- Katılım
- 21 Şub 2013
- Mesajlar
- 250
- Konu Yazar
- #1
Herkese selamlar, iyi forumlar. 13 Kasım 2012 tarihinde, moto sohbet bölümüne açılmış olan CBS 150 başlığının, doğru bölüme taşınmamasından dolayı ve foruma dağılmış bilgilerin tek bir başlıkta toplanması ve doğru bilgiye daha kolay ulaşılması için bu başlığı açmaya karar verdim. Motorun genel özellikleri ve fotoğrafları;
TEKNİK ÖZELLİKLER :
MOTOR TİPİ Tek Silindirli, 4 Zamanlı, Balancer Sistemli
SİLİNDİR HACMİ 149 cc
ATEŞLEME Elektronik CDI
ÇALIŞTIRMA Elektronik / Ayaktan Marşlı
SOĞUTMA Hava Soğutmalı
MAX GÜÇ 8000 d/d 8,5 kW / 11.6 HP
MAX HIZ 115 Km/H
VİTES 5 Vites Manuel
BOYUTLAR 1990x720x1050
AĞIRLIK 115 Kg.
YAKIT DEPOSU 13 Lt. ± 0,3 Lt.
FRENLER Ön Disk / Arka Kampana
LASTİK ÖLÇÜLERİ Ön: 2,75-18 / Arka: 3,25-18
AKÜ 12 V 7 Ah
FOTOĞRAFI :
RENK SEÇENEKLERİ :
Siyah / Bordo / Mavi / Beyaz (2013)
GARANTİ DURUMU :
2 Yıl / 30.000KM
2013 MART AYI İTİBARİ İLE GEÇERLİ FİYATI :
3263
Motosiklet.net forumumuzdan toplanan kullanıcı ve diğer üyelerin yorumlarından bir kısmı;
İlk bakımını yaptırdığımda açtığım konu ; Tıklayın.
FORUM KULLANICILARI TARAFINDAN YÜKLENEN FOTOĞRAFLAR :
karabulut61 kullanıcı adlı üyenin yüklediği fotoğraflar ;
ScaLa kullanıcı adlı üyenin yüklediği fotoğraflar ;
Konuda hatalı bir durum varsa kusura bakmayınız.
TEKNİK ÖZELLİKLER :
MOTOR TİPİ Tek Silindirli, 4 Zamanlı, Balancer Sistemli
SİLİNDİR HACMİ 149 cc
ATEŞLEME Elektronik CDI
ÇALIŞTIRMA Elektronik / Ayaktan Marşlı
SOĞUTMA Hava Soğutmalı
MAX GÜÇ 8000 d/d 8,5 kW / 11.6 HP
MAX HIZ 115 Km/H
VİTES 5 Vites Manuel
BOYUTLAR 1990x720x1050
AĞIRLIK 115 Kg.
YAKIT DEPOSU 13 Lt. ± 0,3 Lt.
FRENLER Ön Disk / Arka Kampana
LASTİK ÖLÇÜLERİ Ön: 2,75-18 / Arka: 3,25-18
AKÜ 12 V 7 Ah
FOTOĞRAFI :
RENK SEÇENEKLERİ :
Siyah / Bordo / Mavi / Beyaz (2013)
GARANTİ DURUMU :
2 Yıl / 30.000KM
2013 MART AYI İTİBARİ İLE GEÇERLİ FİYATI :
3263
Motosiklet.net forumumuzdan toplanan kullanıcı ve diğer üyelerin yorumlarından bir kısmı;
Honda cb125e kopyası aynı firma malı motoruna kadar her civatası aynı iyi iş yapmışlar![]()
Yokmu hiç kullanıcıya bu motordan cb125 den + sıda var motorun5 ay oldu alalı 2 tane aldık motordan gayet seri güzelbir makina hiçbir sorun yok titreşim yok yol tutuşu güzel bayılma yok yakıt yok
ben yeni aldım, şuan motor daha 170km'de. Ne artısını ne eksisini yazabilirim, ne başka modelle kıyaslayabilirim, ne de kesinlikle al ya da alma diyebilirim... Benim ilk motorum ve motoru bu cbs'm ile öğreneceğim inşallah. Suan zaten rodajda, maksimum 40'la gidiyorum. Motorun üzerindeki kablolarda filan cbf125 yazıyor. Cb125e ile de aynı motor denebilir hatta artı olarak devir göstergesi var ki benim gibi acemiler için güzel ve 150cc. Hondalarla aynı yerde üretimi yapılmış olabilir, tam emin değilim.![]()
Sym bayi sahibi bir tanıdığımızla geçen muhabbete göre iyi. Şöyle söyliyim, adam bayi sahibi ve yıllardır motora binmiş, çeşitli motosikletler eskitmiş geçen gün bu motorla diğer motorları kıyasladığımızda anlattı üstüne 2 3 tane bardak koymuşlar bir damla su akmamış. Yani titreşim sıfır diyor. performans olarak apache ile birebir gittiğini söyledi. titreşim olmadığından konforlu olduğunu söyledi. Yakıt konusunda diğer motorlarla pek bir farkı olmadığını söyledi. Adam bunları test etmiş ve araştırmışta söyledi boşa sallamadı heralde. bu motor satılınca benim veya adamın hiç bir karı yok sadece sorulan soruya karşılık kendi bilgimi söyledim.
İyi forumlar
Dipnot; Bardaklar üstündeyken gazı kökleyip bırakmışlar.
cbs 150 biraz daha yakışıklı duruyor sanki mcxten birde daha mı alçak ne ?
Evet cbs 150 nin tasarimi daha hoşve az daha alçak
Dostum nakit 2850 tl ye aldım. Bu fiyata 150 cc, 11,6 hp motorsiklet bence çok iyi. Ayrıca comanche kullandım uzun süre. Bence sorunsuz bir marka. Eğer gerçekten normal bir şekilde kullanılıyorsa tabi...
Arkadaşlar ani bir fikir değişimi ile motoran cbs 150 balancer modelinden vaz geçtim. Bugün honda cb125e beyaz renk sipariş verdim. Fiyat 3500. perşembe günü teslim alıcam inşallah.
Balancerin tipi daha güzel fakat Yamaha nın kalitesi tartışılmaz...
Slm Arkadaşlar bende Motoran CBS 150 Balancer 8 aydır kullanıyorum 5bin km gayet rahat ve konforlu seri ve torklubi makina yakıtı da 20 tl bnzinle 170km şehiriçi normal motoru üzmeden kullanırsan yapıyor 170 km yakıt süper motora zaten kaz actıgın gibi başlıyor şaha kalmaya titreşim de yok kullanırken rahatbir sürüş saglıyor motoran markası ama sym üretimi aslında bakımı yaptıgn sürece hiç birşey olmaz bn bu motoruda degerlendirderim...
CBS 150 balancer'ın beyazı da çıkmış, renk olarak beyazı da tercih edilebilirben de gayet memnunum şimdilik Allah'a şükürler olsun. Hala daha rödajdayım, yaklaşık 600km yol yaptım. Tam manasıyla sağlıklı bir yakıt ölçümü yapamadım henüz. Denizli'de motoran bayisinin sahibi de kendisine almış bir tane cbs, o abininki de yaklaşık 2000km'deydi. Bana memnun musun dedi, ilk motorum kıyaslama yapamam dedim, abinin dediği şu; postanenin kullandığı cb125'lerden kat kat kaliteli ve bunun gibi az yakan ve titreşimsiz commuter yok.. Ne kadar doğrudur, kullandıkça, tecrübe kazandıkça göreceğiz. Ama kesinlikle ve kesinlikle şunu söyleyebilirim ki, cbs hakettiği ilgiyi görmemiş. 10-15 sayfa yazılıp çizilen yuki'lerden, rks'lerden, mondial'lerden kesinlikle kalır yanı yok, hatta artıları var. Bu tarz motosiklet alma düşüncesinde olanlar için tercih listesinde olması gereken bir motor.
Bencede Cbs 150 Balancer Hak ettiği ilgiyi henüz görmüş değil kısa zamanda değişir umarım. Hem 2013 modelininde çıkması motorun gerçekten iyi olmasıyla alakalı gibi geldi bana
Vites geçişi olarak şunu söyleyebilirim, kesinlikle çok yumuşak. Bir acemi olarak Allah'a şükür bir sorun yaşatmadı bana. 1 N 2 geçişi ve mesela kırmızı ışığa yaklaşırken yürür vaziyette 1. Vitese düşürme çok rahat. Hele ki 300km bakımından sonra maşallah kaymak gibi oldu. Castrol yağ kullanmalarını istedim servisten. Bir de titreşim için, cbf, ybr kullanan tecrübeli kişilerin denemesi ve kıyaslaması lazım, çünkü bana daha o motorları sürmek nasip olmadı, o yüzden kıyaslayamam. Ama titreşim derken neyden bahsettiklerini hala anlayamadıysam, titreşim yok heralde bu motorda diye düşünüyorumve imkanınız el verdiğinde diğer markalarla kıyaslayarak ve pazarlık yaparak motorunuzu satın alın. Ek koruma barı, zincir yağı vs işinize yarayacak bir hediye paketi yaptırın kendinize
motorun sağını solunu güzelce inceleyin. Benim deponun üzerinde parmak bastırılmış gibi ufacık bi göçük varmış, uzun zaman sonra farkettim. Acaba dedim ben binerken mi oldu, motor galerideyken çektiğim fotoğrafları inceledim, göçüklük motor sıfırken varmış ama dikkat edememişim. İlk motorun heyecanıyla, zaten sağını solunu, çiziğini vs de incelemedim pek
ben öyle şeylere de pek takmam ama takan birisi için baya sinir olunacak da bişey. Hele ki yeni motorumu gören arkadaşlarımın 'bunun burası neden böyle' demeleri, beni arkadaşlarımdan soğutcaktı neredeyse
bu arada 750km'ye geldim, çok şükür, motorumu seviyorum
![]()
Vites gecişleri gayet güzel sorun yok titreşime gelince Titreşim yok denilecek kadar var Bursa Uludag gezisi yaptım hicdurmadan 2 kişi 100-110 hic düşmedim süperbi gezioldu gidişi olsun cekişi olsun cok memnunum....
Bu motoru geçen sene denedim. Titreşim yok ve çok rahat bir motor. Yalnız tek beğenmediğim yönü depo sacının çok ince olmasıydı. Onun dışında gayet güzel.
Motoran CBS 150 2013 modelinde beyaz ve bordo rengi var beyazı görmedim bordosunu gördüm dehşet güzel duruyor çok beyendim bu rengi görmeden motor almayın
İlk bakımını yaptırdığımda açtığım konu ; Tıklayın.
FORUM KULLANICILARI TARAFINDAN YÜKLENEN FOTOĞRAFLAR :
karabulut61 kullanıcı adlı üyenin yüklediği fotoğraflar ;
ScaLa kullanıcı adlı üyenin yüklediği fotoğraflar ;
Konuda hatalı bir durum varsa kusura bakmayınız.
