Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Ara 2012
Mesajlar
40
bu motor hakkında birkaç sorum olacak
1-vites göstergesi varmı ?
2-devir saatinin olmaması motora ilk baslıyacagım için bir sıkıntı yaratırmı ?
3-devir saati takılabilrmi takılırsa kaça mal olur ?
şimdiden tesekkürler
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
428H - 120 bakla, D.I.D de "o-ring/x-ring" olarak direk uyumlu yok, o-ring olmayanlarının var ama cross tipi motosikletler için yani "H" sınıfı değil, kaliteli, çok daha hafif... fakat kısa ömürlü olur.

Ring li bişey alırsan aldıktan sonra bakla söktürtmen gerekecek, muhtemelen bağlantı baklası ve kilidi birlikte gelmiyor, mağazadan alırsan hatırlatırlar ama netten sipariş geçersen kutu içinden çıkmama ihtimali var (onu bi sor),

yada bakla söktürttüğün yerden temin edersin :) Sonucundan bizide haberdar edersen seviniriz :)




8000' de Serkan :cherry:


hay allah razı olsun senden başka cevap veren olmadı saolasın
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
bu motor hakkında birkaç sorum olacak
1-vites göstergesi varmı ?
2-devir saatinin olmaması motora ilk baslıyacagım için bir sıkıntı yaratırmı ?
3-devir saati takılabilrmi takılırsa kaça mal olur ?
şimdiden tesekkürler

Merhaba,

Vites göstergesi var,
Devir saatinin olmaması problem olmaz.1 gün içinde motosikletinin sesini tanırsın.
Orjinali takılır mı bilmem ama Mt kendin yap bölümünde sanki uydurma başka bir motora takılan görmüştüm.

Ben yeni başlayanlar için Devir saatinden çok vites göstergesinin önemli olduğunu düşünüyorum.Arada kadrana bakmadığımda küçük viteslerde karıştıra biliyorum.
 
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90
Arkadaşlar uzun zamandır yazamıyordum, bugün öğlen arası bir sürü iş yaptım sizlerle onları paylaşmak istiyorum. Öncelikle bir süredir aklımda olan lastik değişimini buz motorda halletim ve artık miyadını doldurduğunu düşündüğüm zinciri değiştirttim. Zinciri sirkecide savcı motordan aldım Taiwan malıymış 20 tl verdim. Buz motorda Yusuf usta zincirden 5 bakla almak zorunda kaldı ve bayağı uğraştı, taşlama cihazı ile baklaları pimlerden kurtarmak hayli zor. Bu işlem için hiç ücret istemedi ama o kadar uğraştığını gördükten sonra hakkını ödememek olmazdı. Zincir değiştikten sonra motor ilk günlerdeki ataklığına kavuştu diyebilirim. Kış şartları zinciri epey yıpratıyor, özelliklede kar suyu, bununla birlikte bakımını yaparken biraz tembellikte yaptığım oldu diyebilirim. Sonuçta lastiklerimin Michelin pilot sport ile değişti bakalım parasının hakkını verebilecekler mi. Dubleks olması benim için tek başına yeterli. Üzerindeki koruyucu tabaka gitsin herhalde virajlara daha güvenli bir şekilde girerim diye düşünüyorum.
Yakın zamanda fotoğraflarıda koyarım ama titiz ve temiz motor binmeyi seven ben bile, motoru 2 haftadır yıkayamadım. Birde kesinlikle tavsiye edeceğim bir pantolon var,
http://www.decathlon.com.tr/TR/city-3-pantalon-koruyucu-194366328/
linkteki pantolon en ağır yağışlarda bile bir damla su almıyor ve rüzgara karşıda olumlu etkisi var. Tavsiye ederim şimdilik benden bu kadar. Sağlıcakla kalın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------

İyi temennilerin için teşekkürler.Sen çekmişsin, uğraşmış koymuşsun azı çoğu mu olur hiç :king:.İnanmazsın Ataköy mü tam bilmiyorum aynı bu manzara bir caminin yanından çekiliyor.Dedim şimdi orada çekmesin.O caminin yanından bende bir boğaz manzarası çektireceğim bir gün.2 kere geldim ama daha erken yaşlarda.Bir sonraki gelişim muhteşem olacak oralara :cat:

Murat paylaşımlarını beğeni ile izliyorum. Seninle beraber boğazıda turlamak kısmet olursa İstanbulda misafir etmekten mutluluk duyarım.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Teklif etmen bile büyük incelik İbrahim abi,

Lastik performansını takipteyim.


Barkın Bayoğlu dahil birçok kişi 2012 Hondalarında depo kapağının elde kaldığı hakkında olumsuz görüşlerini bildirmişlerdir.Saygı duyuyoruz adamlar öyle tasarlamış, bize düşen alternatif çözüm:mrgreen:

Kendimce içgüdüsel olarak olsa gerek ilk depoda böyle yapmıştım, hiç değişmedi.



Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
Anladım :) .Hepinizden ricam faceden altın elbiseli adama girin oradan hondayı incelemesiricasında bulunun.Ben rica ettim, sizlerde söylerseniz etkili olabilir.Yani sonuçta bizim motorumuzda incelenmiş olur.
 
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90
Herkese günaydınlar,
Dün malumunuz zinciri değiştiğimi yazmıştım, bugüne kadar yapmadığıma öyle pişman oldum ki. Neredeyse ilk aldığımdan beri zincir ayarını kendim yapıyorum, motoru ayaklığa aldığımda arka tekeri döndüdüğümde kıtır kıtır zincir sesi gelirdi ve tekerlek dönerken zorlandığını düşünürdüm. Yeni zincir takıldıktan sonra emin oldum ki eski zincir maalesef çöpmüş. Akşam güzelce yıkadım motoru (maalesef ardından yağmur yağdı, yollar öyle pis sabah 10 km sonra motor aynı halde) yeni zincire bakım yaptım derken eski alışkanlık şöyle bir çevirdim zincir sesi eskisiyle kıyaslanamayacak kadar melodik, :cat: motorun giderken neden daha rahat hissettirdiğini anladım. Zinciri kötü durumda olanlar mutlaka bu duruma el atın ve aradaki farkı görün.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Abi benim şikayetim yok ama şimdi hergün geldiğim iş güzergahı çamur biraz.İnce kum attırıyor hep.Biliyoruzki ince kum zincir ve dişliye zararlı.Sezonda 15000 km gibi bir hedefim olduğundan sezon başı zincir ve belki lastiklere bir el atarım.Şuan için lastikler bana problem çıkartmadı şükür, aslında şikayetimde yok.Koltuk iyice yumuşadı, son Bodrum-Aydın-Bodrum yolculuğundan sonra motora çok ısındım.Yazında üzerine havlu kapladımmı Touring kadar rahat oalcak eminim.Birde eski sayfalarda bir arkadaşımız ne güzel demir taktırmıştı.Açıkcası ben yan demir ile uyumlu arkaya demir taktırmak istiyorum.Böylece top case'i hem biraz daha geriye alabilme şansım olacak.Hem apachenin yan demirleri gibi birşeyler ortaya çıkartmak istiyorum.Çanta alamasam bile en azından bez heybe alırım belki, veya demircide ucuza yaptırmaya çalışırız.Şuan için yaza değişik fikirler üretme aşamasındayım.Ama yazın burada çok resim olacağının garantisini veririm.:cat:
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
Arkadaşlar uzun zamandır yazamıyordum, bugün öğlen arası bir sürü iş yaptım sizlerle onları paylaşmak istiyorum. Öncelikle bir süredir aklımda olan lastik değişimini buz motorda halletim ve artık miyadını doldurduğunu düşündüğüm zinciri değiştirttim. Zinciri sirkecide savcı motordan aldım Taiwan malıymış 20 tl verdim. Buz motorda Yusuf usta zincirden 5 bakla almak zorunda kaldı ve bayağı uğraştı, taşlama cihazı ile baklaları pimlerden kurtarmak hayli zor. Bu işlem için hiç ücret istemedi ama o kadar uğraştığını gördükten sonra hakkını ödememek olmazdı. Zincir değiştikten sonra motor ilk günlerdeki ataklığına kavuştu diyebilirim. Kış şartları zinciri epey yıpratıyor, özelliklede kar suyu, bununla birlikte bakımını yaparken biraz tembellikte yaptığım oldu diyebilirim. Sonuçta lastiklerimin Michelin pilot sport ile değişti bakalım parasının hakkını verebilecekler mi. Dubleks olması benim için tek başına yeterli. Üzerindeki koruyucu tabaka gitsin herhalde virajlara daha güvenli bir şekilde girerim diye düşünüyorum.
Yakın zamanda fotoğraflarıda koyarım ama titiz ve temiz motor binmeyi seven ben bile, motoru 2 haftadır yıkayamadım. Birde kesinlikle tavsiye edeceğim bir pantolon var,
http://www.decathlon.com.tr/TR/city-3-pantalon-koruyucu-194366328/
linkteki pantolon en ağır yağışlarda bile bir damla su almıyor ve rüzgara karşıda olumlu etkisi var. Tavsiye ederim şimdilik benden bu kadar. Sağlıcakla kalın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:23 ----------



Murat paylaşımlarını beğeni ile izliyorum. Seninle beraber boğazıda turlamak kısmet olursa İstanbulda misafir etmekten mutluluk duyarım.
Pantolon kesinlikle LBC yi tavsiye ederim.Feyizoğlunda var.
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
421
allah nasiip ederse yaza doğru bir tane sıfır cb125 alıcam, her yerine kamera takıcam, vurucam dağa taşa parçalanan kadar kullanıcam. sonrada resimleri videoları burda paylaşacam halen bu motora çinli diyen çıkarsada motorun hurdasını hediye edicem.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
allah nasiip ederse yaza doğru bir tane sıfır cb125 alıcam, her yerine kamera takıcam, vurucam dağa taşa parçalanan kadar kullanıcam. sonrada resimleri videoları burda paylaşacam halen bu motora çinli diyen çıkarsada motorun hurdasını hediye edicem.

İyi olurdu vallahi :)

İmzanızda satıldı yazıyor, daha önce Cb sahibi miydiniz?
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
allah nasiip ederse yaza doğru bir tane sıfır cb125 alıcam, her yerine kamera takıcam, vurucam dağa taşa parçalanan kadar kullanıcam. sonrada resimleri videoları burda paylaşacam halen bu motora çinli diyen çıkarsada motorun hurdasını hediye edicem.

Mengü16 nickli arkadaşın 2 adet çinli motoru var. 2sini de dağlara vurdu ve hiçbirşey olmadı hala da kullanıyor. Yani bu olay cb125 in çinli olmadığını kanıtlayamaz :)
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Aslında ben eksik bilgi verdim. Benim linkte örnek verdiğim ürün pantolon değil, pantolon koruyucu. Pantolonun üzerine giyiyorsun, işe gelince çıkar devam et şeklinde :)))

http://www.feyizoglu.com/Revit-Curve-Yagmurluk-Alt_44115.html#0

Abi buda çok güzeldir.ilk geldiğinde kargocuya girdiğim gibi yağmur başlamıştı, orada giymiştim paketi açıp:mrgreen:. İnce, rahat, ama rüzgar yağmur geçirmez, kolayda yırtılmaz bişeydi.İlk el çantası gibi bezde geliyor,açıyorsun o bez parçası arka cep oluyor :).Kasmamasıda ayrıca hoşuma gitmişti.Düşürdük 2 dk da yürüttüler.:pr:
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
dün motorun koruma demirine mika malzemeden su ve soğuk gelmemesi için şöyle bişey yaptım, harika oldu. tavsiye ederim.
*
j704u.jpg
 
Katılım
10 Ağu 2012
Mesajlar
90
http://www.feyizoglu.com/Revit-Curve-Yagmurluk-Alt_44115.html#0

Abi buda çok güzeldir.ilk geldiğinde kargocuya girdiğim gibi yağmur başlamıştı, orada giymiştim paketi açıp:mrgreen:. İnce, rahat, ama rüzgar yağmur geçirmez, kolayda yırtılmaz bişeydi.İlk el çantası gibi bezde geliyor,açıyorsun o bez parçası arka cep oluyor :).Kasmamasıda ayrıca hoşuma gitmişti.Düşürdük 2 dk da yürüttüler.:pr:

Muratcım o ürünede baktım çok güzel. Aradaki fark aslında bütçe ile alakalı. Benim aldığım ürün 35 tl civarı..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------

dün motorun koruma demirine mika malzemeden su ve soğuk gelmemesi için şöyle bişey yaptım, harika oldu. tavsiye ederim.
*
http://d1301.hizliresim.com/15/q/j704u.jpg

Mikuni ellerine sağlık güzel olmuş. Benzerini bende yaptyım. Perşembe pazarında izolasyoncudan bir malzeme aldım dediğine göre kuryeler genelde ondan alıyormuş. Ön tarafı sert plastik içinde elyaf var çok sağlam bir malzeme kesip delerken oldukça zorlandım ama çamura ve suya birebir, en ağır şartlarda dahi motor ve egzos kısmı tertemiz kalıyor, bende fotoğrafları paylaşıcam ama motor temizken. Bugün yağmur yağmasaydı çekip koyardım foruma.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst