Öncelikle arkadaşa geçmiş olsun diyorum. Bir önceki köpekle alakalı topiğin gidişatını ve yazılanların büyük kısmını ne kadar uğraşsam da anlayamadığım ve nasıl denir, sindiremediğim için aslında buraya da yazmak istemedim ama baktım ki yine her zamanki söylemler devam ediyor, en azından yıllar boyu köpek beslemiş ve köpek eğitmeni arkadaşı olan biri olarak sizlere kendi doğru bildiklerimi söylemek istiyorum, kendi doğru bildiklerim diyorum ama bunların köpek eğitim ve beslenmesi konusunda belirli bir seviyenin üzerinde bilgi sahibi olan hemen hemen herkesin doğruları olduğunu da belirtmek isterim. Köpeklerle içli dışlı olmaya başladığım zaman ilk öğrendiğim şey, bizim insanımızın genelde köpek sevmediği, hatta sadece köpek değil genel olarak hayvan sevmediğiydi. Sadece sevmese yine iyi, nefret ediyorlar. Bu kafadaki insanlara siz ne kadar anlatmak isterseniz isteyin onlar köpeklerin çoğunu canavar, pis, gereksiz canlılar olarak görecek ve ellerinden gelse onlarsız bir dünya da yaşamak isteyeceklerdir, bunun için hepsinin öldürülmesine de rahatlıkla gözyumarlar. Neyse bu topiği okuyan kişiler arasında umarım böyle insanlar yoktur, gelelim pitbull ile ilgili söylemek istediklerime. Hayatım boyunca bull terrier, pitbull, bull mastiff, ingiliz bulldog, amerikan staffordshire pit bull terrier gibi pekçok bull ırkı gördüm, tanıdım, sahiplerini ve nasıl yetiştirildiklerini de gördüm. Öncelikle bu köpekleri,çoğunun sahibi gerizekalı olsa da, çok istisnai durumlar hariç, parkta gezen her insan yanlarına gidipte sevebilirdi. Çünkü bizim çok zeki halkımız, insanımız bu köpeği genelde diğer köpeklere karşı kışkırtır, insanlara karşı değil. Köpeklere karşı kışkırtılan bir bull ırkı, herkesin söylediği o meşhur genetik özelliğinden ötürü insanlara canavarmış gibi gözükür, kudurdu sanırsınız. Burda çoğunuzun gözden kaçırdığı şey, bu genetik özelliğin saldırganlık değil de, hırs olduğudur, evet yanlış okumadınız hırs, hani hırs yaptım hergün 10 tur koşuyodum bugün 15 koştum dersiniz ya, aynen ondan işte, ama çok daha yoğun, çok daha konsantre, öyle ki, eski ingiltere de dövüştürülen orjinal bulldoglar, boğayı ya da bir başka köpeği ısırıp ta çenesini kapattığı zaman, bazen sahipleri hayvanı bıçakla kesmeye başlasa bile, kan kaybından ölene kadar çenesini açmayacak derece de hırslı. Evet özellikle bull ırkları, yani bull terrieri, pit bullu mastiff i, çok ama çok hırslıdırlar ve yapı olarak güçlü köpeklerdir ve evet saldırarak bırakın bir çocuğu, rahatlıkla yetişkin bir insanı bile öldürebilirler, ama böyle olaylarda yine öfkenizi ve üzüntünüzü yanlış yere yönlendiriyorsunuz, köpekler ne kadar zeki olurlarsa olsunlar, kendi kendilerine sırf canları istedi diye insanlara saldırmazlar, bir köpek, tıpkı bir insan gibi, nasıl yetiştirilirse öyle büyür ve öyle bir karaktere sahip olur, eğer bir çocuk sürekli kavga içerisinde büyürse, büyüdüğünde kavgacı olması kimseyi şaşırtmaz değil mi, aynı şey bir köpek için de geçerlidir ve bir köpeği eğitmek çoğu açıdan bir çocuğu eğitmekten çok daha kolaydır, çünkü insanlar kadar zeki değildirler ve yapıları gereği bir insanı sürü lideri olarak kabul ettiklerinde onun iradesini sorgulamazlar. Pitbull lar canavardır, çeneleri 2 ton basar, çeneleri kilitleniyormuş, kimse açamıyormuş gibi laflar deli saçmasıdır, ortalama bir pitbull 150 250 kg gibi bir çene basınç kuvvetine sahiptir, inanmayan google da aratırsa national geographic in bu konuyla ilgili yaptığı programı bulabilir. Çeneleri kilitlenmez, hiçbir köpeğin çenesi kilitlenmez, sadece kuvvetli olduğu için açması zordur o kadar, kuvvetli bir kangal neredeyse bir pitbull un 2 katı daha fazla basınç uygulayabilir. Bir köpeğin kafası ne kadar büyükse, çene basıncı da genel olarak o kadar kuvvetlidir.
İngiltere de belki binlerce bull ırkı köpek evlerde beslenir, çocuklar onlarla oynar, bebekler onlarla oynar ve aile köpeği olarak çok tercih edilirler, bunun en büyük sebeplerinden biri bu hayvanların acı eşiğinin yüksek olmasıdır, çocuklar kulağını çekince, ya da ısırmaya kalkınca ters tepki vermezler, çünkü bu hayvanların canı kolay yanmaz. Sağlıklı ve sağlam karakterli anne babadan alınan yavrular, iyi yetiştirilirse çok da güzel aile köpeği olurlar, burda gözden kaçırdığınız gerçek, bu durumun tüm köpek ırklarını kapsadığıdır, yani benim de favorim olan Alman Kurdu bile kötü yetiştirme ile canavar haline gelip insanlara saldırabilir. Tabii ki bazı köpekler diğerlerine göre daha kuvvetli olduklarından daha tehlikelidirler, ama sonuçta kötü yetiştirilen her köpek ısırır, sadece pitbull değil. Dobermanlar ile ilgili ünlü bir söz vardır, kötü doberman yoktur, kötü doberman sahibi vardır diye, bu zamanında dobermanların kötü şöhretli olmasından dolayı söylenen bir sözdü. Bütün köpekler için de geçerlidir, kötü köpek yoktur, kötü köpek sahibi vardır. Eğer bir köpek bana ya da benim çocuğuma saldırırsa, tabii ki önce köpeği uzaklaştırırım ama ondan sonra çoğu insan köpeği döverken, kimse o köpeğin sahibini benim elimden alamaz. Çünkü, çok istisnai durumlar hariç bir köpeğin saldırmasının sebebi %99 sahibidir. Yazdığım hiçbirşeye inanmıyorsanız bile buna inanın, çünkü bu gerçekten böyledir, bu benim doğrum diye demiyorum, bu işi gerçekten bilen insanların söylediği şeydir. Pitbull labaratuarda yaratılmıştır da ayrı bir uydurma ya da abartma diyeyim. Zamanında en iyi döğüşen köpekleri rastgele birbirleriyle çiftleştirirlerdi, ortaya çıkan köpekler birbirlerine fiziksel olarak benzemezdi ama hepsinin ortak özelliği saldırgan olmalarıydı. Daha sonraları hem küçük hem hızlı hem hırslı hem de kuvvetli çeneye sahip olacak köpek yetiştirme hedefleri doğrultusunda çiftleştirmeler yaparak günümüzdekilere benzer hayvanlar ortaya çıkardılar hepsi bu.
Bana göre yapılması gereken ilk şey köpek sahipliğini ehliyete bağlamak olmalıdır, sadece pitbull değil, bütün büyük ve ısırdığında adamdan sağlam parça koparacak boyuttaki köpekleri ki bunların en başındaki köpeklerden biri de Kangal, öyle önüne gelen değil, bu işi layıkıyla yapabileceğini ispatlayan insanlara, bu hayvanların sorumluluğunu alabileceğini kanıtlayan insanlara vermeliler. Öyle her önüne gelen kangal ya da pitbull beslerse daha çok haber okuruz insanların ısırıldığına dair.
Pitbull ve diğer büyük güçlü ırkları, çok alakalı değil belki ama 600 lük motorlara benzetebilirsiniz, nasıl ki artık forumdaki her tecrübeli üyenin dilinde tüy bitmiştir 600 lükle bu işe başlanmaz diye, aynı şekilde pitbull vb. ırklar da ilk köpek olmaya uygun değildir, daha kolay beslenecek, daha ufak, daha sakin bir köpek alırsınız, eğitmenlerle konuşur, çalışırsınız, bu konuda bilgi sahibi olursunuz, tecrübe kazanırsınız, ancak ondan sonra istiyorsanız bu tarz bir köpek alabilirsiniz, ya da almalısınız.
Son olarak herşeyin sahipte bittiğini, pitbull u insanlara saldıran bir adama hangi köpeği verirseniz verin onu da insanlara saldırtacağını söyleyeyim, kanişi bile. Amerika da 2008 yılı en çok ısıran köpek istatistiklerinde sosis de denen dachsunds, jack russel terrier, chihuahua ilk üç sırada. Bunların hepsi günümüzde süs köpeği olarak kullanılan ufak ırklar. Tabii ki bu ısırma vakaları ölümcül değil çünkü köpekler çok küçük ve güçsüz. Bu köpeklerin yerinde pitbull olsa idi eğer ya da Kangal, inanın insanlar çok daha ciddi yaralanır ve bunun sonucunda köpek ırkı tamamen yasaklanırdı, ama yasak değil...