Motosiklet Arkasındaki Bayana Şeriat Yasağı

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
osmanlıda kullanılmış yüzlerce çeşit serpuş var ve bu yalnızca kıyafetin bir parçası değil geleneksel bir anlayışla kullanıcısının sosyal statüsünü ifade etmekten tutunuz "kefeni başında gezmek" ifadesinin vücut bulduğu kavuklara varana dek derin bir anlayış ve kültürün ürünüdür. velev ki bu geleneksel serpuş anlayışı bazı haklı sebeplerle millete zul addedilebilir. işbu halde çözüm geçmiş kıyafetleri men edip yerine yepisyenilerini mi dayatmaktır? bu mudur çağdaş türkiye'nin kuruluş sancılarındaki derdi?
şapka devrimi asri medeniyet hedefinin levazımından mıdır yoksa bu kişiliksiz, kimliksiz, dayatmacı, topal medeniyetin müsebbiblerinden midir. varsa sorun vicdanınıza.
¨
Biz de onu anlatiyoruz.
Mesela islam dini beyaz rengi belkide kefenin rengi oldugu için benimser.
Osmanli halki kefenini basina sarar, öyle gezerdi.
Yani kefeni basinda gezerdi.
Ama osmanli normal halka bunu bile çok görmüs ve yasaklamistir.
Kavuk ve sarik sadece belli imtiyaz sahiplerince kullanilabilir diye fetva çikartmistir.
Yani kefeni basinda gezen halk degildir.
Tantana fazla çikinca halka belirli basliklar disinda istedigi basligi takma serbestisi getirilmistir.
Basibozuk deyimi burdan gelir mesela.
Ama yuzyillar boyunca taktigi kavugu sadece belli imtiyaz sahiplerine bahseden osmanli elestirilmiyorda o kavugun sagladigi imtiyazi yerle bir eden bir devrim elestiriliyorsa ben tabi ki itiraz ederim.

Kuvvetmira;
sanirim farkinda olmadigin birsey var.
Senin cumhuriyet rejimine karsi olabilecegine ihtimal vermiyorum.
Yani o kadar salak olmadigin belli.
Fakat memleketimizdeki tartismalarda maalesef cumhuriyet ve Atatürk ayni kefeye konuluyor.
Sen belki de hakli olarak Atatürk'ü tartisirken, farkinda olmadan cumhuriyetin kazanimlarini da tartismaya açiyorsun.
Cumhuriyet düsmalarinin da ekmegine yag sürüyorsun.
Üstelik bu tartismalari yaparken,
cumhuriyet düsmanlarina saglam argümanlar verecek kadar zeki ve bilgi sahibisin.
Kendi kuyunu kaziyorsun haberin olsun.
Kendi kuyunun bir önemi yok.
ülkenin kuyusunu da kaziyorsun..
Biraz daha dikkat etmen sana verdigimiz degerden hiç bir sey eksiltmez.
Biz Atatürk nezdinde cumhuriyeti savunmak zorunda kaliyoruz.
sonuna kadar da savunacagiz.
Hani sunu bir ayirabilsek mesele yoktu.
Atatürk'ü de çatir çatir tartisirdik.
Hatta ben senin argumanlarindan daha fazlasini bulurdum.
Ama mesele demokrasidir.
Cumhuriyettir.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Beyefendi siz bu forumda siyasi ve dini konularda yazı yazmaktan başka ne yaparsınız ?

Foruma bir süre ara vermiştim.( Banlandım, banlanmama kızıp bende bir süre girmedim ) bu süre zarfında kendime bir bisiklette aldım. bu aralar bisiklette sürüyorum.Foruma dönünce baktım ki ortam bir değişik olmuş.Atarlı giderli yazılan .Hiç bir şeyin sunulmadığı ve sunulanında beğenilmediği bir hale gelmiş.

Eskiden ,iyi kötü custom , egzost, boya muhabbeti yapılırdı.şimdi 100 cc yi 150 cc yapmak isteyenlerden başka teknik konu açan yok.Yapma desen , konuyu açan eleman zaten kafaya takmış her şekilde yapacak.bari gezi yazısı olsada okusak desem , doğru düzgün geziye çıkan veya çıktığı halde paylaşan yok.

siyasiklerin aldıkları kararlar herkezi ilgilendirip etkilediği için her ne konu açılırsa açılsın konu öylede böylede siyasi meselelere giriyor. eee bu konurıda bizzat ben açmıyorum. Zaten açılmış ve bir yere kadar siyaset yazılmış çizilmiş konulara fikir beyan ediyorum. Yazdıklarım sizi rahatsız ediyorsa okumazsınız olur biter. veya benim profilime girin engellilere ekle butonuna tıklayın. yazdıklarımı göremezsiniz.

Bu arada siz forumda ne yaparsınız beyefendi. ? ( merakımdan sordum )
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Mevsimden dolayı zaten kurye ve gıda sektörü çalışanları haricinde pek fazlada motor yola çıkmıyor.Zaten fuara kadarda yeni modeller ve ekipman tavsiyeleri istenmez. Arka arkaya bir çok siyasi olayda gelişince, insan ister istemez açılmış ve bir yere kadar yorumlar yapılmış bir konuya kendi fikrini belirtmek gibi bir durumda kalıyor.

Fikirlerimiz bizleri bağlar, benim beğenmediğimi, belki siz beğenirsin.Belki aynı fikirde olabiliriz. Sizin n beğendiğinizi ben beğenmeyebilirim. ben fikrimi böyle dile getiririm , Siz farklı biçimde, Zaten tek tip insanlar olmadığımızdan , birebir aynı bakış açısı, eğitim , sosyal ortamda olmadığımız içinde bu gayette normaldir. Herkezin yazdığı kendi fikridir. kimse kimsenin okumakta zorunda olmadığı gibi beğenmek zorundada değildir.

Bakma bende zaman öldürüyorum Mengu kardeşim.( İmzandaki sözü bu forumda da gerçek yaşantımda da çok kullandım)
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
¨
Biz de onu anlatiyoruz.
Mesela islam dini beyaz rengi belkide kefenin rengi oldugu için benimser.
Osmanli halki kefenini basina sarar, öyle gezerdi.
Yani kefeni basinda gezerdi.
Ama osmanli normal halka bunu bile çok görmüs ve yasaklamistir.
Kavuk ve sarik sadece belli imtiyaz sahiplerince kullanilabilir diye fetva çikartmistir.
Yani kefeni basinda gezen halk degildir.
Tantana fazla çikinca halka belirli basliklar disinda istedigi basligi takma serbestisi getirilmistir.
Basibozuk deyimi burdan gelir mesela.
Ama yuzyillar boyunca taktigi kavugu sadece belli imtiyaz sahiplerine bahseden osmanli elestirilmiyorda o kavugun sagladigi imtiyazi yerle bir eden bir devrim elestiriliyorsa ben tabi ki itiraz ederim.

Kuvvetmira;
sanirim farkinda olmadigin birsey var.
Senin cumhuriyet rejimine karsi olabilecegine ihtimal vermiyorum.
Yani o kadar salak olmadigin belli.
Fakat memleketimizdeki tartismalarda maalesef cumhuriyet ve Atatürk ayni kefeye konuluyor.
Sen belki de hakli olarak Atatürk'ü tartisirken, farkinda olmadan cumhuriyetin kazanimlarini da tartismaya açiyorsun.
Cumhuriyet düsmalarinin da ekmegine yag sürüyorsun.
Üstelik bu tartismalari yaparken,
cumhuriyet düsmanlarina saglam argümanlar verecek kadar zeki ve bilgi sahibisin.
Kendi kuyunu kaziyorsun haberin olsun.
Kendi kuyunun bir önemi yok.
ülkenin kuyusunu da kaziyorsun..
Biraz daha dikkat etmen sana verdigimiz degerden hiç bir sey eksiltmez.
Biz Atatürk nezdinde cumhuriyeti savunmak zorunda kaliyoruz.
sonuna kadar da savunacagiz.
Hani sunu bir ayirabilsek mesele yoktu.
Atatürk'ü de çatir çatir tartisirdik.
Hatta ben senin argumanlarindan daha fazlasini bulurdum.
Ama mesele demokrasidir.
Cumhuriyettir.

kastettiğiniz hayali cumhuriyet düşmanlarıyla herhangi bir münasebetim yok.
bilakis cumhuriyet rejimi ve demokrasi kavramlarını evrensel manalarıyla ele aldığımızda yurdum kemalistlerinin bu ifadelerle pek barışık olamadığı açıktır.
kemalistlerle ilgili objektif bir değerlendirmede; zahiren cumhuriyetçi ve demokrasi taraftarı, özde ise oligarşi sempatizanı jakoben tavrı görebiliyoruz.
konuya dönersek,
özetle;
rejim biçimi endonezya'nın iç meselesidir.
detaydaki motosiklet konusu da müçtehitlerce islami kaynaklar ışığında çözülecek güncel bir meseledir.
konunun motosiklet.net ve memleket genelindeki yansıması ise her zaman tekrarlandığı üzere birbiriyle geçinemeyen 2 temel dünya görüşünün çarpışması şeklinde cereyan etmekte.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
"Gerçek bir olaydan alıntıdır"

"Adamin biri Washington metro istasyonunda yere çömelir ve kemanini çalmaya baslar; soğuk bir ocak ayi sabahıdır. 45 dakika boyuca 6 Bach calar. çoğu insanın ise gitmek icin hareketlendigi bu yoğun saat suresince 1100 kisinin istasyonun icinden gectigi hesaplanir.

Üç dakika gecer orta yasli bir adam muzisyenin caldigını farkeder. Yavaslar, bir kac saniyeligine durur ve sonrasında aceleyle ilerler yapacaklarindan geri kalmasın diye.

Bir dakika sonra kemanci ilk bir dolarlik bahşişinin alır; bir bayan parayi kemancının önünden gecerken atmis ve hic durmadan yoluna devam etmistir.

Bir kaç dakika sonra birisi dinlemek icin duvara yaslanır saatine bakar ve tekrar yürümeye baslar. Besbelli adam işine gec kalmıstır.

En cok dikkat eden ise üç yaşında bir cocuktur. Annesi alelacele çekiştiriken kendisini durup kemancıya bakar. Sonunda annesi kuvvetlice çekiştirir çoçuğu ve çoçuk sürekli arkasına bakarak yürümeye başlar. Bu olay diğer bir çok çoçuk tarafindan tekrarlanır,fakat istisnasiz tum ebeveyinler çoçuklarını yürümeye devam etmeye zorlar.

Kemancinin 45 dakikalik gosterisi boyunca sadece 6 kişi durup bir süre bekler. 20 kişi kendisine para verir, sonra yine normal bir sekilde yürümeye devam ederler. 32 dolar toplar kemanci. Gösterisi bitipte etrafa sessizlik hakim olduğunda hic kimse farketmez bile.Kimse alkışlamaz ya da tanımaz.

Kimse az önce dünyadaki eserler arasındakı en eşsiz parcayi, 3.5 milyon dolar değerindeki kemanıyla çalan bu kişinin dünyanın en yetenekli müzisyenlerinden Joshua Bell oldugunu farkına varmaz.

Bu olaydan iki gun önce biletlerinin ortalama 100 dolar oldugu konserin biletleri yok satmıstır.

Bu gercek bir hikayedir. Joshua Bell in bu metro istasyonunda kimligi belirsiz bir sekilde verdiği konser Washinton Post tarafindan algilama,zevk ve inanlarin önceliklerini kapsayan sosyal arastırmanın bir parcasi olarak tertip edilmistir.

http://www.youtube.com/watch?v=hnOPu0_YWhw&feature=player_embedded

Bazen gözümüzün önünde öyle olaylar cereyan ederki , dikkat etmezseniz, bırakın önemini kavramayı , farkına bile varmazsınız.

Tarih bilginiz varsa hiç bir olayın sebepsiz gerçekleşmediğini bilirsiniz.Yanlız her zaman bir gerçek sebep vardır, birde halk geneline açıklanan gerçek vardır. Halka açıklanan gerçekler genelde duruma göre sansürlenerek veya bu açıklamayı yapanın menfaatine göre kurgulanarak açıklanır. Eğer burada neden sonuç ilişkisini iyi göremezseniz, yapılan kurguya kanar ve toplum hayatınızda, ticari hayatınızda , dini hayatınızda da , siyasi fikirlerinizde de "Güdülürsünüz". Hemde olaylar gizlenmez aksine herşey tam gözünüzün önünde gerçekleşir. bakarsınız ama göremezsiniz. düşünürsünüz belki ama anlayamazsınız. Olay hakikaten çok önemlidir ama kavrayamazsınız.Zaten amaçta budur.Toplumun , gücü elinde tutanlar tarafından kendi menfaat ve talepleri doğrultusunda şekillendirmek. Kendi istedikleri gibi düşünmeleri , kendi istedikleri gibi yorumlamasını sağlamak


Konu bayanların motorsiklete oturma biçimi.Olay bu olayı şeriat hükümlerince değerlendirmek.Bu kararı kim ,neye dayandırarak verir ? verilen her karar hakikaten doğrumudur. ? veya bu kararları uygulamak gerekir mi. ? Bu kararları verenler hakikaten bu konulara vakıf insanlarmıdır. ? ve bu kişiler hakikaten aklı başında insanlarmıdır.?

Geçen sene mısırda hemde parlementoda çıkan " ölen eşle 6 saat içinde cinsel ilişkiye izin veren " kanunu yapanların sizce aklı, mantığı neresindedir.? kafalarının içinde beyin denilen organı ne için kullanır bu elemanlar.? hayat arkadaşını kaybeden bir eş durupta dur şununla çürümeden , son bir seks yapayım mı der.? Bu nasıl bir sapkınlıktır. Ve bunu islamiyet ile hangi kazkafalılar bağdaştırabilir. ki parlamento bunu yasa tasarısı olarak gündeme alır.Makamlar büyük , makamdaki insanlar artık küçüktür. hatta çoğuna insan bile denilemez. Hangi dini inancı olan ve aklı başında bir insan ölen eşiyle , böyle bir eyleme girişir.? Bırakın 5 vakit namazı, kafanızı secdeden kaldırmadan günlerce aylarca yıllarca namaz kılsanınız , bu eylemin mebalini ödeyebilirmisiniz ?



İslam akıl dinidir.Akıl ve mantığınıza uymayan bir uygulama yapmanız talep ediliyorsa yapmazsınız.belki sevap kazanmazsınız ama günahada girmezsiniz.Allah hepimizi makam ve mevkii sahibi "sapkınların" arızalı fikirlerinden uzak tutsun.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
bilakis cumhuriyet rejimi ve demokrasi kavramlarını evrensel manalarıyla ele aldığımızda yurdum kemalistlerinin bu ifadelerle pek barışık olamadığı açıktır.
kemalistlerle ilgili objektif bir değerlendirmede; zahiren cumhuriyetçi ve demokrasi taraftarı, özde ise oligarşi sempatizanı jakoben tavrı görebiliyoruz.

"Seçilmiş seçilmiş, saygı duyacaksın" diye anırır durusunuz, sizin seçilmişlerinizin yediği haltları da görüyoruz. Rektörlük seçiminde adam 1(bir) oy alır rektör adayı olur. Bu ne yaman çelişki. "Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz" derler. Yapılan iş sizin ve desteklediklerinizin demokrasiden ne anladığını ayan beyan ortaya koyuyor. "Bizimkiler seçilmiş, öyleyse yaşasın demokrasi !" Bu mantığa (daha doğrusu mantıksızlığa) itiraz eden var ise de;

Kemalist
faşist
statüko
vesayet
jakoben

vs. vs. 3 tane kelime öğrenmişsiniz, boyuna ağla dur.

Gerçekten demokrasi yanlısı olsaydınız, "Aaa evet lan, bi sürü aday var, bizimkiler 1(bir) oy alanı seçmiş listeye, bu pek de demoktratik bir davranış değil" veya benzerini demeniz gerekirdi. Ancak sizin kültürünüzde akıl kullanıp sorgulama değil sadece ve sadece biat vardır. Neden kör olduğunuzu da gayet güzel açıklıyor.

Üniversiteler özgür olmalı böyle garabetler yaşanmamalıdır. Gerçi genel seçimlerinde türlü rezaletin yaşandığı, yerel seçim akşamı elektriklerin gittiği ülkenin ünivesitelerinin rektörlük seçimlerinde neler olmaz neler.

Gerçi kime laf anlatıyorum...
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Bir hafta daha asgari ücret ve karın tokluğu karşılığında milyonlarca insanımız yol bedava ve keyfi mesai dahil en az 80-90 saatini harcadı.

20-25 kadar işçi iş kazasında öldü.

Yüzlerce iş kazası meydana geldi,

Onlarcası sakat kaldı.

Emin olun motor kullanan emekçi kardeşlerimizin ne hastalıkları ne sakatlıkları ne kazaları ne de ölümleri bu rakamlara dahil değil.

Veeee sanmayın ki şeriat gelse tebaa rahata erecek,

Onun için güzel ölümler,

Ahirette bolluk,

Tokluk,

Mutluluk,

Ama ahirette ancak.

------------

Ben polisin jopunu kime salladığına,

Jandarmanın tüfeği kime doğrulttuğuna,

Mahkemenin kimi yücelttiğine,

Siyesetin kimlere hizmet ettiğine,

Varsılın kiminle bölüştüğüne,

İmamın kime arka çıktığına bakarım.

Gerisi yalan ve hikaye.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
"Seçilmiş seçilmiş, saygı duyacaksın" diye anırır durusunuz, sizin seçilmişlerinizin yediği haltları da görüyoruz. Rektörlük seçiminde adam 1(bir) oy alır rektör adayı olur. Bu ne yaman çelişki. "Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz" derler. Yapılan iş sizin ve desteklediklerinizin demokrasiden ne anladığını ayan beyan ortaya koyuyor. "Bizimkiler seçilmiş, öyleyse yaşasın demokrasi !" Bu mantığa (daha doğrusu mantıksızlığa) itiraz eden var ise de;

Kemalist
faşist
statüko
vesayet
jakoben

vs. vs. 3 tane kelime öğrenmişsiniz, boyuna ağla dur.

Gerçekten demokrasi yanlısı olsaydınız, "Aaa evet lan, bi sürü aday var, bizimkiler 1(bir) oy alanı seçmiş listeye, bu pek de demoktratik bir davranış değil" veya benzerini demeniz gerekirdi. Ancak sizin kültürünüzde akıl kullanıp sorgulama değil sadece ve sadece biat vardır. Neden kör olduğunuzu da gayet güzel açıklıyor.

Üniversiteler özgür olmalı böyle garabetler yaşanmamalıdır. Gerçi genel seçimlerinde türlü rezaletin yaşandığı, yerel seçim akşamı elektriklerin gittiği ülkenin ünivesitelerinin rektörlük seçimlerinde neler olmaz neler.

Gerçi kime laf anlatıyorum...

anırmak tabiri pek hoş olmamış.
ağzınıza yakışır.
üniversitelerde özgürlük naraları atıyorsun da başörtü meselesinde neden sesin çıkmıyor?
özgürlük taşlı sopalı taşkınlık mı ya da inancını yaşamaya çalışan insanların ikna odalarında yaşadığı çirkinlik mi?
üslup çirkin, fikir çelişkili, tavır ağlak.
tipik hezeyanlar.
bitti o devirler.
ağlaşarak kaybolun türkiye tarihi sahnesinden.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Demokrata gel :queen: İslamofaşistlere anladıkları dilden konuşmak lazım ancak ayak üstü ban yemeye gerek yok. Değmez.

Bir baş örtüsü almış yürüyor. Bu işler başı örtmekle değil kafayı kullanmakla oluyor. Bilimle oluyor.

Al senin akpne kahraman olma, 10.000'lerce hayatı kurtarma fırsatı:

http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=deprem+tahmini+projesi

Tek yapmaları gereken kaynak sağlayıp istasyon sayısını arttırmak. Ama onlar neyle meşguller ? Cep doldurmakla.

Peki ya siz neyle meşgulsünüz ? Şak şakçılıkla.

Sorgulama %0 , biat %100. Kafanızı kumdan çıkarın artık bi zahmet.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
mesele anlaşılan dilden konuşmaksa senden iyisini yapabileceğime emin olabilirsin :cherry:
başörtüsü inançla alakalı bir mesele, ama sizin bir takım alerjileriniz, islam ve jeodezi dahil her konuda bilirkişi olma sevdanız yüzünden bugüne kadar pek çok konu tabu olarak kalmış, layıkıyla ve seviyeyi yerlerde süründürmeden konuşulamamıştır.
darbecilerin kendini cumhuriyet bayraktarı sandığı, zorbaların demokrasi havariliği yaptığı bir garip ülke için mücadelemiz.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
"Gerçek bir olaydan alıntıdır"

"Adamin biri Washington metro istasyonunda yere çömelir ve kemanini çalmaya baslar; soğuk bir ocak ayi sabahıdır. 45 dakika boyuca 6 Bach calar. çoğu insanın ise gitmek icin hareketlendigi bu yoğun saat suresince 1100 kisinin istasyonun icinden gectigi hesaplanir.

Üç dakika gecer orta yasli bir adam muzisyenin caldigını farkeder. Yavaslar, bir kac saniyeligine durur ve sonrasında aceleyle ilerler yapacaklarindan geri kalmasın diye.

Bir dakika sonra kemanci ilk bir dolarlik bahşişinin alır; bir bayan parayi kemancının önünden gecerken atmis ve hic durmadan yoluna devam etmistir.

Bir kaç dakika sonra birisi dinlemek icin duvara yaslanır saatine bakar ve tekrar yürümeye baslar. Besbelli adam işine gec kalmıstır.

En cok dikkat eden ise üç yaşında bir cocuktur. Annesi alelacele çekiştiriken kendisini durup kemancıya bakar. Sonunda annesi kuvvetlice çekiştirir çoçuğu ve çoçuk sürekli arkasına bakarak yürümeye başlar. Bu olay diğer bir çok çoçuk tarafindan tekrarlanır,fakat istisnasiz tum ebeveyinler çoçuklarını yürümeye devam etmeye zorlar.

Kemancinin 45 dakikalik gosterisi boyunca sadece 6 kişi durup bir süre bekler. 20 kişi kendisine para verir, sonra yine normal bir sekilde yürümeye devam ederler. 32 dolar toplar kemanci. Gösterisi bitipte etrafa sessizlik hakim olduğunda hic kimse farketmez bile.Kimse alkışlamaz ya da tanımaz.

Kimse az önce dünyadaki eserler arasındakı en eşsiz parcayi, 3.5 milyon dolar değerindeki kemanıyla çalan bu kişinin dünyanın en yetenekli müzisyenlerinden Joshua Bell oldugunu farkına varmaz.

Bu olaydan iki gun önce biletlerinin ortalama 100 dolar oldugu konserin biletleri yok satmıstır.

Bu gercek bir hikayedir. Joshua Bell in bu metro istasyonunda kimligi belirsiz bir sekilde verdiği konser Washinton Post tarafindan algilama,zevk ve inanlarin önceliklerini kapsayan sosyal arastırmanın bir parcasi olarak tertip edilmistir.

http://www.youtube.com/watch?v=hnOPu0_YWhw&feature=player_embedded

Bazen gözümüzün önünde öyle olaylar cereyan ederki , dikkat etmezseniz, bırakın önemini kavramayı , farkına bile varmazsınız.

Tarih bilginiz varsa hiç bir olayın sebepsiz gerçekleşmediğini bilirsiniz.Yanlız her zaman bir gerçek sebep vardır, birde halk geneline açıklanan gerçek vardır. Halka açıklanan gerçekler genelde duruma göre sansürlenerek veya bu açıklamayı yapanın menfaatine göre kurgulanarak açıklanır. Eğer burada neden sonuç ilişkisini iyi göremezseniz, yapılan kurguya kanar ve toplum hayatınızda, ticari hayatınızda , dini hayatınızda da , siyasi fikirlerinizde de "Güdülürsünüz". Hemde olaylar gizlenmez aksine herşey tam gözünüzün önünde gerçekleşir. bakarsınız ama göremezsiniz. düşünürsünüz belki ama anlayamazsınız. Olay hakikaten çok önemlidir ama kavrayamazsınız.Zaten amaçta budur.Toplumun , gücü elinde tutanlar tarafından kendi menfaat ve talepleri doğrultusunda şekillendirmek. Kendi istedikleri gibi düşünmeleri , kendi istedikleri gibi yorumlamasını sağlamak


Konu bayanların motorsiklete oturma biçimi.Olay bu olayı şeriat hükümlerince değerlendirmek.Bu kararı kim ,neye dayandırarak verir ? verilen her karar hakikaten doğrumudur. ? veya bu kararları uygulamak gerekir mi. ? Bu kararları verenler hakikaten bu konulara vakıf insanlarmıdır. ? ve bu kişiler hakikaten aklı başında insanlarmıdır.?

Geçen sene mısırda hemde parlementoda çıkan " ölen eşle 6 saat içinde cinsel ilişkiye izin veren " kanunu yapanların sizce aklı, mantığı neresindedir.? kafalarının içinde beyin denilen organı ne için kullanır bu elemanlar.? hayat arkadaşını kaybeden bir eş durupta dur şununla çürümeden , son bir seks yapayım mı der.? Bu nasıl bir sapkınlıktır. Ve bunu islamiyet ile hangi kazkafalılar bağdaştırabilir. ki parlamento bunu yasa tasarısı olarak gündeme alır.Makamlar büyük , makamdaki insanlar artık küçüktür. hatta çoğuna insan bile denilemez. Hangi dini inancı olan ve aklı başında bir insan ölen eşiyle , böyle bir eyleme girişir.? Bırakın 5 vakit namazı, kafanızı secdeden kaldırmadan günlerce aylarca yıllarca namaz kılsanınız , bu eylemin mebalini ödeyebilirmisiniz ?



İslam akıl dinidir.Akıl ve mantığınıza uymayan bir uygulama yapmanız talep ediliyorsa yapmazsınız.belki sevap kazanmazsınız ama günahada girmezsiniz.Allah hepimizi makam ve mevkii sahibi "sapkınların" arızalı fikirlerinden uzak tutsun.
deli abim sana genel itibariyle katılmakla birlikte bu son cümlede biraz çekincelerim var
kimin mantığına veya kimin aklına bak hepimiz kendi mantığımıza göre yazıyoruz değil mi
ama arada tartışma çıkıyor
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
İnançlar yani dogmalar ile tartışılamaz. Öyle diyorsa öyledir, sorgulamadan hatta okuyup incelemeden (çünkü okuyup incelemek sizi farklı bir fikre, algıya götürebilir) sadece ve sadece itaat etmeyi teslim olmayı gerektirir. Boru değil, tanrının sözü hiç üzerine laf söylenebilir mi?

En iyi teslim olanlar ise sağ fikriyattır. Siyasetçilerin en sevdiği kitlelerdir.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Amerikan destekli, manevi liderlerinin bile amerika da olduğu, dokunulmazlıkları kaldıracağız, başörtüsü sorununu çözeceğiz diye iktidara gelen, simit çay ile asgari ücret hesabı yapan, Bal gibi de onbinlerce gencimizin katili, ölümünden sorumlu 5 bin kişilik bir terör örgütünün lideriyle, önceleri görüşen şerefsizdir diyen, sonraları ben değil devlet görüştü diyen, şu sıralar psikolojik aldatmacalar yaparak terörist başı Apo diyemediklerinden İmralı tabirini kullanan bir iktidar partisinden bahsediyoruz değil mi ?
O katil ki, dağda, inler de sürekli diken üzerinde, ölüm korkusuyla yaşarken şu an Lcd televizyonu, sıcacık odasında, güvenliği had safhadaki bir adada, hala devletle pazarlıklar yapıyor.
Herşeyden devlet mi sorumlu ? Mesela geçen kaybettiğimiz madenci vatandaşları devlet mi öldürdü? Envai çeşit yasa da çıkarsalar iş ve işçi güvenliği için, tabi ki de ihmal ve denetimsizlikten öldüler.
Fakat ben bugün eve gelirken, "ulen elektrik parası 76 lira, doğalgaz 150 lira, cepte 150 lira var hangisini ödesem acaba" diye düşünmeme sebep olan o badem bıyıklı ve ekibidir. Bu dünyada benden büyüklerdir, güçlülerdir ama, öteki dünyada milyonlarca benim gibisinin elleri yakasında olacaktır.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Amerikan destekli, manevi liderlerinin bile amerika da olduğu, dokunulmazlıkları kaldıracağız, başörtüsü sorununu çözeceğiz diye iktidara gelen, simit çay ile asgari ücret hesabı yapan, Bal gibi de onbinlerce gencimizin katili, ölümünden sorumlu 5 bin kişilik bir terör örgütünün lideriyle, önceleri görüşen şerefsizdir diyen, sonraları ben değil devlet görüştü diyen, şu sıralar psikolojik aldatmacalar yaparak terörist başı Apo diyemediklerinden İmralı tabirini kullanan bir iktidar partisinden bahsediyoruz değil mi ?
O katil ki, dağda, inler de sürekli diken üzerinde, ölüm korkusuyla yaşarken şu an Lcd televizyonu, sıcacık odasında, güvenliği had safhadaki bir adada, hala devletle pazarlıklar yapıyor.
Herşeyden devlet mi sorumlu ? Mesela geçen kaybettiğimiz madenci vatandaşları devlet mi öldürdü? Envai çeşit yasa da çıkarsalar iş ve işçi güvenliği için, tabi ki de ihmal ve denetimsizlikten öldüler.
Fakat ben bugün eve gelirken, "ulen elektrik parası 76 lira, doğalgaz 150 lira, cepte 150 lira var hangisini ödesem acaba" diye düşünmeme sebep olan o badem bıyıklı ve ekibidir. Bu dünyada benden büyüklerdir, güçlülerdir ama, öteki dünyada milyonlarca benim gibisinin elleri yakasında olacaktır.
öyle deme canım kardeşim öyle deme
sen asgari ücretle bi tarafını yırtarak çalışırken
adamlar kendi çocuklarına 52 binlira aylık bağlıyor
sen kim sin ki senin ne haddine onlar hakkında ileri geri konuşmak
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
öyle deme canım kardeşim öyle deme
sen asgari ücretle bi tarafını yırtarak çalışırken
adamlar kendi çocuklarına 52 binlira aylık bağlıyor
sen kim sin ki senin ne haddine onlar hakkında ileri geri konuşmak

Varsın onlar çocuklarına gemi alsın, danışman yapsın maaş bağlasınlar. Benim kayınpederim bile koyu iktidar yandaşıyken, hatrı sayılır bir geliri olduğu halde, sırf kendi gibi olmayanların durumuna yakarıyorsa. Hacca gidip geldiği halde, bu adam müslüman değil, böyle müslümanlık mı olur diyebiliyorsa artık. Benim hala umudum var :)
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Hesap zamanı geldiğinde herkez kendi hesabını kendisi vereceği için , kendi mantığına otopsici kardeşim. Varsın başkaları bunu anlamasın , varsın niyetini kimse göremesin. Önce kendi vicdanın.


Sosyal medayaya dülşen haberler doğruysa ( Kılıçdaroğlunun abisinin bekçi olması sebebiyle , kılıçlaroğlunu yüceltmek için yapılmış, sosyal medyaya yapılan bir servis gibi de görünüyor , bu yüzden bu üklede olanların detayı , dış basına düşmedikçe, her yazılana çizilene pek inanmıyorum.)

Bir başbakanın danışmanı hangi vasıflara sahip olmalıdır.? Sümeyye ERDOĞAN da bu vasıflara sahipmidir.?
Bu danılmanlık seçimini kim neye göre yapmaktadır. ?
O makamda birisinin bu şekil de bir uygulama yapması ETİK midir. ? Bundan önce bu ülkede veya bir başka ülkede böyle bir uygulama olmuşmudur?
Verilen maaşı kim neye göre belirlemiştir?
Başbakan kendi öz kızına ne danışmaktadır?
Bu olay ortaya çıktığı için başbakan kızının danışmanlık konumunu değiştirecekmidir ?
Kızı bu şekilde devletten maaş almaktan vicdan azabı duyuyormudur? Aldığı maaşı hakettiğinine inanıyormudur?



Tüm bu soruların cevabının derhal hükümetçe açıklanmasını beklerim ama nerdeeeee, Her zaman olduüğu gibi olay ,Pişkinliğe vurulacak, iki suni gündemle, bu olayda diğerleri gibi unutulanlar arasında yer alacaktır. başka ülkelerde hükümetleri devirecek veya onurlu ve şerefli vekilleri istifa ettirtecek skandallar, ülkemizde günlük normal olaydır. sadece iktidar değil diğer vekillerde farklı değil , Onur yok , şeref yok.İnsanlığın ve vicdanın kırıntısı bile yok. Ama makam var,güç var, para var, onura ve şerefe ne gerek var ?

Kanun mu yasaklıyor, değiştir.denetimden mi çekiniyorsa, kurumu kaldır veya soyacağın kurumu denetimden muaf tut.Askerden mi korkuyorsun , tık hapse, yargıdan mı korkuyorsun , yandaşları yerleştir. bunlarla mı Türkiye kalkınacak.? Kalkınan kim.? kalkınanları hepimizi görüyoruz.Onlara dünya güzel. Çünkü onlar bambaşka bir dünyada yaşıyorlar. Para var , huzur var ağa, Benzin değil 5 lira 55 lira olsa ne olacak.


Beyler bu devran böyledir. Dün chp, mhp, anap, refah , doğruyol ,Bugün ak partisi yarın zart partisi, zurt partisi hiç farketmez.Türkiyede siyaset kirlenmiştir. Toplum ahlakı bozulmuştur. bizi insan yapan mantık, vicdan ,ahlak vs vs kavramlar çürümüştür. Her yapanın yanına yaptıkları kar kalmıştır. Amerikanın istediği iktidara getirilir. Beyaz saraya biat edecek her kimse, o kişi yetkiyi alır. Muhalefet edenler mahkeme kararlarıyla lekelenir ve cezaevlerine gömülür. Amerikanın emir eri çalışan bu yönetici tayfasını i halk kendisinin seçtiğini ve bu seçtiklerinin ülkeyi yönettiğini zanneder.zaten kurgunun ve uygulanan tiyatronun sebebide budur. halkı uyutmak ve ürkütmeden , incitmeden yolmak. Kimse Türk halkının tamamının refahı için çalışan bir hükümet beklemesin.

Buradada mısırdada , cezayirde , libyada da ilerde suriyede de."Adalet ve kalkınma HAREKETİ" olan hiç bir yerde.

(Adalet ve kalkınma hareketi diye googledan aratın. Bakın bakalım karşınıza hangi ülkeler ve amerikanın hangi kurumları çıkacak)
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Hesap zamanı geldiğinde herkez kendi hesabını kendisi vereceği için , kendi mantığına otopsici kardeşim. Varsın başkaları bunu anlamasın , varsın niyetini kimse göremesin. Önce kendi vicdanın.


Sosyal medayaya dülşen haberler doğruysa ( Kılıçdaroğlunun abisinin bekçi olması sebebiyle , kılıçlaroğlunu yüceltmek için yapılmış, sosyal medyaya yapılan bir servis gibi de görünüyor , bu yüzden bu üklede olanların detayı , dış basına düşmedikçe, her yazılana çizilene pek inanmıyorum.)

Bir başbakanın danışmanı hangi vasıflara sahip olmalıdır.? Sümeyye ERDOĞAN da bu vasıflara sahipmidir.?
Bu danılmanlık seçimini kim neye göre yapmaktadır. ?
O makamda birisinin bu şekil de bir uygulama yapması ETİK midir. ? Bundan önce bu ülkede veya bir başka ülkede böyle bir uygulama olmuşmudur?
Verilen maaşı kim neye göre belirlemiştir?
Başbakan kendi öz kızına ne danışmaktadır?
Bu olay ortaya çıktığı için başbakan kızının danışmanlık konumunu değiştirecekmidir ?
Kızı bu şekilde devletten maaş almaktan vicdan azabı duyuyormudur? Aldığı maaşı hakettiğinine inanıyormudur?



Tüm bu soruların cevabının derhal hükümetçe açıklanmasını beklerim ama nerdeeeee, Her zaman olduüğu gibi olay ,Pişkinliğe vurulacak, iki suni gündemle, bu olayda diğerleri gibi unutulanlar arasında yer alacaktır. başka ülkelerde hükümetleri devirecek veya onurlu ve şerefli vekilleri istifa ettirtecek skandallar, ülkemizde günlük normal olaydır. sadece iktidar değil diğer vekillerde farklı değil , Onur yok , şeref yok.İnsanlığın ve vicdanın kırıntısı bile yok. Ama makam var,güç var, para var, onura ve şerefe ne gerek var ?

Kanun mu yasaklıyor, değiştir.denetimden mi çekiniyorsa, kurumu kaldır veya soyacağın kurumu denetimden muaf tut.Askerden mi korkuyorsun , tık hapse, yargıdan mı korkuyorsun , yandaşları yerleştir. bunlarla mı Türkiye kalkınacak.? Kalkınan kim.? kalkınanları hepimizi görüyoruz.Onlara dünya güzel. Çünkü onlar bambaşka bir dünyada yaşıyorlar. Para var , huzur var ağa, Benzin değil 5 lira 55 lira olsa ne olacak.


Beyler bu devran böyledir. Dün chp, mhp, anap, refah , doğruyol ,Bugün ak partisi yarın zart partisi, zurt partisi hiç farketmez.Türkiyede siyaset kirlenmiştir. Toplum ahlakı bozulmuştur. bizi insan yapan mantık, vicdan ,ahlak vs vs kavramlar çürümüştür. Her yapanın yanına yaptıkları kar kalmıştır. Amerikanın istediği iktidara getirilir. Beyaz saraya biat edecek her kimse, o kişi yetkiyi alır. Muhalefet edenler mahkeme kararlarıyla lekelenir ve cezaevlerine gömülür. Amerikanın emir eri çalışan bu yönetici tayfasını i halk kendisinin seçtiğini ve bu seçtiklerinin ülkeyi yönettiğini zanneder.zaten kurgunun ve uygulanan tiyatronun sebebide budur. halkı uyutmak ve ürkütmeden , incitmeden yolmak. Kimse Türk halkının tamamının refahı için çalışan bir hükümet beklemesin.

Buradada mısırdada , cezayirde , libyada da ilerde suriyede de."Adalet ve kalkınma HAREKETİ" olan hiç bir yerde.

(Adalet ve kalkınma hareketi diye googledan aratın. Bakın bakalım karşınıza hangi ülkeler ve amerikanın hangi kurumları çıkacak)

Çok uzun yazıyorsunuz ama güzel yazıyorsunuz :)
Bana sorarsanız, halkın geneli, nasıl bir lider istediğinin farkında bile değil. (Bende dahil)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
başörtüsü inançla alakalı bir mesele,
Hiç öyle degil, tamamen siyasi bir mesele.
Kendi ideolojisini hakim hale getirmek isteyenlerin bayrak yaptigi ve insanlari sokaga salarak mesele haline getirdigi,
ideoloji hakim olunca da üstünün örtüldügü sazanlarin yedigi bir mesele bu basörtüsü meselesi.
Mesele bir zihniyeti iktidara getirmekti ve oldu.
Farkli düsünenler, basörtüsü ve dolayisiyla din düsmani ilan edilerek itibarsizlastirildi.
Meselenin bayraktarlari olarak lanse edilenler de su an ülkeyi yönetiyorlar.
Hem de tam 10 yildir.
Ne degisti
Basörtüsü talepleri karsilik mi buldu?
Hani nerde cuma namazi eylemcileri
Hani nerde kamuda türban serbestisi?
Hayaldi gerçek mi oldu?
Hayir

Dedigim gibi mesele siyasiydi.
Bir zihniyeti iktidara getirmek için yapilan bir oyundu.
Memleket yangin yerine çevrildi.
Iktidar teslim alindi.
ertesi gün ne basörtüsü meselesi kaldi, ne din ne iman.
En son kaç yil önce basörtüsü tartismasi duydunuz?:wiinkk:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Dedigim gibi mesele siyasiydi.
Bir zihniyeti iktidara getirmek için yapilan bir oyundu.
Memleket yangin yerine çevrildi.
Iktidar teslim alindi.
ertesi gün ne basörtüsü meselesi kaldi, ne din ne iman.
En son kaç yil önce basörtüsü tartismasi duydunuz?:wiinkk:

bu halini pek beğenmediniz galiba.
nasıl bir başörtüsü meselesi arzulardınız efenim?
elbette işin siyasi boyutu olacak.
tabiki müslümanlar siyaset yapacak, yapmalı.
ikna odalarını, üniversitede başörtüsü yasağını "farklı düşünmek" olarak değerlendiriyor gibisin.
farkedileceği üzere mütemadiyen konunun gelip kitlendiği nokta tartışmaya çok açık olmayan "dünya görüşü" hadisesidir.
bu konuda birbirimize kafamızdaki müslüman ya da vatandaş profilini dayatmaktan vazgeçecek noktaya ne zaman geleceğimizi bilemiyorum.
birlikte yaşayabilmek için ilk şart bu.
umarım anlaşılmışımdır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst