Motosiklet Çantalarının Ruhsata İşlettirilmesi Hakkında

Katılım
22 Tem 2011
Mesajlar
255
Emniyet Genel Müdürlüğü Bilgi edinme servsine soru sordum ve cevp geldi. Cevaptan bir şey anlayan varsa beri gelsin...

SORU: 2009 model BMW F 650 GS motosikletim var. Orjinal bağlantı aparatları ile orjinal BMW arka va yan çantalar var. Çantaları ruhsata işletmem gerekiyor mu?

EL CEVAP:
Sayın ...... ..........
09.10.2012 tarihli başvurunuz incelenmiştir.
Konu ile ilgili olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan 01.08.2012 tarih ve 1783 sayılı yazıda; AİTM Yönetmeliği kapsamında Türk Standardları Enstitüsünden alınan görüşler ve Bakanlıklarınca yapılan değerlendirmeler neticesinde, söz konusu motosikletlerin arka şasisi üzerinde yer alan taşıma kutularının aracın niteliğini değiştirmesinden dolayı, ilgili mevzuata göre tadilat projelerinin hazırlanarak onaylanması ve bu tadilatların araç tescil belgelerine işlenilmesi gerektiği bildirilmiştir.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan görüş yazısı doğrultusunda hareket edilmesi için 17.08.2012 tarih ve 160093 sayılı yazımızla 81 İl Emniyet Müdürlüğüne talimat verilmiştir.
Araçların üzerinde, Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkındaki Yönetmelikte (AİTM) belirtilen şekillerde yapılan her türlü değişikliğin, tescil belgesine işlenebilmesi için, yetkili makine mühendisi tarafından tanzim edilip TSE tarafından onaylanan tadilat projesinin ibrazı ve aracın fenni muayenesinin yaptırılması zorunludur. İyi günler dileriz.
22239
 
Katılım
21 Ağu 2012
Mesajlar
83
Yazı son derece açık ve net:

"Yapılan her türlü değişikliğin, tescil belgesine işlenebilmesi için, yetkili makine mühendisi tarafından tanzim edilip TSE tarafından onaylanan tadilat projesinin ibrazı ve aracın fenni muayenesinin yaptırılması zorunludur."

Başka nasıl anlamalıyız bu yazıyı?
 
Katılım
4 Eyl 2012
Mesajlar
242
ben 0 motor aldım 3 hafta önce özellikle belirttim çantanında ruhsata işlenmesini ancak öyle bir işlemin olmadığı söylendi bana motoru aldıgım bayi taradından özellikle yeniden sordumdum teslim alırken gerek olmadıgı söylendi aldım motorumu geldim sorunsuzda kullanıyorum aldıgım günden beri .s
 
Katılım
15 Ara 2004
Mesajlar
638
Bu konuya uyuz oldum ve biraz önce bende Bilim ve Teknoloji Bakanlığı ile Egm ye mail gönderdim.

Pardon bildirememişim, B.T.S.Bakanlığının web sayfasından iletişime geçemiyosunuz :) Bilim ve teknolojiye bakınız.

Mesajımda sökülüp takılabilen ekipmanların ruhasata işlendiğinde ihtiyaç olmadığı zamanlarda söküldüğünde yine cezai işlem konusu olabileceği, hususi kullanımlarda sürücülerin yağmurluk eldiven gibi ilave ekipmanları taşımak için kullandığını, yasak veya tadilat şartı getirildiğinde sırt çantası gibi çözümlerin sürüş ve sürücü için daha sakıncalı olabileceği gibi konulardan bahsederek, hususi ve ticari araçların bu konuda ayrı tutulmasını uzman ve bilirkişilerden görüş alınarak incelemenin yapılmasını ve bilgi verilmesini diye birşeyler yazdım bakalım ne çıkacak. Bilim teknoloji bakanlığı ve TSE ye de ulaşmak için elimden geleni yapacağım. Sonuçta görüş bildiren bu kurumlar.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
ulen bunlara kızıp , paraya kıyıp 100litre kappa topcase aldım. polise gösterdim ceza yazar mısın ? dedim ... sieee tarzı bi cevap verdi.
tavsiye ederim. 50 kilo bile attım. banamısın demedi..

 
Katılım
15 Ara 2004
Mesajlar
638
Karayolları Trafik Kanununa göre Motosikletin tanımı :)) Sepet yasak değil. Topcaselerin üzerini açarsak sepet olur ceza yazamazlar .P

8) Motosiklet: (Değişik tanım: 21/03/2012 - 28240 S.R.G. Yön./1. md.) 2 veya 3 tekerlekli sepetli veya sepetsiz motorlu araçlardır. Bunlardan karoserisi yük taşıyabilecek şekilde sandıklı veya özel biçimde yapılmış olan ve yolcu taşımalarında kullanılmayan 3 tekerlekli motosikletlere yük motosikleti (triportör) denir. L3, L4, L5 ve L7 sınıfı motorlu araçlardır.
 
Katılım
27 Haz 2011
Mesajlar
814
Hala devam ediyormu o yasak? Çünkü bende toplam 80lt vardır :)
Aylardır hiç bir gelişme yok bu konu bizim tarafımızdan unutulmak üzere ama polisler ne durumdadır bilmiyorum.Bende çantada var açıkçası bu muhabbet yüzünden bende temkinli geziyorum bir kaç kişi ceza yemişti çanta yüzünden böyle bir saçmalık var mı ya belli ki birilerinini cebine para girecek bu işten insanları motorsiklet e teşvik edeceklerine soğutuyorlar bizim saçma menfaat içeren yasalarımız.Dünyanın hiç bir ülkesinde böyle bir uygulama yok.
 
Katılım
15 Ara 2004
Mesajlar
638
EGM den yazıma gelen cevap


Konu ile ilgili olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan 01.08.2012 tarih ve 1783 sayılı yazıda; AİTM Yönetmeliği kapsamında Türk Standardları Enstitüsünden alınan görüşler ve Bakanlıklarınca yapılan değerlendirmeler neticesinde, söz konusu motosikletlerin arka şasisi üzerinde yer alan taşıma kutularının aracın niteliğini değiştirmesinden dolayı, ilgili mevzuata göre tadilat projelerinin hazırlanarak onaylanması ve bu tadilatların araç tescil belgelerine işlenilmesi gerektiği bildirilmiştir.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan görüş yazısı doğrultusunda hareket edilmesi için 17.08.2012 tarih ve 160093 sayılı yazımızla 81 İl Emniyet Müdürlüğüne talimat verilmiştir.

Araçların üzerinde, Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkındaki Yönetmelikte (AİTM) belirtilen şekillerde yapılan her türlü değişikliğin, tescil belgesine işlenebilmesi için, yetkili makine mühendisi tarafından tanzim edilip TSE tarafından onaylanan tadilat projesinin ibrazı ve aracın fenni muayenesinin yaptırılması zorunludur.

Üzerinde teknik değişiklik yapılan motosikletin kullanım amacı ne olursa olsun (hususi veya ticari) değişikliğin belgelerine işletilmesi zorunludur.

Ayrıca, fabrikasyon olan ve takma aparatı ile satıldığı iddia edilen çantalarla ilgili olarak uygunluk belgelerinde herhangi bir bilgi olmadığından, konu ile ilgili olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına başvurmanız uygun olacaktır.



İyi günler dileriz.

22239


Bu demek oluyor ki, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından orjinal olarak satılan ürünler için görüş yazısı almamız gerekmekte. Telefon ile ulaşmayı denedim fakat ulaşamadım konuya hakim kimse yok. Mail gönderdim maile cevap gelmedi. Bilim Sanayi Bakanlığına ulaşabilecek kimse var mı aramızda?
 
Katılım
1 Eki 2012
Mesajlar
284
Kardeşim ben özellikle Trafik Polislerine sordum tek 1 polise değil 6 polise sordum öyle birşey yok dedi hepside (Yalova)'da oturuyorum
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Topcasede bişeymi ben motoru aldığımda ruhsatında "1" kişiliktir yazıyordu.. Ruhsatı yeniledim "2" kişilik oldu:)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
EGM den yazıma gelen cevap


Konu ile ilgili olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan 01.08.2012 tarih ve 1783 sayılı yazıda; AİTM Yönetmeliği kapsamında Türk Standardları Enstitüsünden alınan görüşler ve Bakanlıklarınca yapılan değerlendirmeler neticesinde, söz konusu motosikletlerin arka şasisi üzerinde yer alan taşıma kutularının aracın niteliğini değiştirmesinden dolayı, ilgili mevzuata göre tadilat projelerinin hazırlanarak onaylanması ve bu tadilatların araç tescil belgelerine işlenilmesi gerektiği bildirilmiştir.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan görüş yazısı doğrultusunda hareket edilmesi için 17.08.2012 tarih ve 160093 sayılı yazımızla 81 İl Emniyet Müdürlüğüne talimat verilmiştir.

Araçların üzerinde, Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkındaki Yönetmelikte (AİTM) belirtilen şekillerde yapılan her türlü değişikliğin, tescil belgesine işlenebilmesi için, yetkili makine mühendisi tarafından tanzim edilip TSE tarafından onaylanan tadilat projesinin ibrazı ve aracın fenni muayenesinin yaptırılması zorunludur.

Üzerinde teknik değişiklik yapılan motosikletin kullanım amacı ne olursa olsun (hususi veya ticari) değişikliğin belgelerine işletilmesi zorunludur.

Ayrıca, fabrikasyon olan ve takma aparatı ile satıldığı iddia edilen çantalarla ilgili olarak uygunluk belgelerinde herhangi bir bilgi olmadığından, konu ile ilgili olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına başvurmanız uygun olacaktır.



İyi günler dileriz.

22239


Bu demek oluyor ki, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından orjinal olarak satılan ürünler için görüş yazısı almamız gerekmekte. Telefon ile ulaşmayı denedim fakat ulaşamadım konuya hakim kimse yok. Mail gönderdim maile cevap gelmedi. Bilim Sanayi Bakanlığına ulaşabilecek kimse var mı aramızda?
Şu mesajları emniyete atmayın yeter artık, zorla yasaklatacaksınız adamlara çantaları :cherry:
 
Katılım
15 Ara 2004
Mesajlar
638
Genelge gönderilmiş, şu an motosiklet sezonu başlamadı, martta vize yaptıracam motoruma, gerekirse ruhsata işletirim. Sezon açılmadığı için kimse üzerine düşmüyor şu an. Havalar ısınsın vızıklama seslerini duymaya başlarız. Şimdiden tedbir almak gerek. Konyadan Antalyaya giderken, çanta yüzünden durdurulup motosikletimin bağlanmasını istemem. İki üç iş bilmezin görüş bildirmesi yüzünden boşa para da harcamak istemem.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Genelge gönderilmiş, şu an motosiklet sezonu başlamadı, martta vize yaptıracam motoruma, gerekirse ruhsata işletirim. Sezon açılmadığı için kimse üzerine düşmüyor şu an. Havalar ısınsın vızıklama seslerini duymaya başlarız. Şimdiden tedbir almak gerek. Konyadan Antalyaya giderken, çanta yüzünden durdurulup motosikletimin bağlanmasını istemem. İki üç iş bilmezin görüş bildirmesi yüzünden boşa para da harcamak istemem.
Çantayı ruhsata işletirseniz motor tek kişilik oluyor biliyosunuz dimi ?
 
Katılım
15 Ara 2004
Mesajlar
638
Çantayı ruhsata işletirseniz motor tek kişilik oluyor biliyosunuz dimi ?


Evet en büyük sıkıntım bu zaten, topcase yanlarda soft çanta önde depo üstü çanta, fotoğraf makinamı tripotumu giysilerimi alıyorum, genelde iki kişi yola çıkıyorum. İki ucu b.klu değnek. Ne işi bilen var ne müdahale eden. TSE Türk Standartları Enstitüsü. Yani biz yaptık oldu kurumu. Çiğ köftenin yapımı hakkında bile yazı yazan bir kurum malesef motosiklet çantaları hakkında kimseden görüş almıyor. Ustalara sormuyor, oturduğu yerde teorik hesaplamalarla milleti rencide ediyorlar. Ce belgeli uluslararası kendini kanıtlamış kappa giwi shad gibi markalara binlerce TL yi boşa veriyoruz demekki. Adamların bunca arge çalışması testleri boşa demekki, bize işlemiyor. Lafa geldimi de Avrupa standartları diye açarız ağzımızı.
 
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,179
Evet en büyük sıkıntım bu zaten, topcase yanlarda soft çanta önde depo üstü çanta, fotoğraf makinamı tripotumu giysilerimi alıyorum, genelde iki kişi yola çıkıyorum. İki ucu b.klu değnek. Ne işi bilen var ne müdahale eden. TSE Türk Standartları Enstitüsü. Yani biz yaptık oldu kurumu. Çiğ köftenin yapımı hakkında bile yazı yazan bir kurum malesef motosiklet çantaları hakkında kimseden görüş almıyor. Ustalara sormuyor, oturduğu yerde teorik hesaplamalarla milleti rencide ediyorlar. Ce belgeli uluslararası kendini kanıtlamış kappa giwi shad gibi markalara binlerce TL yi boşa veriyoruz demekki. Adamların bunca arge çalışması testleri boşa demekki, bize işlemiyor. Lafa geldimi de Avrupa standartları diye açarız ağzımızı.

Benim Fizy için (Konya Şerafeddin Caddesi Üzerinde Axa sigorta var oradan ve Konya Honda Motomert'e sordum birde gerekli belgeleri Konya Köprübaşı karakolu (tabi oradan normal trafiğe yolladılar) sordum) arka çanta toplamda vize vs 600 tl tutuyor. ruhsat değişimi + proje + tekrar vize + ek1 belgesimi ne zıkkım... 3,500 Tl lik motora tutupda 600 Tl bi çanta işletmem. sırt çantası takarım gerekirse 2 sırt çantası takarım kombo yaparım dedim.
Normal Yunus polise sordum dükkanın önünde bizim bilgimiz yok dedi.
Bir arada (yaklaşık 2 ay önce gibi) Konya Fetih caddesinden giderkende motoru kenara çektirip ehliyet ruhsat kask kontrolü yaptıktan sonra topcase mevzusunun yeni yeni çıktığı sıralarda motor dükkanın üstünemi dediğinde yok kendi üstüme dedim (onların dediği işyeri üstüneyse ceza var şahsi kullanımda yokmuş. muş lar...) dükkan benim üstüme olunca e ruhsatta benim üzerime şahıs firması. Neyse bu şekilde atlatmıştım sonrada çantayı çıkardım zaten...
Bilginize Konya'da yaşayan ve 2 tekerli güzel kasklı sinyalli sürücüler... :p
 
Katılım
15 Ara 2004
Mesajlar
638
Benim Fizy için (Konya Şerafeddin Caddesi Üzerinde Axa sigorta var oradan ve Konya Honda Motomert'e sordum birde gerekli belgeleri Konya Köprübaşı karakolu (tabi oradan normal trafiğe yolladılar) sordum) arka çanta toplamda vize vs 600 tl tutuyor. ruhsat değişimi + proje + tekrar vize + ek1 belgesimi ne zıkkım... 3,500 Tl lik motora tutupda 600 Tl bi çanta işletmem. sırt çantası takarım gerekirse 2 sırt çantası takarım kombo yaparım dedim.
Normal Yunus polise sordum dükkanın önünde bizim bilgimiz yok dedi.
Bir arada (yaklaşık 2 ay önce gibi) Konya Fetih caddesinden giderkende motoru kenara çektirip ehliyet ruhsat kask kontrolü yaptıktan sonra topcase mevzusunun yeni yeni çıktığı sıralarda motor dükkanın üstünemi dediğinde yok kendi üstüme dedim (onların dediği işyeri üstüneyse ceza var şahsi kullanımda yokmuş. muş lar...) dükkan benim üstüme olunca e ruhsatta benim üzerime şahıs firması. Neyse bu şekilde atlatmıştım sonrada çantayı çıkardım zaten...
Bilginize Konya'da yaşayan ve 2 tekerli güzel kasklı sinyalli sürücüler... :p

Zaten olayın çıkış noktası kurye motorlarındaki abuk subuk cantalar. Fakat hususi ticari ayırdımı yapmadan genelleme alıp işi bitirmişler. 55 lt lik topcase sıkıntı mı? :) 80 lt softbag bağlamazsam namerdim. Yola cıkıyoruz artcımın bazen yanımdaki arkadaşın, kendimin kıyafetleri taşıyorum, hadi onu boşver gittiğin yerde elinde mont bot kask taşımak zoruna mıyız, afedersiniz müsayit bi yerimiz de yok bunları sokalım :)
Umarım bir an önce çözüme kavuşur hata düzeltilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst