Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Mar 2012
Mesajlar
65
Valla ugur kardeşim motora nazar değdi.. herkes sıfırmı bu kız gibi motor bir ciziği yok diye diye dün ölümden döndük.. bayramda kardeşimle köye gidelim dedik gittiğimiz yol dag yolu giderken hep rampa çıkıyon gelirken yokus iniyon kilometrelerce.. giderken canavar gibi çıktı maşallah ama dönerken yokuş aşagı inerken arka fren boşalmazmı arka boşalınca mecburen ön frene bastım ota attı bizi motordan denge kayboldu düştük el kol parçalandı tabi.. motorunda ön panel ve askılık felan olan o parçası kırıldı bugün siparişini verdim yenileri gelip takılacak:) anlayacagın nazara geldik heralde.. bu fren boşalması kötü bi sorun servis komple fren tertibatını değiş diyor oda 130 lira.. dedim kalsın şimdi. düzyolda yapmıyo yokuş aşağı yapıyo bu sorunu çünki..

Sen söyleyince aklıma geldi bu benimde başıma geldi sağa sinyalimi verdim hafif gaza geldim az hızlandım kasisi farkedince ani firen yaptım motoru biraz yavaşlattı sonra küt diye boşa geçti hortum falan patladı sandim ilk başta kenara çekip birde baktim ki bizim arka fren tertibatını tutan civata düşmüş haliyle tertibat diskten kurtulmuş. 13lük yeni bir civata bulup yerine taktım , hidroliğede bir ayar çektim sorun bedavaya halloldu. Size tavsiyem bu tip vidaları söküp rondela ile sıkın. Çok dğeil 10 tanesi 50 kuruş birşey ama civatanın sökülmesini büyük ölçüde önlüyor.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Sen söyleyince aklıma geldi bu benimde başıma geldi sağa sinyalimi verdim hafif gaza geldim az hızlandım kasisi farkedince ani firen yaptım motoru biraz yavaşlattı sonra küt diye boşa geçti hortum falan patladı sandim ilk başta kenara çekip birde baktim ki bizim arka fren tertibatını tutan civata düşmüş haliyle tertibat diskten kurtulmuş. 13lük yeni bir civata bulup yerine taktım , hidroliğede bir ayar çektim sorun bedavaya halloldu. Size tavsiyem bu tip vidaları söküp rondela ile sıkın. Çok dğeil 10 tanesi 50 kuruş birşey ama civatanın sökülmesini büyük ölçüde önlüyor.
Arka fren cidden sıkıntılı.
Benimde boşlama söz konusuydu.
Torna işlemiyle hallettik sıkıntıyı.
Titreşimden dolayı tüm vidaları kontrol etmek lazım..
 
Katılım
8 Eki 2007
Mesajlar
18
yokuş aşağı yollarda b u problemi yaşıyorum ben 5 10 dinlendikten sonra tekrar düzeliyor fren anlamadım gitti.. servise sölüyoruz neden böle yapıyor diye adam bana komple arka fren tertibatını deiş diyor :) ugrasmadan kıssadan halledecek olayı baştan savma adamlar hep..
 
Katılım
20 Haz 2012
Mesajlar
160
aynı conta atma olayı bana da oldu ..
allahtanki yavaş gidiyordum...
bu vida sıktırma olayınıda ben hiç yaptırmadım daha yaa..2000 km yaptım..
gidip bi sıktıralım mı ne yapalım..ses daha da azalır herlde..?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
yokuş aşağı yollarda b u problemi yaşıyorum ben 5 10 dinlendikten sonra tekrar düzeliyor fren anlamadım gitti.. servise sölüyoruz neden böle yapıyor diye adam bana komple arka fren tertibatını deiş diyor :) ugrasmadan kıssadan halledecek olayı baştan savma adamlar hep..
Servis değil onlar,parça değiştirici.
Sonra usta diyorlar kendilerine.
Parça tak çıkar ile servis oluyorlar :jocolor:
Kayış dışında kendi parçalarımı internetten sipariş ediyorum kendim takıyorum..
 
Katılım
8 Eki 2007
Mesajlar
18
en iyisini yapıyosun valla bende öle yapacam artık.. geçen çarşamba verdim siparişi cuma cumartesi gelir dediler bugün gittim hala yok bekle artık.. :) ben versem gelmişti şimdiye..
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
en iyisini yapıyosun valla bende öle yapacam artık.. geçen çarşamba verdim siparişi cuma cumartesi gelir dediler bugün gittim hala yok bekle artık.. :) ben versem gelmişti şimdiye..

Mesela far anahtarını servis 15 günde getirdi.
Ben internetten sipariş edince 3 günde gelmişti.

arkadaşlar bu motorda dörtlüleri yakmak mümkün mü?
Fabrika çıkışında bu özellik yok ama istenirse eklenebilir.
 
Katılım
1 Tem 2012
Mesajlar
15
bu gün hava filitresini değiş*********.
bir aydır gelmesini bekliyordum bu gün uğradım servise aldım evin önünde eskisini çıkarttım yeni sini takamadım.
orjinali bire bir oturuyor yenisi oturmuyor kalın geldi vidalar sıkışmadı götürdüm servise adam yerinden kalmaya eriniyor.
kendide takamadı.orjinalı sarı sonradan aldığım yavru ağzı renginde.
acaba yan sanayimidir nedir.
geri verdim biz hep zc lere bunu takıyoruz bu yeni zc ler için dedi.
böyle hava filitresi sorunu yaşayan varmı arkadaşlar delirecem yha.
bu arada uğur kardeş sen hangi siteden alıyorsun bizde ordan alalım.
benim zc 2007 model 2011 çıkışlı 4480 km de bi periyodik bakım istiyor kayış mayış felan filan güvenilir bir yerde alıp değiştireceğim.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
bu gün hava filitresini değiş*********.
bir aydır gelmesini bekliyordum bu gün uğradım servise aldım evin önünde eskisini çıkarttım yeni sini takamadım.
orjinali bire bir oturuyor yenisi oturmuyor kalın geldi vidalar sıkışmadı götürdüm servise adam yerinden kalmaya eriniyor.
kendide takamadı.orjinalı sarı sonradan aldığım yavru ağzı renginde.
acaba yan sanayimidir nedir.
geri verdim biz hep zc lere bunu takıyoruz bu yeni zc ler için dedi.
böyle hava filitresi sorunu yaşayan varmı arkadaşlar delirecem yha.
bu arada uğur kardeş sen hangi siteden alıyorsun bizde ordan alalım.
benim zc 2007 model 2011 çıkışlı 4480 km de bi periyodik bakım istiyor kayış mayış felan filan güvenilir bir yerde alıp değiştireceğim.
http://www.motorbisikletim.com/urun...iltre-grubu/4881__150zc-hava-filitre-elemani/

Şu filtre olur zcye.
Motorun orjinal kayışı 8000 km gitti bende ama gerek yok o kadar zorlamaya,5000'de değişmesi ideal.
Alet edevat varsa sanayiden kayış alıp değiştirebilirsiniz..
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
7200 Km'de başlayan ve şu an 23,300 km'de olan zc ile maceramız bu hafta içinde bitebilir.
Satıp satmamak ile ilgili kafamda paradokslar olsa da ilk motorun yeri insanda başka oluyor...
 

bpk

Katılım
9 Nis 2012
Mesajlar
271
7200 Km'de başlayan ve şu an 23,300 km'de olan zc ile maceramız bu hafta içinde bitebilir.
Satıp satmamak ile ilgili kafamda paradokslar olsa da ilk motorun yeri insanda başka oluyor...
Saaaaattttt ! Ben kefilim pişman olmayacaksın . Paketleyip evin bir köşesinde çürümesinden iyidir . Boşver sat gitsin sende ki görevini bitirdi bırak başkasında ruhunu teslim etsin :)
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
bu gün hava filitresini değiş*********.
bir aydır gelmesini bekliyordum bu gün uğradım servise aldım evin önünde eskisini çıkarttım yeni sini takamadım.
orjinali bire bir oturuyor yenisi oturmuyor kalın geldi vidalar sıkışmadı götürdüm servise adam yerinden kalmaya eriniyor.
kendide takamadı.orjinalı sarı sonradan aldığım yavru ağzı renginde.
acaba yan sanayimidir nedir.
geri verdim biz hep zc lere bunu takıyoruz bu yeni zc ler için dedi.
böyle hava filitresi sorunu yaşayan varmı arkadaşlar delirecem yha.
bu arada uğur kardeş sen hangi siteden alıyorsun bizde ordan alalım.
benim zc 2007 model 2011 çıkışlı 4480 km de bi periyodik bakım istiyor kayış mayış felan filan güvenilir bir yerde alıp değiştireceğim.

yan sanayi filtre almışsın kardeşim.

istersen ben sana 2 tane orijinal paketinde gönderebilirim. özelden yaz. farla kayış da var.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Saaaaattttt ! Ben kefilim pişman olmayacaksın . Paketleyip evin bir köşesinde çürümesinden iyidir . Boşver sat gitsin sende ki görevini bitirdi bırak başkasında ruhunu teslim etsin :)

Ruhunu teslim etmez kardeşim inş,ederse de 200 tlye sıfır motor yapılır :cherry:
Motoru Yalova'ya göstermeye getirdiğimde rüzgarlı yolda 90-95 geldi Zc
Başka zaman gitmez bu kadar.:p
Satmayayım diye uğraşıyor ama prensipte anlaştık ,bugün veda edeceğiz artık :)
 

bpk

Katılım
9 Nis 2012
Mesajlar
271
Ruhunu teslim etmez kardeşim inş,ederse de 200 tlye sıfır motor yapılır :cherry:
Motoru Yalova'ya göstermeye getirdiğimde rüzgarlı yolda 90-95 geldi Zc
Başka zaman gitmez bu kadar.:p
Satmayayım diye uğraşıyor ama prensipte anlaştık ,bugün veda edeceğiz artık :)
Haydi hayırlısı kardeşim 2 chopper gezeriz artık :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Son durum: 23,650 Km'deyiz.
Uygun şartlarda max hızımız : 95 km
Işıklarda tapa gaz kalkışta çok kısa sürede 70'i görüyoruz..
Hava filtresi kutusu yine kırıldı :farao:
Plastik aksamı tutan vida yuvaları çok ince,kırılgan.
Ön amörtisörler yok gibi..

Pazartesi büyük ihtimalle vedalaşacağız zc ile..
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Zc ile olan maceramız biraz önce bitti. 23.750 kmdeki zc ile acı tatlı 16.500 boyunca bakım hariç kalitesiz malzemeden kaynaklı sıkıntılar hariç masraf çıkarmadı. Özleyeceğim zcyi..
 
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
104
Beyler 3000kmlerde babamin balyozla parcaladigi Zc mi bastan asagi tekrar yaptirdiktan sonra simdi tekrar 3000km lerdeyim :)

Km saati degismeden once ancak 100e cikan alet simdi bayir asagi 140 goruyo. İnsan kendini tatmin ediyo bakarak :)

Zc benim hayatimda surdugum ilk ve tek motor, baskasina binmedim daha. Tabi boyle olunca aşığım alete <3 :)

Hic yolda birakmadi en son rodaj bitince 1500km de yag koymustum simdi 6500 hala tek bir bakim yaptirmadim. Kaldi ki mondialde calisiyorum hobi olarak, tezata bak.

Aletin egzos takma vidasi kirildi gecende, o gun bugundur butun mahalle beni dinliyo, o sinirimi bozdu biraz, ama hala at gibi alet.

Ben cok uzun yol yaptim, hep istanbul kocaeli, hizi az kaliyodu meretin, bide titresim yuzunden butun karenaj oynuyo... 6000km lik aletin 5000kmsi hep full gaz gittim. Motorun zaten gucu yokki tam gazdan birakayim.

Hesapladigim zamanlar 3.5lt / 100km yakiyodu. Simdi egzost patlak sekilde daha cok yakiyo hissediyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst