Asya Motor Asya Motor AS 150T 19A Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 May 2012
Mesajlar
105
Siz hiç ölçüm yapabildiniz mi peki ?
Ben en son 150 zc ile 20 Tl'ye 145 km yol gitmiştim.
90-100 km arasında değişebilir rakam,tabi buradaki kullanıcı arkadaşlar daha net rakamlar verebilirler.
Yok hiç ölçüm yapamadım ondan sordum. En son depoyu fulledim. Şimdi çeyreğe yaklaştı 40 kilometre olmuş daha. Bakalım hayırlısı.
Sizin iyimiş ama 20 ye 145 :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Yok hiç ölçüm yapamadım ondan sordum. En son depoyu fulledim. Şimdi çeyreğe yaklaştı 40 kilometre olmuş daha. Bakalım hayırlısı.
Sizin iyimiş ama 20 ye 145 :)

Benzin göstergelerine aldanmayın,bazen yanlış gösterebiliyor.
Ben ölçüm yaparken şu metodu kullanıyorum.
2 tane 1 litrelik su şişesine 5 Tl'lik benzin alıyorum. Önce depomu bitiriyorum.
Benzin bitip yolda kalınca 5 Tl'lik benzini doldurup,km sayacını not ediyorum.
Sonra yine benzin bitene kadar kullanmaya devam.
O 5 Tl'lik bitince km sayacından ne kadar yol yaptığımı hesaplıyorum.
2.şişede ki 5 TL'yi de benzinciye gidebilmek için kullanılıyorum
Biraz karmaşık ama kendimce böyle çözüm buldum :)
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
105
Benzin göstergelerine aldanmayın,bazen yanlış gösterebiliyor.
Ben ölçüm yaparken şu metodu kullanıyorum.
2 tane 1 litrelik su şişesine 5 Tl'lik benzin alıyorum. Önce depomu bitiriyorum.
Benzin bitip yolda kalınca 5 Tl'lik benzini doldurup,km sayacını not ediyorum.
Sonra yine benzin bitene kadar kullanmaya devam.
O 5 Tl'lik bitince km sayacından ne kadar yol yaptığımı hesaplıyorum.
2.şişede ki 5 TL'yi de benzinciye gidebilmek için kullanılıyorum
Biraz karmaşık ama kendimce böyle çözüm buldum :)

Çok güzel bir yöntem ben de denemek isterim böyle birşey.
Peki pet şişeye benzin doldurmak yasak değil mi?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Çok güzel bir yöntem ben de denemek isterim böyle birşey.
Peki pet şişeye benzin doldurmak yasak değil mi?

Yasak ve riskli bir durum..
Fakat ben aldığım benzini en fazla 30-40 dakika sonra kullanmak üzere alıyorum..
Çünkü 4,7 litre benzin alan bir motorla uzun yola çıktığınızda,benzin bitme riskini göze almakta gerekecek..
Ayrıca yolda kaldım dediğinizde ve plakanızı söylediğinizde verirler benzin.. Sıkıntı olmaz..
Fakat çok iyi muhafaza etmek ve hemen kullanmak gerek..
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
105
Yasak ve riskli bir durum..
Fakat ben aldığım benzini en fazla 30-40 dakika sonra kullanmak üzere alıyorum..
Çünkü 4,7 litre benzin alan bir motorla uzun yola çıktığınızda,benzin bitme riskini göze almakta gerekecek..
Ayrıca yolda kaldım dediğinizde ve plakanızı söylediğinizde verirler benzin.. Sıkıntı olmaz..
Fakat çok iyi muhafaza etmek ve hemen kullanmak gerek..

İyiki söylediniz. Yoksa ben benzini alıp bagajda tutacaktım :)
Şimdi 5 TL lik benzini bitirene kadar gezerim. Yanımda taşımam öyle uzun süreler :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
İyiki söylediniz. Yoksa ben benzini alıp bagajda tutacaktım :)
Şimdi 5 TL lik benzini bitirene kadar gezerim. Yanımda taşımam öyle uzun süreler :)

Ölçüm yaparken ve uzun yola çıktığımda ne olur ne olmaz hesabı benim ki.
Yoksa plastik su şişesinde belli müddet durması sakıncalı oluyor gerek yok risk almaya :)
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
105
Ölçüm yaparken ve uzun yola çıktığımda ne olur ne olmaz hesabı benim ki.
Yoksa plastik su şişesinde belli müddet durması sakıncalı oluyor gerek yok risk almaya :)
Uğur Bey selamlar tekrardan :) Size başımdan geçenleri anlatacağım :)
Benzinim bitti yolda kaldım, 1 litre benzini doldurum içine. Basıyorum, basıyorum çalışmıyor. Bir türlü gaz almıyor, elektrik geliyor gaz yemiyor.
Neyse aldım motoru sırtıma , tamircinin yolunu tuttum, motorum hava almış benzin bitince :) Ondan gaz yemiyormuş ama yarım saat düzeldi kendine geldi.
Neyse sorun bununla kalmadı. Benzin full doldurdum benzin deposu yarıda gösteriyor sanırım şamandıranın ayarı kaçtı biz benzini bitirince.
Bununla da bitmedi :) Geçen yine yolda kaldım. Yine benzin yememeye başladı. Ne zaman ki gazı son kuvvet köklüyorum, o zaman açılıyor motor, hislerim bana benzini bitirmiştim ya ben sonuna kadar , benzin tortularının filtreyi tıkadığını
söylüyor. Benzini sonuna kadar bitirdiğimden beri motor sapıtmaya başladı siz ne diyorsunuz bu duruma? :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Uğur Bey selamlar tekrardan :) Size başımdan geçenleri anlatacağım :)
Benzinim bitti yolda kaldım, 1 litre benzini doldurum içine. Basıyorum, basıyorum çalışmıyor. Bir türlü gaz almıyor, elektrik geliyor gaz yemiyor.
Neyse aldım motoru sırtıma , tamircinin yolunu tuttum, motorum hava almış benzin bitince :) Ondan gaz yemiyormuş ama yarım saat düzeldi kendine geldi.
Neyse sorun bununla kalmadı. Benzin full doldurdum benzin deposu yarıda gösteriyor sanırım şamandıranın ayarı kaçtı biz benzini bitirince.
Bununla da bitmedi :) Geçen yine yolda kaldım. Yine benzin yememeye başladı. Ne zaman ki gazı son kuvvet köklüyorum, o zaman açılıyor motor, hislerim bana benzini bitirmiştim ya ben sonuna kadar , benzin tortularının filtreyi tıkadığını
söylüyor. Benzini sonuna kadar bitirdiğimden beri motor sapıtmaya başladı siz ne diyorsunuz bu duruma? :)
Poyraz bey size de selamlar
Bir keresinde ucuz diye kalitesiz benzin almıştım aynı sıkıntıları yaşamıştım bende :)
Motor gaz yememeye başladığında,ve hareket edemez hale geldiğinde motosiklerti çalıştırıp orta ayağa alıp,gazı köklüyordum,4000 deviri geçmiyor bi iki dakika ama sonradan açılıyordu kendine geliyordu.
Yolda benzin bittiğinde tekrar doldurunca eğer gaz yemiyorsa motosikleti sağa sola bir güzel sallayın benzin gitsin karbüratöre.
Çinlilerin karbüratör sistemi sıkıntılı mesela benim 18.100 deki zc de gaz yemiyor,tekliyor vs.
Yarın ya da hafta içi karbüratörü değiştireceğim bende.
İyi benzin almak her zaman sürprizlere karşı daha avantaj sağlar..
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
105
Motor gaz yememeye başladığında,ve hareket edemez hale geldiğinde motosiklerti çalıştırıp orta ayağa alıp,gazı köklüyordum,4000 deviri geçmiyor bi iki dakika ama sonradan açılıyordu kendine geliyordu.
Dostum şimdi eşimle gezmeye gittik. Bi 10 kilometre gidip dönüş yolunda birden motor yine gaz yememeye başladı. Öksürüyor sanki, gaz gitmiyor. Ama ne zaman köklesem gidiyor aynı bu sorun.
Stop etti motor. Biraz bekledikten sonra tam gaz verip eve kadar gelebildik :) Yani çeyrek ya da yarım gazla gelemiyor anca tam gaz vermem lazım. Ve bir iki dakika sonra sorun düzeliyor tam gaz verdikten sonra.
Sizce bunun sebebi nedir? Çok teşekkürler ilginiz alakanız için.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Dostum şimdi eşimle gezmeye gittik. Bi 10 kilometre gidip dönüş yolunda birden motor yine gaz yememeye başladı. Öksürüyor sanki, gaz gitmiyor. Ama ne zaman köklesem gidiyor aynı bu sorun.
Stop etti motor. Biraz bekledikten sonra tam gaz verip eve kadar gelebildik :) Yani çeyrek ya da yarım gazla gelemiyor anca tam gaz vermem lazım. Ve bir iki dakika sonra sorun düzeliyor tam gaz verdikten sonra.
Sizce bunun sebebi nedir? Çok teşekkürler ilginiz alakanız için.

Net birşey diyemem ama karbüratör kaynaklı gibi gözüküyor sorun. Bugün,yarın karbüratörü değiştirmeye gideceğim,o zaman ustama sorarım,daha aydınlatıcı bilgi vermeye çalışırım.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Poyraz Bey Selamlar;
Ben dün karbüratörü değiştirdim,tekleme,gaz yememe vb sorunlar ortadan kalktı,saat gibi oldu.
Sadece son hızda 5-10 km kadar bir düşüş oldu. O sorun da sanırım hava ayarıyla alakalı..
Ufak bir ayar ile o sorunu da çözeceğimi düşünüyorum.
Ama sizin motosikletinizin km ve yaşı çok fazla değilse,karbüratör temizliği ile de sorun geçecektir..
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
105
Poyraz Bey Selamlar;
Ben dün karbüratörü değiştirdim,tekleme,gaz yememe vb sorunlar ortadan kalktı,saat gibi oldu.
Sadece son hızda 5-10 km kadar bir düşüş oldu. O sorun da sanırım hava ayarıyla alakalı..
Ufak bir ayar ile o sorunu da çözeceğimi düşünüyorum.
Ama sizin motosikletinizin km ve yaşı çok fazla değilse,karbüratör temizliği ile de sorun geçecektir..
Uğur Bey teşekkür ederim ben de cevabınızı bekliyordum.
Hayırlısı olsun inş. uzun zaman sorunsuz binersiniz.
Karbüratör değişimi kaç paraya patladı size? Karbüratör temizliği sizce ne kadar tutar arada fazla fark yoksa direk değiştireyim diyecektim :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Uğur Bey teşekkür ederim ben de cevabınızı bekliyordum.
Hayırlısı olsun inş. uzun zaman sorunsuz binersiniz.
Karbüratör değişimi kaç paraya patladı size? Karbüratör temizliği sizce ne kadar tutar arada fazla fark yoksa direk değiştireyim diyecektim :)
Teşekkür ederim Poyraz Bey;
60 TL kadar tuttu,karbüratörün markası mikuni.
Uzun yolda yakıt anlamında nasıl bir performans vereceğini daha test etme imkanım olmadı.
Karbüratörün temizliği en fazla 30 Tl civarı tutabilir.
Güvendiğiniz bir ustanız varsa eğer kendisiye bir istişare derim..
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
105
Teşekkür ederim Poyraz Bey;
60 TL kadar tuttu,karbüratörün markası mikuni.
Uzun yolda yakıt anlamında nasıl bir performans vereceğini daha test etme imkanım olmadı.
Karbüratörün temizliği en fazla 30 Tl civarı tutabilir.
Güvendiğiniz bir ustanız varsa eğer kendisiye bir istişare derim..
Uğur bey selamlar tekrardan.
Motorumun sorunları yazdım ve yarın servise götürmeyi düşünüyorum dostum.
Şamandıra problemi : Gazı full doldursam bile yarıda gösteriyor. Ne zaman biteceğini kestiremiyorum daha.
Sinyaller : Sağ sol sinyaller bazen çalışmıyor bazen çalışıyor
Uzun süre kullaanınca gaz yemiyor, stop ediyor, ne zaman köklersem o zaman kendine geliyor.
Bakalım hayırlısı ne olacak.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Uğur bey selamlar tekrardan.
Motorumun sorunları yazdım ve yarın servise götürmeyi düşünüyorum dostum.
Şamandıra problemi : Gazı full doldursam bile yarıda gösteriyor. Ne zaman biteceğini kestiremiyorum daha.
Sinyaller : Sağ sol sinyaller bazen çalışmıyor bazen çalışıyor
Uzun süre kullaanınca gaz yemiyor, stop ediyor, ne zaman köklersem o zaman kendine geliyor.
Bakalım hayırlısı ne olacak.

Sizlere de Selamlar Poyraz Bey;
Bahsettiğiniz zorunlar basit ve halledilebilir ama trafikte çok sıkıntı çıkabilir sorunlar olduğu için bence gayet güzel karar almışsınız.
Özellikle sinyaller her zaman arkamdaki aracın bana daha çok dikkat etmesine yardımcı oluyor,gözlemledim.
Sinyalin müşürü gevşemiş olabilir yada ampulun ömrü azalmış olabilir. Çok ufak maliyetli sorunlar.
Şamandıra ve gaz yememe sorunu önemli,uzun yolda benzin bilgisi ve sağlıksız gaz sorunu sıkıntı açabilir.
Ama dediğim gibi çok fazla bir maliyet çıkarmaz kanısındayım.
Bu arada gaz telinizi 10.000 km'de bir değiştirin derim,çünkü dün koptu ve yolda kaldım,baya bir sıkıntı oluyor :)
 
Katılım
15 May 2012
Mesajlar
7
s.a arkadşlar 1 hafta önce bi tane t19a aldım motordan cok memnunum fakat bu gun bi sorunla karşılaştım. ön freni sıktığımda stop farı yanmıyor el marşıda çalşmıyor haliyle. ayak marşıyla çalştırıyorum. napmam lazım kendim yapabilirmiym yoksa bi ustayamı götürim . motorun garantisi btmiş.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
s.a arkadşlar 1 hafta önce bi tane t19a aldım motordan cok memnunum fakat bu gun bi sorunla karşılaştım. ön freni sıktığımda stop farı yanmıyor el marşıda çalşmıyor haliyle. ayak marşıyla çalştırıyorum. napmam lazım kendim yapabilirmiym yoksa bi ustayamı götürim . motorun garantisi btmiş.
Ön fren müşürü yerinden oynamış olabilir.. Ya da yenisiyle değiştirmek gerekir.
Bu arada arka freni sıkarak çalışmıyor mu bu t19 a lar?
 
Katılım
15 May 2012
Mesajlar
7
evet ön freni sıkarak çalşyor. marş motoruda sağlam uzaktan kumandayla çalşyo sorun müşürde galiba.
 
Katılım
5 Haz 2012
Mesajlar
7
Arkadaşlar tanıdığımda asya 150 t var.600-700 arasında zar zor vericek:thumleft: çarşı içinde binip evden dersaneye gidip gelebileciğim bir motor.herneyse bugün denemek için bindim motorda herhangibi sorun gözüme çarpmadı yalnızca kışdan beri binilmiyomuş arada gaz kesti.adam 2006'dan beridir biniyormuş 22 binde km. var.motor o kdar seneye rağmen sağlam fakat boyası yıpranmış farlar sarıya dönmüş :D plastik kaplamada sallantılı gibi. napmayalım bi fikir söyleyin?:thumright
 
Katılım
4 Ağu 2012
Mesajlar
1
selamun aleykum ii akşamlar arkadaşlar bende bir asya as 150 t 19A alcam da önerirmisiniz 150 zc ile ikisi arasında bi çelişkide kaldım :S :silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst