Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
arkadaşlar hepinize merhaba...

Son dakika haftalık iznimi aldım ancak Motorumun 4000 bakımıda geldi.
Aradım İzmir yükseliş hondayı efenim taaa çarşambaya gün verdi birde üstüne 90-100 tl bakım parası tuttuğunu söyledi.Oha çüş demekten kendimi alamadım.Arkadaş alt tarafı 1 lt yap + buji değişmeyecekmi.Bir buji 60 tl mi...
Şimdi arkadaşlar size sormak istediğim şu:
Haftasonu cumartesi günü Bayındır'a gitme ihtimalim var.Tire'de de delikanlı honda servisi var.Bu servisi bana önerirmisiniz.Buraya güvenebilirmiyim sizce ? İyi bir servis derseniz cumartesi bakımımı orda yaptırır geçerim keyfimede bakarım..
Ayrıca kesin olarak motorlara 750 ml yağ koyuyoruz demi ona göre servisteki kişilere ayar çekicem :mrgreen:
Acil yardımcı olursanız sevinirim...

Şimdiden teşekkür ederim...

---------- Post added at 15:28 ---------- Previous post was at 15:14 ----------

Delikanlı Tire Honda servisini aradım yarın müsait olduklarını gelebileceğimi söylediler...
4000 Bakımı 40 tl tutuyormuş.Birde yağ 1 lt konuyor dedi olmadı zorla çubuğa baktırarak 750 ml zorla koydurucam anlaşılan...
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
448
arkadaşlar hepinize merhaba...

Son dakika haftalık iznimi aldım ancak Motorumun 4000 bakımıda geldi.
Aradım İzmir yükseliş hondayı efenim taaa çarşambaya gün verdi birde üstüne 90-100 tl bakım parası tuttuğunu söyledi.Oha çüş demekten kendimi alamadım.Arkadaş alt tarafı 1 lt yap + buji değişmeyecekmi.Bir buji 60 tl mi...
Şimdi arkadaşlar size sormak istediğim şu:
Haftasonu cumartesi günü Bayındır'a gitme ihtimalim var.Tire'de de delikanlı honda servisi var.Bu servisi bana önerirmisiniz.Buraya güvenebilirmiyim sizce ? İyi bir servis derseniz cumartesi bakımımı orda yaptırır geçerim keyfimede bakarım..
Ayrıca kesin olarak motorlara 750 ml yağ koyuyoruz demi ona göre servisteki kişilere ayar çekicem :mrgreen:
Acil yardımcı olursanız sevinirim...

Şimdiden teşekkür ederim...

---------- Post added at 15:28 ---------- Previous post was at 15:14 ----------

Delikanlı Tire Honda servisini aradım yarın müsait olduklarını gelebileceğimi söylediler...
4000 Bakımı 40 tl tutuyormuş.Birde yağ 1 lt konuyor dedi olmadı zorla çubuğa baktırarak 750 ml zorla koydurucam anlaşılan...
1000 bakımından sonraki bakımlarda işcilik parası alıyorlar o yüzden sanırım
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
İstanbuldaki servislerin çoğu düzeltti o konuyu 0.8 yazıyor abi kitapçıkta açıp bakmadınmı dediler geçen kahkahayla güldüm tutamadım kendimi :mrgreen:

Bende 770 ml gibi bişey var ( kendim değiştirmiştim ) 2000 km dir çubukta tam olması gereken yerde :cat: +-50 ml sorun yaratmaz yazıyor heryerde.

Keşke çoktan çekseydin içinden 200ml :pale: Yinede sen servistekilere çek ayarı, anlaşılan bilgi Tire ye kadar ulaşmamış henüz:mrgreen:

Tire servisi hakkında bilgim yok ama İstanbuldaki arkadaşlar da 60 TL civarı ödeme yapmıştı diye hatırlıyorum.

Yükselişin çektiği 100 TL ne için acaba :mrgreen: Elcik koruma + ön cam siperlik falanda takıyorlardır belki eee motosiklet 4000 e geldi ya olması şart :mrgreen:

100 TL ne abi çok fazla geldi valla bana :pr:

Olması gereken yağ miktarı ile vites ara hızlanmalarıda farkediyor tatlı bi serileşme oluyor :) Bence yağınıda kendin al götür ( şiddetle tavsiye Motul 5100 10W30 :) )

Ne haftalık izin olur o şimdi varya :flower:
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
@ ferdinand Kendim müdahale etmek istemedim de içim de içimi yemedi değil şu yağ konusunda...
Ayrıca motor eskisinden çok daha seri birde vites-hız kombinasyonunu iyi tutturuyorum kalkıpta 5. viteste 50 ile gitmiyorum devir çok düşüyor o zaman...Birde her gün dik yokuşlar tırmanıyorum evden işe gidip gelirken maşallah 3. - 4. vitesi kullanıyorum çekişi falan ilk 2000 km ye nazaran bariz iyi.Hız olarak da son hız 115 lere çıktı ama makina çıldırıyor o hızlarda :queen: Yakıt tüketimi olarakta ortalama 10-11 kuruş civarı...

Olmadı ısrarla 1 lt koyacaz derlerse kavga çıkartırım :)
Telefonuda çırak açtı bi halt bilmiyor sinir oldum zaten :) Babam da tamirci aslında ama kamyon üzerine...Olmadı garanti bitince tamirat işlerini babamla birlikte yaparım :)
Bu servisler çok kazık çoook...

Ha adam gibi ilgilenseler böyle böyle deyip bizi uyarsalar.Yağ meselesini bile burdaki 2 3 arkadaş gün yüzüne çıkardı...

Yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim...
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
1. vitesden 2. vitese geçerken kart diye bi ses var, bu ses normalmi diğer viteslerde bu ses gelmiyor?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------

Ayrıca trafik işlemlerimi yaptırıyorum;
1.Şöförler odası 40 tl
2.Sigorta 78 tl
3.trafik tescil 135 tl.

Şöförler odası küçük plakanın standart olduğunu, daha küçüğünün olmadığını söyledi.Mecburen standart plaka çıkartıyorum.App plaka çıkarsak sonradan bi zararı olur mu?

merhabalar sigorta 78 değil herkes aynı sigortadan yapırıyor herhalde ben axa sigortaya yaptırdım 55 lira haberiniz olsun fazladan boşa para vermeyin
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
merhabalar sigorta 78 değil herkes aynı sigortadan yapırıyor herhalde ben axa sigortaya yaptırdım 55 lira haberiniz olsun fazladan boşa para vermeyin

Şehire göre hatta İlçeye göre bile değişiklik gösteriyor sigorta fiyatları. Ben AXA dan fiyat aldığımda 227 TL civarı fiyat vermişti mesela. Bende Aviva dan 110 TL di sanırım yaptırdığımda Beyoğlu/İstanbul için !

Fiyatlar yanlış hatırlamıyorsam 110 ile 350 arası değişiyordu 10-15 firmaya sormuştum. Geçmiş sayfalarda net olarak yazmıştım. Bencede birsürü firmadan fiyat alın öncelikle :cat:

Şöförler odası 10-15 TL gibi, trafik tescilde 155 TL diye hatırlıyorum :silent:
 
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
443
arkadaşlar benim motorda elimi gazdan çektiğimde viyaklama sesi gibi bi ses geliyo diferansiyel sesi gibi sanki. Sizde de oluyor mu böyle bi ses acaba? Bir de zincir çok ses çıkartıyo. Bu iki ses çok canımı sıkıyor. Daha önce vitesli motor kullanmadığım için bilemiyorum da belki normaldir.
 
Katılım
10 May 2012
Mesajlar
161
Selam arkadaşlar, internetten bir çok siteye baktım, cebem için far koruma demiri, arka çanta demiri ve yan çanta demiri satan bir yer bulamadım. Sizin linkini verebileceginiz, yada Ankara'da şurada şu fiyatlara bulursun diyebileceğiniz yerler var mı ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------

Olmadı ısrarla 1 lt koyacaz derlerse kavga çıkartırım :)
Telefonuda çırak açtı bi halt bilmiyor sinir oldum zaten :) Babam da tamirci aslında ama kamyon üzerine...Olmadı garanti bitince tamirat işlerini babamla birlikte yaparım :)
Bu servisler çok kazık çoook...

Ha adam gibi ilgilenseler böyle böyle deyip bizi uyarsalar.Yağ meselesini bile burdaki 2 3 arkadaş gün yüzüne çıkardı...

Aklımda 123. sayfa diye kalmış. Türkçe kitapçık yanımda değil, net söyleyemiyorum.. Ama ingilizce kitapçıkta 122. sayfada yazıyor. Yağ değişimi boşalttıktan sonra (after draining) 0.8 litre, sökme sonrası (after disassembly) yani motoru toplatıyorsan 1 litre.. Unutmadan, yağında motor sıcakken tahliye edilecek. Gerekirse, motorunu dışarda çok bekletmişsen, içeri almadan 3 dk rolantide çalıştır..
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
Türkiyede en aşşağı fiyat veren istanbul, araştırmalarıma göre.Yalnız bunların fiyat stratejisi aydan aya ellerindeki stoğa göre değişiyor.Siz alacağınız yeri kararlaştırıp peşin ve kesin konuşun kesin konuşunca yani alacağınızı anlayınca son fiyatlarını söylüyorlar.
 
Katılım
10 May 2012
Mesajlar
161
1000 bakımını bugün 860 km 'de yaptırdım. 28 lira tuttu. 25 lira 10-40 motul yağ, 1.5 tıpa, 1.5 zincir sprey..

ısrarla 0.8 litre koy dedim, ısrarla 1 litre alıyor, yağ çubuğuda o durumda değerlerinde gösteriyor dedi. artık eve gidince bakar fazlaysa geri götürürüm dedim ancak bakmaya fırsatım olmadı..

rodajımı iyi yapmışım, bugün kontrol ettim, hızlanması iyi 90-100'e nazlanmadan çıkıyor. Son hızı denemedim..

4000 bakımı 40 lira civarı işçilikle en fazla 80 lira tutar dedi, kesin rakamlar vermedi.. İlk 1000 bakımında işçilik ücreti alınmıyormuş..
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Başlığı biraz okuyayım dedim, baktım yine Honda CB125 Çin motorudur yorumları yazılmış ve Yamaha YBR fabrikası savunulmuş. Öncelikle şunu diyeyim ki her ikisi de Japon motorudur, Çin'de imal edildikleri için Çin motoru olmuyorlar. İkincisi de CB125'in üretildiği firmanın isminde hiç değilse "Honda" kelimesi geçiyor, YBR'de o da yok. Bu durumda nasıl oluyor da Honda Cb125 YBR'den daha Çin'li oluyor ? Bunu CB125'i savunmak için söylemiyorum, yazılanlar anlamsız olduğu ve milletin kafasında boş yere tereddüt yarattığı için yazıyorum.

Bir diğer yalan da Çin'de üretim yapılırken yorgun metal kullanıldığıdır ki bunu yazanlar metalürji bilgisi sıfır olan arkadaşlar olduğundan tartışmaya bile gerek yok, sadece gülmek gerekiyor.

Arkadaşlar, bir konuda yorum yaparken o konuda neyi ne kadar bilmediğinizi tartıp ondan sonra yorumunuzu yazın, aksi taktirde yorumlarınız şehir efsanesi yaratmaktan başka bir işe yaramıyor.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
cb ye yuvarlak ybr farı nasıl olur?

668b0ee7-d717-4401-ab3c-aed7b2127a3b-lg.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst