İlk motosikletini almaya gidecek birisi için tavsiyeler

Katılım
19 Haz 2012
Mesajlar
10
Öncelikle herkese selam eder saygılarımı sunarım,
Uzun yıllardan beri hayallerimde olan motosiklet sahibi olmak statüsüne 22 haziran 2012 günü girmiş olacağım.
Uzun araştırmalar sonucu Ktm'nin 200 Duke modelini almakta karar kıldım ve takımı taklavatı tamamladım; kaskıdır, eldivenidir, montudur, pantolonudur, botudur herbir şeyi bütcemi zorlayarak aldım.
Şimdi sıra almaya karar verdiğim motosikleti almaya geldi ve bir aksillik olmazsa cuma günü Kayseri'den yola çıkıp Rider Ankara'dan motosikleti almaya gideceğim. (İstabuldaki Spormoto'da ilgilendiğim model kalmadığı için alternatif arayışları içerisinde en makulu olduğu için Rider Ankara'da karar kıldım.)
Öykü kısmını geçtikten sonra siz sevgili forum üyelerine olan soruma gelecek olursak; Ankara'ya gittiğimde motosikleti teslim almak dışında ne gibi hususları öğrenmeli ve ne gibi aksesuarları da almalıyım?
Not': İlk motosikletim ve bu konular üzerine edindiğim tüm bilgi forumlarda, vikilerde, kitaplarda ve dergilerde okuduklarımdan ibaret.
Not'': Evet biliyorum eğitim şart, temmuz başı gibi Honda'nın Güvenli Sürüş Eğitimi'ne katılacağım.

Sevgiler, saygılar...

CS.
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Arkadaş hayırlı olsun. kazasız belasız bin işallah. Benim tavsiyem öncelilkle heyecanını yen. İlk motor ilk heyecan... Aldığın koruma ve donanımı üzerine iyice oturt ve onlara alış, zira artık onlarla beraber olacaksın. Motoru aldıktan sonra kaç km yapacaksın? Eğer uzun yol dediğimiz şehirlerarası yollara çıkacak isen, ve tek başına binecek isen yüksek devirleri tercih et. Motorun açılması tabir edilen klerenslerinin oturmasını çabuklaştırır. Su soğutmalı olduğu için hararet denilen göstergeye ilk anlarda dikkat et. Havalar da sıcak, ilk km lerde oluşabilecek hararet yükseltmesine dikkat et. Kırmızı Çizgi denilen kısma gösterge girerse hemen kenara çek, az rolentide çalıştır ve sonra stop et. İlk kullanmalarda aynalar gevşeyebilmektedir, ya da benzer ayarlar, bu yüzden dikkatliol motoru tanımaya çalış. Acele asla etme. Aklımıza geldikçe yazarız.. kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
sıfır motosikleti teslim alırken ,adettendir anahtarı teslim edene bahşiş verilir,hazırlıklı ol yani:p

hayırlı olsun...motoru kayseriye gönderme şansları olup olmadığını sorarsan acemi isen işine yarayabilir...
 
Katılım
22 Şub 2008
Mesajlar
449
sıfır motosikleti teslim alırken ,adettendir anahtarı teslim edene bahşiş verilir,hazırlıklı ol yani:p

hayırlı olsun...motoru kayseriye gönderme şansları olup olmadığını sorarsan acemi isen işine yarayabilir...

İlk benzinci de bu pompa çalışmıyor diyebilir yukarıdaki sebepten :) (Bana olmuştu)
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
497
Benim hayalimdii amaa...Demek Kayseri ye ilk duke siz getiriyosunuz(Ayrıca ilk supermotoyu...;) ) Gelince tanışma fırsatımız olur mu acaba?Motoru birde kanlı canlı görmek istiyorum da:rendeer:
Aksesuar konusunda zaten motor kişiselleştirilmeye açık bir sürü aksesuarı var(Elcik ve elcik koruma, KTM Racing sticker set uygulanması, tank pad ile depo kapağı koruma stickerı Sebring slip-on egzost vs.) ekstra olarak bunları uygulayabilirsiniz motorunuza. Şimdiden hayırlı olsun güle güle binin:)
 
Katılım
19 Haz 2012
Mesajlar
10
Arkadaş hayırlı olsun. kazasız belasız bin işallah. Benim tavsiyem öncelilkle heyecanını yen. İlk motor ilk heyecan... Aldığın koruma ve donanımı üzerine iyice oturt ve onlara alış, zira artık onlarla beraber olacaksın. Motoru aldıktan sonra kaç km yapacaksın? Eğer uzun yol dediğimiz şehirlerarası yollara çıkacak isen, ve tek başına binecek isen yüksek devirleri tercih et. Motorun açılması tabir edilen klerenslerinin oturmasını çabuklaştırır. Su soğutmalı olduğu için hararet denilen göstergeye ilk anlarda dikkat et. Havalar da sıcak, ilk km lerde oluşabilecek hararet yükseltmesine dikkat et. Kırmızı Çizgi denilen kısma gösterge girerse hemen kenara çek, az rolentide çalıştır ve sonra stop et. İlk kullanmalarda aynalar gevşeyebilmektedir, ya da benzer ayarlar, bu yüzden dikkatliol motoru tanımaya çalış. Acele asla etme. Aklımıza geldikçe yazarız.. kazasız belasız sürüşler.

Çok teşekkür ederim değerli tavsiyelerin için, söylediklerin aklımda olacak.

CS

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------

Daha önce skuter kullandım. Viteslideki ilk deneyimime Duke ile başlayacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------

Artık bahşiş işlerini de halletmek gerekecek, tabi... :)
Pompanın çalışmaması olayı arabayla ilk defa benzinliğe gittiğimde bana da olmuştu, ona da hazırlıklı olacağım artık.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------

Aslında sadece bi sezonluk Kayseri'de olacağım, yaz sonu Teknik Yavuz'da gördüğüm bir taşıma aparatını Kayseri'deki Otobir'e yaptırarak motoru İstanbul'a götüreceğim.
Burada olduğum zamanlarda yazışırız gelirsin dolaşırsın biraz, sohbet falan ederiz :)
Güzel dileklerin için de çok teşekkür ederim.
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
497
Aslında sadece bi sezonluk Kayseri'de olacağım, yaz sonu Teknik Yavuz'da gördüğüm bir taşıma aparatını Kayseri'deki Otobir'e yaptırarak motoru İstanbul'a götüreceğim.
Burada olduğum zamanlarda yazışırız gelirsin dolaşırsın biraz, sohbet falan ederiz :)
Güzel dileklerin için de çok teşekkür ederim.

Valla çok memnun olurum aslında:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hayırlı olsun,
İster ilk motosikletin olsun,isterse otuzbeşinci,
Motora iyice alışana kadar motorun sürat ve yol tutuş limitlerini asla zorlama,
Ben her farklı motoru en az 3-4 bin km kullanmadın alıştığımı düşünmüyorum.
Çünkü her motorun karakteri farklı.
Serviste en ufak kurcalama sonucu bile alıştığımız özellikleri değişebilir.
 
Katılım
19 Haz 2012
Mesajlar
10
Hayırlı olsun,
İster ilk motosikletin olsun,isterse otuzbeşinci,
Motora iyice alışana kadar motorun sürat ve yol tutuş limitlerini asla zorlama,
Ben her farklı motoru en az 3-4 bin km kullanmadın alıştığımı düşünmüyorum.
Çünkü her motorun karakteri farklı.
Serviste en ufak kurcalama sonucu bile alıştığımız özellikleri değişebilir.

Öncelikle teşekkür ederim. Zaten amacım, gazlamaktan ziyade alayım motorumu çıkayım; pır pır dolaşayım, sağa sola bakınıp; hava alayımdı.
Ama dediklerinizi de aklımdan çıkarmayacağım.
İlginize tekrar teşekkür ederim.

CS
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Arkadaş hayırlı olsun. kazasız belasız bin işallah. Benim tavsiyem öncelilkle heyecanını yen. İlk motor ilk heyecan... Aldığın koruma ve donanımı üzerine iyice oturt ve onlara alış, zira artık onlarla beraber olacaksın. Motoru aldıktan sonra kaç km yapacaksın? Eğer uzun yol dediğimiz şehirlerarası yollara çıkacak isen, ve tek başına binecek isen yüksek devirleri tercih et. Motorun açılması tabir edilen klerenslerinin oturmasını çabuklaştırır. Su soğutmalı olduğu için hararet denilen göstergeye ilk anlarda dikkat et. Havalar da sıcak, ilk km lerde oluşabilecek hararet yükseltmesine dikkat et. Kırmızı Çizgi denilen kısma gösterge girerse hemen kenara çek, az rolentide çalıştır ve sonra stop et. İlk kullanmalarda aynalar gevşeyebilmektedir, ya da benzer ayarlar, bu yüzden dikkatliol motoru tanımaya çalış. Acele asla etme. Aklımıza geldikçe yazarız.. kazasız belasız sürüşler.

Arkadaşım, adam sıfır motor alıyor, normalde uzun yola bile çıkılmaması lazım sen kalkmış yüksek devir yap diyorsun. Adam motorun canına mı okusun ilk günden ?

Polinevrit,

Öncelikle motorun hayırlı olsun. Senin durumun için ideali motoru kamyonete bindirip naklettirmen. İlk defa motora bineceksen ilk motosikletinle o yolu yapmak zor gelebilir. Üstelik güçsüz bir motor da sayılmaz yani. Yok eğer bineceksen, yola çıkmadan önce kullanma kılavuzundan rodaj dönemi için yazılanları oku ve onları uygula. Uzun yol için zor olsa da mümkün olduğunca değişik devirlerde ve viteslerde motoru zorlamadan gitmen gerekir. Rodaj döneminde uzun yol gitmek motor için iyi değildir, en iyi rodaj şehirde yapılır. O yüzden bence sen binerek getirme, onlara söyle göndersinler veya otobüsün bagajına falan bindirmeye çalış.
 
Katılım
19 Haz 2012
Mesajlar
10
Öncelikle, ilginiz için teşekkürler,
Motosikleti binerek getirmeyeceğim. Bu deneyim için ne benim ne de motorun hazır olacağını da düşünmüyorum.
Buradan bir Ford Transit ayarladım onunla gidip alacağım.

Saygılar...

CS
 
Katılım
2 May 2011
Mesajlar
21
En güzeli.Zaten binerek götürmen cılgınlık olurdu.Hayırlı olsun.Kazasız belasız kullan..
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
heyecanını yen
acemi isen sen değil tecrübeli bir arkadaşına getirt motoru veya kargo ile getir

duke 200 geldi mi Türkiyeye?
nerede? kaça satılıyor?
 
Katılım
19 Haz 2012
Mesajlar
10
Hayırlı olsun inşallah kazasız belasız sürersiniz.
Çok teşekkür ederim.
İnşallah daha iyileri size olur.

Sevgiler...

CS

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

heyecanını yen
acemi isen sen değil tecrübeli bir arkadaşına getirt motoru veya kargo ile getir

duke 200 geldi mi Türkiyeye?
nerede? kaça satılıyor?

Motor geleli baya oldu. Spormoto'da satılıyor, haziran başında 40 tane teslim edildi ve bütün Duke'ler bitti yeni posta haziran sonunda gelecek.
Fiyatı 5000 Euro.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst