Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573
Merhaba CBF kullanıcıları, size danışmak istiyorum http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-bahar-geldi-zaman-motor-zamani-118537629/detay/ bu motorun piyasası değeri ne kadardır. Bu motoru almamda tavsiye eder misiniz? Biliyorum sahibinden de 4000 tl nin altında fiyat çeken yok. Ama ilan veren hep fiyatı yüksek çekiyor :)
Birde CBF de dikkat etmem noktalar konusunda bilgilendirir misiniz 2.el alırken?
Teşekkürler.

hondanın çoğu motoru böyle sıfırı 4800 ancak millet plaka ruhsatı hesaba katmıyor. Aynı şekilde sizde bu motoru üzerinize alınca noter parası ve sigortası var. noter 97tl sigortasıda 100-150 arası aklınızda olsun. 4000motor+100noter+150 sigorta tabi plaka değişmiyecekse bu rakam totalde 4250 yapar. honda bayisinde de 5000tl ye büyük ihtimal plaka ruhsat anlaşırsınız. uzun yıllar kullanırım derseniz durumunuzda varsa sıfır alın ama ben 1-2 sene kullanır satarım derseniz 2. el mantıklı. bu motoru 4000e alsanız 7-8bine gelince yine aynı paraya satarsınız honda fazla değer kaybetmez.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
yakın bir arkadaşım için kırmızı cbf 150 arıyordum pazar günü 5 tane cbf ye baktım özellikle kırmızı olsun seninkinden dedi
baktıklarımın hepsi içler acısıydı hele bi tane vardı 2000 km de motoru görünce dedim bu değildir herelde diye ama baktım km ye 2065 km de doğru motormuş birde gelirken düşmüş arka sokakta düşdüm dedi motora bakıyor benim yanında..

neyse bakıp dururken faceye cbf 150 arıyorum diye ileti yazdım
arkadaşın biri özelden yazdı abi bir arkadaşımda var satıyor dedi istedigim özelliklerdeydi ama istedgiim motormuydu
motoru kullancak arkadaş motordan anlamıyor ama daha önce honda silverwing almıştı sıfır 600 cc
şimdilik sağa sola gitmek için cbf alacak.

neyse gittim motora baktım 12500 km de kırmızı yan ayaklık motor koruma demiri var başka bişey yok
arkadaş yagmurlu havalarda binmezmiş motorun altında gram yag çamur yoktu,
zaten 2006 dan beri cbf ile iç içe oldugum için bakarken anladım.
km de 12500 km de olmasına ragmen motor sıfır gibiydi.
arkadaşda haramiderede marmara hondada serviste çalıyor belki kendisi de burdadır bülent usta adı..

neyse bugun sözleştik yarın sabah alıyoruz nasipse....
 
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
yakın bir arkadaşım için kırmızı cbf 150 arıyordum pazar günü 5 tane cbf ye baktım özellikle kırmızı olsun seninkinden dedi
baktıklarımın hepsi içler acısıydı hele bi tane vardı 2000 km de motoru görünce dedim bu değildir herelde diye ama baktım km ye 2065 km de doğru motormuş birde gelirken düşmüş arka sokakta düşdüm dedi motora bakıyor benim yanında..

neyse bakıp dururken faceye cbf 150 arıyorum diye ileti yazdım
arkadaşın biri özelden yazdı abi bir arkadaşımda var satıyor dedi istedigim özelliklerdeydi ama istedgiim motormuydu
motoru kullancak arkadaş motordan anlamıyor ama daha önce honda silverwing almıştı sıfır 600 cc
şimdilik sağa sola gitmek için cbf alacak.

neyse gittim motora baktım 12500 km de kırmızı yan ayaklık motor koruma demiri var başka bişey yok
arkadaş yagmurlu havalarda binmezmiş motorun altında gram yag çamur yoktu,
zaten 2006 dan beri cbf ile iç içe oldugum için bakarken anladım.
km de 12500 km de olmasına ragmen motor sıfır gibiydi.
arkadaşda haramiderede marmara hondada serviste çalıyor belki kendisi de burdadır bülent usta adı..

neyse bugun sözleştik yarın sabah alıyoruz nasipse....


hayırlı olsun
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
cemati müslimin, kilometresiz 12 model siyah cbf arıyorum bende.
var mı önereceginiz motosiklet?
 
Katılım
31 Tem 2011
Mesajlar
771
kaç binde motorun?

2012 model 6 bin olacak yakında şubat 2014 e kadar garantisi var

michelin takım var

32 lt çanta

motor koruma demiri

düşme kalkma hiçbirşey yok

ufak tefek şeyleri saymıyorum

süpap kapakları aliminyum kırmızı , kilit milit ıvırzıvır bunları saymıyorum =) talebe göre nic marka italyan malı montumuda satarım hatta bayan montuda var aynı markanın onuda satabilirim motoru satarsam
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
2012 model 6 bin olacak yakında şubat 2014 e kadar garantisi var

michelin takım var

32 lt çanta

motor koruma demiri

düşme kalkma hiçbirşey yok

ufak tefek şeyleri saymıyorum

süpap kapakları aliminyum kırmızı , kilit milit ıvırzıvır bunları saymıyorum =) talebe göre nic marka italyan malı montumuda satarım hatta bayan montuda var aynı markanın onuda satabilirim motoru satarsam

peşinde ne istiyorsun =)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar, 2011 yeni kasa 2011 Mayıs trafiğe çıkışlı cbf 150 motosikletimin aküsü bu gün itibariyle bitti ve çarşıda beni bıraktı, db motordan jelli yeni akü sipariş ettim. 85 tl ye, yarın geliyor inş. Demek ki kuru akülerin ömrü bu kadarmış 2 sene, Sulu aküleri 4-5 sene, bir veya en fazla iki su takviyesiyle kullanan biliyorum. Yeni kasa cbf 150 sahibi olupta 2 sene veya 2 seneyi geçmiş olan ark..lar dikkatli olsunlar, bi kaç aydır bende zaman zaman canı dönmek istemeyen marş motorumda problem var sanıyordum, marş basarken aydınlatmada bi düşme falan olmuyordu, bu gün çarşıya gittim, herşey güzel, fırına girdim, çıktığımda motor çalışmadı, arşa basıyorum far sönük seviyesine kadar kararıyor, boş ışığı soluyordu, hee dedim aküyü elimize aldık :) bayır yoktu, ayaklarımda düzde hızlandırabildiğim kadar hızlandırmayı denedim, vurdurarakta çalışmadı gavur :) az bi bayır olsaydı çalışırdı ama :) 300-400 metre eve kadar elimde götürdüm :) Ama sevindirici olan marş motorundan şüpheleniyordum bi süredir, zaman zaman isteiksiz dönüyordu, marş botonuna basıyordum, 1-2 saniye dönmüyor, sonra dönüyordu falan. Fakat yinede içimde bi şüphe yok değil, acaba sağlam aküyü takıncada marş motor enayilik yapacakmı, eğer yaparsa birde marş motoru masrafımız olacak, inşallah aküdendir de düzelir.

Aküyü söküp bi oto elektirikçiye götürdüm, ölçtü, akü gerçekten bitmiş. Şarj olurmu dedim, olur ama 3-5 zaman sonra tekrar biter yolda bırakır deyince yeni akü almak farz oldu, en azından sağda solda, bayırı bilmemnesi olmayan, belki arkadan itip vurdurmama yardımcı olacak bi insan bile bulamayacağım tenha,uzak bi yerde bitmedi de, iyi yırttık, tavsiyem yeni kasada 2 seneyi gören veya geçen ark..ların akülerini hazır zaten sezon başında iken mağdur olmadan değiştirmeleri yönünde olacaktır. Ayrıca feyizoğlundan michalen ön lastik aldım 110 tl ye, motor 31 binde, lastik te 31 binde, ama Allah var ne bi kere patladı, nede bi kere kritiğe soktu, Fakat fazla çatlaklar oluştu ve di derinliği hayli azaldı, başıma iş almadan değiştireyim dedim. Ön tekerde michalenden vazgeçmem :) Arka tartışılır :)
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Arkadaşlar, 2011 yeni kasa 2011 Mayıs trafiğe çıkışlı cbf 150 motosikletimin aküsü bu gün itibariyle bitti ve çarşıda beni bıraktı, db motordan jelli yeni akü sipariş ettim. 85 tl ye, yarın geliyor inş. Demek ki kuru akülerin ömrü bu kadarmış 2 sene, Sulu aküleri 4-5 sene, bir veya en fazla iki su takviyesiyle kullanan biliyorum. Yeni kasa cbf 150 sahibi olupta 2 sene veya 2 seneyi geçmiş olan ark..lar dikkatli olsunlar, bi kaç aydır bende zaman zaman canı dönmek istemeyen marş motorumda problem var sanıyordum, marş basarken aydınlatmada bi düşme falan olmuyordu, bu gün çarşıya gittim, herşey güzel, fırına girdim, çıktığımda motor çalışmadı, arşa basıyorum far sönük seviyesine kadar kararıyor, boş ışığı soluyordu, hee dedim aküyü elimize aldık :) bayır yoktu, ayaklarımda düzde hızlandırabildiğim kadar hızlandırmayı denedim, vurdurarakta çalışmadı gavur :) az bi bayır olsaydı çalışırdı ama :) 300-400 metre eve kadar elimde götürdüm :) Ama sevindirici olan marş motorundan şüpheleniyordum bi süredir, zaman zaman isteiksiz dönüyordu, marş botonuna basıyordum, 1-2 saniye dönmüyor, sonra dönüyordu falan. Fakat yinede içimde bi şüphe yok değil, acaba sağlam aküyü takıncada marş motor enayilik yapacakmı, eğer yaparsa birde marş motoru masrafımız olacak, inşallah aküdendir de düzelir.

Aküyü söküp bi oto elektirikçiye götürdüm, ölçtü, akü gerçekten bitmiş. Şarj olurmu dedim, olur ama 3-5 zaman sonra tekrar biter yolda bırakır deyince yeni akü almak farz oldu, en azından sağda solda, bayırı bilmemnesi olmayan, belki arkadan itip vurdurmama yardımcı olacak bi insan bile bulamayacağım tenha,uzak bi yerde bitmedi de, iyi yırttık, tavsiyem yeni kasada 2 seneyi gören veya geçen ark..ların akülerini hazır zaten sezon başında iken mağdur olmadan değiştirmeleri yönünde olacaktır. Ayrıca feyizoğlundan michalen ön lastik aldım 110 tl ye, motor 31 binde, lastik te 31 binde, ama Allah var ne bi kere patladı, nede bi kere kritiğe soktu, Fakat fazla çatlaklar oluştu ve di derinliği hayli azaldı, başıma iş almadan değiştireyim dedim. Ön tekerde michalenden vazgeçmem :) Arka tartışılır :)

üstad geçmiş olsun cbf anca böyle yolda bırakır:)

michelin lastikler hakkında,neden ön lastik arka lastik değil öğrenmek isterim:)

bende 2009 model cbfte olan mişlenlerden daha çok memnundum gerçi o zman acemiydik o sbepten daha güzel geliyordu galiba:),şuan hafif ıslaklıklarda bikaçkez arka teker kayma yaptı yeni yağmış yağmurlada özellikle...

yada benmi çok şey bekliyorum mişlenlerden:)kuru ve tamamen ıslanmış yağmurda performansı süper bazen ben bile inanamıyorum sağlam virajlarda istediğim gibi yatıyor:)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
üstad geçmiş olsun cbf anca böyle yolda bırakır:)

michelin lastikler hakkında,neden ön lastik arka lastik değil öğrenmek isterim:)

bende 2009 model cbfte olan mişlenlerden daha çok memnundum gerçi o zman acemiydik o sbepten daha güzel geliyordu galiba:),şuan hafif ıslaklıklarda bikaçkez arka teker kayma yaptı yeni yağmış yağmurlada özellikle...

yada benmi çok şey bekliyorum mişlenlerden:)kuru ve tamamen ıslanmış yağmurda performansı süper bazen ben bile inanamıyorum sağlam virajlarda istediğim gibi yatıyor:)

Cbf 150 ye iki kere arka lastik michalen aldım, yolculu kullanım oranım yüksek, yük arkada fazla olunca, michalen lastikler bende biri 8000 km seviyelerinde biride yine 10 bni göremeden arka lastik kabak seviyesine kadar aşındı ve değiştirmek zorunda kalmıştım. Dolayısıyla her 8 -10 binde bir arka michelen lastik değişimi yapmak demek hem pahalı olamsı kaynaklı hemde ömrünün kısa olması kaynaklı kullanım maliyetini hayli arttırdı. Ayrıca lastik aşınmaya başladıkça çapı düştüğü için 5-6 bin km sonra sıfır hali ile karşılaştırdığında aynı hızda motorun kullandığı devirlerde artma olması oldukça can sıkıcı olmaya başlamıştı. Örnek vereyim. Michalen arka tekeri yeni taktığımda motor 80 km/h ta 6000 devirle ilerleyebiliryorken, son anlarında yani lastik 8000 km seviyelerindeyken motor 80 km/h ta 5. viteste 6500 devir çevireye başlıyor, buda ham yakıt sarfiyatını arttıran, hemde motor ömrünü kısaltan bi olumsuzluk bence, ayrıca michalen lastik, yumuşak hamur yapısı nedeniyle arkaya yolcu bindiğinde daha çok ezilerek sürtünmenin artmasına ve çekişin bir nebze düşmesine de sebep oluyor. Yol tutuş ta on numara, üzerine yok ama bu olumsuzluklardan sonra arkaya michalen düşünmüyorum. 10 bin deki arka michaleni söküp swallow takmıştım. Birden motor akıcılık kazanmıştı, 80 ile giderken 6500 çeviren motor 6000 devir çevirmeye başlamıştı. Swallow arkadan inanılmaz memnunum, michalenin yol tutuşunu aratmayacak kadar kaliteli olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden ben ön michalen, arka swallow devam ediyorum. Gayet memnunum. Şimdiye kadar cbf 150 için piyasada olan bütün lastikleri kullandım diyebilirim. Swallow ile ilgili şöylede bi kaliteli gözlemim var. Arabaların asvaltta fren yaptıklarında çıkan lastik sesini, nasıl tarif edeyim (i-i-i-i-i) ben şimdiye kadar arka tekeri asvaltta kızakladığımda hiç duymamıştım, bu sesi sadece swallow da duydum. Hatta arkamdan araba geliyor kazık fren yaptı ve duramayarak bana vuracak şeklide anlık bi duygu bile yaşamıştım ve çok şaşırmıştım.

Yolculu kullanım için michalen arka.. elbette sürüş güvenliği ve yol tutuş olarak 10 numara. Fakat:

1- Yolculu kullanım yapan için yumuşak hamur yapısı nedeniyle motoru bence biraz zorluyor. ve yolculu kullanım yapan bir numara daha sert lastik tercih etmeli.

2- Yolculu kullanım oranı fazla ise lastik çabuk eriyor. Para para para, her 8-10 bin de bir arka michalen değiştireceksek işimiz var, yandık :) Senede 15-20 bin yapıyorum bana gitmez. He senede 3-5 bin binen bu maddenin olumsuzluğunu yaşamaz alabilir.

3- Yolculu kullanım oranı fazla ise 5-6 bin km seviyelerinden sonra lastikteki erime eğilimi artmaya başladıkça çaptan düşme ile birlikte, seyir esnasında motorun daha yüksek devirler çevirmeye başladığını fark ediyorsunuz, moral bozucu, motor ömrü için olumlu değil ve yakıt sarfiyatını arttıran bi etken. Ayrıca bu 0,5 devir seviyelerinde yaşanılan devir artışını eski kasa devir saati olmayan ark..ların anlaması neredeyse imkansız. Bilginize.

Bu şekilde kullanım, hele bide motorda yeni kasa ve 43 t dişli varsa, motor 90-100 km-h seviyeleri bile çok çok yüksek devir çevirecektir. Dikkat etmek lazım. Birde üstüne bu koşullarda kullanılırken mesela mevsim yaz, hava sıcak, motor yağınada bakılmadan, ağar sürücü ve ağoır bi yolcu ile eksik yağ ile geziliyorsa zaten motorun sonu yakın demektir. 20-30 bin seviyelerinde motor yaptırmalara şahit oluyorum, yazık. Bilinçli kullanılan bi cbf 150 nin 20-30 binlerde motor yemesi mümküm değil.

Michalen arka lastik kullanımı ile ilgili gözlemlerim bu şekilde.

Bi kaç ay önce aldığım swallow arka lastikten bir fotoğraf. Viraja yatma kabiliyeti, frenaj ve ıslak yol sürüş yol güvenliği konusunda michaleni aratmayacak kadar kaliteli bi lastik, tavsiye ederim. Yolculu kullanımda da arka michalendeki sıkıntıları asla yaşamıyorum.

 
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
Aku sorunu bende de oldu 2-3 hafta kullanmayinca boşaldı vurdurup çalıştırıyordum fakat şimdi birde bnzin aynı anda bitti yedeğe aldım ugrastim o kadar nafile bakalım nasıl çözeceklgim şimdi sıcağı sıcağına yazıyorum :)
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Cbf 150 ye iki kere arka lastik michalen aldım, yolculu kullanım oranım yüksek, yük arkada fazla olunca, michalen lastikler bende biri 8000 km seviyelerinde biride yine 10 bni göremeden arka lastik kabak seviyesine kadar aşındı ve değiştirmek zorunda kalmıştım. Dolayısıyla her 8 -10 binde bir arka michelen lastik değişimi yapmak demek hem pahalı olamsı kaynaklı hemde ömrünün kısa olması kaynaklı kullanım maliyetini hayli arttırdı. Ayrıca lastik aşınmaya başladıkça çapı düştüğü için 5-6 bin km sonra sıfır hali ile karşılaştırdığında aynı hızda motorun kullandığı devirlerde artma olması oldukça can sıkıcı olmaya başlamıştı. Örnek vereyim. Michalen arka tekeri yeni taktığımda motor 80 km/h ta 6000 devirle ilerleyebiliryorken, son anlarında yani lastik 8000 km seviyelerindeyken motor 80 km/h ta 5. viteste 6500 devir çevireye başlıyor, buda ham yakıt sarfiyatını arttıran, hemde motor ömrünü kısaltan bi olumsuzluk bence, ayrıca michalen lastik, yumuşak hamur yapısı nedeniyle arkaya yolcu bindiğinde daha çok ezilerek sürtünmenin artmasına ve çekişin bir nebze düşmesine de sebep oluyor. Yol tutuş ta on numara, üzerine yok ama bu olumsuzluklardan sonra arkaya michalen düşünmüyorum. 10 bin deki arka michaleni söküp swallow takmıştım. Birden motor akıcılık kazanmıştı, 80 ile giderken 6500 çeviren motor 6000 devir çevirmeye başlamıştı. Swallow arkadan inanılmaz memnunum, michalenin yol tutuşunu aratmayacak kadar kaliteli olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden ben ön michalen, arka swallow devam ediyorum. Gayet memnunum. Şimdiye kadar cbf 150 için piyasada olan bütün lastikleri kullandım diyebilirim. Swallow ile ilgili şöylede bi kaliteli gözlemim var. Arabaların asvaltta fren yaptıklarında çıkan lastik sesini, nasıl tarif edeyim (i-i-i-i-i) ben şimdiye kadar arka tekeri asvaltta kızakladığımda hiç duymamıştım, bu sesi sadece swallow da duydum. Hatta arkamdan araba geliyor kazık fren yaptı ve duramayarak bana vuracak şeklide anlık bi duygu bile yaşamıştım ve çok şaşırmıştım.

Yolculu kullanım için michalen arka.. elbette sürüş güvenliği ve yol tutuş olarak 10 numara. Fakat:

1- Yolculu kullanım yapan için yumuşak hamur yapısı nedeniyle motoru bence biraz zorluyor. ve yolculu kullanım yapan bir numara daha sert lastik tercih etmeli.

2- Yolculu kullanım oranı fazla ise lastik çabuk eriyor. Para para para, her 8-10 bin de bir arka michalen değiştireceksek işimiz var, yandık :) Senede 15-20 bin yapıyorum bana gitmez. He senede 3-5 bin binen bu maddenin olumsuzluğunu yaşamaz alabilir.

3- Yolculu kullanım oranı fazla ise 5-6 bin km seviyelerinden sonra lastikteki erime eğilimi artmaya başladıkça çaptan düşme ile birlikte, seyir esnasında motorun daha yüksek devirler çevirmeye başladığını fark ediyorsunuz, moral bozucu, motor ömrü için olumlu değil ve yakıt sarfiyatını arttıran bi etken. Ayrıca bu 0,5 devir seviyelerinde yaşanılan devir artışını eski kasa devir saati olmayan ark..ların anlaması neredeyse imkansız. Bilginize.

Bu şekilde kullanım, hele bide motorda yeni kasa ve 43 t dişli varsa, motor 90-100 km-h seviyeleri bile çok çok yüksek devir çevirecektir. Dikkat etmek lazım. Birde üstüne bu koşullarda kullanılırken mesela mevsim yaz, hava sıcak, motor yağınada bakılmadan, ağar sürücü ve ağoır bi yolcu ile eksik yağ ile geziliyorsa zaten motorun sonu yakın demektir. 20-30 bin seviyelerinde motor yaptırmalara şahit oluyorum, yazık. Bilinçli kullanılan bi cbf 150 nin 20-30 binlerde motor yemesi mümküm değil.

Michalen arka lastik kullanımı ile ilgili gözlemlerim bu şekilde.

Bi kaç ay önce aldığım swallow arka lastikten bir fotoğraf. Viraja yatma kabiliyeti, frenaj ve ıslak yol sürüş yol güvenliği konusunda michaleni aratmayacak kadar kaliteli bi lastik, tavsiye ederim. Yolculu kullanımda da arka michalendeki sıkıntıları asla yaşamıyorum.

[url]http://f1303.hizliresim.com/17/w/lk0y7.jpg[/url]

çok doğru gözlemler üstad tecrübelerinizden yararlanıyoruz:)

valla cbfin kitabını yaz deseler bunu rahatlıkla yaparsın üstad:)

bende bunu farkettim mişlen çabuk bitiyor özellikle arka daha da çabuk bitiyor bu devir artma olayını bende yaşadım, ilk değişmde arkayı swallow yapıcam...

cbfi bu gibi incelikleri bilipte kullanırsan kesinlikle insanı herşeyiyle tatmin ediyor ve ömür boyu cbf kullanası geliyor insanın:)
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
Cbf 150 ye iki kere arka lastik michalen aldım, yolculu kullanım oranım yüksek, yük arkada fazla olunca, michalen lastikler bende biri 8000 km seviyelerinde biride yine 10 bni göremeden arka lastik kabak seviyesine kadar aşındı ve değiştirmek zorunda kalmıştım. Dolayısıyla her 8 -10 binde bir arka michelen lastik değişimi yapmak demek hem pahalı olamsı kaynaklı hemde ömrünün kısa olması kaynaklı kullanım maliyetini hayli arttırdı. Ayrıca lastik aşınmaya başladıkça çapı düştüğü için 5-6 bin km sonra sıfır hali ile karşılaştırdığında aynı hızda motorun kullandığı devirlerde artma olması oldukça can sıkıcı olmaya başlamıştı. Örnek vereyim. Michalen arka tekeri yeni taktığımda motor 80 km/h ta 6000 devirle ilerleyebiliryorken, son anlarında yani lastik 8000 km seviyelerindeyken motor 80 km/h ta 5. viteste 6500 devir çevireye başlıyor, buda ham yakıt sarfiyatını arttıran, hemde motor ömrünü kısaltan bi olumsuzluk bence, ayrıca michalen lastik, yumuşak hamur yapısı nedeniyle arkaya yolcu bindiğinde daha çok ezilerek sürtünmenin artmasına ve çekişin bir nebze düşmesine de sebep oluyor. Yol tutuş ta on numara, üzerine yok ama bu olumsuzluklardan sonra arkaya michalen düşünmüyorum. 10 bin deki arka michaleni söküp swallow takmıştım. Birden motor akıcılık kazanmıştı, 80 ile giderken 6500 çeviren motor 6000 devir çevirmeye başlamıştı. Swallow arkadan inanılmaz memnunum, michalenin yol tutuşunu aratmayacak kadar kaliteli olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden ben ön michalen, arka swallow devam ediyorum. Gayet memnunum. Şimdiye kadar cbf 150 için piyasada olan bütün lastikleri kullandım diyebilirim. Swallow ile ilgili şöylede bi kaliteli gözlemim var. Arabaların asvaltta fren yaptıklarında çıkan lastik sesini, nasıl tarif edeyim (i-i-i-i-i) ben şimdiye kadar arka tekeri asvaltta kızakladığımda hiç duymamıştım, bu sesi sadece swallow da duydum. Hatta arkamdan araba geliyor kazık fren yaptı ve duramayarak bana vuracak şeklide anlık bi duygu bile yaşamıştım ve çok şaşırmıştım.

Yolculu kullanım için michalen arka.. elbette sürüş güvenliği ve yol tutuş olarak 10 numara. Fakat:

1- Yolculu kullanım yapan için yumuşak hamur yapısı nedeniyle motoru bence biraz zorluyor. ve yolculu kullanım yapan bir numara daha sert lastik tercih etmeli.

2- Yolculu kullanım oranı fazla ise lastik çabuk eriyor. Para para para, her 8-10 bin de bir arka michalen değiştireceksek işimiz var, yandık :) Senede 15-20 bin yapıyorum bana gitmez. He senede 3-5 bin binen bu maddenin olumsuzluğunu yaşamaz alabilir.

3- Yolculu kullanım oranı fazla ise 5-6 bin km seviyelerinden sonra lastikteki erime eğilimi artmaya başladıkça çaptan düşme ile birlikte, seyir esnasında motorun daha yüksek devirler çevirmeye başladığını fark ediyorsunuz, moral bozucu, motor ömrü için olumlu değil ve yakıt sarfiyatını arttıran bi etken. Ayrıca bu 0,5 devir seviyelerinde yaşanılan devir artışını eski kasa devir saati olmayan ark..ların anlaması neredeyse imkansız. Bilginize.

Bu şekilde kullanım, hele bide motorda yeni kasa ve 43 t dişli varsa, motor 90-100 km-h seviyeleri bile çok çok yüksek devir çevirecektir. Dikkat etmek lazım. Birde üstüne bu koşullarda kullanılırken mesela mevsim yaz, hava sıcak, motor yağınada bakılmadan, ağar sürücü ve ağoır bi yolcu ile eksik yağ ile geziliyorsa zaten motorun sonu yakın demektir. 20-30 bin seviyelerinde motor yaptırmalara şahit oluyorum, yazık. Bilinçli kullanılan bi cbf 150 nin 20-30 binlerde motor yemesi mümküm değil.

Michalen arka lastik kullanımı ile ilgili gözlemlerim bu şekilde.

Bi kaç ay önce aldığım swallow arka lastikten bir fotoğraf. Viraja yatma kabiliyeti, frenaj ve ıslak yol sürüş yol güvenliği konusunda michaleni aratmayacak kadar kaliteli bi lastik, tavsiye ederim. Yolculu kullanımda da arka michalendeki sıkıntıları asla yaşamıyorum.

[url]http://f1303.hizliresim.com/17/w/lk0y7.jpg[/url]
abi o sese aldanma irc sıcak asfaltta öyle bir ses veriyorki ferrari frene bastı asfaltı oyuyo zannedersin :cherry:
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
bu swallow lastik mişlenlere göre bedava valla:) birde gerçekten böyle kaliteli ise çok güzelmiş:)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
2011 model cbf 150 ye en ucuz 210 tl trafik sigortası yaptırdı arkadaşım bu ne yaaa...
 
Katılım
13 Şub 2013
Mesajlar
245



abi çok güzel oluyo eline sağlık başka hangi parçaları kapladın?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------

http://imageshack.us/a/img62/3300/sam1384n.jpg

http://imageshack.us/a/img259/9015/sam1381h.jpg

http://imageshack.us/a/img132/7400/sam1380q.jpg


buda benimkinin son hali kırmızı jant şeridi yaptım son olarak :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst