arkadaşlar dediğim gibi geçen gün shadow aldım bende bitane motor 3 yıl hiç çalışmadan garajda beklemiş... hiç bir sorunu yoktu ilk gün 50km yol yaptım duraksız olarak... fakat dün akşam zincir attı neyse her ihtimale karşı lokma takımıyla ön dişliden de attımı diye bakmak için içini açıp zinciri yerleştirdim deneme sürüşü için bi tur atim dedim ve biraz ilerledikten sonra gaz yememeye başladı durdu
(not: motoru ısıtmadan yola çıkmıştım 2 gün çalıştırmamıştırm)
biraz bekledikten sonra marş almamaya başladı ama jikleyi açınca marş aldı motor fakat bu seferde gaz verince stop etti... akşama kadar olduğu yerde bıraktım daha sonrasında tekrar yanına giderek çalıştırdım... tahminimce karbratörde pislik vardı ya da hava filitresinin temizlenmeye ihtiyacı vardı çalışmama sebebi bu olabilir bence sizin fikriniz nedir? ayrıca çalıştıktan sonra bu sefer motoru biraz ısıtarak sürdüm çalışmada ve gidişinde sorun yoktu ama dönmek için motoru geri geri götürürken tekrar zincir attı anlayamadım... biraz hız yapınca sanırım arkadan lokloklok diye bir ses geliyor bu ses zincirin bol olmasından mı yoksa rulmandan mı kaynaklanır?
arka dişliyi zincir takılı değilken sağa sola doğru rahatça oynatabiliyorum ve sanırım hızlı giderkende zincir sağa sola vuruyor ne yapmalıyım?
değerli vaktinizi ayırıp okuduğunuz ve bilgilerinizi paylaştığınız için şimdiden teşekkür ederim...
Merhaba arkadaşım,
epeydir siteye seyrek giriyorum o yüzden burada yazılanları kaçırmışım. İddaalı olmamak kaydıyla senin sorunlarına yardımcı olmaya çalışayım (tecrübelerim dahilinde);
Öncelikle arka dişlinin sallanıyor olması çok tehlikeli. Aman diyim onu hemen hallettirmen lazım. Öyle bir oynama sallanma filan olmaz. Zincir anladığım kadarıyla sen yavaş giderken atmış yoksa ön dişliye veya başka bir yerlere dolanıp motoru hareketsiz bırakabilir. Motorun düzensiz çalışması ile alakalı olarak bir kaç sebep var; öncelikle 3 yıl yatmış motorun deposunu temizlemeden çalıştırdıysan zaten depodaki pas, tortu, aklına ne gelirse karbüratöre dolmuştur. Dolayısıyla karbüratörü temizletmen gerekir. Bujiler bu kadar zamanda oksitlenmiştir veya öncesinde doğru kullanılmadılarsa zaten kurumlu olabilirler. Ayrıca bujilerin doğru mu bunu da bu forumun önceki sayfalarından kontrol etmen gerekiyor. Benim şu anda bujinin kodu aklımda değil. Buji pipoları ve kablolarıda bizim motorlarda biraz sıkıntıya sebep oluyorlar. Gözle çok belli etmez kendisini, zaten çok para tutmaz elin değmişken onları da değiştirebilirsin. Bin de karbüratörün motora bağlandığı manifoldun dibinden hava alıyor olabilir. Yumuşak plastik malzeme olduğu için yıllar içerisinde bekleme şartlarında kuruyup sertleşmiş olabilir. Hava filtresini de gözden geçirmekte fayda var. Bu arada umarım motoru çalıştırmadan önce yağını da değiştirmişindir. Zira beklemiş yağ okside olacağı için kilometre yapmasada bozulmuştur. Bizim motorların genel sıkıntısı jiklesiz çalışmamasıdır. Dolayısıyla jikleyle çalıştırmaya elini alıştır. Benim taktiğim jikleyle çalıştırdıktan sonra motor ısınana kadar kesinlikle gaza dokunmamak. Jikleyi kademe kademe kısmak ve yeteri kadar ısındığına kanaat getirince motoru kapatım kısa bir süre beklemek (fazla gelen benzin uçsun diye). Bunu yapıp yola çıktınmı öksürme tıksırma vsv olmaz. Jikle çekik yola çıkınca illaki performas düşük oluyor. Motoru durdurup soğuyuncaya kadar bekleyip tekrar çalıştırmak gerekiyor yoksa bütün yol boyunca verimsiz çalışıyor. Arka tekerden gelen sesin bir sebebi de kauçuk takozların parçalanmış olması olabilir. Arka tekeri komple söküp sağlam bir ustayla beraber bakmakda fayda var. Zincirin bol olduğunu yazmışın, eğer bu dişlinin sorunu değilse ve gerçekten zincirin uzamışsa zincirle beraber dişlini veya dişlilerini de değiştir. Dişli değişiminde sakın olaki farklı çapta ve diş sayısında dişli takalım diyen tamirciye kanma ! Dünyadaki Virago forumlarını araştırırsan bu işlemlerin motorun canına okumaktan başka bir işe yaramadığını görürsün. Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok.
Gecikmeden ötürü kusura bakma, belki sen bütün bu sorunlarını hallettin bile... Ama hiç değilse bu tip sıkıntıları olan veya olacak olan başka birilerine belki bir gıdım faydamız olur. Malum burası paylaşım platformu. Sen de sonuçlarını bizimle paylaşırsan hepimize faydalı bir iş yapmış olursun..
Görüşmek üzere umarım sorunlarını en kısa yoldan halledersin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------
Gidonun kırık olması pek hayra alamet değildir ama... İnşallah ciddi bir durum olmamıştır. Gidon istersen benim elimde bir adet çıkma gidon var. Benim motor T düz gidon olduğu için fazla sözkonusu. İlgilenirsen görüşürüz...
Beyler bende bu motoru almaya karar verdim. Asıl soracağım soru şu : Mat siyah boyatma işlemini nereden yapabiliriz? Bu işin bize günahı ne kadar olur? Ruhsata işletme ne kadar? Ayrıca ikinci el alacağım için iyi bir tamirci veya güvenilir bir satıcı aramaktayım bunları nereden bulabilirim.
Ayrıca temiz motoru olanlardan ö.m bekliyorum. Sıkıntısız motorlarınız için nakit parada anlaşabiliriz..
superlight-supershadow-roadstar 3lemindeyim diğer aletlerden de ilanlarınızı gönderebilirsiniz
[/COLOR]Hazır mat siyah boyalısı var onu verelim

Şaka bir yana herhangi bir ilanım filan yok ama ilgileniyorsan mat siyah boyalı, düz T gidonlu, ön arka koruma demirli, deri çantaları heybesi vs olan motoru sorunsuz 22500 km 2006 model. Bütün yapılan işlerin ve bakımların tarih kayıtları var.
42 yaşında evli barklı çoluk çocuk sahibi nispeten aklı başında bir adamım. Ona göre kullanıyor ve motoruma bakıyorum. CBF 600 veya F650 motorlara gönlüm çok kaydığı için belkide anlaşabiliriz...