Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
arkadaşlar bir sorum olacak
ikinci el bir uygun bir cbf 150 buldum 12 model ve 4000 km de
bu bakım periyot kitapcıgı oluyor mu çinli motorlardaki gibi?
yani gidip kagıda kaşe kilometresi ve tarih yazılıp mühür mü vuruluyor ek bir kagıda ?
yada bu olay kullanım kitapcıgında filan mı var ?
bunu honda mı takip ediyor sistemden motor sahibine birşey vermiyorlar mı?
adam 4 bin bakımını 3300 km de gitmiş bakımını yaptırmış?
beni aydınlatırsanız yeni motor almış arkadaşlar cok iyi olucak =)
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
369
Cbf in bakımı 1000-4000-8000-12000 şeklinde garantiden çıkmaması için yapılması gereken bakımlar. Ancak motor yağ eksiltebildiğinden dolayı her 2000 km de 1 kendiniz yağınızı değiştirirseniz motorunuzun ömrü daha uzun olur hem içiniz rahat etmiş olur. Yoksa yağına hiç bakmadan 4000km kullanmak sıkıntı yaratabilir gerçi yaratsada servis garantisinde ama 20tl lik yağ için riske girmeye gerek yok. Normal 4bin bakımlarınızda gerek yok derler ancak yağ ile birlikte hava filtrenizide değiştirin 10tl olması lazım, lastik havalarınızı ayarlı tutun,zincir dişlinizi temiz yağlı tutun ozaman yakıtınızda azalacaktır:cat:

8000 e kadar kontrollü devam (Allah razı olsun Nihatçım 1000 km oldu daha yağ eksiltme gözlemlemedim.Tabii bu benim kullanma tecrübelerimede bağlı)
8000 de yağ değiştirmeyi düşünüyorum.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
arkadaşlar bir sorum olacak
ikinci el bir uygun bir cbf 150 buldum 12 model ve 4000 km de
bu bakım periyot kitapcıgı oluyor mu çinli motorlardaki gibi?
yani gidip kagıda kaşe kilometresi ve tarih yazılıp mühür mü vuruluyor ek bir kagıda ?
yada bu olay kullanım kitapcıgında filan mı var ?
bunu honda mı takip ediyor sistemden motor sahibine birşey vermiyorlar mı?
adam 4 bin bakımını 3300 km de gitmiş bakımını yaptırmış?
beni aydınlatırsanız yeni motor almış arkadaşlar cok iyi olucak =)

normalde bakımlar servis tarafından kayıt altında tutulur,eğer istersen kullanım kitapcığına işliyorlar bakımları genelde bunu yapan çok az...

şasi numarasını verip servisten motor ile ilgili serviste ne işlem yapılmışsa görürsünüz...yani bakımlar bütün honda servislerinden bakılabilir..

mesela ben yaptırdığım bakımların kağıtlarını ruhsata koyuyorum satarken arkadaş sorgulamasın yada kafasında bişey kalmasın diye...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------

Mücahit_89
6.000de yani ara bakımda servisin önerisi olarak yağ değiştirilir,bunu ister serviste yaparsınız isterseniz kendiniz moto garantiden çıkmaz...ana bakımlar 1.000 4.000 8.000 diye gider...




Bugün servisi aradım motor 3200 km de bakıma girmiş,bir sonraki bakım 6200 dedi. Degişecekleri sordugumda yağ,filtre ve pul. Ücret olarakta tahmini 100 ile 120 tl civarı dedi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------



6000 bakımını kendim yapsam garanti dışı kalmaz o zaman,yağ filtre ve pul. Bu arada yağ öneriniz nedir ?

normalde ara yağ değişimlerinde sadece yağ parası alıyorlar çok söylemiş istersen istanbul anes motor veya doğu batı motoru ara bilgi al demekki şehirden şehire değişiyor işler...
 
Katılım
1 May 2012
Mesajlar
250
mücahit_89; [/COLOR' Alıntı:
normalde ara yağ değişimlerinde sadece yağ parası alıyorlar çok söylemiş istersen istanbul anes motor veya doğu batı motoru ara bilgi al demekki şehirden şehire değişiyor işler...

ara bakım olduğu halde servis filtre de değişecek dedi,dediginiz gibi diger servisleri aramakta fayda var.
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
normalde bakımlar servis tarafından kayıt altında tutulur,eğer istersen kullanım kitapcığına işliyorlar bakımları genelde bunu yapan çok az...

şasi numarasını verip servisten motor ile ilgili serviste ne işlem yapılmışsa görürsünüz...yani bakımlar bütün honda servislerinden bakılabilir..

mesela ben yaptırdığım bakımların kağıtlarını ruhsata koyuyorum satarken arkadaş sorgulamasın yada kafasında bişey kalmasın diye...
.

hocam cok güzel aydınlattın beni
bir sorum daha var sana
adam 4000 bakımını 3100 km de yaptırdım dedi. bu etik olarak dogru bişi benim için yagı hemen değiştirmiş,
4000 bakımı için bir sınır koyuyor mu bunlar? 4001 km de gitse 4999 da gitse garanti içersinde kalıyor mu ?
alacagım motosiklet 4200 kmde git gel 4500 km olur. serviste bana 100km ötede 4600 km götürsem olur mu? adam 4000 bin bakımına sokmadıysa?
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
369
siz deneyim sahiplerine bir sorum olacaktı roday süresinde bana devir olarak 6000'İ geçme vites önemli değil dediler..yapmam gereken başka birşey varmıdır..?[/QUOTE]

yeni nesil motorlar rodajlı geliyor diye biliyorum.ama genede motorların belirli aksamları sıkı olduğundan dikkat etmen gereken en önemli şey motoru bayıltma devirsiz kullanma ve ani devir yükseltmelerinden, ani hızlanmalardan kaçın.gazı yedire yedire hızlan.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
hocam cok güzel aydınlattın beni
bir sorum daha var sana
adam 4000 bakımını 3100 km de yaptırdım dedi. bu etik olarak dogru bişi benim için yagı hemen değiştirmiş,
4000 bakımı için bir sınır koyuyor mu bunlar? 4001 km de gitse 4999 da gitse garanti içersinde kalıyor mu ?
alacagım motosiklet 4200 kmde git gel 4500 km olur. serviste bana 100km ötede 4600 km götürsem olur mu? adam 4000 bin bakımına sokmadıysa?

4.bin bakımı yapılmadıysa 4.bin kmyi geçme derim ben,bazı servisler 100-200 kmnin hesabını yapmıyor bazılarıda 4binden önce geliceksin diyor ve garantide sıkıntı çıkarabiliyor sen önceden gideceğin servisi ara sor işini garantiye al...

bakımlarını da aksatma ara bakımlara servise gitmene gerek yok ana bakımlarda servise girsin motor (garanti için)yeter...
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
369
hocam cok güzel aydınlattın beni
bir sorum daha var sana
adam 4000 bakımını 3100 km de yaptırdım dedi. bu etik olarak dogru bişi benim için yagı hemen değiştirmiş,
4000 bakımı için bir sınır koyuyor mu bunlar? 4001 km de gitse 4999 da gitse garanti içersinde kalıyor mu ?
alacagım motosiklet 4200 kmde git gel 4500 km olur. serviste bana 100km ötede 4600 km götürsem olur mu? adam 4000 bin bakımına sokmadıysa?

motoru yeni aldım, geçmişini bilmiyorum.bakım kitabını inceledim 4000 bakımı varmış, bakıma getirdim diyeceksin bu kadar.300-500 km için sorun çıkarmazlar.(müşteriyi ürkütmeme babında)
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
siz deneyim sahiplerine bir sorum olacaktı roday süresinde bana devir olarak 6000'İ geçme vites önemli değil dediler..yapmam gereken başka birşey varmıdır..?



ilk 1.000 km ben olsam 5.bin 5.500 deviri geçmeden motoru zorlmadan kullanırım sonrasında 6bin devir civarı kullanabilirsin...bu güne kadar 2 motorum oldu ikisinide bu şekilde kullandım ne yağ yakma ne başka bişey oldu... tabi devirsiz kullanmakta kötü motorun ömründen yer,rodajda sürekli vites değiştirmekte motor için iyi olan şeylerden...
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573
hocam cok güzel aydınlattın beni
bir sorum daha var sana
adam 4000 bakımını 3100 km de yaptırdım dedi. bu etik olarak dogru bişi benim için yagı hemen değiştirmiş,
4000 bakımı için bir sınır koyuyor mu bunlar? 4001 km de gitse 4999 da gitse garanti içersinde kalıyor mu ?
alacagım motosiklet 4200 kmde git gel 4500 km olur. serviste bana 100km ötede 4600 km götürsem olur mu? adam 4000 bin bakımına sokmadıysa?

hondanın servislerinde kitapçığa işletme yok online sistem bakımını hangi YETKİLİ serviste yaptırırsan yaptır sistemden görürler şasi no ya işlerler kayıt açarlar o yüzden sıkıntı yok. Bakım konusunda ise 3900-4100 ortalama bakım aralığıdır yukarısında ve aşağısında sıkıntı çıkartabiliyolar. Şimdi sizin adam 3100de gitmiş muhtemelen 3000 bakım ara bakım ayağına yapmışlardır sisteme 4000 bakımı diye girilmemiştir diye TAHMİN ediyorum. O yüzden km fazla artmadan gidin tamamen servisle alakalı bir durum yani.

---------- Post added 16-04-2013 at 00:01 ---------- Previous post was 15-04-2013 at 23:58 ----------

Mücahit_89
6.000de yani ara bakımda servisin önerisi olarak yağ değiştirilir,bunu ister serviste yaparsınız isterseniz kendiniz moto garantiden çıkmaz...ana bakımlar 1.000 4.000 8.000 diye gider...




Bugün servisi aradım motor 3200 km de bakıma girmiş,bir sonraki bakım 6200 dedi. Degişecekleri sordugumda yağ,filtre ve pul. Ücret olarakta tahmini 100 ile 120 tl civarı dedi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------



6000 bakımını kendim yapsam garanti dışı kalmaz o zaman,yağ filtre ve pul. Bu arada yağ öneriniz nedir ?

ben cbf 150 kullanırken sürekli castrol power1 10-40 kullandım ama son zamanda mobil 15-50 kullandım ondan çok memnun kaldım hem yaz geldi 10-40 yazın çok inca kalıyor bulabilirseniz mobil 15-50 kullanın tavsiye ederim. Benim gittiğim honda servisi castrolden mobile geçince bende deneme şansım olmuştu çok memnun kalmıştım.
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
369
vay arkadaş yaa,motora binmeyi unutacaz böyle giderse. kış geri geldi.4 gündür motora elimi süremedim.(bu arada hava şartlarından dolayı honda zamları geri alırmı acaba :queen:)
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
yok mu önerebileceginiz kilometresiz bi düzgün bişi arkadaşlar ya :D
ömrüm sahibinden.comda geçiyor
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
67
yok mu önerebileceginiz kilometresiz bi düzgün bişi arkadaşlar ya :D
ömrüm sahibinden.comda geçiyor

Sahibinden.com umut dünyası zaten.
İhtiyacım olsada olmasada, param olsada olmasada boş kaldığım zamanların çoğunda kendimi sahibinden.com'da araba yada motor bakarken görüyorum.

Umarım sende en kısa zamanda hayırlısı ile içine sinecek bir motora kavuşursun.
 
Katılım
1 May 2012
Mesajlar
250
ben cbf 150 kullanırken sürekli castrol power1 10-40 kullandım ama son zamanda mobil 15-50 kullandım ondan çok memnun kaldım hem yaz geldi 10-40 yazın çok inca kalıyor bulabilirseniz mobil 15-50 kullanın tavsiye ederim. Benim gittiğim honda servisi castrolden mobile geçince bende deneme şansım olmuştu çok memnun kalmıştım.

Bugün Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50 (30 tl) yağ aldım ve kendim degiştirdim. Yalnız yağı boşaltırken 50 gr kadarını yere döktüm. Eklemeye gerek var mı sizce ?
Bide hava filtresini söktüm baktım temiz yerine taktım tekrar. Böylece ara bakım dediginiz 6000 bakımını kendim yapmış oldum.
8000 de servise götürecem,umarım garanti dışı kalmış demezler ....
Yorumlarıyla yardımcı olan herkese teşekkür ederim.
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
Sahibinden.com umut dünyası zaten.
İhtiyacım olsada olmasada, param olsada olmasada boş kaldığım zamanların çoğunda kendimi sahibinden.com'da araba yada motor bakarken görüyorum.

Umarım sende en kısa zamanda hayırlısı ile içine sinecek bir motora kavuşursun.
sacma sapan şeyler cıkıyor orada :D
adam 4000 km de motor satıyor servise hiç ugramamış :D
bana bi motor denk gelince haber edin cbfdaşlar ya =)
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573
Bugün Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50 (30 tl) yağ aldım ve kendim degiştirdim. Yalnız yağı boşaltırken 50 gr kadarını yere döktüm. Eklemeye gerek var mı sizce ?
Bide hava filtresini söktüm baktım temiz yerine taktım tekrar. Böylece ara bakım dediginiz 6000 bakımını kendim yapmış oldum.
8000 de servise götürecem,umarım garanti dışı kalmış demezler ....
Yorumlarıyla yardımcı olan herkese teşekkür ederim.

kullandığınız yağ çok kaliteli genelde racing motorlara koyuluyor. Tam sentetik 10-50 ler onu yerine yarı-sentetik 10-40 tercih edebilirsiniz. Torkunu alt devirlerde veren motorlarda genelde yarı sentetik yağ tercih edilir boşuna 10tl fazla vermeyin onun yerine 10tl ye hava filtresi alın. Bende kısa zamanda motorun yağını değiştiricem castrol power1 10-40 koyucam. 50ml yi döktüm demişiniz bence ekleyin yağınız tam olsun. Yağ çubuğunda seviye ortadaysa sıkıntı olmaz 2000km de ama alt seviyeye yakınsa ekleyin:cat:
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
sıfır gibi motosiklet lazım mücahit =)

benim var aslında ama yaz sonu gibi satıp askere gidicem,

bikaç gündür aklıma askere kadar da olsa sym wolf 250 alıp kullanıp garajıma koyup askerden sonrada onunla devam etme fikri geldi:)ama bunun asker dönüşünde daha değişik modeller çıkar bunuda düşünüyorum o yüzden kararsızım:)

ama yaz sonu kesin satmayı düşünüyorum çünkü askerden sonra 250 cc ye gecicem en azından, 5 yıldır usandım artık:)

temiz cbf bulmak çok zor gerçekten ben çok aradım zam gelmeden önce sıfır almayı düşündüm neyseki 2. el temiz denk geldi 2.800 kmde 2011 model aldım şuan 8.binde ve motor ful+ful:)mişlen lastikler ve ful koruma demirleri yan demirler vs..

inş aradığın motoru bulursun:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst