OGS gişeleri tamamen kaldırılıyor - Cihaz parası yanıyor

Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Köprü ve otoyollardaki trafiği azaltmak için şubat ayında KGS gişelerini HGS'ye (Hızlı Geçiş Sistemi) çeviren Ulaştırma Bakanlığı, şimdi de OGS gişelerini 6 ay içerisinde HGS'ye çevirerek tüm gişeleri kaldıracak. Tüketiciler ise tek hakim olacak HGS'ye geçişte OGS için ödedikleri depozitoyu alabilecek ancak cihaz bedellerini geri alamayacak.

KÖPRÜ ve otoyalların artık tek hakimi Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) olacak. 6 ay içerisinde otoyol ve köprülerdeki tüm gişeler kaldırılacak. Böylece Kartlı Geçiş Sistemi'nden (KGS) sonra Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) de tarih olacak. Ancak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın geçtiğimiz günlerde yaptığı "OGS'si olana bedelsiz HGS vereceğiz, bunları da eve teslim edeceğiz" açıklamasından sonra OGS'lerin ne olacağı merak konusu oldu. Konu ile ilgili açıklama yapan PTT Genel Müdürü Osman Tural, vatandaş için daha kolay olduğundan dolayı OGS'lerin HGS'ye çevrileceğini söyledi. Yaklaşık 3 milyon OGS'nin yerini HGS'lerin alacağı bilgisini veren Tural, "Sistem 6 ay içinde tamamlanacak. Zaman içinde tüm gişeler kaldırılacak. Havadan okuma sistemi var. Bu sayede geçen araçlar sınıflarına göre okunabilecek ve ona göre ücretlendirilecek. Şu anda 2.1 milyon HGS kullanıcısı var" diye konuştu.

Depozito karmaşası

OGS cihazı satın alırken cihaz bedeli ve depozito parası ödeyen vatandaşları ise bir sürpriz bekliyor. HGS'ye geçişte ödedikleri depozito ücretini geri alabilecek olan tüketiciler, ödedikleri cihaz bedellerini geri alamayacak. OGS sisteminin sağlayıcıları olan bankalar da, "OGS cihazını satın alanlar eğer depozito ödedilerse bunu geri alabilecek. Ancak cihazları geri alma şansımız yok. O yüzden cihaz bedellerini ödemek söz konusu değil" diyor. Bir başka banka yetkilisi ise "Hiçbir şekilde ne depozito ne de cihaz bedeli geri ödenmiyor" yorumunu yapıyor.

PTT Genel Müdürü Tural ise, "Bankalar bu ücretleri depozito olarak değil cihaz bedeli olarak aldı. 3 yıllık garanti süresi dolan cihazların bedeli geri ödenmiyor."

Farkları neler

OGS
· Otoyol ve köprülerden duraklamadan, yüzde 20 indirimli geçiş imkanı sağlıyor.
· Ancak alması zahmetli ve pahalı.
· 40-60 lira bedelle alınıyor.
· Kredi kartı hesabıyla ilişkilendirmek veya banka hesabında sürekli para bulundurmak gerekiyor.

HGS
· Satın almak OGS'ye göre daha kolay.
· Tüketici için en önemli fark ise fiyat.
· HGS'ler 5 lira veya 15 liraya alınabiliyor.
· PTT şubelerinden, ya da bankalardan HGS'lere ulaşılabiliyor.
· Bazı bankalar müşterilerine HGS'yi bedava veriyor.

5 SORUDA HGS'YE GEÇİŞ

HGS'yi nasıl alırım?
· HGS kartına PTT şubelerinde 5 lira karşılığında ulaşılabiliyor. HGS kart ve etiketleri aracınızın plakasına kayıtlı olarak veriliyor. Bu nedenle HGS almak için ruhsat ve kimlikle başvurulması gerekiyor. HGS kartını ruhsat sahibinin alması gerekiyor. HGS etiketlerine bankalar aracılığıyla da ulaşılabiliyor. HGS dolumları PTT olan her yerden, benzin istasyonlarından ve konaklama tesislerinden yapılabiliyor.

HGS'ye nasıl geçiş yaparım?
· HGS'ye geçiş yapabilmek için öncelikle bankanızla görüşmeniz gerekiyor.
Bu işi yapabilmek için bankalar dilekçe ile başvuru yapmanızı istiyor. Bankadan bankaya değişen uygulamalara göre OGS cihazınızı satın alırken ödediğiniz depozitoyu geri alabilirken, cihaz ücretini almanız mümkün değil.
Bazı bankalar ise hiçbir ücretin geri ödenemeyeceği bilgisini veriyor.

HGS'nin avantajı neler?
· HGS'nin getirilmesindeki
en önemli neden özellikle köprü trafiğindeki kargaşayı biraz olsun rahatlatmak.
Bunun dışında geçiş ücretlerinde OGS'ye göre bir avantajı yok. Ancak HGS'ye daha uygun şekilde ulaşmak mümkün. Cihaz ücreti OGS kadar pahalı değil ve bir çok noktadan dolum yapılabiliyor.
Banka hesabı olmak zorunlu değil.

Kaçak geçiş nasıl engellenir?
· HGS hesabında geçiş ücretini karşılayacak kredi bulundurulması zorunlu. HGS hesabında geçiş için yeterli bakiye bulunmadığı durumda sıfır bakiyenin altındaki hesaplar 7 gün içerisinde yeterli tutar hesaba yatırılmadığı takdirde PTT tarafından iptal edilerek tebligat işlemleri yapılıyor. Yeterli bakiye olmadan yapılacak geçişler, 7 gün içinde hesaba yükleme yapılmaması durumunda 11 kat cezalı oluyor.

Arabamı sattım HGS'mi ne yapmalıyım?
· Ürününüzü PTT merkez ve işyerlerinden iptal ettirerek yeni ürün alabilirsiniz, eski ürün içindeki bakiyeyi gerekli kontroller gerçekleştirildikten 7 gün sonra yeni ürününüze aktarabilirsiniz. Yeni ürün almak istemiyorsanız iptal ettirdiğiniz ürününüz içindeki bakiyeyi 1 ay sonra PTT Merkezlerinden alabilirsiniz.

OGS satan bankalar

· Ziraat Bankası
· Vakıfbank
· İş Bankası
· Denizbank
· Garanti Bankası

Kaynak: HÜRRİYET
 

Ekli dosyalar

  • ogs-motosiklet-kalkiyor.jpg
    ogs-motosiklet-kalkiyor.jpg
    32.1 KB · Görüntüleme: 7,502
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
390
Tam OGS alıp rahat edeceğim derken, yine aynı soru... NEREYE YAPIŞTIRILIR BU ŞEY???
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Alnımızın ortasına yapıştıracaklar ... :pr:
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
131
Arabam için şerit şeklinde olan HGS'den almıştım. Dikiz aynası civarlarına yapıştırılıyor. Geçen hafta da motosiklet için aldım; eski KGS gibi kart şeklinde. Geçerken havaya tutup okutuyorsun. Tehlikeli oluyor tabi. Montun koluna ya da başka bir yere şeffaf kaplamalı bir kısım yapıp geçerken öyle okutmayı düşünüyorum.
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
266
Ruhsatın içindeki HGS etiketinin bile okunabildiğini söylüyorlar, etiketi okuyamazsa plakayı görür, eşleşen HGS var diye ceza yazmaz.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Az kaldı az, ensemize ve totomuza chip takıp aldığımız nefesi sayacaklar.
Sağmal inekler gibi kulağımıza küpe bile takabilirler, genetiği değiştirilmiş gıdalarla o gün aldığımız kalori kadarını emeğimizi sömürerek derhal geri almanın peşinde bu lanet sistem.
Biz aklı selim kuzular ve danalar olarak başımızı yem torbasından çıkarmamalıyız, sadece çobanımızın sesine kulak vermeliyiz.
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Dikiz aynası cama monteli otomobillerde bağlantı bölgesinin 5cm aşağısına, dikiz aynası tavandan monteli araçlarda 10cm aşağısına, kamyonlarda camın alt kısmından 5cm yukarısına yapıştırılması gerekiyormuş.

Yani tamamen nokta atışı yapmanız gerekiyor.
Dikiz aynasına veya camın köşesine yapıştırılırsa okumayabiliyormuş.

Bu durumda motosiklette alnımıza yapıştıracağız.
Motor üzerindeki dikilme açısını da hesaplamanız gerekiyor.
Hgs'yi tam ortalamak da cabası.
Touring motor sürücüleri biraz eğilmek zorunda kalabilir.
Supersport, superbike sürücüleri hgsnin altından geçiyorlar ne yazık ki.
Tam geçerken alnınızı işaret edip hafif gülümseyin yoksa okumuyormuş.

Muz cumhuriyetinin antik kuntik uygulamaları.
Motosikletler (trafiğe çıkan yaygın bir araç) yeniden sallanmıyor.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Eee milletin OGS cihazına verdiği onca para ne olacak ?
HGS etiketiyle beraber depozitolarını da getirecekler mi eve ?
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
ne olursa olsun tüm paralı yollarda ve köprülerde en az bir nakit gişesi bulunmalı. tüketici haklarına göre kimse ihtiyacından fazla bir hizmeti veya ürünü almaya zorlanamaz. belki araç sürücüsü o köprüden veya yoldan bir kere geçecek. ne için geçmediği yolun parasını peşin ödemek zorunda ?
 
Katılım
20 Mar 2012
Mesajlar
608
demedi demeyin hgs de ileride kalkar yerini başka bir şey alır... milyonlarca satılıyor hesabını siz yapın ne paralar dönüyor bu işte...sahın milletiiiiiiiiiiiii
 
Katılım
22 Şub 2012
Mesajlar
226
Neden değişiyor yani sistem , neden kalkıyor ki ogs ?
Birisi çıkıp devletin kâr amacı güden bir kuruluş olmadığını söylese ..
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Daha yeni motora 40 lira verip ogs aldım. Geri de vereceklerini sanmıyorum. Vermeyeceklerse Allah belalarını versin. Vereceklerse de versin...
 
Katılım
9 Şub 2011
Mesajlar
881
yuhh diyorum artık. Gerçekten yuh. Dalgamı geçiyorlar bizle bunlar ya. Yeter artık.
Çocuk oyuncağımı bu işler.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Daha yeni motora 40 lira verip ogs aldım. Geri de vereceklerini sanmıyorum. Vermeyeceklerse Allah belalarını versin. Vereceklerse de versin...



ogs nin çöp olacağını sanmam, aynı kgs gibi belirli bir zaman verilir ve sende o zaman içinde geçmeyeceğin otoyoldan geçersinki paran hibe olmasın :cherry: :p
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Daha yeni motora 40 lira verip ogs aldım. Geri de vereceklerini sanmıyorum. Vermeyeceklerse Allah belalarını versin. Vereceklerse de versin...

boşver Reşit...
sen onu bunu bırak ta bu sene balık avlama yarışması yapacakmıyız? yaparsak katılacakmısın onu söyle...

nasılsa kazanamam diye düşünme ama...:joker::pl:
 
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
390
Şimdi aklıma geldi, kaskın içine giren güneş vizörüne yapıştırsam (vizör iptal olacak!?) oradan okur mu ki :silent: Neyse ben köprüden geçene kadar HGS'nin de yerini yenisi alır :mrgreen:
 
Katılım
6 Kas 2008
Mesajlar
1,284
Daha yeni motora 40 lira verip ogs aldım. Geri de vereceklerini sanmıyorum. Vermeyeceklerse Allah belalarını versin. Vereceklerse de versin...

ahaah. Her türlü versin diyorsunuz yani :). Katılıyorum.

Ben de yakın bir zaman önce ogs aldım. Açıkçası bana biraz yılan hikayesi gibi geliyor...
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
boşver Reşit...
sen onu bunu bırak ta bu sene balık avlama yarışması yapacakmıyız? yaparsak katılacakmısın onu söyle...

nasılsa kazanamam diye düşünme ama...:joker::pl:

Samet abi 2 hafta önce ciddi bir operasyon geçirdim. Kısmetse 4 ay sonra aranızdayım. Zaten balık sezonu da başlıyor. Tabii ki katılacağım. Ama bu aralar iptalim :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------

ahaah. Her türlü versin diyorsunuz yani :). Katılıyorum.

Ben de yakın bir zaman önce ogs aldım. Açıkçası bana biraz yılan hikayesi gibi geliyor...

Bana da yılan hikayesi gibi geliyor. :bestmt:
 
Katılım
8 Eki 2008
Mesajlar
870
Hgs ile ogs bilestirilecek dedi bugün ulaştırma bakanı. Yani sürücüler şerit değiştirip trafik sıkışıklığı oluşturmayacak. Standart bir uygulama olarak, hgs de ogs de aynı gişeden geçebilecek. Tabiki medya yine bir yerlerinden anlamış ;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst