Kenan Sofuoğlu'ndan polislere motosiklet dersi

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, motosikletli polislere, gönüllü ders veriyor. Memleketi Akyazı ilçesinde yaptırdığı pistte polis memurlarına ders veren Sofuoğlu, yağışlı havalarda ve virajlı yollarda polis memurlarının kaza yapmaktan korunmaları konusunda bilgiler verdi.

Yaklaşık 30 polis memurunu pistte ağırlayan Sofuoğlu, sırasıyla arkasına alarak tur attığı polisleri daha sonra etrafına toplayarak, uyarılarda bulundu.

Aralıklarla sürecek olan eğitimlerle, motosikletli polis memurlarının daha güvenli şekilde hizmet verebilmesi amaçlanıyor.

Dünya Süpersport Şampiyonu Sofuoğlu, eğitimlerin ardından AA muhabirine, gönüllü olarak verdiği eğitimlerle, polislerin güvenli bir şekilde hizmet vermesini amaçladığını anlattı.

Normal bir motosiklet kullanıcısına eğitim vermekte zorlandığını aktaran Sofuoğlu, “Ama motosiklet konusunda temel şartları iyi biliyorum ve bunları polis arkadaşlarımıza anlatmaya çalıştım. Onun dışında yaptığımız parkur, normal bir motosiklet kullanıcısı için kolay bir yer değil. Burada eğitim görmeleri onlar için çok faydalı olacak” dedi.

Sofuoğlu, motosiklet kullanımının büyük dikkat gerektirdiğine dikkat çekerek, polis memurlarının aralıklarla alacakları eğitimlerin ardından iyi bir motosiklet kullanıcısı olacağını söyledi.

Eğitimleri gönüllü verdiğini vurgulayan Sofuoğlu, “Burada eğitim aldıktan sonra polis arkadaşlarımız daha güvenli ve iyi hizmet verecek. O amaçla bu eğitimi düzenliyoruz zaten. Bence çok güzel oldu. Ama bu tek seferde olmaz. Bu eğitimleri aralıklarla yapacağız. Bazı arkadaşlarımız yeni yeni kullanmaya başladı. Onlara daha özenli eğitim veriyoruz. İnşallah ilerleme olacak” diye konuştu.

Sofuoğlu, motosikletli polis memurlarının tehlikeli bir görev üstlendiğini belirterek, şöyle devam etti:
“Polis arkadaşlarımız adım adım kendilerini geliştirecek inşallah. Şu anda bile içlerinde çok hızlı olanları var. Hatta bazı arkadaşlarımız, parkurda çok iyi yol aldı. Ben sadece tehlikeli konularda yapmaları gerekenleri anlattım. Bu şekilde devam ederse eğitimler, iyi bir motosiklet kullanıcısı olacaklar.”

“Daha zamanları var”

Polis memurlarının biraz zamana ihtiyaç duyduğuna işaret eden Sofuoğlu, bu amaçla eğitimlere devam edeceklerini anlattı.

Polislerin özellikle virajlarda dikkat etmesi gerektiğini belirten Sofuoğlu, “Benim onlara anlatmak istediğim en önemli şey viraj konusuydu. Çünkü çok sayıda arkadaşımız virajı nasıl alacağını bilmediği için kaza yapıyor. Ben de burada onu anlatmaya çalıştım. Zaten içlerinde bu konuları bilenler de vardı. Bilmeyenler de gayet dikkatlice dinledi” ifadelerini kullandı.

Motosikletin daha çok uygulamaya dayalı bir spor olduğuna dikkati çeken Sofuoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Daha zamanları var. Birkaç eğitim turunun ardından arkadaşlarımızın işleri daha az tehlikeli olacak. Motosiklet zaten anlatmaktan çok uygulayarak öğrenilen bir araç. O yüzden biraz daha zamana ihtiyaçları var. Motosikletlerini tanıdıkça rahatlayacaklar. ben de zemin konusunda uyarılarda bulundum. Eminim ki 4 eğitimin ardından arkadaşlarımız motosiklet konusunda usta olacak."

Yarışlardan kalan zamanında memleketi Sakarya'da kaldığını ifade eden Sofuoğlu, isteyen herkese gönüllü olarak yardım edeceğini anlattı.

Sofuoğlu, konuşmasını şöyle tamamladı:

“Ben, yarışmalarım olmadığı zamanlar da Sakarya'dayım. Memleketimdeyken bu tür konularda herkese yardımcı olmaya çalışıyorum. Sadece polis değil, buradaki tüm vatandaşlarımıza yardım etmeye çalışıyorum. Motosiklet konusunda isteyen herkese yardım ederim.

Polis arkadaşlarımız istedikleri zaman piste gelebilirler. Ben burada olayım ya da olmayayım istedikleri zaman gelip motosiklet kullanabilirler. Burada motosiklet kullanarak kendilerini geliştirirler. İnşallah faydalı bir eğitim olur.”

Kaynak: AA - Hurriyet.com.tr
 

Ekli dosyalar

  • kenandersverdi.jpg
    kenandersverdi.jpg
    50.3 KB · Görüntüleme: 19,481
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
Tek tekerle suçlu kovalamak için ders almak şart... Zira iki teker de yere basarsa sürtünme kuvveti ve kaybı artar motosiklet hızı yavaşlar suçlu kaçar... Bizim ülkede suçlu yakalama oranının az olma nedeni, polislerin yetersiz tek teker eğitimi alması olsa gerek....
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Kenan yine yapmış yapacağını, başarılarının devamını diliyorum :cat:
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kenanı tebrik ederim de.
İlgili makamlar motosiklet kullanımıyla ilgili yunuslara eğitim vermiyormu?
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
zaten normal kullanmıyorlar bu sayede akrobasi hareketlerini de geliştirirler.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Polisin kenan a arkadan sarılışını 9 kusurlu hareketten gördüm... :)
o nasıl belden kavramaktır :))
 
Katılım
24 Mar 2011
Mesajlar
2,334
Kenanı tebrik ederim de.
İlgili makamlar motosiklet kullanımıyla ilgili yunuslara eğitim vermiyormu?

Aldıkları eğitim temel eğitimin üstünde yanılmıyorsam....ama kenan dan ders almak ayrı bir sanş bence....bir ara gidip ziyaret edelim derim...sinan orda ne gazlanır ama...
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
Yunus abimiz fena yakalamış. Kaskıda açmış. Öpücem öpücem dedim sana :mrgreen:
 
Katılım
24 Ocak 2011
Mesajlar
833
kaskın çeneyi kapatmayı da öğretmesi lazım, bir de her motorcu sürat delisi değildir, 80le gidiyosun geçiyosun, dr. hannibal lecter'ı görmüş gibi bakıyolar
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aldıkları eğitim temel eğitimin üstünde yanılmıyorsam....ama kenan dan ders almak ayrı bir sanş bence....bir ara gidip ziyaret edelim derim...sinan orda ne gazlanır ama...

Abi bende varadero var.
Sen beni ekersin :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst