Motosiklet Muayenesi Hakkında Bilgiler - Tüvturk

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
33
herkese selamlar
Tüvturk Maslak motosiklet istasyonunda çalışmaktayım.

motosikletlerin muayenesi hakkında sormak istedikleriniz warsa yardımcı olabilirim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çoğu kişinin merak ettiği, normal muayene istasyonlarında yapılan muayeneden bir farkı var mı? Yoksa olay sadece motosikletlere kolaylık mı? sorularını sorabilirim. :)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
km saatimi bozulduğu için değiştircem. Başka bi markanın km saatini sıfır olarak takacam. Sorun olurmu? Bide kayınçomun motorunu muayeneye sokacam. Kayınçom askerde. Ben sokabilirmiyim? Ruhsatta boş yer var. Değişim yok yani. Olurmu?
 
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
33
motosikletlere oldukça fazla kolaylığı var.
Randevu; internetten(tuvturk.com.tr) veya 08502228888 Tüvturk çağrı merkezinden ücretsiz alınabilir.
Muayene istasyonuna gelindiği vakit 10 15 dakikada max işlem bitiyor.
standartlar bellidir. heryerde aynı standartta muayene yapılır.
 
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
33
km saatimi bozulduğu için değiştircem. Başka bi markanın km saatini sıfır olarak takacam. Sorun olurmu? Bide kayınçomun motorunu muayeneye sokacam. Kayınçom askerde. Ben sokabilirmiyim? Ruhsatta boş yer var. Değişim yok yani. Olurmu?

km saati olmasa da sıkıntı olmaz. aydınlatma sisteminde yanmayan ampül kalmasın. motosikletlerde emniyet koltuk sayılarını bilinçsizce yazdığından şimdilerde bakanlığın isteği doğrultusunda ruhsatlarda özellikle birebir koltuk sayısı tutması istenmektedir. motorlar genellikler 2 kişiliktir ve 2005 dahil ve sonrasındaki modellerde yeni tip çift yapraklı ruhsatlarda koltuk sayısı aynı olmalıdır. km saatinden önce buna bakmanda fayda war.
ÇOK ÖNEMLİ NOT: eski tip tek yapraklı ruhsatlarda ibare farklı olduğundan sadece 1 kişi diye taşıyabileceği yolcu adedi yazmaktadır. yeni tiplerde "sürücü dahil" ibaresi sıkıntı yaratıyor.

---------- Post added at 21:20 ---------- Previous post was at 21:18 ----------

randevusuz işlem açılamamaktadır.
randevu ÜCRETSİZdir

---------- Post added at 21:23 ---------- Previous post was at 21:20 ----------

muayeneye araç getirme konusunda bir ay içerisinde bir defa muayene yaptırabilirsiniz.
 
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
26
benden önceki sahibi motorun park lambalarını kırmızı yapmış.sorun olur mu?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
iki yapraklı ruhsatta birinde istihap haddi 01, öteki yaprakta koltuk sayısı (sür. Dahil) 2 kişi yazıyor. Bu problem teşkil edermi? Yani ruhsat değişimi için? Lastikler yeni. Frenler iyi. Aydınlatmalarda bi problem yok.
 
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
33
iki yapraklı ruhsatta birinde istihap haddi 01, öteki yaprakta koltuk sayısı (sür. Dahil) 2 kişi yazıyor. Bu problem teşkil edermi? Yani ruhsat değişimi için? Lastikler yeni. Frenler iyi. Aydınlatmalarda bi problem yok.
sizin ruhsatlardaki bilgiler olması gerektiği gibi. sorun yok.

---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:33 ----------

benden önceki sahibi motorun park lambalarını kırmızı yapmış.sorun olur mu?

farlar sarı veya xenon farketmez, fren lambaları kırmızı olmak zorunda. diğerleri muayeneden geçmesine engel olmaz. hafif kusur olarak değerlendirilir. sıkıntı yok.
far camı çatlak dahi olmaması lazım . frene basınca camı hasarlı olduğu için sarı sarı ampülün yanmasıyla da motorunuz muayeneden kalır.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
teşekürler arkadaşım. Kayınconun motorunu önümüzdeki ay randevu alıp bodrum tüv türk muayene istasyonuna sokuyorum inşallah. Çok teşekür ederim. Sağolasın. Aklıma bişey gelirse gene danışırım.
 
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
33
teşekürler arkadaşım. Kayınconun motorunu önümüzdeki ay randevu alıp bodrum tüv türk muayene istasyonuna sokuyorum inşallah. Çok teşekür ederim. Sağolasın. Aklıma bişey gelirse gene danışırım.
rica ederim. lastiklerine de bi bak en az 1,5 - 2 mm kadar olsun diş derinliği. pist lastiği diye bahane üretmeyelim =) trafiğe uygunluk için bütün bunlar =)

---------- Post added at 21:58 ---------- Previous post was at 21:45 ----------

araç muayenesi(otomobil, kamyonet, ... ) ya da motosiklet muayenesi ile ilgili şehir efsaneleri hala sürmekte . gün içerisinde biriken soruları akşam cevaplayabilirim. kulaktan dolma bilgilerle gereksiz strese girmeye gerek yok. son model dahi olsa ufak bir şeyden muayeneden kalabilir. sağını solunu kontrol etmekte fayda war fakat çevrede çok sayıda komik hikayeler dolaşıyor. büyütülecek pek bişey yok aslında. iyi geceler
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
rica ederim. lastiklerine de bi bak en az 1,5 - 2 mm kadar olsun diş derinliği. pist lastiği diye bahane üretmeyelim =) trafiğe uygunluk için bütün bunlar =)

---------- Post added at 21:58 ---------- Previous post was at 21:45 ----------

araç muayenesi(otomobil, kamyonet, ... ) ya da motosiklet muayenesi ile ilgili şehir efsaneleri hala sürmekte . gün içerisinde biriken soruları akşam cevaplayabilirim. kulaktan dolma bilgilerle gereksiz strese girmeye gerek yok. son model dahi olsa ufak bir şeyden muayeneden kalabilir. sağını solunu kontrol etmekte fayda war fakat çevrede çok sayıda komik hikayeler dolaşıyor. büyütülecek pek bişey yok aslında. iyi geceler
Arkayı takalı 1500 km falan oldu. Yepyeni gıcır gıcır. Ön okadar eski değil. Diş derinliği gözle bile bakılınca geçer diyor. Geçer ama hadi geçmedi diyelim 50-70 tl arası bi ön lastik. Taktırıveririm. Yeterki sıkıntı çıkmasın.
 
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
33
muayeneden geçer. ama değiştirmen senin için faydalı. sonuçta ben gitmiyorum o motorda , seni taşıyor , sen düşün =)
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
ama daha yenii. Hiç bi aşınma, eskiye nazaran falan kötü yol tutuşu yok. Genede eskiyince değiştircem zaten. Eski lastikle gezmem. Genede uyardığın için teşekür ederim.
 
Katılım
29 Nis 2009
Mesajlar
789
Motosiklet muayenesi ile alakalı bir sorum yok ama bi sorum var
-Muayene istasyonlarında çalışmak için ne mezunu olmak gerekir ne gibi özellikler aranıyor(motor meslek okuyorum)?
 
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
33
Motosiklet muayenesi ile alakalı bir sorum yok ama bi sorum var
-Muayene istasyonlarında çalışmak için ne mezunu olmak gerekir ne gibi özellikler aranıyor(motor meslek okuyorum)?
motor meslek lisesi mezunu olman gerekir.
makine de olabiliyor. kariyer.net te ilan war.
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
hocam en önemli soru benden geliyor sıkı durun :queen:

xenonlar nasıl geçiyor....
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
merhaba...
motoruma sis farı yaptım arada aanahtarda var..
arka topcaseye led sinyal fren stop lambası yaptım..birde sinyalleri led sinyal taktım..
bunlar muayenede sorun olurmu..tesekler
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
219
Egsoz konusuna da açıklık getirsek? :)
Benimki orjinal egsoz ama her cruiser motorda olduğu gibi ses vermesi için modifikasyon yapılmış.
Sonradan takılan sesli egsozların durumu nedir? :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst