, kartal cevizlide konşuk motor var ara konuş oraya git ben taaa gölcükten kalkıp gidiyorum. 4 bin bakımında yağ değişiyor subap ayarı yapılıyor hava filtresi pis ise değişiyor temiz ise hava ile temizleniyor. yani değişen eden birşey yok saplamacı esnaf ağzı yapıyorlar. 8 bin bakımında gerekli görülür ise buji değişecek dediler ve değiştirdiler, hava filtrem cillop gibi çıktı sadece hava tuttular sonra subap ayarı yağ değişimi fren ayarları zincir gerildi yağlandı vs gibi ufak tefek şeyler yapıldı.
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
100 - 150 lira 4000 bakım masraf dediler :pr: anes motor. (telefonda) Bu kadar pahalı bakım mı olur dedim, sadece yağ değiştirirsek 80 lira dediler. 1,5 saat bakım sürüyormuş.
Bu nasıl fiyat böyle arkadaşlar? 4000 bakım yaptıranlardan fikir alabilirmiyim?

:cyclopsan yetkili serviste 4000 bakımı + 2 lastik taktılar+ dişli almıştım taktılar 60 tl mümkünse o servise yaklaşmayın bile
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Abi burayla ilgili hep olumlu yorum duydum. Herkes aşırı memnun yapılan işten ilgi alakadan... ... İstanbulun öbür ucuna servise gidicez herhalde böyle devam ederse. Bari hak eden kazansın :)

Ben izmitteki sahte honda bayii sofuoğlundan kazkı yedikten sonra honda turkiyeye şikayet ettim ve bana sofuoğullarının servis olmadığını söylediler. Ustamda Mehmet konşuk ile arkadaş olduğunu oraya gitmemi söyledi, bi gittim adamlar acayip kurumsal, önce motoru park yerine bırakıyosun sonra oturup çayını içiyosun =) tazikli tabancayla yıkıyorlar motoru sonra bakıma alıyorlar, gözünün önünde faturalı olarak bakımı yapıldıktan sonra birde usta binip test ediyor sonra da ister nakit ister kredi kartı ile ödemeni yapıyorsun. gördüğüm kadarı ile ücret olarak birçok yerden daha uygunlar. ee daha ne olsun =)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst