Honda Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
1,078
Motosikleti
VFR1200X
70km kadar gider tabi max bu dediğim değer. Sen en fazla 30 - 40 km git bence...

---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 22:21 ----------



Bu motordan sonra 250 lik motor gitmez bence, belki Ninja gidebilir ama oda SS olduğundan bize gelmez. Gs500 çok güzel motor bence, bende düşünüyorum o motoru. Ayrıca şehir içi kullanımı çok rahat gs500 ün.

Evet tabiki 250 bir süre sonra daha büyük motor kullanma isteğine neden oluyor ama beni düşündüren yakıt oluyor. Ben şehir merkezine gidip gelsem 70 km yapıyorum ki birde geziye fakan çıkıyoruz ankara topiğindeki arkadaşlarla en az 200 km yapmış oluyorum gün içinde. Günü 30 lirayla kurtarmak varken 50 lira vermek bütçeyi biraz sarsabilir. Dediğim gibi ya her kafama estiğinde motora binemeyeceğim yada güzel bir xj6 alıp sadece hafta sonları bineceğim :mrgreen:

Not: Benzin ve motosikletin ucuz olduğu ülkelerde yaşayan insanları çok kıskanıyorum :pl:
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Arkadaşlarım; ben GS500 ararken twister denk geldi. 500'lük naked'lar arasında en iyisi suzuki. Ama butceme uygun ve temizini bulamadım. Alanda satmıyor:)
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
Eylül ayında Konşuk Motor'da sıfırdan motor yapıldıktan bu yana 3.000 km i devirdi benim cbf.Artık yavaş yavaş gaz açmaya başladım, fakat bu motorun 150-160 kmh hız yapması bence ütopik he yaparmı yapar ama gereği yok, redline a girmeden yaptığı maksimum sürat 135 kmh ki gücü nezdinde gayet yeterli bence...bu hızda bile panik fren ve ani manevralarda verdiği tepki korkutucu mümkünse 120 kmh üstüne çıkılmaması gerekir diyorum! zaten en keyifli ve rahat kullanımı 100-110 kmh lar...he bide 5000 d/d dan sonraki homurdanma sesine bayılıyorum.şu an için gayet memnunum satmaktı amacım ama gerek yok diyorum artık.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Eylül ayında Konşuk Motor'da sıfırdan motor yapıldıktan bu yana 3.000 km i devirdi benim cbf.Artık yavaş yavaş gaz açmaya başladım, fakat bu motorun 150-160 kmh hız yapması bence ütopik he yaparmı yapar ama gereği yok, redline a girmeden yaptığı maksimum sürat 135 kmh ki gücü nezdinde gayet yeterli bence...bu hızda bile panik fren ve ani manevralarda verdiği tepki korkutucu mümkünse 120 kmh üstüne çıkılmaması gerekir diyorum! zaten en keyifli ve rahat kullanımı 100-110 kmh lar...he bide 5000 d/d dan sonraki homurdanma sesine bayılıyorum.şu an için gayet memnunum satmaktı amacım ama gerek yok diyorum artık.
Ne kadar kullanım sonunda yeni motor yaptırdınız acaba neler değişti..
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
Ne kadar kullanım sonunda yeni motor yaptırdınız acaba neler değişti..

dostum ben bu motoru ağustos sonunda Kütahya'dan aldım, 350 km yol yaptım İstanbul Kurtköy gişelerden geçtikten sonra motor kitledi.Başlarda anlayamamıştım bir süre sonra motorda bir tuhaflık sezdim çekiş vs.bir tuhaflaştı.Meğer Silindir üst kapağı çatlamış,zaten yağ ata ata geldim Bursa'da anladım mevzuyu sonunda ne piston ne segman ne egzantrik hepsi gitti pert oldu motor.Daha sonra kayıtlardan vs.bakınca motorun 80.000 km.üzerinde olduğu anlaşıldı ki ben 19.000 km diye aldım tabi oynanmış motorla ne sesinden nede dış aksamından 80.000 km.lik motor gibi değildi feci şekilde basiret bağlanması yaşadım ki acemi bir adam değilim sadece bu modele yabancıyım o kadar.Motor ekspertize girdiğinde aldığım adamı telefonda açıkça tehdit edip masrafların tamamına yakınını ki 3000 TL e maloldu aldım.Kısacası neler değişti soruna cevap verecek pozisyonda değilim çünkü motoru pert durumdayken sadece 350 km.kullandım, 0 motor attıktan sonrada 3000 km.dir kullanıyorum.350 km.lik tecrübeme istinaden diyebilirimki A dan Z e herşey değişti :) ,en azından hali hazırda 1 gr.yağ eksiltmesi yok bazen trafikte denk geldiğim diğer cbf 250 lerdende gerek sesi (daha tok ve sıfır egzantrik sesi) gerek kondisyonu açısından baya farkı var onu söyleyebilirim...
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
dostum ben bu motoru ağustos sonunda Kütahya'dan aldım, 350 km yol yaptım İstanbul Kurtköy gişelerden geçtikten sonra motor kitledi.Başlarda anlayamamıştım bir süre sonra motorda bir tuhaflık sezdim çekiş vs.bir tuhaflaştı.Meğer Silindir üst kapağı çatlamış,zaten yağ ata ata geldim Bursa'da anladım mevzuyu sonunda ne piston ne segman ne egzantrik hepsi gitti pert oldu motor.Daha sonra kayıtlardan vs.bakınca motorun 80.000 km.üzerinde olduğu anlaşıldı ki ben 19.000 km diye aldım tabi oynanmış motorla ne sesinden nede dış aksamından 80.000 km.lik motor gibi değildi feci şekilde basiret bağlanması yaşadım ki acemi bir adam değilim sadece bu modele yabancıyım o kadar.Motor ekspertize girdiğinde aldığım adamı telefonda açıkça tehdit edip masrafların tamamına yakınını ki 3000 TL e maloldu aldım.Kısacası neler değişti soruna cevap verecek pozisyonda değilim çünkü motoru pert durumdayken sadece 350 km.kullandım, 0 motor attıktan sonrada 3000 km.dir kullanıyorum.350 km.lik tecrübeme istinaden diyebilirimki A dan Z e herşey değişti :) ,en azından hali hazırda 1 gr.yağ eksiltmesi yok bazen trafikte denk geldiğim diğer cbf 250 lerdende gerek sesi (daha tok ve sıfır egzantrik sesi) gerek kondisyonu açısından baya farkı var onu söyleyebilirim...

Allah kaza bela vermesin inşallah uzun yıllar sorunsuz kullanırsınız..satan adam yaptığınız masraflara cevap olarak ne dedi yarısını ödedi mi
 
Katılım
19 Ara 2010
Mesajlar
91
Arkadaşlar uzun bı bekleyış sonrasında 12v 9 ah akumu aldım bıraz zor sıgdı ama sığdırdım Motorun tek marşta çalışması neguzel bırşey ya :D Motor kendıne geldı yenı akuyle :D
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Arkadaşlar bugün değişiklik olsun diye Borusan İstinye'de test sürüşüne katıldım. Hedefim F 800 R test etmekti ama müsait değildi F 800 GS denedim. Aynı motora sahip fakat karakteri enduro. Fanatiklik gibi olmasın ama inanın İstinye sahilinde turlarken CBF250'mi özledim. 85 bg, 83 nm tork sunan motor gerçekten çok güçlü, at gibi heybetli ama bir şey eksik gibiydi. Yaklaşık 200 kilo. Önce alışmak için biraz slalom yaptım. Hareketlenince kuş gibi geliyor. Yakıt deposu selenin altında. Oldukça dengeli fakat yapısı gereği "havaleli" bir hissiyatı var. Frenleri olağanüstü. Depo sele altı olduğu için yüksek ivmelenme sırasında ön teker bir iki kere uyarır mahiyette zigzag eğilimine girdi, üstüne gitmedim. Yerler de yaştı zira :) Bu ivmelenmelerde hıza baktım ve şunu farkettim: biz CBF250'de korkusuzca gaz açıp 100km'lere biraz daha geç ulaşıyoruz ama çok daha stabil, güven veren bir duygu ile ivmeleniyoruz. 800 cc'lik bu motor hızla 100 km'ye ulaşıyor ama o noktada daha fazla da açmak istemiyorsunuz. Trafik zaten buna müsait değil. Dolayısıyla daima temkinli ivmelenme istiyor. 1-2 sn daha hızlı ivmelenmek için kesinlikle CBF250'me değişmem. Tabii naked versiyonu olan F 800 R'ı da bir ara test edeceğim. Bu sefer kuru havada kısmetse. Bu arada devir aralığı gerçekten hayal kırıklığı oldu benim için. CBF250'deki kadar geniş bir kullanım alanı yok. 8 binde redline'a giriyor ve sesi 9binlerde çirkin bir hal alıyor. Gücünü düşük devirlerde sağladığı için yüksek devirli kullanım verimli de değil. 10 binde ise devir kesici devreye giriyor. CBF 250'min yüksek devirde verdiği yanıtları ve korkunç sesini aradım resmen.

Özetle, sürüş sonrası CBF250'ime tekrar sevgiyle bağlandım. Gerçekten çok güvenli ve sınırlı gücü ile hatalarımızı çok tatlı tolere ediyor. :)
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Anlayana :cat:

Parça pahalı, egzantirik zinciri, gösterge 1000 TL.. 120'yi geçmiyor (en inanmadığım kısım) Bütün bir topik bunun üzerine dönerken Senin bu yorumların renk getiriyor açıkcası..
 
Katılım
10 Nis 2012
Mesajlar
110
Anlayana :cat:

Parça pahalı, egzantirik zinciri, gösterge 1000 TL.. 120'yi geçmiyor (en inanmadığım kısım) Bütün bir topik bunun üzerine dönerken Senin bu yorumların renk getiriyor açıkcası..


Gerçekten anlayana.Bu iddiaları yazanlar neye dayanıyorlar anlamıyorum.Ama bi art niyet oldugu kesin.Sonra sen motorun güzelliklerini yazdınmı marka fanatiği oluyosun.
Bende bu motosikleti ilk 2004 yılında 17 yaşımda honda bayiinde aldığım broşürde görmüş görür görmez sadeliği sebebiyle çok beğenmiştim.her gün resmine bakıyodum.Bir gün benimde olacak diye hayal kuruyodum ama alabilme imkanımda yoktu.Allah nasib etti 2008 de 2.el 19000 km de cam gibi bi twister aldım.2 sene 8 000 km kullandım.Ve hiç bi problem yaşamadım ama maalesef bazı sebeblerden dolayı aglayarak satmak zorunda kaldım.Ama şimdi 5 aydır internetten satılık motorlara bakıyorum.şubat tatilinde inş tekrar alacam.Falcon a baktım.Ybr 250 e baktım.İnazuma Cbr250 ye baktım ama içim ısınmadı yine twister a bakmaya başladım alacam da inşaallah.Bu motor ayrı be abiler.İste buda mecbur kalarak sattığım makinem;

 
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
1,078
Motosikleti
VFR1200X
Satılmaması gereken bir motormuş sattığına üzüldüm. Tekrar bu motordan almak istersen bu temizlikte bir motor bulmam imkansız. Umarım hayal kırıklığı yaşamazsın.
Bugün uzun bir aradan sonra ilk defa motoruma bindim ve en sevdiği oyuncağıyla oynayan bir çocuk gibi mutluydum, bir kere daha aşık oldum. Motosikletin keyfi hiç bir şeyde yok. Ne marka ne tarz olursa olsun kapının önünde her zaman bir motorum olmalı (japon olursa daha iyi olur tabi) :cherry:
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Yeşil twister gerçekten temizmis. Satildigina üzüldüm. Benim de 2004'te anes motorta görüp ve aşık olduğum motorun aynısı rengi bile aynı.
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Bu kadar temizini ilk defa görüyorum, sanki hep o parkeli salonda kullanmışsın gibi :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------

Arkadaşlar deponun sağ ve sol yanlarında bulunan, depo rengi plastik parçaları hiç değiştiren oldu mu? çıkaramadığım bir takım siyah damlalar ve bir kaç çizik farkettim. umarım depoyla birlikte değiştirmek gerekmiyordur :)
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Motor guzelmış gerçekten bu arada motor yeşıl degıl herhalde mavi olması lazım :D


Resimde ki Petrol yeşili, mavisi farklı..

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------

Bu kadar temizini ilk defa görüyorum, sanki hep o parkeli salonda kullanmışsın gibi :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------

Arkadaşlar deponun sağ ve sol yanlarında bulunan, depo rengi plastik parçaları hiç değiştiren oldu mu? çıkaramadığım bir takım siyah damlalar ve bir kaç çizik farkettim. umarım depoyla birlikte değiştirmek gerekmiyordur :)

Depoyla değişmiyor ama değiştirmekten ziyade farklı bir çözüm yolu bulmak lazım kırıl ve eksiklik yoksa tabi..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst