Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Çok geçmiş olsun.Benim soğukta tek zayıf yerim elim kalıyor.Eldiven çok kalın olsa motosiklet sürülmüyor.Isıtmada nasıl olur bilmiyorum daha önce hiç denemedim,zaten 3 aydır motosiklet kullanıyorum :).

Soğukta diz örtüsü şart ben bunu anladım, ama ne varki bizim egsoz frene yakın olduğundan motosiklete bağlayınca örtüyü egsoz yakıyor.Bende çırt çırt yaptım 10 saniyede giyiyorum.Dün yol göl olmuş ve ben keyifle suyu yarıp geçtim.Arabalar bana değil ben onlara su sıçratıyordum :queen:.Yağmurda motosiklet bana daha çok keyif veriyor ama bu buğu problemi beni öldürecek,sinüzütümde çok.

Ben işi öğrendim yazın yazlık kask, kışı buğu yapmayan kapalı kask şartmış.Seneye ona göre takılıcam.

15:00 de mesai bitiyor bugün havada fena olmayacak sanki,17 derece gösteriyor. http://poseidon.hcmr.gr/weather_forecast.php?area_id=gr

Motosikletde değişiklik olmayınca hep aynı fotoğrafları paylaşmak güzel olmuyor ama renk olması için belki arkadaşımla gezinti ve birkaç foto olayına girerim.
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
bugün cpr8ea9 buji aldım... aramızda iridyum buji kullanan varmı? memnunmusunuz?
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
ı abooooovvv

Dedim yağmurda Bursaya gitmiş adamsın ferdinand Bakırköy neymiş pehh :queen: Yola çıktım ama güneşe göre giyinmiştim, allahım nasıl bir soğuk, nasıl bir üşüme :mrgreen:




Hayatımda bukadar üşüdüğümü hatırlamıyorum :santa: Ellerde titremeye başlayınca inadımı kırdım ve ilk virajdan dönüp hemen biyere girdim bi yarım saat bişeyler atıştırdım, kaynar çay içtim falan ama kendime gelemedim :pr:
...
Unutulmaz zorlu, hatta acılı bi tecrube oldu bana :cherry:

-20 derecelerde motor sürmüş biri olarak bu yıl kasım sonunda defalarca yağmura yakalanıp sonra da 10 derceden eksilere düşen sıcaklığa maruz kalınca artık pes deyip motoru arkadaşın garaja bırakıp kilitledim, arabam eniştedeydi, oh beeee...
3 gün ardarda yağmur arkasından 3 gün de kar.. Aç kaloriferi devam.. Yanan benzini düşünme :)
Soğuk hava koymuyor ama insan motor tepesinde ıslandı mı işi bitti! 10 derece 8 derecede idare ediliyor ama daha düşükte motordan inip ya saunaya ya da haldır haldır yanan sobanın yanına kapağı atmazsanız kalörifer başında bütün kış geçmez o üşüme. Bırrrrr!
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
ngk iridyum bujiyi motoru aldıktan 1 ay sonra taktım gözle görülür bir değişim olmadı ama normal bujiden daha uzun ömürlü oluyormuş diye duydum
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
-20 derecelerde motor sürmüş biri olarak bu yıl kasım sonunda defalarca yağmura yakalanıp sonra da 10 derceden eksilere düşen sıcaklığa maruz kalınca artık pes deyip motoru arkadaşın garaja bırakıp kilitledim.
Soğuk hava koymuyor ama insan motor tepesinde ıslandı mı işi bitti! 10 derece 8 derecede idare ediliyor ama daha düşükte motordan inip ya saunaya ya da haldır haldır yanan sobanın yanına kapağı atmazsanız kalörifer başında bütün kış geçmez o üşüme. Bırrrrr!

Aynen abi soğuklarda sorun yok normalde, bi eller vardı onuda çözdük. Islanmayıda az çok çözdüydükte hazırlıksız yakalanınca ıslanan bot su geçirmese bile yediği rüzgarla bir soğuyor bir soğuyor ::saskin::

Benim olayım ulaşım değildi zaten, motosiklet kullanmayı özlediğimden çıkayım dedim, elimden geldiğince direnmeye de çalıştım ama 15 dk daha gitsem kalp duracak :mrgreen: doğal olarak beyaz bayrağı çekip eve kıvırdım.

Kurye arkadaşlara saygım kat kat katlandı, o gün gördüğüm tek motosikletliler onlardı :rendeer:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
-20 derecelerde motor sürmüş biri olarak bu yıl kasım sonunda defalarca yağmura yakalanıp sonra da 10 derceden eksilere düşen sıcaklığa maruz kalınca artık pes deyip motoru arkadaşın garaja bırakıp kilitledim, arabam eniştedeydi, oh beeee...
3 gün ardarda yağmur arkasından 3 gün de kar.. Aç kaloriferi devam.. Yanan benzini düşünme :)
Soğuk hava koymuyor ama insan motor tepesinde ıslandı mı işi bitti! 10 derece 8 derecede idare ediliyor ama daha düşükte motordan inip ya saunaya ya da haldır haldır yanan sobanın yanına kapağı atmazsanız kalörifer başında bütün kış geçmez o üşüme. Bırrrrr!
Ben yağmurda defalarca motora binip donuma kadar ıslandım pantolonumdan 2 kilo su çıktı sıkınca ama yağmurda karda motora bindiğim için hasta olmadım hiç. Eve çıkana üstünü çıkartana kadar baya zahmet oluyor ama en fazla 5-6 saatte vücut sıcaklığım ve fonksiyonlarım yerine gelir :cherry: Soğukta motora binenler yaşlanınca romatizma olur diyolar ama eminim o kişiler sporu sevmeyen hareketsiz kişilerdir. Evden bir çıkışta gidiş geliş 15+15, 30 km yürüdüğüm oluyor 5-6 saat yürüyorum.
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
hava filtresi ve buji değişince yakıt tüketimi düştü. 17 kr. Tan 12 kr oldu. Tavsiye ederim. Yağ olarak 10 30 diyorum.
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Soğukta diz örtüsü şart ben bunu anladım, ama ne varki bizim egsoz frene yakın olduğundan motosiklete bağlayınca örtüyü egsoz yakıyor.15:00 de mesai bitiyor bugün havada fena olmayacak sanki,17 derece gösteriyor.

Ben diz örtüsünü motosiklete bağladım kullanıyorum hiç bir şey olmuyor. Ayrıca çok büyük keyf, hiç rüzgar yağmur görmüyorsun, herkese tavsiye ederim
 
Katılım
4 Ara 2011
Mesajlar
153
farkındaysanız honda her geçen yıl 150cc klasmanında bir öncekini aratıyor,bizde artık daha bilinçli olalım
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
farkındaysanız honda her geçen yıl 150cc klasmanında bir öncekini aratıyor,bizde artık daha bilinçli olalım

Benim çok motosiklet geçmişim olmadığından henüz hiçbişey aratmıyor.

Öyle olduğunu varsaysak bile, nasıl daha bilinçli olabiliriz ki :silent: Mesela hangi dünyaca kabul görmüş marka, 125-150 cc lerde aratmıyor bi önceki yılı ?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Dün yolda yürürken yanımdan bir cb125e geçti tahmini hızı 70-80 arasıdır. Scooter gibi bağırıyodu olmamış honda bu motor :farao: :cherry:
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Dün yolda yürürken yanımdan bir cb125e geçti tahmini hızı 70-80 arasıdır. Scooter gibi bağırıyodu olmamış honda bu motor :farao: :cherry:

Mengü heryerdesin ya :mrgreen::queen::santa:

3. viteste kopmuştur o arkadaş, yoksa niye bağırsın, yıllardır aynı motor bloğu sende çok iyi biliosun, :mrgreen: Amacını açık açık söyle Mengü, hepimiz anti Hondacımı olalım :cherry:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Mengü heryerdesin ya :mrgreen::queen::santa:

3. viteste kopmuştur o arkadaş, yoksa niye bağırsın, yıllardır aynı motor bloğu sende çok iyi biliosun, :mrgreen: Amacını açık açık söyle Mengü, hepimiz anti Hondacımı olalım :cherry:
Belki devir göstergesi olsa öyle bağırtmazdı dimi bak yine açığını buldum hondanın :cherry: ama boşver herkesin motoru kendine güzel ;))
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Bırakın devir göstergesini de, tam 2 haftadır motora binemiyorum. Elim ayağım titriyor şerefsizim.
Tatlı su motorcusu değilim ama en son alt yağmurluğum ağ kısmından su geçirince, yağmurlu havalarda kullanmıyorum motoru.
Şu anda dışarısı günlük güneşlik. Dışarı çıkma vakti::gazla:: Yeni kaskı da denemiş olurum.. Yollarda beyaz cb125'li, kafasında agv k3 kask gören olursa o benim.:mrgreen:
cascoagvk3gothicrossiwh.jpg
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Güzel kask reverse ama çok dikkat çeker bu, düz beyaz bakınmıyormuydun en son :)

Hayırlı olsun, yer görmeden ömrü bitsin kaskının :rendeer:
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Amin ferdinannd teşekkür ederim.
Düz beyazdan sıkılmıştım azcık. Düz beyaz değil de, sade bir kask arıyordum ama bunu görünce vuruldum.:)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Buğulanma derecesini, içeri ses almayı, vizörün açılma kademeleri... bunlar gibi kilit noktalara yoğunlaşıp test edebilirsen eğer geri bildirim bekleriz :cherry:

Vizörü siyah mı :silent:
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Belki devir göstergesi olsa öyle bağırtmazdı dimi bak yine açığını buldum hondanın :cherry: ama boşver herkesin motoru kendine güzel ;))
ii,iiii

Eğer devir göstergesine göre vites değiştirip, devir göstergesi yok diye bağırtacaksak hiç motora binmeyelim, bisiklet neyimize yetmiyor. Devir göstergesi olmamasını eksiklik olarak görmek de ayrıca hayretlik br olay.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Buğulanma derecesini, içeri ses almayı, vizörün açılma kademeleri... bunlar gibi kilit noktalara yoğunlaşıp test edebilirsen eğer geri bildirim bekleriz :cherry:

Vizörü siyah mı :silent:


Kask ile ilgili birkaç kelam etmem gerekirse;

Buğulanma: Buğuyu önleyici özellik, vizörün iç tarafındaki bir katman tarafından sağlanıyor. Yani pinlock gibi bir aparat yok. Bugün yaptığım kısa denemede (şehiriçi 3-5km) buğulanma olmadı. Fakat, içerisi sanki biraz nemlendi. Yani görüşü engelleyen bir tabaka değil de, nasıl desem, çok çok çok hafif bozan bir tabaka gibi. Umarım anlatabildim. Yani o hafif bozulma dediğim şey o kadar az ki, bütün yol boyunca vizörü açıp havalandırma gereği duymadım bile. İlerleyen zamanlarda veyahut uzun yolculuklarda durum ne olur bilmiyorum. LS2'nin buğulanma sorunundan sonra bu bayağı lüks geldi. Yalnız, LS'ye taktığım pinlock kadar da mükemmel değil. Hoş, o pinlock da oturma problemi yüzünden 15 dakika sonra kenarlardan buğu almaya başlamıştı.

Ses: Bu konuda çok fazla söyleyecek şeyim yok. Düşük hızlarda (0-40km/h) herhangi rahatsız edici bir şey yok. Bu hızlarda ve durma sırasında içeri aldığı ses sanırım eski LS2 kaskım kadar. Yalnız, LS2'de 50km/h süratten sonra başlayan ıslık sesi vardı. Bunda bunu göremedim ama sanırım hiç 50-60km/h hızlara çıkmadım. Dedim ya, sadece 3-5km ve şehiriçi dur kalk trafiğinde kullandım. Bir alakasız durum; motorun sesini hiç duymadığım gibi duydum. Psikolojik mi, 2 haftadır kullanmadım kulak alışkanlığı mı gitti, yoksa 2 haftadır duran motorun çalışma sesi mi değişti(!) ne olduysa, seyir esnasında, özellikle devir yükselmeye başlayınca kuvvetli ve tok bir ''gooaarrr'' sesi aldım. Bu neye delalet bilemedim.:)

Vizörün Açılma Kademeleri: Vizör tam kapalı durumdan, tam açık duruma bir tık kalaya kadar aradaki kademeleri yumuşak bir şekilde geçiyor. Sadece en açık pozisyona getirecekken o en son tık çok az daha kemikli geçiyor. Bu gibi havalarda olur da vizörü tek tık açmak istersek acaba bu yumuşaklıktan dolayı seyir esnasında yoldaki tümsek veya çukurlarda (veya motoru titreten herhangi bir koşulda) pıt diye kapanır mı acaba diye bu şekilde biraz mesafe kat ettim, ancak öyle bir sorun olmadı. Vizörün açılma kademesiyle ilgili söylenecek belki de en önemli şey, vizör en açık konumdayken alt kenarı, görüş açısı içerisinde kalıyor. Ama görüş açısının en son noktasında tabi ki. Keşke bir tık daha açılsaydı diye düşümedim değil. Ama bu bir problem mi, bilmiyorum. Belki diğer tam kapalı kasklarda da durum böyledir?!... Bu durum bazılarının dikkatini dağıtır mı bilinmez. Olur da almayı düşünenlerin bu gibi bir takıntısı vardır, belirtmek istedim. Alışkın olmadığım için önce yadırgadım ama sonra rahatsız etmedi beni.
Son olarak, vizörün standart rengi şeffaf. Yani her kaskın üzerinde gelen vizör gibi, bu da aynı. Yeri gelmişken belirteyim, siyah vizörü 100küsür papel. Ben yazın güneşli havalarda güneş gözlüğü ile kullanmayı deneyeceğim.

Bunların Haricinde: Alt hava perdesi kaskı özellikle çıkartırken yerinden oynuyor. Takılıp çıkartılabilen bir parça olduğundan, çıkartma esnasında artık çeneme mi, burnuma mı nereye takılıyorsa yerinden oynuyor. Tekrar yerine otrutmak gerekiyor. Kafam atarsa tamamen çıkartabilirim o parçayı. Ne de olsa balaklava kullanıyorum, ordan giren rüzgar o kadar önemli değil. Balaklavanın tadını aldıktan sonra, yazın da yazlık balaklava kullanacağım sanırım. Güzel icat.

Kaskın çene kilidi şu double D sistemlerden değil. Eski LS2 kaskımda olduğu gibi mekanik bir sistem. Sanırım herkes biliyordur, iki tırtıklı plastik parça, birbirine geçerken ''tıırrrıııık'' diye ses çıkarıp kitlenirler. İşte ondan. Ama LS2'deki mekanizmadan çoook daha kaliteli olduğu ortada. Kilidi kullanırken bu açıkça hissediliyor.

Çene kilitlerini tutan kayışlardan bir tanesinde, kaskı bir yere kilitlemek için demir bir halka bulunuyor. Uygun bir kilit ile birlikte, hırsızlara karşı önlem olarak kullanılabilir. Ama artık ben ya elimde taşırım ya da motorun çantasına kitlerim. Bir kez ağzım yandı bu konuda.

Dilim döndüğünce objektif olarak anlatmaya çalıştım. Umarım biraz fikir verir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst