En dipte tutan frenler

Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Merhaba arkadaslar. Musait zamanda servise gidicem fakat once size sormak istedim. Motosikletim 2011 model 14200km de. Son zamanlarda frenlerimin az tuttugunu fark ediyorum. Soyle bir durum var. Frenler en dipte şıkarken duzgun tumaya basliyor. Bıraz meyil asagi pozisyonda tam sıkılı durumda duruyorken frenleri cok az gevsettigimde tik tik tik dixe ses cikararak kaliperler kaciriynr. Aynisini arka frenle yaptigimda olmasi gereken gibi yavasca ve surekli surtunmeyi bana hissettirerek hareket basliyor.on ve arka hidrolikleri yeni degistirttim. Bir degisiklik yok. Sizce sorun nedir
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Motor hyosung olduğuna göre ya fren sisteminde hava vardır yada balataları bitmiştir/yağlanmıştır/pislenmiştir
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Ebc marka balatalar bitik degil.hidrolikler degisirken hava varmi diye kontrol edildi.balata temizleme spreyi ile temizledim ama bir degisme yok.yine de balatalari sokup kontrol etmek lazim.galiba
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Hava varmı diye kontrol edilmez, havası alınır hidrolik eklenir veya yeni hidrolik koyulur tekrar defalarca havası alınır.Elcik şişik değilse arkadaşın dediği gibi hava vardır, fren silindir merkezler düzgün çalışmıyorda olabilir, merkez pistonları takılı kalıyor olabilir, bunları temizlemeden yağlamadan ezbere iş yapan ustalara uyuz oluyorum...
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Hava varmı diye kontrol edilmez, havası alınır hidrolik eklenir veya yeni hidrolik koyulur tekrar defalarca havası alınır.Elcik şişik değilse arkadaşın dediği gibi hava vardır, fren silindir merkezler düzgün çalışmıyorda olabilir, merkez pistonları takılı kalıyor olabilir, bunları temizlemeden yağlamadan ezbere iş yapan ustalara uyuz oluyorum...

işlemler aynen dediğin gibi yapıldı. merkez pistonları ve temizliği kontrol edilmedi sadece.
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Fren balataları deforme olmuş olabilir, diskte anormal çizik yıpranma yoksa yeni balatalarla denemek gerekir, yeni balatalarda yaklaşık 50-100 km düzgün tutmaz yani alışma süreci vardır.Sizin anlattığınıza göre örnek olarak ön frenin sıkılan kısmı sonuna kadar sıkıldığında tutmuyorsa veya tutuyorsa borularda kesinlikle hava vardır veya merkezler düzgün çalışmıyordur zaten freni sıktığınız kısım yarıya kadar sıkılması gerekir yarıdan sonra sıkılmaz fren tutar.Üst ana fren merkezi (pompası) temizlense fena olmaz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst