125 cc scooter ile uzun yol.Yardım

Katılım
19 May 2009
Mesajlar
74
Ben onu hafta sonu birgünde yapıyorum.Motorun yağı kaliteli olsun benzini olsun her 1 saatte bir dur 5dk.Ortalama hızın 70-80 olsun rahat gidilir.Millet 125cc ile Dünya turu yaptı siz diyorsunuz 200km:mrgreen:

bende o yolu hafta sonu bir günde yapacam zaten.pazar sabahı çıkıp hava kararmadan geri dönmeyi planlıyorum.
 
Katılım
10 Haz 2009
Mesajlar
504
inşallah bir gün yolun iskenderuna düşerde niçin 200 km yolu bu şekilde büyüttüğümü anlarsın dostum :)

En azından iskenderunda yol varmış kardeşim :) Daha bugün yine aracın 4 jantını birden düzelttirdim ve balans yaptırdımm..100 tl. para gitti yine :) İstanbulda hiç yol yok..
Gelde iki teker sevdalısı olma işte.. motor olsaydı 50 tl.verecektim :queen:
 
Katılım
17 Şub 2008
Mesajlar
2,907
mesafeler görecelidir arkadaşlar kimine 50 km uzun gelir kimine 5000 km :cat:

sen motorunun kayış,buji,fren,yağ gibi yolda bırakmaya sebebiyet verecek bakımlarını yaptır ve sağ sağlim yolunu yap kardeşim birde yanına fotoğraf makinası al resimleri bekliyoruz :)

ALLAH yolunuzu açık etsin tekeriniz düz bassın :cat:
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Merhabalar...
Uzun yol süresinde gideceğiniz ortalama hız ve mola periyodunuz çok önemli..
1- aracınız scooter...dolayısyla, 70-80 km hızlarda bile yüksek motor devri çevirmek zorundasınız. Bu durumda uzun süreli sürüşlerde yağınız aşırı ısınarak incelir ve supap sistreminin yeterince yağlanamamasına neden olur. Buda ilerleyen zamanlarda ciddi sorunlara yol açar. Ara ara hızınızı yavaşlatarak motorun rahatlamasını sağlayın..
2- Variatör kayış tertibatına sahip olduğunuzdan uzun süreli yüksek hızlarda kayış kopmasına neden olabilirsiz. Yanınızda yedek kayış bulundurun ve sık sık hızınızı düşürerek kayışın bir miktar soğumasını sağlayın
 
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
74
Merhabalar...
Uzun yol süresinde gideceğiniz ortalama hız ve mola periyodunuz çok önemli..
1- aracınız scooter...dolayısyla, 70-80 km hızlarda bile yüksek motor devri çevirmek zorundasınız. Bu durumda uzun süreli sürüşlerde yağınız aşırı ısınarak incelir ve supap sistreminin yeterince yağlanamamasına neden olur. Buda ilerleyen zamanlarda ciddi sorunlara yol açar. Ara ara hızınızı yavaşlatarak motorun rahatlamasını sağlayın..
2- Variatör kayış tertibatına sahip olduğunuzdan uzun süreli yüksek hızlarda kayış kopmasına neden olabilirsiz. Yanınızda yedek kayış bulundurun ve sık sık hızınızı düşürerek kayışın bir miktar soğumasını sağlayın

bilgi için teşekkürler.
sık sık fotograf çekmek için duracam zaten:D

20 40 castrol yag var motorda incelme olayı 10 40 a göre daha az olur heralde.

kayışı 300 km önce degiştirdim bide varyatörden parça degişti.(bando markaydı kayış)
 
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
ben honda activa (100cc) ile 300 km yaptım ve dip gaz gittim çoğunlukla ve bogulma yada şişme gibi bir sorunum olmadı, 20*50 kullanıyordum son gidişimde 20-40 vardı , 1 kere kayış koptu yolda kaldım onunda değişme vakti gelmişti değiştirmeye giderken yolda kaldım
 
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
Bende 150 cc cinli scooter kullanıcısı olarak tecrübelerimi paylaşayım.Kayışın eski değilse ve yağında yeni değişmişse ihtiyacın olan tek şey motosikletinin karnını doyurmak olacaktır :p 23.000 km de şu anda scooterım ve 3 senedir kullanıyorum.Bu 23.000 km'nin büyük kısmını şehirler arası yollarda yaptım.Zaman zaman tek seferde 500 km yi bulan yolculuklar yaptım ve bugüne kadar yolda kalmadım.Diğer arkadaşlarında dediği gibi 200 km yolu gözünde pekte büyütme.
 
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
74
Bende 150 cc cinli scooter kullanıcısı olarak tecrübelerimi paylaşayım.Kayışın eski değilse ve yağında yeni değişmişse ihtiyacın olan tek şey motosikletinin karnını doyurmak olacaktır :p 23.000 km de şu anda scooterım ve 3 senedir kullanıyorum.Bu 23.000 km'nin büyük kısmını şehirler arası yollarda yaptım.Zaman zaman tek seferde 500 km yi bulan yolculuklar yaptım ve bugüne kadar yolda kalmadım.Diğer arkadaşlarında dediği gibi 200 km yolu gözünde pekte büyütme.

çok iyi yol yapmışın.ama bu çinlilerin hiçbiri birbirini tutmuyor.aynı iki motor bir birini tutumuyormuş.
 
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
398
2008 yazında çinli 150cc lik motorla uzun yol yapmış biri olarak söyleyim çok fazla problem yaşayacağını düşünmüyorum.ben artçımla beraber bandırma-akçay a gitmiştik yaklaşık 230km.biz sallana sallana keyfimize göre gittiğimiz için 7 saati bulmuştu varmamız ancak 4 gün sonra dönüşte bandırmadan vapura yetişmek için sallanmadan zamanında yola koyulduk ve 5.5 saatte geldik bandırmaya...

yanıma yağ, buji, bujibaşı(pipo) ve alet edevat almıştım sıkıntı olur diye ama bir problem olmamıştı.yalnız motor bu seyahattan sonra bir daha dikiş tutmadı onu da söylemek isterim.arkadaşların dediği gibi kayış önemli o konuya dikkat et.

yorgunluk açısından kesinlikle tavsiye etmem bi daha da yaparmısın diye sorsan yapmam :)
geçen yaz da ybr ile yine 2 kişi 2700km yol yaptık 1 haftada haa onu da sorsan yaparmısın diye cevabım ybr yi satıp enduro alırım olacaktır:)

yardımcı olabildiysem ne mutlu bana...
 
Katılım
18 Haz 2009
Mesajlar
159
İzmir Karşıyakadan 125 CClik Mondial 125 Zn ile 2 Kişi Çeşmeye Gittik Geldik Tecrübelerimi Yazayımm Dümdüz Otoban Olduğu İçin Hep Hızlı Gitmek Zorundasın Motor Küçük Olduğu İçin Çok Fazla Zorlannmadan Dolayı Yakıtı İçmeye Başladı! Arabadan Daha Tuzluya Gidip Geldik

Saatteki Hızımız Ortalama 70 Km İdi Ve Artık Çekilmez Oluyordu 2 Saat 10 Dkmızı Aldı 100 Km lik Yol 100 De Geliş

Yanımıza Ne Yedek Benzin Aldık Nede Takım Taklavat Ama Hiç Bir Problemle Karşılaşmadık

Bir Daha Tövbe O Motorla Çeşmeye Gitmem Her Yerim Ağrıdı ve uyuştu
 
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
74
300 km önce bando marka kayışla degiştirmiştim ayriyetten varyatörden parça degişmişti.o zamanlarda da castrol actevo yag koymuştum motora.

bujiyi deiştirdim,hava filitresini temizledim(yenisinide alabilirim belki).
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
10
arkadaşlar bende adana dan kayseriye gittim geldim toplam 1000 km yol yaptım
çıkmadan önce motoru ustaya verdim komple bakımdan geçirdim fren balata lambalar kayış v.s bakımını yaptırdım yanıma da bir tane gaz halatı fren halatı ve 1 lt yağ aldım bu şekilde yola çıktım iki kişi 7 saatte adana dan kayseriye vardım benim motorun markası haojın 125 cc scoter her hangi bir problem yasamadım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:56 ----------

benden sana tavsiye motorcuya ver komple bir bakım yapsın eksikleri gidersin kafana göre git için rahat olsun

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:57 ----------

bir de yanıma 1 lt benzin aldım yedek olarak
 
Katılım
28 Eyl 2009
Mesajlar
47
dostum dediğin gibi bakım yaptırmışsan rahat rahat gidebilirsin. ancak bu tip motorlarda motor hararet müşiri olmadığı için motorunun ne kadar zorlandığını bilemezsin. tek gittiğinde çok sıkıntı olmaz motor çok zorlanmaz ama iki kişi gidince motorda gaza çok yüklenmemek gerek bence. motoru zorlamadan gidersen bi problem çıkmaz.
 
Katılım
6 Şub 2009
Mesajlar
307
soyleneler doğru..yağ buji hava filtresi eskişse yeni kayiş..cok uzun yol deil seninki Konyadan Mersine Gitmiştim ve geri donmustum kız Arkadaşimla modi 150 hs ile hemde mersin mut yolu uzerinden berbat bi yoldu.75km sabit hizla git rampa olmayan yeri et gereqirse yol uzasin ama rampaya girme mumkunse.Sabirli ol birde duat et yola çikmadan.birde yolda kalirsan die bir yada iki kamyonet sahibinin numarasini al..yada yanina para al fazladan..işini gorur.molalarin sıkça olsun..mesela 40 kmde bir zorlamazsan ve bakimli ise gider.reflektorlu yeleq al seni yavas olduğun için farqedemeyeceqler.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
4
İyi akşamlar Arkadaşlar,
Konu başlığını görünce bir cevap atmak istedim, forumda yeniyim.
özellikle uzun bir motor seyahatinde muhakkak kasko yaptırılması gerekiyor bence, bu konuda Türkiye'de çok iyi ve uzman sigorta şirketleri ve aracı Kurumlar var. Ama Kasko pahalı diyorsanızda o zaman muhakkak Motosiklet yol Yardım Asistans Kartı almalısınız. Bu tip uzun yollarda insanın başına gelebilecek bir sürü olay var, böyle bir kart ile çok rahat edersiniz.
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
200 km gidiş geliş için sigorta yaptırmak mı??? İsterseniz bir de pilot tutalım da sağ salim getirsin götürsün... ???
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
scooter ile uzun yol deyince bazı insana göre uzun yol binlerle bazısına göre yüzlerle ifade edilebilir ölçülere büründürülebilir , bazısı için 200 km den fazlası günlük kullanımda sıradan iş güç diyobiliyorken , diğerine göre yıllık gezi olabilir , herşeyden önemlisi 20 km likte olsa kullandığınız motosikletin bakımı ve sizi yolda bırakabilecek unsurları bilmeniz gerekmektedir ,

motosiklet sürücüsü gerekli olanları bilmesi menfaatine olur :)

kayış, ateşleme , ve yağ bakımları her zaman bakımlı olmalıdır , unutmayınki sıfır aldığınız motor bile ateşleme ve elektirik sorunları yüzünden sizi yolda bırakabilir , buna istinaden lastik tamir kiti , bir pompa bagajınnızda her zaman olmalıdır , eeee kendi motorunuzuda tanıyorsanız istediğiniz yere gidersiniz :)

unutmayın makinanın eskisi olmaz , bakımlısı bakımsızı olur . hayırlı yolculuklar kazasız kedersiz .
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Konu 2010 da açılmış :) herhalde 3 sene içinde gidip gelmiştir 200 km yolu :wiinkk:
 
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
828
Yazmak lazım eski konulara da yoksa okunmuyor... ;) Lastik patlayıp yolda kaldı mı 5 km bile bayağı uzun bi yol, bizzat denemiştim... :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst