Ben de serotizme benzer bir soru soracaktım. Egsoz üzerindeki (Kapak kesilmesi, katalizör veya flapların boşaltılması, farklı boru kullanılması vs.) işlemlerde veya performans egsoz kullanımında muayeneden geçme kriteri nedir. Nasıl belirleniyor? Sen bunu kesmişsin geçer, sen bunun içini boşaltmışsın geçmez gibi değildir sanıyorum galiba belki :mrgreen:
Velhasıl, desibel mi ölçülüyor, başka bir kriter mi var, nedir bunun esprisi sayın hocam
egsoz sistemine yapılan işlem, içini boşaltmak oluyor bu genellikle, yönetmeliğe uygunluğu ortadan kalkmış oluyor.
yazılı bültenler war. orada olası gereken standartlar (çok uzun yazamicam) bellidir. olmaması gerekenler ve kusur olarak değerlendirilen durumlar da bellidir.
ben sana ticari taksiden örnek vereyim egsoz sistemi konusunu baz alarak.
ticariler yol yapıyorlar, az yakmak istiyorlar, dizeller özellikle katalizatörü kaynakla kestirip içini boşaltıyorlar.
böylece gaz çıkışı daha rahat ve pis bi şekilde çevreye zararı artarak çıkıyor.
geri dönüşüm basıncı azaldığından motor yorulmayacak, daha az yakacağım gibi düşüncelere giriyor.
o kaynak işlemini görmemiz ve bunu kanıt olarak sunmamıza yeterlidir.
egsoz tamiratı oradan o şekilde olmaz.
normal sağlıklı çalışan bir egsozun içine ne diye kaynakla girip işlem yapasın ki ?
motosikletlerde egsoz çıkışındaki son duvarın etrafına kaynakla girişilip çevresel bi şekilde alınır.
bu da bi işlemdir ve üzücüdür.
leo vince egsoz takıp gelmiş bi arkadaş wardı.
bu motorun orjinal egsozu diye ısrarla konuşuyordu.
600rr. orjinal egsozuymuş...
---------- Post added at 12:21 ---------- Previous post was at 12:13 ----------
Benim ruhsatımda koltuk sayısı 1 yazıyor.
Düzeltilmesi gerekiyor mu?
Muayeneden geçebilir miyim ?
150 cc scooter.
motorlar genellikle 2 kişiliktir ve 2005 dahil ve sonrasındaki modellerde yeni tip çift yapraklı ruhsatlarda koltuk sayısı aynı olmalıdır.
eski tip tek yapraklı ruhsatlarda ibare farklı olduğundan sadece 1 kişi diye taşıyabileceği yolcu adedi yazmaktadır. yeni tiplerde "sürücü dahil" ibaresi war ise 2 kişilik yazmalıdır.
--- 2005 ve üzeri modellerde koltuk sayısı yeni tip ruhsatı olan araçlarda 1 ise,
////muayeneden kalacak
////sonrasında werdiğimiz ewraklarla birlikte trafik tescile gidip ruhsatı değiştirecek.(NOT)
////08502228888 i arayarak ücretsiz muayene tekrarı için randevu alıp gelecek.
NOT:tescil belgesinin nerede werildiğine bakın.
ÇOK ÖNEMLİ, Genelgede memurdan kaynaklanan hatalarda ücret alınmamaktadır.
ruhsatınızı kim werdiyse oradan ücretsiz değiştirme hakkınız war.
bunu lütfen başkalarına da bildirelim. yazılı bir genelge mevcuttur.
isteyene bi şekilde mail gibi yerlerden ulaştırabilirim. ya da netten bulabilirsiniz.
çok fazla kişi bu konuda mağdur oluyor.
ruhsat değiştirmeye 58 / 60 tl gibi fiyat isteniyor.
sadece verildiği yer ücretsiz değiştirmeye mahkum diğerine ızdırap da olmayalım =)
---------- Post added at 12:31 ---------- Previous post was at 12:21 ----------
Benim ruhsatımda koltuk sayısı 1 yazıyor.
Düzeltilmesi gerekiyor mu?
Muayeneden geçebilir miyim ?
150 cc scooter.
motorlar genellikle 2 kişiliktir ve 2005 dahil ve sonrasındaki modellerde yeni tip çift yapraklı ruhsatlarda koltuk sayısı aynı olmalıdır.
eski tip tek yapraklı ruhsatlarda ibare farklı olduğundan sadece 1 kişi diye taşıyabileceği yolcu adedi yazmaktadır. yeni tiplerde "sürücü dahil" ibaresi war ise 2 kişilik yazmalıdır.
--- 2005 ve üzeri modellerde koltuk sayısı yeni tip ruhsatı olan araçlarda 1 ise,
////muayeneden kalacak
////sonrasında werdiğimiz ewraklarla birlikte trafik tescile gidip ruhsatı değiştirecek.(NOT)
////08502228888 i arayarak ücretsiz muayene tekrarı için randevu alıp gelecek.
NOT:tescil belgesinin nerede werildiğine bakın.
ÇOK ÖNEMLİ, Genelgede memurdan kaynaklanan hatalarda ücret alınmamaktadır.
ruhsatınızı kim werdiyse oradan ücretsiz değiştirme hakkınız war.
bunu lütfen başkalarına da bildirelim. yazılı bir genelge mevcuttur.
isteyene bi şekilde mail gibi yerlerden ulaştırabilirim. ya da netten bulabilirsiniz.
çok fazla kişi bu konuda mağdur oluyor.
ruhsat değiştirmeye 58 / 60 tl gibi fiyat isteniyor.
sadece verildiği yer ücretsiz değiştirmeye mahkum diğerine ızdırap da olmayalım =)