Biz Kuşa Bakmıyoruz

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
667
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İğneyi kendinize çuvaldızı veterinere batırın.Bi insan hasta olduğu zaman eş dost akraba toplaşır doktora bıçak parası verirsiniz.Fahiş fiyatlar da olsa doktorun her isteğine tamam dersiniz.Ama bi hayvan için vereceğiniz 3 kuruş para içinizi cız ettirir.Boşa giden para gibi gelir size.Ne de olsa hayvan işte.Bi köpeğin ömrü boyunca vurulması şart olan 3-5 tane aşı için vereceğiniz 100-150 lira para zorunuza gider de yine de hayvanseverliğinize mok sürdürmezsiniz.
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Dostum haklisin ama hayati boyunca hic barinak ve pansiyonda kalmayacak olan kopegime zorla. .... Asisi yapmaya kalkan veterinerin iyi niyetinden suphe ederim.. Asinin adini hatirlayamadim ama bak simdi.. Sanirsam sık sık pansiyonda kalacak olan hayvanlara diger hayvanlardan bilmemne virusu almamasi icin vuruluyormus
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,407
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
o kadar hayvanları sev, veterinerlere demediğini bırakma, birisi sülün deyince seviye eleştirisi yap.
ironik oldu biraz ercüment bey.
hayvanları seviyorsan sülün gibi güzel bir kuşun ismini kullandım diye seviye eleştirisi yapmak, hele de üniversite mezunu birisini eleştirmek olmuyor.
ben olsam vardır bir bildiği ne de olsa üniversite mezunu adam derdim.

Yazdığım ilk mesaj buyrun.
İnsanlar mide ağrısı çektiğinde KBB niye gitmiyorsa her veterinerde her hayvandan anlamaz gayet normal bir durum.
Burada kimi savunuyorum gibi gözüküyor.

İkinci mesaj dikkatli okuyun lütfen süs havyanı ibaresi varmı?
Bencede böyle bir hakları olmaması lazım. Zaten günümüzde veterinerlik hayvan sağlığından çok hayvan süsüne hizmet veren bir sektör haline gelmiştir özellikle büyük şehirdlerde. Hatta bazılara sadece mama satışı yapmamaktadır.

Öncelikle üniversite bitirmekle adam olunmaz. Her üniversite mezununa adam denilse vay halimize. Seviye meselesine gelince hayvanlara uğraşan birinin karşısındakine bu tarz yakıştırmalar yapması rahatsız edici hayvanın cinsi ne olursa olsun.
36 yıldır evimde bir çok hayvan besledim. Hala Balık, ve kuşlarla yakında ilgilenmekteyim. (Özellikle Discus balıklarıyla ilgili okumadığım makale kalmadı) Görünen o ki en az sizin kadar veterinerlerle muhataplığım var. Öyle klinikler gördüm ki klinik demeye bin şahit lazım neredeyse market olmuşlar yumurta bile satıyorlar.
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
126


Yazdığım ilk mesaj buyrun.
İnsanlar mide ağrısı çektiğinde KBB niye gitmiyorsa her veterinerde her hayvandan anlamaz gayet normal bir durum.
Burada kimi savunuyorum gibi gözüküyor.

İkinci mesaj dikkatli okuyun lütfen süs havyanı ibaresi varmı?
Bencede böyle bir hakları olmaması lazım. Zaten günümüzde veterinerlik hayvan sağlığından çok hayvan süsüne hizmet veren bir sektör haline gelmiştir özellikle büyük şehirdlerde. Hatta bazılara sadece mama satışı yapmamaktadır.

Öncelikle üniversite bitirmekle adam olunmaz. Her üniversite mezununa adam denilse vay halimize. Seviye meselesine gelince hayvanlara uğraşan birinin karşısındakine bu tarz yakıştırmalar yapması rahatsız edici hayvanın cinsi ne olursa olsun.
36 yıldır evimde bir çok hayvan besledim. Hala Balık, ve kuşlarla yakında ilgilenmekteyim. (Özellikle Discus balıklarıyla ilgili okumadığım makale kalmadı) Görünen o ki en az sizin kadar veterinerlerle muhataplığım var. Öyle klinikler gördüm ki klinik demeye bin şahit lazım neredeyse market olmuşlar yumurta bile satıyorlar.

bakın ercüment bey, iki mesajınızı da gördüm ilkinde zaten doğru olan bir şeyi söylüyorsunuz, bu durumda bunu bile anlayamayanlaraydı eleştirilerimin bir kısmı.
ikinci mesajınızda yazdığınıza gelince; belki inanmayacaksınız ama veteriner tabelasını gördüğü halde bana yumurta dahi soran olmuştu bir keresinde. tam da eleştirinize denk düşmüş bir olaydır. insanlar bir şeyler talep ederse siz de karşılık verirsiniz ve bundan para kazanırsınız ki işleriniz yürüsün. eğer klinik mama satmazsa hayvan sahibi pet shopa gider ve onlardan da veteriner olmadığı halde aşı yapmaya kalkışanlar var. ve bizim hayvan severlerimiz gidip hem mamasını alır hem de paşa paşa aşı yaptırır petshopçulara. ben az ürün bulunduğum için de eleştiri alırdım. bunda eleştirecek bir durum yok.
ama siz tutup da sırf eleştiri olsun diye mama satıyorlar, süse önem veriyorlar derseniz benim cevabım da yazılı zaten.
gelelim diğer mevzulara istediğiniz kadar hayvan besleyin, milyon tane veterinerle tanışın ama bu size onu dışarıdan alelade eleştiri hakkı tanımaz. zira eleştirdiğiniz noktalar pek onları tanımadığınızı gösteriyor.
üniversite konusunu siz açtınız ben ironi yaptım ama onu da pek anlamamışsınız ama olsun önemli değil.

yakıştırma konusuna hiç girmeyelim isterseniz, bana mesleğimden dolayı kendince hayvan demeye çalışanlar da oldu:
"yauuv veteriner, veteriner hayvan demekmiş doğru mu?" ben üzerime alınmadım, alınmam da zaten. zira hayvanları gerçekten tanıdığıma inanıyorum ve insanla arasındaki farka bakarsak pek alınacak bir durum yok.
sülün yakıştırması da aklınızda kalmasın, sesini pek sevmem o yüzden yukarıdakilerinin yazdıkları bana sülün ötüşü gibi geldi. anladınız mı?

bu arada sayın dreamkiller şu söylediğin aşıyı çok merak ettim. benim bildiğim hiçbir virüs ben barınakta pansiyonda takılayım başka yerde yaşayamam demez. küçük bir anekdot sizin için:
bir gün aşılarını rutin yaptıran bir hasta sahibim geldi ve "ya bu zaten hasta olmuyor daha aşı yaptırmasak olmaz mı?" dedi. aşı önlemdir, önlemin her türlüsünü almak gerekir. veterinerlere karşı bu kadar da önyargılı olmayın yahu!
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Tartisma guzelde ulke yanlis,, Turkiye gibi bir yerde ev hayvani caizmidir diye TV de tartisan , Insan yaralandiginda bile ambulansi cagirdiginda vaktinde gondermeyen bir devlette boyle bir konu tartisilmasi hayli luks kaliyor.

Daha yeni kediye eziyet edip olduren adam serbest kaldi. Kendimizden baskasini dusunmeyen bencil bir toplumuz.
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
126
ercüment bey hayvanlar hariç herkes bize düşman (hayvan sahipleri, kadrolu hayvanseverler, pet shoplar, klinik komşuları, klavye hayvanseverleri, internetten iki ucuz bilgi aşırıp veteriner kesilenler, köylü, çiftçi, daha kimleri sayayım? unuttuklarım beni mazur görsün). hayvanlar değil ama. işimizi yaparken canlarını yakıyoruz ama inanın çoğu ne yaptığımızın farkında. ve bazen o bile yetiyor. ama işte kaderin cilvesi onlar da para vermiyor :)
o yüzden kusura bakmayın doluyum çok, zaten bu nedenlerden ötürü klinisyenlik de yapamıyorum iyice doldum.
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
bu arada sayın dreamkiller şu söylediğin aşıyı çok merak ettim. benim bildiğim hiçbir virüs ben barınakta pansiyonda takılayım başka yerde yaşayamam demez. küçük bir anekdot sizin için

valla dostum o zaman böyle bir aşı yoksa o dönemlerde köpeğimi götürdüğüm veteriner ısrarla bu asıyı yapmamız lazım diyorsa durum daha da vahimdir!!! anlatabilmişimdir umarım.. Ha sen benim hikayeyi bir tarafımdan uydurduğumu düşünüyorsan da o senin bileceğin birşey.. saygılarla..

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------

bu arada bakındım internetten Bordetella sanırsam bahsettiğim aşı.. Solunum yoluyla geçen hızla yayılan ve barınak, pansiyon gibi çok fazla köpeğin bir arada olduğu yerlerde sık görülen bir virüs için önlemmiş..
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
her fırsatta giydiriyorsun bu millete
dinime küfreden müslüman olsa bari
bak seni gasteye veririm, sürüm sürüm sürünürsün
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Yobazlık (bigotry) yabancı forumlarda en büyük suçlardan biridir. Hemen hemen hiçbir zaman tolerans gösterilmez yobazlık yapana.

Konuya gelirsek. Kendi düşüncelerim var elbette ama şu an yorgunum uzun uzadıya yazacak halim yok. Yazsam da anlayabilecek insan çok az. Onlar anlatmadan da anlarlar zaten.
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
126
valla dostum o zaman böyle bir aşı yoksa o dönemlerde köpeğimi götürdüğüm veteriner ısrarla bu asıyı yapmamız lazım diyorsa durum daha da vahimdir!!! anlatabilmişimdir umarım.. Ha sen benim hikayeyi bir tarafımdan uydurduğumu düşünüyorsan da o senin bileceğin birşey.. saygılarla..


işte gene aynı şey, ben ne diyorum ön yargıyla yaklaşmak doğru değil diyorum. sen durumu iyice dramatikleştiriyorsun. aklı başında hiç bir veteriner hekim aşı uydurmaz ama hayvan sahipleri hastalık uydurabiliyor. bir hayvan sahibi olarak veteriner hekimlere yaklaşımın çok dramatik. bence veterinere hiç götürme çünkü güvenmiyorsun. yalan yanlış bilgiler sanırım daha doğru geliyor.
bordotella ve bazı hastalıklarda aşı bulunulan bölgeye, mevsime, barınma şartlarına göre hekimler tarafından gerekli veya gerekli değil olarak yorumlanır. bunlar tamamen izafi ve hekimin anlayışına kalmış. ben bugüne kadar bir iki defa bordotellaya rastladım ve bu durum da benim için aşı yapılmasını gerektirir. ama başka bir arkadaş rastlamamıştır gerek görmez ama bu durum nedense gerek gören hekimin kazıklamaya çalıştığı yorumuna yol açar.
ha bunları neden anlatıyorum? belki bir parça da olsa mesleğime bakış açınız değişir. güvenin demiyorum ama bu kadar da insafsız olmayın yahu!

bakın size bir örnek: motosiklet tamircilerini sevmeyiz çoğumuz değil mi? bu iş motor tamirciliğine de benzemez, elinizdeki canlıdır ve tıpta kesinlik yoktur, yorum vardır. bunu hep göz ardı ediyor vatandaş nedense.
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
anladığım kadarı ile kuş dediğimiz özelde martı. e martı olunca adamın midesi ağrıdı. vakti ile yediği martı dönerler geldi aklına. doğal seleksiyona ayak uyrdurmanı istedi. kuş özel bir kuş olsaydı o zaman ilgilenebilrdi. aslında kuş deyip geçmemek lazım. her kusun eti de yenmez. e öyleyse nereye varacak bu konu. siz zıpırmanlaştırabildiklerimizden misiniz zıpırmanlaştıramadıklarımızdanmısınz demenin zamanı geldi galiba.
kısaca nesli ve cinsi çok falza olduğundan yokluğu ise kimseye bir üzüntü vermeyeceğinden martı kuşumuza dokunmaya gerek görmemiş veterinerci. hayvana da yazık herşey para değil lakin her gün onlarcası eminönü ve çevresinde cam çarpması yada kavga sebebi ile yaralnıyorlar. adamlar kim bilir kaç tanesine baktılar. ben vatan caddesini birbirine katan yavru bir martı görmüştüm. durup alayım dedim de sağolsun benden önce yunus polisler durup hayvancağızı alıp migrosun bahçesine bıraktılar.
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
161
Konu ve altındaki yorumcu arkadaşlar öyle bir gazladınız ki az kalsın veterinerlere kin duyacaktım :santa:


sn Platipus veterinerliğinizi öldürmeyin bence ,bir avrupa ülkesinde devam edin kurtarın kendinizi burdan...ben arkadaşları oyalarım :queen:
 
Katılım
10 May 2012
Mesajlar
161
Hocam bu ne seviyesizliktir.

Bende kedi için kedi demek istiyorum.
Bu konuda olan bütün seviyesiz mesajları alt alta toplayalım. Sonra tüm bu seviyesiz mesajları, o meslegi icra eden birine söyleyelim. Sonra birde ondan eee, kem, küm diye bir cevap bekleyelim.

Veteriner bey gayet gerçekçi cevaplar vermiş. Ancak ; herhangi bir konuda, herhangi bir meslekte olan birinin, forumlarda nasıl sayıp sövüldügünü görüyoruz. Üstelikte bir kısmı gayet önyargı ile, gayet acımasızca yapılıyor. Çünkü kendi tutmadıgı takımı tutanlara şerefsiz, kendi vermedigi partiye oy verenlere kıllı, kendi alamadığı ihaleyi alanlara üçkağıtçı demek, zihniyetimizde var,bize hergün televizyonlarda ve gazetelerde SAYGIN sunucu ve yazarlar tarafından ögretiliyor, ezberletiliyor.

Bir veterinere kasap demişiz çok mu.. Pardon, sizin meslek neydi?

Edit : Bende galiba Ercüment bey'i yanlış anlamışım... Öyleyse, kusuruma bakmayın Ercüment bey, yazdıgımı silmek istemiyorum. Sizin yerinize gerekli başkalarına ithaf ediyorum..
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst